Готовий розроблений сценарій-квест для 1 класу. Цікаві завдання, з якими легко впораються діти
Інтерактивне свято (квест)
«Прощавай Букварику, прощавай 1 клас»
(реалізовує принцип педагогіки партнерства)
Мета: створити атмосферу свята,піднесеного настрою;викликати бажання гарно вчитись впродовж всього життя;виховувати любов до знань.
Герої квесту: Букварик, Казка, Мова, Абетка, українець, першокласники.
Ранкова зустріч
1. Привітання
Діти стають у коло і хором промовляють
Давайте привітаємось,
Давайте посміхнемося,
Давайте в очі глянемо,
І нам тепліше стане.
Раз рука,два рука,
Раз плече, два плече.
Голова вліво, вправо подивилась,
Посміхнулась, привіталась
Добрий день!
2. Рефлексія
Вчитель:Подумки побажайте собі і своїм друзям те, що хочете на сьогодні, зберіть побажання і гарний настрій у долоньки і дмухніть на всіх. Поділіться позитивом, щоб зробити день приємнішим для всіх, хто зараз поряд з вами.
3. Оголошення теми
Вчитель: Сьогодні у нас незвичайний урок! Сьогодні свято-квест, проведемо ми його весело, цікаво і пізнавально!
Вчитель:
Ясне сонечко проміння
Посилає щедро нам
Це воно,напевно знає
Що сьогодні в нас свято прощання з буквариком та 1 класом
Учень(українець)
Ми з України…
Так,саме з найкращої в світі країни
З тієї,що не раз повстала з руїни,
З тієї,що Ніколи не впаде на коліна,
З тієї,що шумить річками гірськими,
З тієї,що пишається героями своїми!
З тієї,що з колиски у серці живе!
З тієї,що за волю ворогів порве!
З тієї,про яку світом слова лине!
1.Привітайте щиро нас
наш веселий 1 клас:
працьовитий, дружній, щасливий
і трішечки галасливий.
2.У нас немає окремо ти,
У нас немає окремо я.
Ми веселий дружній клас
Ми одна сім `я!
3.Наші діти, наші учні
І кмітливі , і розумні
Чуйні є , і небайдужі,
Танцюристи веселенькі,
Вольові є і тихенькі
4.Є завзяті і пасивні,
Нетерплячі і активні,
Артистичні і співучі
Ось такі у нас є учні.
5.Наш 1 клас, наш 1 клас!
Нам є за що радіти
Кмітливі, чемні, вольові
Умієм в дружбі жити.
Знаєш їх від А до Я
І сторіночку останю
Прочитали букваря.
Заходить буквар
Буквар: Доброго дня, діти! Я прийшов, щоб дізнатися, чого ви навчилися за той час, поки ми з вами були разом.
1. Цілий рік ми чудово трудились,
Пізнавали нове залюбки
Малювали, писали, учились
І дружити навчилися ми.
2.Ми писать навчились, навчились рахувати
З піснею дружити, друзів завели.
Ми усі навчились з сонечком вставати.
Перший рік у школі весело жили.
3.Букви старанно вивчали,
Знаєм їх від А до Я.
І сторіночку останню
Прочитали з букваря.
4. Ніколи не забудемо
Про друга Букваря.
Ми завжди вчитись будемо
Для щастя і добра.
5.Букварик нас навчив читати.
букварик нас навчив писати,
букварик нас навчив дружити.
Щоб цікаво разом жити.
6. Спасибі, БУКВАРИКУ, за добру науку
За паличку першу і першу букву
Ми пам’ятатимем довгі роки
Добрі та мудрі твої уроки.
7.В школу прийдуть вже інші малята,
Як подзвонить їм перший дзвінок
Будуть слово із літер складати,
Як почнеться їх перший урок.
8.Прочитають сторінку про маму
І повторять всі букви не раз
Ти учи, і люби їх так само,
Як любив ти букварику нас!
Несу його в просторий клас.
І рідній книзі у журбі
Шепочу «Дякую тобі!
Презентація
Вчитель : запрошуємо вас переглянути разом з нами сторінки з життя нашого класу.
Буквар: Молодці, діти! Ви багато чого навчилися, вмієте пісень співати, виразно віршики читати, а головне допомагати. Я вдячний вам за це.
Дорогі першокласники, за ваші успіхи я хочу вручити вам дипломи. Ці дипломи підтверджують, що ви успішно прочитали буквар та стали моїми вірними друзями.
( вручає дипломи)
Також я вам ще хочу подарувати безцінний скарб. Щоб знайти цей скарб, запрошую до цікавої та незабутньої квест-гри «Прощавай, букварику». Квест містить багато різноманітних зупинок, на яких вас зустрінуть мої друзі, які вручить завдання у кольорових конвертах . За кожне правильно виконане завдання отримаєте букви- підказки.
Бажаю впевнено йти зупинками квесту, долаючи всі труднощі. А зараз прошу мене вибачити, я повинен поспішати до інших першокласників.
Вчитель: Чи бажаєте ви відшукати скарб, що нам приготували? Готові вирушати в чарівний світ гри? Тепер треба поділитися на 2 команди і ознайомитися з маршрутним листом та інструкцією до квест-гри.
Інструкція до квест-гри
1. Команди повинні працювати злагоджено та дружньо.
2. По закінченню кожного етапу подавати сигнал, взявшись за руки і піднявши їх вгору.
3. Участь в етапах повинні приймати всі учасники команди.
Вчитель: Інструкція зрозуміла? Команди готові? Вирушаємо в путь. Будьте уважні і наполегливі. Коли буде дуже важко, зверніться по допомогу до мене. Бажаю вам успіху!
Перша зупинка «Збери абетку»
Абетка: Я Абетка –вправна помічниця,
Я Букварика сестриця,
Перш ніж конверт цей вам дати,
хочу з вами разом пригадати.
-Скільки літер в українському алфавіті? Яка перша, яка остання?
-Які букви позначають голосні звуки?
-Які букви позначають завжди два звуки?
-Яка буква не позначає жодного звука?.
Абетка: молодці! Тепер отримуйте свій конверт.
Учні отримують конверт з літерами української абетки, де мають зібрати літери по порядку.
Ваше 1 завдання-всі букви зібрати, і попорядку їх поскладати.
1. «А», «Бе», «Ве» -клас наш весело живе
2. «Ге», « е», «Де»,нас завжди цікаве жде
3. «Е», «Є», «Же», вміємо читати вже
4. «Зе», «И», «І», ждуть знання нас нові
5. «Ї», «Йот», «Ка», нам наука не важка.
6. «ЕЛ», «ЕМ», «ЕН», кожен з нас це феномен
7. «О», « ПЕ», «Ер» всі ми дружимо тепер
8. «ЕС», «ТЕ», «У- граємо в цікаву гру.
9. « ЕФ», «ХА», «Це» є на все у нас слівце.
10. « ЧА», « ША», «Ща» кожен друга захища.
11. «Знак м’який» і «Ю», і « Я» -перший клас - міцна сім’я!
2. Заспівати пісню про алфавіт
Пісня про алфавіт
Абетка: Молодці, мої найкращі школярі. Як же вам сподобалось складати разом ці чудові літери абетки. Я задоволена роботою всіх, і вручаю вам підказку- букви(З, В),а далі за нашим маршрутним листом вас чекає наступна зупинка.
Друга зупинка «Мовознавча»
МОВА: Я українська мова промениста,
Доступна й лагідна, весела і дзвінка.
Багата, як земля, джерельно- чиста
І тепла, наче мамина рука.
Любі друзі, вітаю вас на зупинці
«Мовознавча»! Вам потрібно виконати
наступні завдання.( вручає конверт)
1.Завдання: послухайте загадки, викладають слово - відгадку за допомогою літер.
К ,У ,И ,Б ,Л ,О ,В ,Т ,Р ,А, К
1. Цю найпершу в школі книгу
Знає будь-який школяр
До усіх книжок доріжку прокладає наш…. БУКВАР
2. Господар по стежці повзе,
На собі хатинку везе.
Друзі кличуть його Павлик,
Звісно, це рогатий ... РАВЛИК
3. Як і зайчик, має вушка,
Весь пухнастий,як подушка,
Любить моркву, капустину,
Лагідний, немов дитина.
В клітці вдома в нас живе
Відгадайте, хто таке? КРОЛИК
2. Завдання : доповни вірш
Вчитель читає вірш, а учні завершують фразу
Мав Сашко гарну книжку,
Кинув раз її під (ліжко)
Де лежала бідна книжка,
Пробігала сіра…( мишка).
Звідкись взявся їжачок,
Він був весь із ( голочок).
Він прогнав зубасту ( мишку).
Врятував нещасну ( книжку).
Слава, слава їжачкові,
Сором же кому?...
Мова : Молодці, за це ви отримуєте наступну підказку ( букваи Н , А)
Бережімо, шануймо, любімо, вивчаймо мову рідну – це невмирущий голос України!
Третя зупинка «Казокова»
Вчитель: Отож , наша наступна зупинка – «Казкова »
Казкар : добрий день, дорогі першокласники! Вітаю вас на зупинці « казковій»
Казка вчить, як треба жити,
І любов у серці мати.
Доброту завжди творити,
На чуже не зазіхати.
— Чи любите ви казки? А чи знаєте ви казки ,я зараз перевірю.
«…А Півник тим часом замісив тісто, приніс дрова, розпалив у печі, а Мишенята танцюють та в ігри грають…» (Колосок). |
«…Кізонько моя мила, Кізонько моя люба, чи ти пила, чи ти їла?..» (Коза-Дереза.) |
«…Не їж мене, я тобі пісеньку заспіваю…» (Колобок). |
«…От Котик почув Півника, прибіг, забрав його у Лисички і приніс додому…» (Котик і Півник). |
«…Хто тут живе? Я – Мишка-шкряботушка, Жабка-скрекотушка, Зайчик-побігайчик! А ти хто така?» (Рукавичка). |
Старенька бабуся у лісі жила. Гостинці для неї онука несла. дівчинку вовк по дорозі зустрів хто вона? (Шарль Перро «Червона Шапочка») |
Став тут дід усіх гукати Та красуню рвати. А цю казку, діти, ви Встигли відгадати? (Українська народна казка «Ріпка») |
Підробив він голосок, Став малим співати. Здогадалися вони: Ні, не наша мати. (Українська народна казка «Вовк та семеро козенят») |
2. Гра « Склади пазл»
Казкар: Молодці, за це ви отримуєте наступну підказку ( буква А, Л)
А ще ви завжди казки читайте,
І всьому навчайтесь сміло.
Розум, мудрість набувайте,
Бо в казках – велика сила!
Четверта зупинка
Вчитель: Всі ви полюбляєте уроки фізичного виховання, тому настав час і зараз гарно відпочити від квест-гри, наступна зупинка називається «Спортивна ». Я впевнена у тому, що зараз всім хочеться потанцювати, поспівати, виконати разом руханку. Готові до цього? Що ж увага на екран, співаємо і виконуємо разом «Чіку ріку».
(Учні переглядають фізкультхвилинку і виконують рухи, співають). https://www.youtube.com/watch?v=WE1EsSuhCd8
Вчитель: Молодці, першокласники! Отримуйте підказку ( букви Н, І)
П`ята зупинка
Ось настав час і пісеньку про Букварика заспівати. Екран включись, музико зазвучи https://www.youtube.com/watch?v=pd7giP67W7Y
Вчитель: із завданням ви справилися, отримуєте підказку – букви(Н,З)
Восьма зупинка “Фінальна”
Вчитель: Діти! Ви дійсно достойно пройшли випробування! Це неперевершено! Усі зупинки квесту пройдено. Ви виконали всі цікаві завдання, довели , що ви кмітливі, веселі, спортивні, розумні, аж не віриться що ви так багато знаєте.
Наша зупинка подарувала нам літери (Я, А)
Вам потрібно прочитати слова, які ви склали з літер – підказок.
ЗНАННЯ ВАЛІЗА
- що таке скарб?
- чому знання є скарбом?
- з чого ми здобуважмо знання?
-де ми можемозберігати валізи?
- тобто, ми припускаємо, що наш скарб знаходиться у валізі і це книга. Давайте перевіримо.
Отож, відкриваємо скриню і знаходимо …подарунки. А чому книга то скарб?
Оскільки книга – скарб то як ми маємо берегти книгу?
А ми приступаємо до церемонії нагородження!
Вчитель: Дорога класна родино, шановні гості! Наше свято добігає кінця. Ми щиро вдячні всім, хто завітав до нас на наше свято.
Дорогі першокласники, я хочу вас усіх привітати, адже ви подолали першу сходинку до Країни знань – вивчили всі букви та навчилися читати. Прийшовши до школи, більшість із вас не знали всіх букв і не вміли читати, проте зараз усі добре читають. А допоміг вам в цьому Букварик, якого ми сьогодні вшановували. У вашому житті буде ще багато улюблених книжок, але завжди пам’ятайте свою першу книжечку.
Сподіваємося, що тепло сьогоднішнього свята залишиться в ваших серцях назавжди. На згадку про наше свято я хочу вам вручити дипломи першокласника.Далі сміливо крокуйте по Країні знань. Нехай з вами завжди буде ваша наполегливість, працелюбність,старанність та хороші друзі. Всім присутнім хочу побажати щастя, здоров’я, достатку і миру, здійснення всіх мрій.