цікава та сучасна форма квесту допоможе вчителю зацікавити учнів , допоможе в рухливій ігровій формі познайомити з біографією та творчістю великого педагога В.Сухомлинського
«Школа добра В.Сухомлинського»
Тема: Школа добра В. Сухомлинського
Мета:
познайомити учнів з біографією та творами В.О.Сухомлинського,
розвивати спостережливість, допитливість, вміння давати оцінку вчинкам героїв оповідань,
виховувати доброту, чуйність, любов до рідних та близьких людей, любов до природи, гордість за українську літературну спадщину.
Обладнання: МАРШРУТНІ ЛИСТИ, ЗАГАЛЬНА ТАБЛИЦЯ, ПИТАННЯ ДЛЯ КОЖНОЇ СТАНЦІЇ, твори В.Сухомлинського
Методи і прийоми роботи: демонстрація презентації, розповідь, виставка книжок, робота з книжкою, розгадування кросворду, ілюстрування оповідання, інсценізація, вправа «асоціативний кущ», творча робота, вправа «Мікрофон».
ПЕРЕБІГ КВЕСТУ
І.Організаційний момент.
Сьогодні радо вас вітаю
у світі письменника рідного краю.
Для учнів своїх він твори писав,
бути добрими, чуйними він їх навчав.
ІІ. Повідомлення теми, мети виховної години.
Літературний квест сьогодні присвячено українському письменнику, вченому, вчителю – В.Сухомлинському. Ми познайомимося з життям, творами великого українця.
ІІІ. Основна частина виховної години.
СТАНЦІЯ І «БІОГРАФІЧНА»
1. .Дата народження Василя Сухомлинського
КЛЮЧОВЕ СЛОВО - РОДИНА
СТАНЦІЯ ІІ «ЛІТЕРАТУРНА»
( Лелеки, оповідання « Лелеки прилетіли»)
( Від праці, оповідання « Чорні руки»)
( Пшеницю, казка « Як Ховрашок землю орав та пшеницю сіяв»)
( Боялася, що пташенята випадуть з гнізда, оповідання « Чого синичка плаче?»)
( Збирати зерно, оповідання « Хом’якові турботи»)
( Перед дощем на квітках жовтої акації виступає солодкий сік, а бджоли летять на той сік, оповідання « Акація підказала»)
( За допомогою пенька – трухляка, казка « Лисиччині ліхтарики»)
( Позбулась хвоста, стала куцохвостою. Казка « Цікава сорока » )
КЛЮЧОВЕ СЛОВО - ДОБРО
СТАНЦІЯ ІІІ «КАЗКОВА»
- Якщо правильно відгадаєте, прочитаєте прізвище автора цих казок.
КЛЮЧОВЕ СЛОВО - СУХОМЛИНСЬКИЙ
СТАНІЯ ІV «ПОЕТИЧНА»
Деркач на батьківщину прилетів
Крильця і лапки потрудив
Дорога з Африки на північ розстелялась,
Для птаха північ рідною землею звалась.
(«Деркач і Кріт»)
Лялька Зоя дуже зажурилась
Ручка в неї відвалилась
Не журись, моя любима
Зав’яжу її бинтом.
Будеш ти здорова знов
(«Лялька з відбитою рукою»)
Жив маленький Горобчик
Був допитливий він хлопчик
Маму він про все питав
Про траву, дерева, став
Про водицю, землю пташку
І малесеньку комашку.
(«Горобчик і вогонь»)
Ось приїхала вже ненька
Не було її давненько
Дочки радо її вітають
Гарні слова промовляють
(«Сьома дочка»)
КЛЮЧОВЕ СЛОВО – ТВОРЧІСТЬ
ВИКОНАННЯ ТВОРЧОГО ЗАВДАННЯ: СКЛАСТИ МІНІ-РОЗПОВІДЬ ЗА КЛЮЧОВИМИ СЛОВАМИ, СПИРАЮЧИСЬ НА СПАДЩИНУ В.СУХОМЛИНСЬКОГО
Виступи команд. Оцінювання
Інсценізація твору В. О. Сухомлинського
«Все безкоштовно»
Автор. Василько сидів за столом і щось старанно записував у свій зошит.
Мама. Що це ти так старанно пишеш?
Василько. Це я для Вас, мамцю, рахунок.
Мама. О, це вже мене зацікавило.
Василько. Побачите, коли закінчу.
Автор. Василько писав і думав: «Кожна праця повинна оцінюватись. Чому я повинен робити щось безкоштовно? От напишу рахунок, подам мамі і татові й стану таким чином гроші заробляти. Розбагатію і куплю собі все, що заманеться»
Коли він списав цілий аркуш, то показав мамі. Мама почала вголос читати.
Мама. Рахунок сина Василька мамі:
З рази приніс молоко — 30 коп.; 5 разів прибрав кухню — 50 коп.;
4 рази повитирав посуд — 40 коп.; 7 разів почистив взуття — 70 коп.;
9 разів побавив сестричку — 90 коп.;
5разів допоміг бабусі — 50 коп.;
7 разів всіх порадував п'ятірками — 70 коп.;
З рази допоміг татові ремонтувати мій велосипед — 30 коп.;
разом із татом розв'язав аж 5 цікавих задач додатково — 50 коп.
Усього разом — 4 грн. 60 коп.
Автор. Мама засміялась, коли прочитала цей дивний рахунок. А потім узяла ручку і сказала.
Мама. І я тобі напишу свій рахунок.
Василько (здивовано). Ваш, мамцю, рахунок? Ви що, теж для мене щось зробили?
Мама. Та так собі, трішки...
Автор. Сіла мама за стіл і написала:
Рахунок мами Ганни синові Василькові:
9 років для нього варила їсти — 00 коп.;
9 років прала йому майки, трусики, шкарпетки, сорочки, штанці — 00 коп.;
47 штанів, сорочок, курточок зашила й залатала — 00 коп.;
105 ночей просиділа коло нього, коли був хворий — 00 коп.;
зв'язала 5 шарфиків і пар шкарпеток — 00 коп.;
пришила 200 ґудзиків — 00 коп.;
розказала 1000 казок — 00 коп.;
поцілувала 50000 — 00 коп.
Усе разом — 0 грн. 00 коп.
Автор. Василько уважно прочитав рахунок.
Василько. Але, мамцю, чому Ви скрізь написали 0 коп.?
Мама. Тому, що мама для своєї дитини все робить просто так, з любові. Але я можу тобі заплатити ті 4 грн. 60 коп., які ти заробив.
Василько. Ні, мамцю, я все зрозумів. Я не хочу жодної копійки, бо Ваш рахунок мав бути в мільйон разів більшим від мого. Дякую вам за науку.
- Яка головна мета твору.
- Що ж зрозумів Василько? (Любов батьків не вимірюється грішми. Вона дорожча за життя)
- Отже, діти повинні любити батьків , шанувати їх, допомагати їм безкоштовно, а в старості піклуватися про них.
Нехай вони ідуть по світу, нехай живуть серед нас і після нас, хай виховують синів і дочок нашої землі, нашого народу, вчать, як треба по правді жити.
Оголошення результатів квесту. Нагородження переможців
ІV. Заключна частина. Підсумки виховної години.
Рефлексія.
1) Гра з залом «Мікрофон»
- Які ваші враження від виховної години?
- Над чим працювали на виховній годині?
- Що на вашу думку вдалося найкраще? Чому?
- Чого навчилися на виховній годині?
2) Учні продовжують фразу «Сьогодні я …»
3) Чого вчить нас В. Сухомлинський?