19 серпня о 18:00Вебінар: Ментальна арифметика: розвиваємо обидві півкулі головного мозку

Квест "Школа добра В.Сухомлинського"

Про матеріал

цікава та сучасна форма квесту допоможе вчителю зацікавити учнів , допоможе в рухливій ігровій формі познайомити з біографією та творчістю великого педагога В.Сухомлинського

Перегляд файлу

ЛІТЕРАТУРНИЙ КВЕСТ

«Школа добра  В.Сухомлинського»

 

 Тема: Школа добра В. Сухомлинського 

Мета:

       познайомити учнів з біографією та творами В.О.Сухомлинського,

      розвивати спостережливість, допитливість, вміння давати оцінку вчинкам героїв оповідань,

       виховувати доброту, чуйність, любов до рідних та близьких людей, любов до природи, гордість за      українську літературну спадщину.

Обладнання: МАРШРУТНІ ЛИСТИ, ЗАГАЛЬНА ТАБЛИЦЯ, ПИТАННЯ ДЛЯ КОЖНОЇ СТАНЦІЇ, твори В.Сухомлинського

Методи і прийоми роботи: демонстрація презентації, розповідь, виставка книжок, робота з книжкою, розгадування кросворду, ілюстрування оповідання, інсценізація, вправа «асоціативний кущ», творча робота, вправа «Мікрофон».

ПЕРЕБІГ КВЕСТУ

І.Організаційний момент. 


Сьогодні радо вас вітаю
у світі письменника рідного краю.
Для учнів своїх він твори писав,
бути добрими, чуйними він їх навчав.

ІІ. Повідомлення теми, мети виховної години.

                Літературний квест сьогодні присвячено українському письменнику, вченому, вчителю – В.Сухомлинському. Ми познайомимося з життям, творами великого українця.

ІІІ. Основна частина виховної години.

  1. Ознайомлення команд з маршрутом та станціями

 

СТАНЦІЯ І «БІОГРАФІЧНА»

1. .Дата народження Василя Сухомлинського

  1. Місце народження

 

  1. Місце навчання

 

  1. Дитячі захоплення

 

  1. Батьки письменника (за професією)

 

  1. Місце роботи

 

  1. Родина

 

  1. Літературна спадщина

 

  1. Дата та місце смерті

 

  1. Вшанування пам’яті

 

 

 

КЛЮЧОВЕ СЛОВО -  РОДИНА

СТАНЦІЯ ІІ «ЛІТЕРАТУРНА»

  1. Які птахи принесли на крилах ключик від сонця?

( Лелеки, оповідання « Лелеки прилетіли»)

  1. Чому у бабусі чорні руки?

( Від праці, оповідання « Чорні руки»)

  1. Що попросив Ховрашок у людей?

( Пшеницю, казка « Як Ховрашок землю орав та пшеницю сіяв»)

  1. Чого синичка плаче?

( Боялася, що пташенята випадуть з гнізда, оповідання « Чого синичка плаче?»)

  1. Навіщо хом’якові мішечки за щоками?

( Збирати зерно, оповідання « Хом’якові турботи»)

  1. Як акація підказала, що буде дощ?

( Перед дощем на квітках жовтої акації виступає солодкий сік, а бджоли летять на той сік, оповідання « Акація підказала»)

  1. Як лисичка освітила собі дорогу?

( За допомогою пенька – трухляка, казка « Лисиччині ліхтарики»)

  1. До чого призвела цікавість сороку?

( Позбулась хвоста, стала куцохвостою. Казка « Цікава сорока » )

КЛЮЧОВЕ СЛОВО -  ДОБРО

 

СТАНЦІЯ ІІІ «КАЗКОВА»

- Якщо правильно відгадаєте, прочитаєте прізвище автора цих казок.

  1. Як називається казка, в якій колюча тваринка знайшла світло? («Їжачок і світлячок»)
  2. У якій казці кіт гріє курча? («Як здивувався Мурко»)
  3. У якій казці мама хвалить дівчинку за смачний борщ? («Чому мама так хвалить?»)
  4. Під яким деревом стояв зайчик і просив стиглих ягід? («Заєць і горобина»)
  5. У якій казці розповідається про найдобрішу дочку? («Сьома дочка»)
  6. У якій казці хлопчик образив маму? («Образливе слово»)
  7. У якій казці лелеки прощаються з Україною? («Лелеки прилетіли»)
  8. У якій казці аптекар подумав про хлопчика, що у нього недобре серце? («Кам’яне серце»)
  9. У якій казці сестри принесли яблуко для мами? («Яблуко в осінньому саду»)
  10.  Як називається казка, в якій батько дає настанови життя синам? («Батьківський заповіт»)
  11.  У якій казці дівчатка побачили щось дивне на землі? («Колючка»)
  12. У якій казці хлопчик сповістив бабусю, що настала весна? («Важлива звістка»)
  13.  У якій казці тварина співчуває птахові? («Кріт і жайворонок»)

 

КЛЮЧОВЕ СЛОВО -  СУХОМЛИНСЬКИЙ

СТАНІЯ ІV  «ПОЕТИЧНА»

  • З якої казки віршовані рядки?

Деркач на батьківщину прилетів

Крильця і лапки потрудив

Дорога з Африки на північ розстелялась,

 Для птаха північ рідною землею звалась.

    («Деркач і Кріт»)

Лялька Зоя дуже зажурилась

Ручка в неї відвалилась

Не журись, моя любима

Зав’яжу її бинтом.

Будеш ти здорова знов

      («Лялька з відбитою рукою»)

Жив маленький Горобчик

Був допитливий він хлопчик

Маму він про все питав

Про траву, дерева, став

Про водицю, землю пташку

І малесеньку комашку.

      («Горобчик і вогонь»)

Ось приїхала вже ненька

Не було її давненько

Дочки радо її вітають

Гарні слова промовляють

       («Сьома дочка»)

КЛЮЧОВЕ СЛОВО – ТВОРЧІСТЬ

 

ВИКОНАННЯ ТВОРЧОГО ЗАВДАННЯ: СКЛАСТИ МІНІ-РОЗПОВІДЬ ЗА КЛЮЧОВИМИ СЛОВАМИ, СПИРАЮЧИСЬ НА СПАДЩИНУ В.СУХОМЛИНСЬКОГО

Виступи команд.   Оцінювання

Інсценізація твору В. О. Сухомлинського

«Все безкоштовно»

Автор. Василько сидів за столом і щось старанно записував у свій зошит.

Мама. Що це ти так старанно пишеш?

Василько. Це я для Вас, мамцю, рахунок.

Мама. О, це вже мене зацікавило.

Василько. Побачите, коли закінчу.

Автор. Василько писав і думав: «Кожна праця повинна оцінюватись. Чому я повинен робити щось безкоштовно? От напишу рахунок, подам мамі і татові й стану таким чином гроші заробляти. Розбагатію і куплю собі все, що зама­неться»

Коли він списав цілий аркуш, то показав мамі. Мама почала вголос читати.

Мама. Рахунок сина Василька мамі:

З рази приніс молоко — 30 коп.; 5 разів прибрав кухню — 50 коп.;

4 рази повитирав посуд — 40 коп.; 7 разів почистив взуття — 70 коп.;

9 разів побавив сестричку — 90 коп.;

5разів допоміг бабусі — 50 коп.;

7 разів всіх порадував п'ятірками — 70 коп.;

З рази допоміг татові ремонтувати мій велосипед — 30 коп.;

разом із татом розв'язав аж 5 цікавих задач додатково — 50 коп.

Усього разом — 4 грн. 60 коп.

Автор. Мама засміялась, коли прочитала цей дивний рахунок. А потім узяла ручку і сказала.

Мама. І я тобі напишу свій рахунок.

Василько (здивовано). Ваш, мамцю, рахунок? Ви що, теж для мене щось зробили?

Мама. Та так собі, трішки...

Автор. Сіла мама за стіл і написала:

Рахунок мами Ганни синові Василькові:

9 років для нього варила їсти — 00 коп.;

9 років прала йому майки, трусики, шкарпетки, сорочки, штанці — 00 коп.;

47 штанів, сорочок, курточок зашила й залатала — 00 коп.;

105 ночей просиділа коло нього, коли був хворий — 00 коп.;

зв'язала 5 шарфиків і пар шкарпеток — 00 коп.;

пришила 200 ґудзиків — 00 коп.;

розказала 1000 казок — 00 коп.;

поцілувала 50000 — 00 коп.

Усе разом — 0 грн. 00 коп.

Автор. Василько уважно прочитав рахунок.

Василько. Але, мамцю, чому Ви скрізь написали 0 коп.?

Мама. Тому, що мама для своєї дитини все робить просто так, з любові. Але я можу тобі заплатити ті 4 грн. 60 коп., які ти заробив.

Василько. Ні, мамцю, я все зрозумів. Я не хочу жодної копійки, бо Ваш рахунок мав бути в мільйон разів більшим від мого. Дякую вам за науку.

- Яка головна мета твору.

- Що ж зрозумів Василько? (Любов батьків не вимірюється грішми. Вона дорожча за життя)

- Отже, діти повинні любити батьків , шанувати їх, допомагати їм безкоштовно, а в старості піклуватися про них.

Нехай вони ідуть по світу, нехай живуть серед нас і після нас, хай виховують синів і дочок нашої землі, нашого народу, вчать, як треба по правді жити.

Оголошення результатів квесту.   Нагородження переможців

ІV. Заключна частина. Підсумки виховної години.

 Рефлексія.

1) Гра  з залом «Мікрофон»

- Які ваші враження від виховної години?

- Над чим працювали на виховній годині?

- Що на вашу думку вдалося найкраще? Чому?

- Чого навчилися на виховній годині?

2) Учні продовжують фразу «Сьогодні я …»

3) Чого вчить нас В. Сухомлинський?

 

docx
Додано
12 квітня 2018
Переглядів
2121
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку