Квест-урок з математики

Про матеріал
Інтегрований квест-урок з математики. Мета. повторити спосіб нумерації чисел у межах 1000; зосередити увагу учнів на значенні цифр у числі залежно від місця в запису числа; повторити зв’язок дій додавання і множення; виконувати дії з іменованими числами, розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять, виховувати взаємодопомогу, інтерес до предмета, дисциплінованість.
Перегляд файлу

Інтегрований урок – квест з математики «Козацькі скарби»

3 – Б клас

  Класний керівник Стеценко Ірина Леонідівна

Тема. Нумерація чисел у межах 1000. Додавання і віднімання розрядних чисел. Побудова прямокутника, обчислення периметру. Розрядний склад числа, порівняння чисел, розв’язування задач.

Мета.  повторити спосіб нумерації чисел у межах 1000; зосередити увагу учнів на значенні цифр у числі залежно від місця в запису числа; повторити зв’язок дій додавання і множення; виконувати дії з іменованими числами, розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять, виховувати взаємодопомогу, інтерес до предмета, дисциплінованість.

Обладнання: ребус,  малюнок Запорізької Січі, відеозапис фізкультхвилинки, назви поселень, картки для роботи у групах.

Хід уроку

І. Організація класу.

1. Інтерактивна вправа «Очікування»

  • Чого ви очікуєте від уроку (гарно попрацювати, розв’язувати задачі, отримати високий бал за роботу )

Наші завдання ви дізнаєтеся з вірша:

Сьогодні у світ математики ще один крок                                                                             Допоможе зробити нам квест-урок                                                                                   Для вас завдання приготували,                                                                                             Щоб  усе , що знаєте , вмить  пригадали.                                                                                  Як задачі розв’язати, як рівняння записати,

Як числа множити, і як ділити,  

 Як правильно і чітко говорити.                                                                                 Сьогодні в нас цікава гра-                                                                                                      змагатись буде дітвора                                                                                                            В умінні міркувати,                                                                                                             дружно й плідно працювати.

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація  навчальної діяльності.

 

Історія кожного народу має свої символи. З часом, такий символ іноді стає ознакою нації. Скажімо, для Америки – це «бізнесмен», для Японії – «самурай». А без кого не можна уявити України? Відповідь на це питання ви дізнаєтесь розгадавши ребус.

 

Так, нашої історії неможливо уявити без козаччини. Слово «козак» знають усі, але не всім відомо, що воно означає..( козак – це «вільна людина»)

І ось сьогодні уявімо , що ми з вами козаки і проведемо урок «Як козаки скарби шукали». Але спочатку необхідно трохи попрацювати і дізнаємося чи всі готові   до уроку.

  1. Усна лічба. Пригадайте таблицю множення. 12:3 =4. А який перший місяць зими, і останній місяць року? Це і буде дата

коли вирушаємо на пошуки скарбів. Запишіть її у своїх зошитах.

  1. Хвилинка каліграфії.

Продовжіть ряд чисел, починаючи з 100, щоразу збільшуючи на сотню дописуючи до 1000.

  1. Запишіть найбільше трицифрове.
  2. Розкладіть отримане число на розрядні доданки.
  3. Запишіть попереднє та наступне число.
  4. Яка цифра стоїть у розряді тисяч попереднього числа?

Скільки всього одиниць тисяч, скільки всього десятків?

Українськi козаки були сильнi, хоробрi i дуже-дуже любили пригоди! Вирішили вони піти скарби шукати. Кошовий дав їм малюнок Запорізької Січі, щоб він грів їм душу у поході і наголосив, що на дорозі до скарбів їх чекають пастки та перешкоди, які здолають тільки справжні козаки.  Козакам було цікаво дізнатися, які  назви мали поселення які їм зустрічатимуться у подорожі, і вирішили вони водночас і скарби шукати і назви поселень узнати.   Кошовий знав назву першого поселення та нікому не казав, а нам слід плідно попрацювати, щоб назву поселення відгадати. Для цього ви повинні попрацювати у групах, об’єднайтеся  і розв’яжіть приклади. Група, яка розв’язала, знайдіть відповідь на картках з відповідним числом . На звороті картки є  літери, з яких потрібно скласти слово. Я вам у нагороду даю ще дві літери.

1 група:              

(100-52)  : (17-9)

 

2 група: 

 (53 - 48)*(17-9)                 

 

 

 

 

 

 

3 група:   

24:3+54:9

4група

18:2- 18:9

 

 

 

 

 

Ми з вами відгадали назву першого поселення «РОДИНА», (чіпляємо на дошку) але скарбів ніяких не знайшли.

На нашому шляху друге поселення.

Мешканці цього поселення приготували нам завдання.

Задача.  Знайдіть периметр  фігури.

1 група

Довжина прямокутника 5см, а ширина на 2см коротша. Знайдіть периметр прямокутника.

2 група

Довжина прямокутника 10см, а ширина на 4см коротша. Знайдіть периметр прямокутника.

3 група

Ширина прямокутника 5см, а довжина  на 3см довша. Знайдіть периметр прямокутника.

4 група

Ширина прямокутника 8см, а довжина  на 2см довша. Знайдіть периметр прямокутника.

 

Молодці!   Але, це ще не все, щоб дізнатися назву  поселення , до якого нам рушати далі, треба поміняти місцями літери . (Літери написані на слайді ГОДАЗЛА)

Наступне поселення має назву «Злагода».

 Ходили козаки, ходили по всім вулицям, полям і лісам, а скарбів так і не знайшли. Щоб швидше наблизитися до поселення давайте виконаємо фізкультхвилинку.  (відеозапис Українська фізкультхвилинка)                         Молодці!

Я чую якийсь гомін.

Що сталося? Чому такий галас? Так це мешканці не можуть справитися з завданням. Тож  за роботу, допоможемо козакам роз’вязати задачі.

Інформація.  Січ – це фортеця. Козаки навколо неї викопували глибокі рови.

Картинки по запросу запорізька січ картинкиВ одному місці  козаки викопали рів завглибшки 9 м, а біля входу у фортецю – у 2 рази глибший. Дізнайтеся, якою є глибина рову біля входу в фортецю?

 

 

Картинки по запросу козацькі куреніІнформація. Навколо церкви стояли великі, довгі  будівлі – курені (з хмизу і глини, побілені), де мешкали козаки.

 

У трьох куренях проживало 90 козаків. У першому курені – 15 козаків, у другому у 2 рази більше, ніж у першому курені. Скільки козаків проживало у третьому курені?

 

Картинки по запросу козаки готують їжуІнформація.  Козаки на Січі самі готували собі їжу.

 Сніданок, обід і вечеря на Січі готувалась в курені  кухарем і його помічниками. Обов’язком помічників було носити воду, тримати в чистоті казани і посуд та допомагати кухарю в разі необхідності. Їжа готувалася три рази на день. В кожному курені проживало 150 козаків.

Скільки порцій приходилося готувати кухарю своїм козакам за одну добу?

Інформація. Зброя у козаків була різна, але основною була шабля і рушниця. Картинки по запросу козацька зброя шабля і рушниця

У першому курені у козаків було 25 рушниць і 82 шаблі. У другому курені 51 рушниця і 70 шабель. У якому курені зброї було більше? На скільки?

 

 

 

Похожее изображениеІнформація. Аби стати козаком–запорожцем, новоприбулий довго навчався військовій справі і традиціям січового товариства. На завершення йому обов'язково потрібно було пройти неймовірно складні випробування. Зокрема, він мусив  пройти по перекинутій між скелями на березі Дніпра колоді й не зірватися у воду.

Перший новоприбулий пройшов по перекинутій колоді 20 м, другий – у 2 рази більше. А третій – у  4 рази коротшу відстань, ніж другий.  Хто з них пройшов більшу відстань? На скільки?

 

Вправа «Дешифрувальник»

ребусиБагато цікавого розповіли мешканці поселення «Злагода» про своїх сусідів, але назву поселення не сказали. А щоб дізнатися назву поселення, відгадайте ребус. Поселення  «ЛЮБОВ».

ребусиребусиребусиребусиребуси                                           ребуси

 

Мешканці Поселення «Любов» запропонували вам самостійно розв’язати вирази.

.  Обчисли вирази

1 група

     320 + 12 • 1 = __332____              780 – 60 : 10 = __774____               (54 – 30) : 6 = _4_____

2 група

     700 – 550 = _150______                  5 • 3 + 500 = _515______                   480 + 400= ___480___   

 

     3 група

640 + 22 • 1 = ___662___              280 – 20 : 10 = _278_____               (760 – 400) + 4 = _364_____

4 група

     800 – 500+250 = ____550___             5 • 5 + 500 = ____525___         390 + 300 - 690= 0______                      

 

Поселення «МИР»

А ось мешканці поселення «Мир» пропонують вам виконати завдання

358 коп. = 3 грн 58 коп.
608 коп. = 6 грн 08 коп.
485 коп. = 4 грн 85коп.
740 коп. = 7 грн 40 коп.

 520 см = 5 м 20 см
202 см = 2 м 2 см
73 дм = 7 м 3 дм
98 дм = 9 дм 8 см

Ще мешканці поселення «Мир» передали ось такі малюнки, всі разом вони складають назву наступного поселення

.- «ЩАСТЯ» (щука, ананас, собака, тигр, яблуко)слайд

 Всі поселення обійшли козаки, а скарбів так і не знайшли. Засмутилися, що повертатимуться додому з порожніми руками. А коли уважно подивилися на малюнок своєї Січі, то зрозуміли, що найголовнішими скарбами кожної людини є Любов, Злагода, Родина, Мир, Щастя.

ІІІ. Рефлексія

 Дякую вам за прекрасну роботу на уроці.                                                                           Чи   здійснилися   ваші  сподівання?                                                                                    Над чим вам найбільше  подобалося працювати?                                                        При виконанні якого завдання ви відчули труднощі?

ІV. Домашнє завдання.   

V.  Підсумок уроку.

Всі ви , дітки,  молодці!

Гарно працювали.

Але дзвоник пролунав,

Він мені і вам сказав,

Що урок вже час кінчати

Треба йти відпочивати.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Інтегровані уроки
НУШ
Додано
8 грудня 2020
Переглядів
718
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку