УРОК-ГРА З ТЕМИ «РІВНЯННЯ». 5 КЛАС
Мета. Закріпити навички розв’язування рівнянь. Повторити правила знаходження невідомих компонентів рівнянь. Розвивати логічне мислення. Виховувати інтерес до вивчення математики.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
Клас поділяється на три команди. За кожну правильну відповідь команді нараховується бал. В кінці уроку підводяться підсумки за отриманими балами.
ІІ.Розв’язування рівнянь.
Сьогодні ми з вами повинні попасти в казку. А яку саме, ми взнаємо, якщо відкриємо ці казкові ворота. На воротах написані приклади:
15*4 – 80:16 =55 86+14*4:8=93 3*16:8=6
35-5*3=20 72/6*8=96
60+40:2=80 54:9*16=96
36:4+12*7=93 16*4:8=8
45+5*3=60 18*0:2=0
24*4-60:15=92 72:9*9=72
н |
ч |
т |
є |
и |
ч |
а |
с |
л |
о |
и |
м |
е |
60 |
93 |
55 |
80 |
92 |
96 |
20 |
0 |
72 |
6 |
8 |
93 |
96 |
І ось ворота відкриті, і ми в казці «Таємниче число»
Ми починаємо. Жив-був на світі Іванко. Гарний, красивий, сміливий. А покохав Іванко Марічку-красуню. Але сталося так, що вкрав Марічку Чахлик Невмирущий. Покликав Іванко друзів на допомогу і вирушив на пошуки Марічки. Вилася стежка та привела наших героїв до лісу темного, до хащі глухої – ніяк не пройти. Зовсім засумував Іванко, але ж раптом перед ним – дідусь-лісовичок. Та й говорить він Івану: «Колись ти мені допоміг, тепер і я тобі спробую допомогти. Щоб пройти в цей ліс, чарівні слова треба знати. Чим більше їх назвеш, тим далі в ліс проберешся»
(Правила знаходження невідомих елементів рівняння)
Минули ліс густий. Вийшли до річки, а там величезний камінь дорогу на міст загороджує. На камені написані рівняння. Якщо їх правильно розв’язати, то камінь повернеться і звільнить дорогу.
(у-371)+546=277 (127+а)-98=32 (х+379)-197=183
Довго їхали друзі. Аж нарешті дорога привела їх до хатинки Баби Яги. Вона давно була в суперечці з Чахликом Невмирущим та згодилася допомогти Іванові, але тільки в тому випадку, якщо його сміливі помічники розв’яжуть 6 рівнянь, що написані на стінах її хатинки.
65+2х=59 24-3х=21 75-5х-15=30
(х*7):3=14 17*х-12=80 25+8х=97
Коли Баба Яга прощалася з Іваном, вона розповіла про силу коренів рівняння: коли треба тобі якийсь замок відкрити або навпаки закрити наглухо, назви вголос корені рівняння – все враз і виконається.
Чорний Ворон підслухав цю розмову і розповів про все Чахлику. Той підстеріг Івана з друзями, кинув в підземелля і запнув на 6 замків.
а+61=701 584-а=60 а-45=300
х:7=9 801:х=89 х:12=33
435+х=823 2х-46=32 48х=1104
1521:х=9 х:37=14 360:х=90
Іван проговорив чарівні слова, назвав корені всіх рівнянь. Двері підземелля відкрилися. І опинилися друзі перед останньою перепоною – воротами Палацу Чахлика Невмирущого, на яких знов рівняння:
х+12705:121=105; 10: (х-1)=5; 10-16:х=6
Звільнили друзі Марічку і в той же день відбули весілля.
ІІІ.Підсумки уроку.
Підводяться підсумки гри. Оцінюється робота команд та учнів-учасників команд.