Квест. Узагальнення вивченого з теми: "Іменник"

Про матеріал

Урок-квест розрахований на учнів 7 класу (для дітей з особливими освітніми потребами) з метою: повторити та узагальнити знання з теми, поглибити знання про іменник,закріпити здобуті знання на уроках української мови,вчити дітей самостійно знаходити потрібну для них інформацію

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Квест «Іменник»

 

Підготувала:

Одот Олена Андріївна, вчитель – дефектолог

Комунальний заклад "Маріупольська загальноосвітня школа I - III ступенів № 52 Маріупольської міської ради Донецької області"

м.Маріуполь

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2021 р.

 

 

 

 

 

Урок-квест розрахований на учнів 7 класу(для дітей з особливими освітніми потребами) з метою: повторити та узагальнити знання з теми, поглибити знання про іменник,закріпити здобуті знання на уроках української мови,вчити дітей самостійно знаходити потрібну для них інформацію

 

Мета:розвивати образне мислення, уміння здійснювати оперування образом подумки, уміння орієнтуватися в просторі за допомогою план-схеми), розвивати логічне мислення, зв’язне мовлення(формування миттєвої або швидкої реакції у доборі слів),комунікативні навички;

Викликати інтерес до навчання, виховувати почуття дружби, взаємодопомоги, взаємоповаги.

                                          Хід заняття

І Організація класу до роботи на уроці.

ІІ Повідомлення теми і мети заняття.

ІІІ Актуалізація знань та умінь учнів.

Бесіда

  • Чи знаєте ви, що таке квест?

Лексична робота . Пояснення значення слова «квест» (означає пошук предметів, пригод або подорож до певної мети через подолання перешкод)

  • Знайдіть українські відповідники до цього слова (пошук, пересування)
  • У яких ситуаціях ви чули це слово?
  • Яке за походженням це слово?
  • У якому словнику ми можемо знайти пояснення значення цього слова?
  • Чи доводилося вам брати участь у квесті?

Слово вчителя

Сьогодні на уроці ви маєте можливість стати учасниками справжнього мовного квесту. Тема його пов’язана з систематизацією знань про іменник.  Наша мета – знайти скарб.  Яким він буде, ми дізнаємося в кінці уроку. А робити ми це будемо з допомогою підказок, які є обов’язковими умовами цього пошуку.

 

 

  1. Повторення правил роботи в групах.

 

 

 

 

 

 

Незакінчене речення

1. Іменник – самостійна частина мови…

2. Іменники змінюються за…

3. Мають категорію…

4. Клична форма іменника має значення…

5. У … відмінках усіх відмін і груп буває лише закінчення –і.

6. Чергування таких приголосних… відбуваються при відмінюванні іменників

7.           Наведіть приклади  (по одному слову на букву С) до кожної відміни.

Кросворд 

  1. Рід іменників, який поєднує в собі і жіночій, і чоловічий, і середній роди.
  2. Іменники, що позначають сукупність однакових або схожих предметів, які сприймаються як єдине ціле – це…
  3. Назви, що стосуються багатьох предметів.
  4. Іменники, що називають явища, які ми НЕ можемо сприймати органами чуття.
  5. Назви, що стосуються окремих предметів і допомагають вирізнити один предмет серед інших.
  6. Іменники, що називають явища, які ми можемо сприймати органами чуття.
  7. Яка форма поданих іменників: молоко, радість, Місяць?
  8. Самостійна частина мови, що називає предмет і відповідає на питання хто? що?
  9. Прямий відмінок – це…

 

 

 

Кросворд

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Запишіть іменники, розкривши дужки.

(чар)зілля, (п’яти)денка, (вербо)ліз, (міні)футбол, (член)кореспондент, (тепло)воз, (чорно)бривці, (пів)ящика, (штабс)капітан, (радіо)комітет, (мас)медіа, (людино)день,(полу)мисок, (трудо)день, (розрив)трава, (жар)птиця, (дорога)стрічка, (пів)відра, (розтяг)стиск, (пів)острів, (норд)вест.

Словниковий диктант «Мій зірковий час»

(троє учнів працюють біля дошки, записуючи під диктовку вчителя іменники. Інші учні пишуть у зошитах. Перевіряти диктант можуть самі учасники, інші учні або можна  використати метод взаємоперевірки. Той учень, який написав слова найкраще, - переможець).

 

Ходіння, картоплиння,озброєння, вариво, морозиво, марево,стежечка, вуличка, вершечок, племінничок, сіллю, радістю, піччю,любов’ю, подорожжю,ссавець, письменник, священик, суддя, стаття, статей, немовля, недолік

 

Завдання: вставте пропущені іменники

 

______ вишневий коло _____,

_______ над _________ гудуть,

________ з _________ йдуть,

Співають ідучи _______,

А _________ вечерять ждуть.

 

_________ вечеря коло хати,

Вечірня _______ встає.

________ вечерять подає,

А _______ хоче научати,

Так _________ не дає.

Тарас Шевченко

 

Згадайте правопис не з іменниками. Спишіть, розкриваючи дужки. Вставте пропущені букви.  Підкресліть їх.  Запишіть слово-ключ.

Вода … вогнем- (не) товариші.

Через (…)езгоду тратять люди свободу. 

Перем…гає (не)дужий, а сміливий.

…айкраща показка –(не) кулак, а ласка.

 

Завдання: відгадайте загадки

Підказка: відповіді – іменники.

 


  1. Ці кристалики тверді

Аж іскряться.

Народились у воді,

А води бояться.

 

  1. Мию, мию без жалю,

Мию там, де брудно.

Цю роботу я люблю,

Та від неї худну.

 

  1. Білий, як сніг,

В пошані у всіх.

До рота попав –

Там і пропав.

 

  1. Стоїть корито,

Повне води налито.

 

  1. І червона, й соковита,

Та гірка вона все літо.

Припече мороз – вона

Стала добра й смачна.

 

  1. Мов маленький м’ячик,

Висить, а не скаче,

Рум’яне, гладеньке,

На смак солоденьке.

 

  1. Торох, торох,

Розсипався горох.

Почало світати –

Нема що збирати.

 


Завдання: до поданих іменників доберіть АНТОНІМИ.

 

Поразка –

Закінчення –

Темрява –

Літо –

Ранок –

Верх –

Холоднеча –

Лінь –

Вихідний –


Підказки

Результат пошуку зображень за запитом "соль"Результат пошуку зображень за запитом "сахар"Пов’язане зображенняРезультат пошуку зображень за запитом "ставок"Результат пошуку зображень за запитом "калина"Результат пошуку зображень за запитом "яблуко"Пов’язане зображення

 

 

 


Завдання: складіть якомога більше іменників, використовуючи лише букви цього слова.

 

 

Станція 1. Кросворд

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

С

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

П

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

З

Б

І

Р

Н

І

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

Л

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

З

А

Г

А

Л

Ь

Н

І

 

 

 

 

 

 

 

 

Б

 

 

 

Н

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

С

 

 

 

И

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Т

 

 

 

Й

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Р

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

В

Л

А

С

Н

І

 

 

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

К

 

 

 

 

 

 

 

6.

К

О

Н

К

Р

Е

Т

Н

І

 

 

 

 

 

 

 

Д

 

 

 

 

Н

 

 

9.

 

 

 

 

 

 

Н

 

 

 

8.

І

М

Е

Н

Н

И

К

 

 

 

И

 

 

 

 

 

 

 

А

 

 

 

 

 

 

Н

 

 

 

 

 

 

 

З

 

 

 

 

 

 

А

 

 

 

 

 

 

 

И

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

В

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Н

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

И

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Й

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Станція 2 «Латочки»


Садок вишневий коло хати,

Хрущі над вишнями гудуть,

Плугатарі з плугами йдуть,

Співають ідучи дівчата,

А матері вечерять ждуть.

 

Сім'я вечеря коло хати,

Вечірня зіронька встає.

Дочка вечерять подає,

А мати хоче научати,

Так соловейко не дає.

Тарас Шевченко


 

Станція 3. Загадки


  1. Сіль
  2. Мило
  3. Цукор
  4. Ставок (озеро)
  5. Калина
  6. Яблуко
  7. Зірки

 

Станція 4. Антоніми


Поразка – перемога

Закінчення – початок

Темрява – світло

Літо – зима

Ранок – вечір

Верх – низ

Холоднеча – спека

Лінь – праця

Вихідний – будень


 

 

 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "сова пнг" 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Квест

з української мови

Іменники

Вчитель: ___________________________________________________________________

Маршрутний лист команди _______________________________  Клас: _______

Список учасників команди:

 

 

 

 

 

 

Дата:

Станція

Виконання завдання

Відмітка ведучого

Станція

№______

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Станція

№______

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Станція

№______

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Станція

№______

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Станція

№______

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ключ:

 

 

 

 

 

 

 

 

Порядок станцій

1

2

3

4

5

 

Все на світі

називаю

і предмети

визначаю.

Хто я?

 

 

docx
Додано
29 жовтня 2021
Переглядів
425
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку