Квест «Узагальнення з теми «Взаємозв’язок людини і держави»»

Про матеріал
Квест стане у пригоді як у навчальному, так і виховному процесах. Участь учнів у подібних заходах сприятиме підвищенню їхньої внутрішньої мотивації до навчання, розвитку пізнавального інтересу.
Перегляд файлу

Назва: Квест «Узагальнення з теми «Взаємозв’язок людини і держави»»

Вікова категорія: учні 9 класу

Мета квесту:

  • Поглибити, систематизувати і закріпити знання учнів у галузі «Конституційне право»;
  • Розвивати навички командної гри, вміння аналізувати різні джерела інформації, порівнювати факти, поняття; формувати навички правомірної поведінки людей у конкретних життєвих ситуаціях; спонукати учнів до активного мислення та аргументації власної точки  зору;
  •  Cприяти вихованню в учнів правосвідомої поведінки, активної громадянської позиції.

Обладнання: чотири маршрутних листи; витяги нормативно-правових актів; картки із завданнями; стіннівки в кожній локації, що відповідають назві локації; портрети (Елеонора Рузвельт, Мартін Лютер Кінг, Махатма Ганді, Оксана Мешко)

Тривалість квесту: 50 хв

Тип квесту: лінійний

Правила квесту:

  • Дану гру слід проводити після вивчення відповідної теми з курсу «Основи правознавства». Захід проходить у вигляді гри «Правові пазли». У квесті беруть участь чотири команди. Кожна команда за певний час за визначеним маршрутом повинна відвідати локації та виконати завдання. За кожне правильно виконане завдання команда отримує від ведучого ключ з написом знаходження наступної локації, а за виконання завдань в останній локації – прізвище відомої особи у напрямку захисту прав людини у світі.
  • До участі в квесті бажано залучити учнів 10 класу, які виконуватимуть роль ведучих, а також допомагати учителеві на локаціях.
  • Усі локації бажано оформити стіннівками з теми відповідної локації та нормативно-правовими актами вивченої галузі права.

Маршрут квесту:

Команда 1: локації «Конституційна», «Державна», «Правозахисна», «Громадянська».

Команда 2: локації «Громадянська», «Правозахисна», «Державна», «Конституційна».

Команда 3: локації «Правозахисна», «Громадянська», «Конституційна», «Державна».

Команда4: локації «Державна», «Конституційна», «Громадянська», «Правозахисна».

 

Хід заходу

Ведучий.

  • Ми раді вас вітати на нашій грі.
  • Яку галузь права ви закінчили вивчати на минулому уроці? (Конституційне право)
  • Перед вами правові пазли, які зберігають під собою таємницю. Щоб відкрити ці пазли треба пройти локації та трохи попрацювати. В кінці проходження четвертої локації від ведучого ви отримаєте прізвище особи, портрети яких заховані за кожним пазлом. Ці діячі частину свого життя присвятили захисту прав людини в світі та Україні та заслуговують на те, щоб про них пам’ятали.

(Відповіді:

images.jpg

Martin Luther King01.jpg

 

download.jpg

 

1121793363.jpg

 

  • Кожна команда отримає маршрутний лист, відповівши на питання ведучого. На дошці розміщені слова-відповіді, а за ним – номер кабінету вашої першої зупинки.
  • Найактивніша команда в кінці гри отримає сертифікат «Юні правознавці місяця»

 

Завдання для отримання маршрутного листа.

Методичний коментар: картки з написами-відповідями, закріплені на дошці. З іншої сторони картки вказаний номер першого кабінету для команди.

  1. Що в перекладі означає слово «конституція»? (Устрій) (каб. 103)
  2. «Батько» нормативно-правового терміна «конституція» в її сучасному значенні. (Шарль Монтеск’є)  (каб. 204)
  3. Гетьман України, що має відношення до створення найдавнішої Конституції? (Пилип Орлик) (каб. 214)
  4. Рік прийняття сучасної Конституції України. (1996) (каб.304)

Локація «Конституційна»

Завдання 1. «Обрати особливості Конституції»

Методичний коментар: команда отримує картки. На кожній з них міститься твердження. Учні обирають картки, які відповідають завданню та клеють на ватмані «Особливості Конституції»

Твердження

  • Відповідність ідеалам справедливості і свободи
  • Нормативний характер
  • Формальна визначеність
  • Загальнообов’язковість
  • Системність
  • Найвища юридична сила
  • Установчий характер
  • Підвищена стабільність
  • База поточного законодавства

Завдання 2. « Виправити юридичні помилки, допущені у тексті»

Людина, її життя і здоров’я, честь і добробут, недоторканість і безпека визнаються в Україні соціальною цінністю. Носієм суверенітету і одним із джерел влади в Україні є народ. Права і свободи людини та громадянина, закріплені цією Конституцією, є вичерпними. Громадянин України має право на освіту. Чергові вибори до Верховної Ради України відбуваються в останню неділю березня п’ятого року повноважень Верховної Ради. Захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, шанування її державних символів є правом громадян України. Незнання законів звільняє від юридичної відповідальності.

(Відповіді: Людина, її життя і здоров’я, честь і гідність, недоторканість і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Носієм суверенітету і єдиним  джерелом влади в Україні є народ. Права і свободи людини та громадянина, закріплені цією Конституцією, не є вичерпними. Кожен  має право на освіту. Чергові вибори до Верховної Ради України відбуваються в останню неділю жовтня п’ятого року повноважень Верховної Ради. Захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, шанування її державних символів є обов’язком громадян України. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.)

 

Локація «Громадянська»

Завдання 1. «Співвіднести підстави набуття громадянства із ситуаціями»

Підстави набуття громадянства України

  • За народженням
  • За територіальним походженням
  • Внаслідок прийняття громадянства
  • Внаслідок поновлення у громадянстві
  • Внаслідок усиновлення, встановлення над дитиною опіки чи піклування, визнання батьківства чи материнства та ін. підстав

Ситуації

  1.   - Доброго дня, пані! Ви кажете, що є громадянкою України? Але ж ви живите за кордоном!

         - Так! Я народилась у м. Житомирі і жила там довгий час. Я виїхала за кордон на роботу, але не виходила з громадянства України.

2)   Михайло, українець, 1979 р.н., подав документи щодо набуття громадянства України. Народився він у м.Кракові (Польща), куди його батьки виїхали у 1974 р. з м. Ужгорода (Україна). Бабуся Михайла проживає у м. Чопі, а він бажає поселитися в м. Харкові. Коли розглянули надані ним документи, він отримав громадянство України.

3) Курдибаєв приїхав до України з Туркменистану. Він написав відмову від громадянства Туркменистану та подав заяву, в котрій вказав на своє бажання прийняти громадянство України

4) – Сергію! Давно тебе не бачив, мабуть, майже два роки!

    - Так, я служив легіонером у французькій армії.

    - Хіба громадяни України мають право проходити військову службу іноземній державі?

    - Без дозволу відповідних органів – ні. Я про це не знав і в результаті втратив громадянство  України. Ось іду із заявою, хочу поновити громадянство України.

   - Хай щастить!

5) – Приїхали Андрій з Ольгою.

    - Кажуть, були у Польщі?

    - Так! Усиновили хлопчика. Тепер будуть жити разом.

Завдання 2. «Юридичний практикум»

Кожна група розв’язує одну ситуацію, обравши на осліп.

  1. Родина Борц (батько, мати та два сини 13 і 15 років) виїхали з України до Ізраїлю, вийшовши з українського громадянства. Через деякий час діти дізналися, що вони вже не є громадянами України, хоча бажання такого не мали. Чи порушено їхні права?
  2. Громадяни України, подружжя Вострикових, з 2003 по 2009 рік перебували в закордонному відрядженні в Бразилії. У 2008 році у них народилася дочка. Яким чином буде вирішене питання про громадянство дитини?
  3. Іноземець українського походження, який мешкає в канадській провінції Онтаріо, звернувся з проханням надати йому громадянство України. Який порядок вирішення цього питання?
  4. Марія, громадянка Молдови, подала клопотання про прийняття її в громадянство України 29 травня 2013 р. У квітні 2010 р. вона взяла шлюб з громадянином України і з того часу постійно проживає в його квартирі у м. Дніпро. Марія працює продавцем, володіє державною мовою.
  5. До дверей лікарні в м. Одесі було підкинуте немовля. Встановити батьків не вдалося. Як буде вирішено питання визначення громадянства в даній ситуації?
  6. Двоє молодих чоловіків – громадяни України Володимир і Петро поїхали на роботу до Угорщини. Володимир влаштувався водієм у комерційну фірму, а Петро уклав контракт про проходження військової служби. Через три роки хлопці повернулися до України й виявилося, що вони тепер мають різний статус щодо громадянства. Прокоментуйте ситуацію.

 

Локація «Правозахисна»

Завдання 1. «Правове дерево»

Методичний коментар: На папірцях-листочках кожна група записує права, що належать до певної групи прав і прикріплює до дерева, зображеного на дошці (записати по одному праву до кожної групи)

Перша група – особисті права

Друга група – політичні права

Третя група – соціально-економічні права

Четверта група – культурні права

Завдання 2.

Конвенція ООН про права дитини – це твої права. Ти можеш не думати про них. Можеш не використовувати їх щодня. Утім, ти маєш знати, що вони існують і вони невід’ємні від інших прав, гарантованих тобі державою.

Про які права дитини свідчать ці малюнки.

 

3_1_.jpg  4_1_.jpg

 

7_1_.jpg  9_1_.jpg

 

10_1_.jpg   21.jpg

 

11.jpg

 

Відповіді: право на освіту, право на розвиток талантів, право на освіту, право на любов та піклування, право на інформацію, право на власну думку, право на повноцінне харчування.

Завдання 3. «Анаграма»

Методичний коментар: групі пропонується анаграма. За даними анаграми повинні знайти вихідні слова (поняття) пов’язані з темою «Конституційні права, свободи та обов’язки людини і громадянина»

 

АТВДОАК

УДС

НЕОБМДМСУ

ИЯТЖТ

КСТАИУЯТНЦІ

ЗНТАВІЧИ

 

Відповіді: адвокат, суд, омбудсмен, життя, Конституція, Вітчизна.

  • Що об’єднує перший рядок слів? (Допомога у захисті прав людини)

Локація «Державна»

Завдання 1. «Доповнити схему «Органи державної влади»»

ОРГАНИ ДЕРЖАВНОЇ ВЛАДИ

____________

Виконавча

______________

Верховна Рада України

Вищий орган

___________

______________

Центральні органи

Міністерства та інші центральні органи виконавчої влади

Суди загальної юрисдикції;

Спеціалізовані суди

 

Місцеві органи

___________

 

Завдання 2. «Зібрати вислови про владу»

Методичний коментар: команді пропонується розрізаний на частини один вислів, який треба зібрати та прикріпити до дошки.

Вислови.

  • «Мистецтво управляти державою є найвищим від усіх мистецтв.» (Демокрит)
  • «Влада – це обов’язок, свобода – це відповідальність.» (Марія фон Ебнер-Ешенбах)
  • «Законодавча влада – серце держави, влада – її мозок». (Ж.Ж. Руссо)
  • «Там, де немає законів, там немає і свободи.» (Дж. Локк)
  • «Благо народу – вищий закон.» (Цицерон)

 

Увага! Якщо команда на якомусь завданні не має відповіді вона може отримати підказку, відповівши на два питання ведучого 

Додаткові питання

  1. Який міжнародний документ захищає права дітей? (Конвенція ООН про права дитини)
  2. Державна мова в Україні? (Українська)
  3. Хто виступає носієм суверенітету в Україні? (Народ)
  4. Простір життя людини, який не передбачає державного втручання? (Свобода)
  5. Документ, що гарантує права і свободи людини в Україні?  (Конституція України)
  6. Як по-іншому називаються особисті права людини? (Громадянські)
  7. Влада народу? (Демократія)
  8. Що є основним національним багатством в Україні? (Земля)
  9. Вік, до якого особа вважається дитиною? (18 років)
  10. Законодавчий орган України? (Верховна Рада України)

Використані джерела

  1. Конституція України
  2. Сутковий В.Л. Правознавство (практичний курс): підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл./ В.Л. Сутковий, Т.М. Філфпенко. – К.: Генеза, 2009. – 216 с.
  3. Філіпенко Т.М. Основи правознавства: підруч. для 9-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / Т. М. Філфпенко, В.Л. Сутковий. – Київ: Генеза, 2017. – 208 с.
  4. Макаренко Л.І. Розробка теми «Громадянство України» // Історія та правознавство. – 2007. - №31.- с.19-20
  5. Музичин Л.Л. Громадянство України// Історія та правознавство.- 2010.-№13.-с.22
  6. Буцька Л.М. Громадянство України// Історія та правознавство.-2011.-№25.-с.24
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Панасевич Марина Петрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
До підручника
Основи правознавства 9 клас (Ратушняк С.П.)
Додано
17 лютого 2019
Переглядів
2613
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку