Назва: Квест «Узагальнення з теми «Взаємозв’язок людини і держави»»
Вікова категорія: учні 9 класу
Мета квесту:
Обладнання: чотири маршрутних листи; витяги нормативно-правових актів; картки із завданнями; стіннівки в кожній локації, що відповідають назві локації; портрети (Елеонора Рузвельт, Мартін Лютер Кінг, Махатма Ганді, Оксана Мешко)
Тривалість квесту: 50 хв
Тип квесту: лінійний
Правила квесту:
Маршрут квесту:
Команда 1: локації «Конституційна», «Державна», «Правозахисна», «Громадянська».
Команда 2: локації «Громадянська», «Правозахисна», «Державна», «Конституційна».
Команда 3: локації «Правозахисна», «Громадянська», «Конституційна», «Державна».
Команда4: локації «Державна», «Конституційна», «Громадянська», «Правозахисна».
Хід заходу
Ведучий.
(Відповіді:
Завдання для отримання маршрутного листа.
Методичний коментар: картки з написами-відповідями, закріплені на дошці. З іншої сторони картки вказаний номер першого кабінету для команди.
Локація «Конституційна»
Завдання 1. «Обрати особливості Конституції»
Методичний коментар: команда отримує картки. На кожній з них міститься твердження. Учні обирають картки, які відповідають завданню та клеють на ватмані «Особливості Конституції»
Твердження
Завдання 2. « Виправити юридичні помилки, допущені у тексті»
Людина, її життя і здоров’я, честь і добробут, недоторканість і безпека визнаються в Україні соціальною цінністю. Носієм суверенітету і одним із джерел влади в Україні є народ. Права і свободи людини та громадянина, закріплені цією Конституцією, є вичерпними. Громадянин України має право на освіту. Чергові вибори до Верховної Ради України відбуваються в останню неділю березня п’ятого року повноважень Верховної Ради. Захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, шанування її державних символів є правом громадян України. Незнання законів звільняє від юридичної відповідальності.
(Відповіді: Людина, її життя і здоров’я, честь і гідність, недоторканість і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Носієм суверенітету і єдиним джерелом влади в Україні є народ. Права і свободи людини та громадянина, закріплені цією Конституцією, не є вичерпними. Кожен має право на освіту. Чергові вибори до Верховної Ради України відбуваються в останню неділю жовтня п’ятого року повноважень Верховної Ради. Захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, шанування її державних символів є обов’язком громадян України. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.)
Локація «Громадянська»
Завдання 1. «Співвіднести підстави набуття громадянства із ситуаціями»
Підстави набуття громадянства України
Ситуації
- Так! Я народилась у м. Житомирі і жила там довгий час. Я виїхала за кордон на роботу, але не виходила з громадянства України.
2) Михайло, українець, 1979 р.н., подав документи щодо набуття громадянства України. Народився він у м.Кракові (Польща), куди його батьки виїхали у 1974 р. з м. Ужгорода (Україна). Бабуся Михайла проживає у м. Чопі, а він бажає поселитися в м. Харкові. Коли розглянули надані ним документи, він отримав громадянство України.
3) Курдибаєв приїхав до України з Туркменистану. Він написав відмову від громадянства Туркменистану та подав заяву, в котрій вказав на своє бажання прийняти громадянство України
4) – Сергію! Давно тебе не бачив, мабуть, майже два роки!
- Так, я служив легіонером у французькій армії.
- Хіба громадяни України мають право проходити військову службу іноземній державі?
- Без дозволу відповідних органів – ні. Я про це не знав і в результаті втратив громадянство України. Ось іду із заявою, хочу поновити громадянство України.
- Хай щастить!
5) – Приїхали Андрій з Ольгою.
- Кажуть, були у Польщі?
- Так! Усиновили хлопчика. Тепер будуть жити разом.
Завдання 2. «Юридичний практикум»
Кожна група розв’язує одну ситуацію, обравши на осліп.
Локація «Правозахисна»
Завдання 1. «Правове дерево»
Методичний коментар: На папірцях-листочках кожна група записує права, що належать до певної групи прав і прикріплює до дерева, зображеного на дошці (записати по одному праву до кожної групи)
Перша група – особисті права
Друга група – політичні права
Третя група – соціально-економічні права
Четверта група – культурні права
Завдання 2.
Конвенція ООН про права дитини – це твої права. Ти можеш не думати про них. Можеш не використовувати їх щодня. Утім, ти маєш знати, що вони існують і вони невід’ємні від інших прав, гарантованих тобі державою.
Про які права дитини свідчать ці малюнки.
Відповіді: право на освіту, право на розвиток талантів, право на освіту, право на любов та піклування, право на інформацію, право на власну думку, право на повноцінне харчування.
Завдання 3. «Анаграма»
Методичний коментар: групі пропонується анаграма. За даними анаграми повинні знайти вихідні слова (поняття) пов’язані з темою «Конституційні права, свободи та обов’язки людини і громадянина»
АТВДОАК |
УДС |
НЕОБМДМСУ |
ИЯТЖТ |
КСТАИУЯТНЦІ |
ЗНТАВІЧИ |
Відповіді: адвокат, суд, омбудсмен, життя, Конституція, Вітчизна.
Локація «Державна»
Завдання 1. «Доповнити схему «Органи державної влади»»
ОРГАНИ ДЕРЖАВНОЇ ВЛАДИ
____________ |
Виконавча |
______________ |
Верховна Рада України |
Вищий орган ___________ |
______________ |
Центральні органи Міністерства та інші центральні органи виконавчої влади |
Суди загальної юрисдикції; Спеціалізовані суди |
|
|
||
Місцеві органи ___________ |
||
Завдання 2. «Зібрати вислови про владу»
Методичний коментар: команді пропонується розрізаний на частини один вислів, який треба зібрати та прикріпити до дошки.
Вислови.
Увага! Якщо команда на якомусь завданні не має відповіді вона може отримати підказку, відповівши на два питання ведучого
Додаткові питання
Використані джерела