Квест "В пошуках прав людини"

Про матеріал
формування в учнів правових компетенцій, що забезпечують успішність у суспільстві, здібностей до аналізу правових ситуацій, здібностей будувати власну поведінку в межах наявних прав, свобод, обов'язків; виховання громадянської відповідальності та почуття власної гідності, дисциплінованості, поваги до прав і свобод людини, демократичних правових цінностей
Перегляд файлу

В пошуках прав людини

(6-7 кл)

Мета: формування в учнів правових компетенцій, що забезпечують успішність у суспільстві, здібностей до аналізу правових ситуацій, здібностей будувати власну поведінку в межах наявних прав, свобод, обов'язків; виховання громадянської відповідальності та почуття власної гідності, дисциплінованості, поваги до прав і свобод людини, демократичних правових цінностей.

 

Завдання: закріплення знань Конвенції про права дитини, Декларації прав людини; розвиток вміння відстоювати свої права; виховання почуття відповідальності; розвиток логічного мислення. розвиток в учнів соціальної активності та інтересу до права; уміння застосовувати знання прав і обов'язків на практиці.

 

Оформлення: книжкова виставка "Права і обов'язки"; на сцені зображення земної кулі і намальовані особи дітей, великими літерами написано "світ права".

 

Обладнання: картки та таблички з назвою команд, картки із завданнями,

ручка, буклети з правами і обов'язками.

 

 

 

Хід гри

 

Виходить ведучий:

 

Добрий день, учасники та гості нашої гри!

 

Сьогодні ми зібралися, щоб ще раз поговорити і перевірити, чи знаємо ми закони. Споконвіку люди намагалися знайти свободу і узаконити свої права.

 

Що таке право? (Система правил поведінки і загальнообов'язкових норм, які регулюють поведінку людей і відносини між ними)

 

Хто стежить за виконанням цих правил? (Держава)

 

Кращі уми людства доводили значимість свободи людини і обов'язок держави охороняти наші права. Але питання про те, як це зробити краще, залишалося відкритим. Права людини природні, вони належать кожному від народження тільки тому, що він — людина. Недарма кажуть, що джерело прав людини-по суті людини. Права людини невід'ємні. Це означає, що їх не можна втратити, оскільки вони мають відношення до факту самого людського існування. Права взаємозалежні і взаємопов'язані. Вони універсальні, тобто, застосовні до людей у всьому світі, причому без обмежень у часі.

 

Діти, хто з вас знає, які документи закріплюють права людини?

 

Перший документ з прав людини з'явився в 1215 р. під назвою "Велика хартія вольностей". Цей документ забезпечував права англійських феодалів.

 

Наступний документ з'явився в 1776 р. в Америці – "Декларація незалежності", в 1789 р. з'являється французька "Декларація прав людини і громадянина".

 

Всі ці документи хоч і відрізняються між собою, але всі вони захищали права людини на життя, свободу і щастя.

 

В даний час права кожної людини на землі покликана захищати міжнародна організація, створена незабаром після закінчення Другої світової війни.

 

- Що це за організація?

 

У 1945 році була створена ООН, метою якої є підтримання миру між народами і безпеки.

 

10 грудня 1948 року в Парижі на третій сесії Генеральної Асамблеї ООН була прийнята Декларація, яка визначила базові права людини.

 

Цей невеликий за обсягом документ (всього 30 статей) став гімном людині, його гідності та самоцінності. Він містить не тільки перелік основних прав і політичних свобод людини, а й перелік так званих соціально-економічних і культурних прав.

 

Дуже тісно пов'язана з "Загальною декларацією прав людини" Конвенція про права дитини".

 

- Що це за документ? (Базовий документ із захисту прав дітей у всьому світі).

 

На відміну від "Загальної декларації прав людини", яка лише рекомендує і проголошує права людини, "Конвенція про права дитини", прийнята у 1989 р. вимагає обов'язкового виконання прав усіх дітей.

 

У "Конвенції про права дитини" сформульовані права всіх дітей незалежно від їх національності, кольору шкіри, статі, релігії.

 

Які ще документи Ви знаєте, де йдеться про ваші права і обов'язки. (Конституція України, сімейний кодекс) (на екрані слайд із зображенням цих документів). У цих документах записані всі основні права і обов'язки людини. І якщо ви знаєте ці закони, то завжди зумієте відстояти своє право і не порушити права іншого. Сьогодні наша гра присвячена темі "У пошуках прав людини".

 

Учитель: Для того щоб визначити, в якій послідовності команди будуть стартувати, необхідно пройти конкурс «Шифрувальник».

 

Перед вами зашифроване слово. Яка команда першою розшифрує слово, та буде мати можливість першою обрати маршрутний лист.

АБВ

ГДЕ

ЖЗИ

КЛМ

НОП

РСТ

УФХ

ЦЧШ

1

2

3

4

5

6

7

8

  (  5 6 1 1 5)    (Право)

 

1 станція «Інтелектуальна»

 

  1. Основний документ громадянина України? (Паспорт)
  2. До якого віку, згідно з Конвенцією, особа вважається дитиною? (18 років)
  3. Вільно висловлювати свою думку – це твердження є правом. Так чи ні? (Так)
  4. Документ про загальну середню освіту ? (Атестат)
  5. Нормативно правовий акт вищої юридичної сили. (Закон)
  6. Одна з форм захисту прав дітей, позбавлених батьків. (Опіка)
  7. Державний орган, який забезпечує юридичний захист прав і свобод людини. (Суд)
  8. Гарантом прав і свобод людини та громадянина України є Верховна Рада. (Президент)
  9. Назвіть кольори Державного прапора України (синій та жовтий)
  10. Який день є Днем Конституції України (28 червня)
  11. Коли проголошено незалежність України, напишіть дату (24 серпня 1991 року)
  12. Місце, де надають першу медичну допомогу на території навчального закладу (медпункт).
  13. Комплекс фізичних вправ, що виконують вранці з метою розминки м’язів та суглобів, часто проводиться у навчальних закладах та літніх таборах (зарядка)
  14. Що є Основним Законом нашої держави (Конституція України)

 

2 станція «Казкова»

(назвати яке право порушено в кожній казці)

1. Яке право порушила відьма щодо Оленки в казці "сестриця Оленка і братик Іванко" (Право на життя)

2. Яке право зайця захистив півень в казці» Заюшкіна хатинка " (Право на житло)

3. Яким своїм правом скористалася жаба в казці «Жаба-мандрівниця» (Право на свободу пересування)

4. За допомогою Папи Карло, яким правом скористався Буратіно в казці «Золотий ключик» (Право на освіту)

5. Яке право Попелюшки порушувала мачуха, змушуючи її працювати день і ніч, і не дозволяючи грати і розважатися (Право на відпочинок і дозвілля)

6. Яким правом може скористатися Мауглі, що живе в лісі разом з дикими звірами? (Право бути дитиною до 18 років і мати права як всі діти)

7. Опікун всесвітньо відомого Гаррі Потера перехоплює і читає листи, адресовані хлопчикові. Яке право хлопчика він порушує? (Право на особисте життя, таємницю кореспонденції)

8. Баба-яга забирає братика Іванка від сестриці Оленки за тридев'ять земель в тридесяте царство. (Право на захист від незаконного переміщення)

 

3 станція   «Вислови - антоніми»

Складіть вислів, кожне слово якого буде протилежним за значенням наведеним (за кожну правильну відповідь – 2 бали)

1.Дорослим можна відпочивати над водою.

2.Дорослим можна відпочивати з безпечними предметами.

3.Дорослим можна дозволяти прогулювати школу.

(Дітям заборонено працювати під землею)

(Дітям заборонено працювати з небезпечними предметами)

(Дітям не можна забороняти відвідувати школу )

 

4 станція  «Дишефрувальник»

( розшифрувати за алфавітом статтю з Конвенції про права дитини, на час оцінка від 1 до 5 балів)

а

б

в

г

ґ

д

е

1

2

3

4

5

6

7

є

ж

з

и

і

ї

й

8

9

10

11

12

13

14

к

л

м

н

о

п

р

15

16

17

18

19

20

21

с

т

у

ф

х

ц

ч

22

23

24

25

26

27

28

ш

щ

ь

ю

я

 

 

29

30

31

32

33

 

 

 

15,19,9,18,1      6,11,23,11,18,1      17,1,8      20,21,1,3,19      18,1        24,3,1,4,24 ,

16,1,22,15,24     18,1     20,19,26,3,1,16,24.

(Кожна дитина має право на увагу, ласку, на похвалу)

 

5 станція « Знай свої права»

(закінчи речення, вставляючи слова, із запропонованого переліку,  кожна правильна відповідь 1 бал)

 

1. Право на… .

2. Право людини на повагу до її … .

3. Право на свободу  та особисту … .

4. Право на свободу … і вільний вибір місця проживання.

5. Право на …   листування, телефонних розмов, телеграфної та іншої кореспонденції.

( Недоторканість, думка, пересування, життя, віросповідання, інформація, житло, особисте, гідність, таємниця)

 

6 станція «В країні анаграм»

  • ЦНОКЕВНІЯ (конвенція)
  • АРАВЕДЖ (держава)
  • ТЯЖИТ (життя)
  • СОВІТА (освіта)
  • КЗАОН (закон)
  • НЯТУЦИКОСІТ (конституція)
  • ДЕСКОК (кодекс)

 

  1. Станція «Права дитини»

https://learningapps.org/662058

Підведення  підсумків

Вчитель. Настає урочистий момент, коли наше журі оголосить команду-переможницю. Не залежно від того, хто краще і виграв, а хто програв, ми з вами сьогодні говорили про закони, і я сподіваюся, ця гра допомогла вам дізнатися не тільки свої права, але й обов'язки.

 

Зараз я хочу вам роздати буклети, в яких прописані ваші права, обов'язки і відповідальність. І в кінці нашої гри хочеться сказати " Пам'ятайте, користуючись своїми правами, треба поважати права інших людей!". Роби з оточуючими так, як ти хотів би, щоб чинили з тобою.

 

Ведучий: ось і закінчилася наша гра. Дякую всім учасникам.

 

 


Маршрутний лист №1

Назва станції

бал

«Інтелектуальна»

 

«Казкова»

 

«Вислови - антоніми»

 

«Дишефрувальник»

 

« Знай свої права»

 

«В країні анаграм»

 

«Права дитини»

 

 

Маршрутний лист №2

Назва станції

бал

«Права дитини»

 

«Вислови - антоніми»

 

«Інтелектуальна»

 

«Казкова»

 

«В країні анаграм»

 

«Дишефрувальник»

 

« Знай свої права»

 

 

 

 

 

docx
Додано
16 червня 2020
Переглядів
1796
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку