Квест "Все буде Україна!"

Про матеріал
Квест присвячений Дню української писемності та мови. Сприятиме поглибленню знань про історію, культуру, мову, звичаї та традиції українського народу, формуванню патріотизму, гідності, поваги до державної мови.
Перегляд файлу

                                                Квест  «Все буде Україна!»

 

Величко Юлія Григорівна

вчитель історії Богодухівського навчально-виховного комплексу

с.Богодухівка Золотоніського району Черкаської області

 

Мета квесту:  поглиблювати знання учнів про історію, мову, культуру, звичаї та традиції українського народу; розвивати увагу, логічне й образне мислення, творчу уяву; виховувати патріотичні почуття та повагу до державної мови, народної спадщини; формувати стійку потребу до вивчення рідної мови, пізнання нових її граней; формувати вміння працювати у команді.

    Учасники:  учні 7 - 11 класів.

         Учні та вчителі збираються на шкільному подвірʼї, звідки стартуватиме гра-квест «Все буде Україна!». Звучить пісня Т. Петриненка «Україно!».

       

          Вчитель-координатор:  Щиро вітаю учасників, координаторів квесту «Все буде Україна!», всіх учнів та вчителів школи!

         Щороку 9 листопада наша держава відзначає День української писемності та мови. В усі часи, а особливо в умовах повномасштабної війни із жорстоким ворогом, рідна мова має окрилює, обʼєднує, мобілізує наш народ на боротьбу. Як ніколи, сьогодні ми маємо берегти, вивчати, примножувати багатогранність і популяризувати нашу рідну, милозвучну мову. Увесь світ має знати, що український народ, його героїчна історія та прадавня мова були, є і будуть завжди. Ми пишаємося тим, що ми українці!    

  Ведучий 1: Послухай, як струмок дзвенить, як гомонить ліщина.

             З тобою всюди, кожну мить  говорить Україна.

             Послухай, як трава росте, напоєна дощами. 

                       І як веде розмову степ з тобою колосками.

  Ведучий 2: Країн багато на великій карті, та серед них – вона, твоя єдина.

                       Її люби і будь завжди на варті, бо це твоя земля, це Україна!

                       Вона така ж реальна і казкова, як мамина долоня, тепла й щира.

                   У неї в серці українська мова,  в її душі любов і світла віра.

Вчитель-координатор: Якою багатогранною є наша рідна мова, такими ж різноплановими, цікавими та повчальними будуть завдання, що чекають вас на зупинках. Вони будуть повʼязані зі знаннями з історії, української мови та літератури, народних звичаїв та традицій. Наш квест допоможе вам торкнутися сокровенних глибин рідної мови, вдосконалити вміння застосовувати ваші знання на практиці, працювати в команді.

А зараз познайомимося з командами (команди з 6 осіб виходять, представлють свої назви та капітанів).

Вчитель-координатор: Правила нашого квесту:

1. Кожна команда отримує свій маршрутний лист і проходить зупинки згідно свого маршруту. Команди отримують однакові маршрутні листи, але послідовність маршрутів різна.

2. Координатори на кожній зупинці, після виконання завдання, роблять відмітку у маршрутному листі (кількість набраних балів від 0 до 10).

3. Завдання від координатора квесту команда отримає лише тоді, коли усі її члени будуть присутні на пункті! Тому не відставай і допомагай іншим!

 4. Після проходження 9 зупинок команда повинна здати маршрутний лист координатору гри.

 Бажаємо всім учасникам вдалих стартів і наполегливої боротьби у змаганнях, доброго настрою і чудових вражень від гри! (Капітани отримують маршрутні листи та під звуки «Козацького маршу»  розпочинають квест)

           

Маршрутний лист №1. Знайти першу зупинку вам допоможе віршик:

             В цій кімнаті – центр усіх справ,

             Її господар у школу всю душу вклав.

             Педагоги й учні про це знають,

             За порадою сюди завжди поспішають    (кабінет директора)

Зупинка № 1.  «Визначні постаті України».     Вставте пропуски у таблиці:

 

Імена видатних діячів

Основні досягнення

Нестор-літописець

автор «Повісті минулих літ»

Кирило і Мефодій

творці кириличної абетки

Самійло Величко

козацький літописець

Григорій Сковорода

філософ, автор збірки «Сад божественних пісень»

Володимир Мономах

київський князь, автор «Повчання дітям»

Іван Котляревський

засновник нової української літератури, автор «Енеїди»

Михайло Грушевський

автор10-томної «Історії України-Руси», перший президент УНР

Павло Чубинський

автор слів Гімну України

Олександр Кониський

автор духовного гімну України «Боже великий, єдиний…» 

Михайло Максимович

основоположник української фольклористики

         Вас чекає наступна зупинка:

                       Тут панує креатив, вигадка і позитив.

                       Всі ідеї тут літають і в реальності зростають.

                       Лідери і школярі, і великі, і малі

                       Тут планують, мріють щиро,

                        Щоб навчатися у мирі.       (кабінет педагога-організатора)

Зупинка № 2.  «Кожне сільце має своє слівце» Поясніть значення діалектичних слів.

                Кульчики – сережки                         Вивірка - білка

                Пшінка кукурудза                           Ровер - велосипед

                Вагани ночви                                   Тремпель - вішак

                Жерделі – абрикоси                           Мешти - туфлі

                Бараболя – картопля                        Тормозок – перекус

        Рушайте далі за підказкою:

      Тут звороти ми вивчаєм, префікс вміло підставляєм.

       Крапку й кому принагідно знаєм, ставить де потрібно.

       Рідне слово тут лунає, всіх до праці закликає,

      Тішить слух, творить, єднає і любові всіх навчає (кабінет української мови)

                   

Зупинка № 3. «Зашифрована мудрість». Скориставшись «ключем», розшифруйте українське прислівʼя та висловлювання Сократа (розділові знаки позначені чорним кольором).

 

         

    О

    А

Б

В

#

Г

  

   Ґ

   V

   Д

   

    Е

    :

   Є

    /

   Ж

    \

    З

   +

   И

-

І

=

Ї

*

Й

(

К

   )

  Л

   <

   М

    >

    Н

;

    О

    ±

    П

   

    Р

  

   С

÷

Т

×

У

Ф

Х

 

  Ц

  

   Ч

   

   Ш

   

    Щ

   

    Ь

   

    Ю

  

  Я

 

 

 - V  > О       < ; □ О       -          > •              ± ; ) ; □ О     :

        = =         \ О         □ ÷ -  ≤ ; <            > •             ≤ ; \ □ - : ∞    (прислівʼя)

  \ О # ; □ ; ≤ +     ,    ∟; ∆            ÷ • ∆ •            ± ; ∆ О ∩ + □     (Сократ)

   Рідна мова – не полова: її за вітром не розвієш (прислівʼя)

   Заговори, щоб я тебе побачив (Сократ)

 

       Наступна зупинка за адресою:

         Хто шанує богиню Кліо, хто минуле вивчає своє,

         Той заходить у клас сміливо, тут цікаво усім стає.    (кабінет історії)

 

Зупинка    4.  «Мовні  кальки».      Як правильно говорити?

      Говорити на протязі години   чи           говорити протягом години.

      Вірна відповідь                        чи           правильна відповідь.

      Приймати участь                     чи           брати участь.

      Задавати запитання                 чи           ставити запитання.

      Я рахую вірним                       чи           я вважаю правильним.

      Миючий засіб                          чи           мийний засіб.

      Піти за хлібом                         чи           піти по хліб.

      Слідуючий доповідач             чи           наступний доповідач.

      Не відноситься до теми        чи            не стосується теми.

      В усіх відношеннях              чи             з усіх боків.

      В майбутньому році             чи             в наступному році.

   Крокуйте до наступної зупинки:

Де живуть всілякі карти – півкуль, країн, материків?

Де компаси кладуть на парти, готують де мандрівників? (кабінет географії)

 

Зупинка № 5. «Слово вчить, як на світі жить».   На столі роздруковані та розрізані на дві частини прислівʼя про родину, виховання. Складіть із половинок цілі прислівʼя.

Який дуб – такий тин,                          який батько – такий син.

За науку – цілуй                                    батька й матір в руку.

Не навчиш дитину в пелюшках –       то не навчиш  в подушках.

Всяка пташка                                        своє гніздо знає.

Не потрібен і клад,                               коли в сімʼї лад.

Мати з малятками,                               як ластівка з ластівʼятками.

Бережи сукню знову,                           а честь змолоду.

Годуй діда на печі,                               бо й сам будеш там.

Добрі діти – батькам вінець,               а лихі діти – кінець.

Не вчи дитину штурханцем,               а вчи хорошим слівцем.

Шануй батька й неньку,                      то буде тобі скрізь гладенько.

            Ідіть далі за підказкою:

   Якщо хочеш людей розуміти

   Чи гостей із далеких країв,

   В цьому класі тобі треба вчити

   Мови різних народів, країн     (кабінет іноземної мови)

 

Зупинка   № 6.     «Український віночок».        На столі вирізані з паперу зображення квітів. Вам необхідно скласти віночок, назвавши кожну з них та пояснити, що вони символізують в українському вінку.

Троянда – кохання                         Ромашка - ніжність

Мальва – віра                                  Півонія - довголіття

Лілея – цнота                                  Мак - родючість

Безсмертник - здоровʼя                  Соняшник - вірність

Волошка – простота                       Калина - врода

      Із цих букв складіть назву наступної зупинки:  

      Е Б І Т А К І Б О Л  (бібліотека)

                     

Зупинка     7.   «Що може слово?»     Слово володіє величезною силою впливу на людину. Що може слово, дізнаєтесь, дібравши  антоніми  до запропонованих слів.

          Налякати – заспокоїти                Вколоти – розчулити

          Поранити – вилікувати               Посварити – помирити

          Знищити – відродити                  Відштовхнути – обійняти

          Забруднити – очистити              Розчарувати – надихнути

          Принизити – возвеличити           Заплутати - пояснити

Прямуйте за підказкою, у якій пропущені всі голосні літери.

Спхв нстпнх впрбвннх! Швдньк прмйт д кбнт блг!

 

     Зупинка №  8.      «Загадки про мову».

Що має озеро, море, болото, а не має річка? (звук о)

Яке слово складається з семи однакових літер? (сімʼя)

Яке жіноче імʼя складається з тридцяти букв Я? (Зоя)

Якою косою не можна косити? (дівочою)

Яку країну можна носити на голові? (Панаму)

Який продукт можна перетворити на злакову рослину, прочитавши його справа наліво? (сир – рис)

За допомогою яких прислівників можна назвати підряд пʼять днів тижня? (позавчора, вчора, сьогодні, завтра, післязавтра)

Воно належить мені, але інші вживають його частіше за мене. (імʼя)

Що треба зробити, щоб майка злетіла? (змінити літеру М на Ч)

Які частки ріжуть хліб? (Ні – ж)

    Прямуйте до останньої зупинки:

  Є священний диво – птах в синьо – жовтих кольорах;

  Нас ніколи не покине, хоч летить на всіх вітрах (подвірʼя, біля прапора)

 

Зупинка    9.   «Україна – єдина країна! » Пригадайте та нанесіть на контурну карту України  назви обласних центрів.

Київ, Полтава, Харків, Суми, Донецьк, Луганськ, Дніпро, Черкаси, Кропивницький, Вінниця, Житомир, Чернігів, Запоріжжя, Миколаїв, Херсон, Одеса, Рівне, Луцьк, Хмельницький, Тернопіль, Івано – Франківськ, Львів, Ужгород, Чернівці, Сімферополь – адміністративний центр АР Крим.

 

     Команди повертаються до пункту збору. Координатори підраховують бали, набрані командами.

Ведучий 1: Україно моя, берегине, ти колиска, пісень глибина.

           Україно моя, Батьківщино, ти, як батько і мати – одна.

Ведучий 2: Хай радіють й зростають в нас діти, різнобарвʼям рясніють сади.    

           Нам без тебе ніяк не прожити. Ми у тебе, а в нас є лиш ти!

          Вчитель-координатор: Усі ви сьогодні були активними, кмітливими, спритними. Тож усі ми маємо об’єднатися в одну команду – українців, які багато знають про рідну країну, шанують її мову, символи, завжди підтримують одне одного, все роблять для перемоги! Все буде Україна!

Звучить композиція PROBASS∆HARDI «Доброго вечора. Ми з України»

 

   Оголошуються підсумки квесту. Нагородження переможців.

Ведучий 1: Моя Батьківщина – то міцна держава,

Ведучий 2: Не допустимо ми її біди.

Разом: Слава Україні! І героям – слава!     

             Ми були, ми є, і будемо завжди!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Силина Наталья
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Величко Юлія
Додано
3 листопада 2022
Переглядів
845
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку