Тематичне оцінювання: «Науки, що вивчають минуле»
І рівень Тести
1. Визначте, якому із запропонованих визначення відповідає наступне значення : " наука про життя людей в минулому, про їхні заняття, думки та дії."
А) Археологія; Б) Нумізматика; В) Історія; Г) Геральдика
2.Історичний факт - це
А) Послідовність пов’язаних причинно-наслідковими зв’язками історичних подій;
Б) Дійсна історична подія, що відбувалася в минулому у певний час і в певному місці ;
В) Сукупність історичних фактів чи ознак, що зберігаються протягом певного часу існування людської спільноти;
Г) Сукупність уявлень про минуле певної людської спільноти.
3.Предмет вивчення, якої допоміжної історичної дисципліни зображено на малюнку
А) Археології; Б) Палеографії; В) Геральдики; Г) Хронології
5. Археологія вивчає:
А) речових історичних джерел на підставі розкопок;
Б) писемні джерела; В) усну народну творчість.
6. Яке із запропонованих тверджень є не вірним
А) До найвідоміших археологічних скарбів України належать пам’ятки трипільської культури ;
Б) Сукупність усіх речей (матеріальних цінностей), створених представниками певної спільноти, вчені називають матеріальною культурою.
В) Археологічними пам’ятками вважаються будь-які матеріальні рештки діяльності людини або змінене людською діяльністю природне середовище;
Г) Зібрані речові пам’ятки минулого зберігають у бібліотеках.
ІІ рівень. 1.Віднесіть історичні джерела до певних видів:
1) монети, 2)прикраси, 3) давні легенди, 4)вишиванка, 5)написи на камені, 6) казки, 7)листи, 8)щоденники, 9)залишки посуду, 10) перекази, 11) літопис, 12)меч
Речові джерела |
Писемні джерела |
Усні джерела |
|
|
|
2. Відновити текст, користуючись підказками
Народи, що мешкали в Єгипті, для письма використовували _______________, зарослі якого досить часто зустрічались на узбережжях річок. Писали і на глиняних табличках, проте вони могли легко___________. А наші предки для письма вміло використовували кору _________________, а пізніше ____________. Важливі документи зберігалися в _____________.
(1.Пергамент, 2.папірус, 3.архів, 4,розмокнутись 5.розбитись, 6.музей, 7.берези)
ІІІ. Рівень 1.Визначте етапи шляху речового джерела до музею:
А) Б)
В)
Г) Д)
1) __; 2) __; 3) __; 4) __; 5__.
2. Дослідіть історичне джерело.
а) До якого виду історичних джерел належать зображені пам’ятки? Яку інформацію про минуле можна дізнатися за допомогою цієї пам’ятки?
_____________________________
___________________________________________________________________
ІV рівень Поясніть, чому для достовірного відображення минулого потрібно залучати різні види історичних джерел та критично (недовірливо) ставитися до них?_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________