Квест "Я-справжній лідер"

Про матеріал
Квест "Я-справжній лідер" буде корисним для класних керівників та педагогів-організаторів під час роботи з активом класу чи закладу освіти, організації школи лідерів. Протягом квесту в ігровій формі здобувачі освіти визначають значення слів "лідер", "лідерство", навчаються працювати в команді, обговорюють риси справжнього лідера, вивчають статут закладу освіти, вчаться писати протоколи, розвиваючи свої лідерські якості.
Перегляд файлу

Тема: Я-справжній лідер

Мета:

Виховна –  виховувати почуття відповідальності, бажання  працювати в учнівському самоврядуванні закладу, доводити розпочату справу до кінця.

Навчальна –  розширити занання дітей щодо діяльності учнівського самоврядування закладу, навчити їх самостійно шукати інформацію, анілізувати її; навчити членів учнівського самоврядування проводити збори, складати протоколи, ставити мету і досягати її; спонукати учнів до опрацювання статуту учнівського самоврядування.

Розвиваюча -  розвивати лідерсті якості дітей, увагу, вміння виконувати дії за алгоритмом, працювати в команді на спільний результат, розвивати кмітливість і  розсудливість.

Форма проведення: пізнавально-пошукова гра-квест для заняття школи лідерів

Хід виховного заходу

І. Вступна частина

Ведучий: Прагнення до кращого життя, до авторитету, до  слави, до лідерства – важлива потреба багатьох людей. Ми мріємо очолювати керівні посади, розпочати власний бізнес і бути «начальником самому собі», але при цьому далеко не завжди розуміємо, наскільки це важка і відповідальна робота, кропітка праця над собою.

Ведучий: Керувати справами, проектами, людьми, бути лідером колективу – це ціле мистецтво, в якому безперечно потрібен талант, і далеко не кожному він даний від природи. Та цей талант ви зможете розвинути – варто тільки захотіти! Відома аксіома «хочеш змінити світ – почни з себе» залишається актуальною зажди. Сьогодні перше заняття нашої школи лідерів і ми підібрали для вас вправи і завдання, які вчать мислити по-новому, надихають на нові відкриття і якісні зміни.

Ведучий: Якщо ви тут, це означає, що ви вже лідери у своїх класах. Класний колектив вас делегував, значить він вам довіряє і сподівається на вашу активність.

Ведучий: Сьогодні ми з вами пограємо у пізнавально-пошукову гру-квест «Я-справжній лідер». Але для початку виконаємо вправу «Текст з підтекстом» і перевіримо чи  вмієте ви підкорятися вказівкам. Важливо цю вправу виконувати самстійно, без жодних підказок. Візьміть листок у клітинку, ручку, текст з підтекстом  і самостійно виконайте весь алгоритм прописаних дій. Перевіряємо вашу увагу. (Діти мовчки виконують завдання, хто виконав, виходить з кабіінету)

Текст з підтекстом

Чи вмієте ви підкорятися вказівкам?

Пройдіть цей текст, маючи в своєму розпорядженні всього 3 хвилини.

1. До того як щось зробити, уважно все прочитайте.

2. Напишіть друкованими літерами ваше ім’я, прізвище в правому верхньому кутку листа.

3. Обведіть ваше ім’я.

4. В лівому кутку намалюйте 5 маленьких квадратиків.

5. В кожному квадратику поставте хрестик.

6. Напишіть своє ім’я в верхній частині листа.

7. Під вашим ім’ям в правому верхньому кутку напишіть номер свого телефону. Якщо у вас його немає, напишіть номер 100.

8. Голосно назвіть номер, який ви написали, так, щоб всім було чути.

9. Обведіть цей номер.

10. Поставте хрестик  в лівому нижньому кутку листа.

11. Обведіть цей знак трикутником.

12. Своїм звичайним голосом порахуйте вголос в зворотньому порядку від 10 до 1.

13. Помістіть в прямокутник слово «куток» в реченні під номером 4.

14. У верхній частині листа зробіть олівцем чи ручкою три маленькі дірочки.

15. Голосно крикніть « Я майже закінчив».

16. Тепер, коли ви все уважно прочитали, виконайте тільки 1 і 2 завдання.

(Зазвичай діти ігнорують завдання 1 і  виконують абсолютно всі пункти, тоді, коли необхідно лише  все уважно прочитати і  виконати лише  пукти 1 і 2)

ІІ. Основна частина

Ведучий:   Тепер, коли ви усвідомили наскільки важливо звертати увагу на деталі (результат вашої праці завжди  залежить від розуміння вами завдання), ми можемо розпочинати гру.

           Оскільки учнівське самоврядування нашого закладу має шість центрів (центр захисту прав дитини, спортивно-оздоровчий центр, центр творчого розвитку, центр зв`язків з громадськістю, центр громадсько-корисної діяльності, навчально-пізнавальний центр), пропоную об`єднатися у шість команд шляхом жеребкування. Назва центру, яку ви витягнете і буде назвою вашої команди. (Проходить жеребкування, діти об`єднуються у команди).

Ведучий: Команди готові, оберіть свого капітана.

Ведучий: Прошу капітанів підійти до ведучого, взяти правила гри, які ви опрацюєте самостійно у команді і алгоритм ваших дій, тобто маршрутний лист вашої команди.. Вправа «Текст з підтекстом»  навчила  вас діяти згідно алгоритму.

(Капітани отримують маршрутні листи, правила гри і тоді команди  прямують до своїх станцій. На останній станції команди отримують карту з підказками про місце схову скарба ).

ІІІ. Заключна частина

(Коли всі команди зібралися у кімнаті школяра, нагороджується команда-переможців, аналізуємо успіх і помилки клманд за круглим столом та чашкою чаю)

Ведучий: Ви всі молодці, гідно виконали всі завдання.

Але одне із завдань ще не виконане до кінця. За кругли столом, познайомте один одного з тією частиною Статуту, яку ви опрацювали на станції.

(Учні переказують зміст Статуту за порядком сторінок. Таким чином опрацьовують весь Статут. )

 Ведучий:  Учасники команди переможців розробили власну стратегію і знайшли клад. Розкажіть про свій секрет успіху.

  • Що вам допомогло   обіграти суперників?
  • Що відчувають члени інших команд?
  • Які труднощі виникали під час виконання завдань?
  • Чи легко вести команду до премоги?
  • Яка станція була найцікавішою, найлегшою, найскладнішою?
  • Чи сподобалась гра?
  • Чи пам`ятаєте ви попередніх голів учнівського ссамоврядування нашого закладу? Чим вони вам запам`яталися?
  • Які головні ознаки лідера?
  • Чи легко бути лідером?

 Ведучий:  Дякую за вашу активність. Ви-справжні лідери! Cподіваюся на подальшу співпрацю з вами.

Маршрутний лист

№ з\п

Назва станції

Відповідальний

Підпис

1

Представлення

 

 

2

Портрет лідера

 

 

3

Цитатати для цілеспрямованих лідерів

 

 

4

Протокол

 

 

5

Статут

 

 

6

Порядок дій лідера

 

 

 

Завдання для станцій

  1.               Станція «Представлення». Завдання: На ватмані виготовити рекламу свого центру, зобразити герб, прописати напрямки своєї роботи, придумати девіз і представити свою команду.
  2.               Станція «Цитатати для цілеспрямованих лідерів».

Завданння: шляхом жеребкування оберіть одну з цитат відомих людей, опрацюйте її у команді, складіть розповідь  про те як ви її розумієте у художньому, офіційно-діловому, публіцистичному, науковому чи розмовному стилі. Оберіть спікера для доповіді.

 

«Найкращий керівник – той, хто володіє достатнім чуттям, щоб вибрати підходящих людей, здатних виконати потрібну роботу, і достатньою стриманістю, щоб не плутатися у них під ногами, поки вони її виконують.»

«Лідерство починається з особистих якостей лідера.» Хесселбайн Ф.

«Хто повторює старе і довідується про нове, той може бути ватажком.» Конфуцій

«Лідерство - це розкриття потенціалу, який дозволить людям стати краще» (Білл Бредлі).

«Лідерство і навчання - це речі, які не можуть існувати один без одного» (Джон Кеннеді).

«Щоб керувати собою, використовуйте голову; щоб управляти іншими людьми, використовуйте серце» (Елеонора Рузвельт).

«Заробляй право називатися лідером кожен день» (Майкл Джордан).

«Інновація відрізняє лідера від наздоганяючого» Стів Джобс

«Якщо на питання про те, як пройшов ваш день, ви відповідаєте словом «добре», то не думаю, що ви провели його в ролі лідера» (Сет Годін).

3.Станція «Портрет лідера»

Користуючись інтернет ресурсами, знайдіть визначення слова «лідер», намалюйте портрет справжнього лідера і охарактеризуйте його.

4.Станція «Протокол»

Завдання 1: В команді опрацювати пам`ятку проведення зборів та інформацію про протокол. Програти ситуацію проведення загальних зборів вашого центру щодо вирішення певного питання і за зразком скласти протокол цих зборів.

 

Пам`ятка

Загальні збори – вищий колективний орган учнівського самоврядування, на якому присутні всі учні, адміністрація, вчителі, члени батьківського комітету, представники державних і недержавних структур. Його мета – розвиток учнівського самоврядування, згуртування колективу, вироблення у школярів організаторського досвіду, формування лідерських навичок. Основне завдання - обговорення і вирішення питань життєдіяльності учнівського колективу.

На  загальних зборах  затверджуються:

·        склад  ради дитячого об’єднання, учнівського самоврядування;

·        програми діяльності органу самоврядування;

·  зміни до документів, які регламентують діяльність учнівського самоврядування в школі;

·        права й обов’язки лідерів та учасників процесу учнівського самоврядування;

·    плани діяльності усієї структури та  її окремих частин на визначений загальними зборами період часу;

·         різноманітні пам’ятки, алгоритми  з питань послідовності виконання певних доручень та єдиних вимог щодо результативності даної роботи;

·         рішення  загальних зборів ( конференції )  органу самоврядування дітей.

Форми проведення загальних зборів:   установчі (настановчі),     звітно-виборні,     екстрені,  урочисті,  тематичні.

Загальні збори учнівського колективу проводяться не рідше, як два рази на рік.

            Звітно-виборні класні та загальношкільні учнівські збори  проводяться у квітні-травні.  Їх мета і завдання: підведення підсумків роботи учнівського самоврядування за навчальний рік; вибори нової  ради лідерів.

            Голова ради лідерів разом із педагогом-організатором та класними керівниками складає графік проведення класних зборів, на яких присутні: учні класу, класний керівник, голова ради лідерів (або його заступник), педагог-організатор.

            Технологія проведення зборів передбачає: підготовчий етап, власне збори й ратифікацію рішень (ратифікація – процес надання юридичної сили документу (наприклад, протоколу, договору) шляхом затвердження його відповідним органом). Під час підготовки  треба пам’ятати, що збори повинні бути цікавими, насиченими, результативними і не довготривалими (класні збори – 30-40 хв., загальні збори у/с – до 1 год.). Збори веде голова, протокол – секретар. Усі частини зборів повинні бути регламентовані, тобто обмежені в часі. Під час збору використовується як Державна символіка та атрибутика, так і шкільна (Гімн або пісня школи, лідерів, девіз тощо…)

Підготовчий етап.

1.       Повідомлення учнів про час, дату, місце та тему зборів.

2.        Підготовка порядку денного, виступів, проекту рішення зборів.

3.       Підготовка матеріалів, необхідних для проведення зборів (бланк протоколу, канцтовари тощо…).

Основна частина звітно-виборних зборів.

1.Процедура відкриття зборів (наявність голови, секретаря, кворуму, голосування  щодо початку зборів,  виконання Гімну України, школи, лідерів у/с…).

2.       Представлення гостей.

3.       Оголошення порядку денного (присутні можуть вносити доповнення, проводиться голосування за порядок денний).

4.       Звіти голови ради лідерів (учкому) та голів комітетів (секторів) про роботу за навчальний рік.

5.       Оцінка роботи, голосування.

6.       Затвердження нового складу ради лідерів (із числа представників у/с класів). Представлення лідерів від кожного класу, голосування (або за кожного окремо, або за весь склад).

7.       Вибори голови ради лідерів у/с, голів  комісій (секторів).

8.       Пропозиції щодо кандидатур, голосування.

9.     Присяга лідерів учнівського самоврядування (за бажанням).

10.   Зачитання проекту рішення зборів, внесення доповнень, голосування.

11.   Обговорення важливих питань, що не ввійшли до порядку денного.

12.   Закінчення зборів.

Ратифікація  рішень.

1.  Наявність протоколу.

2. Повідомлення шкільному колективу про ухвалені рішення та подальший план дій (інформація вивішується на видному місці у школі)

Порядок денний,  виступи,  доповнення та рішення відображаються у протоколі зборів.

Протокол зборів-це основний документ, який має силу закону, нумерується і завіряється уповноваженими особами. Протокол важливіший за  фотографії, хроніку і звіти. Протокол має дати відповідь на такі запитання:

  1. Коли відбулися збори?
  2. Хто брав у них участь?
  3. Хто вів збори?
  4. Хто вів протокол?
  5. Якою була тема зборів?
  6. Яке рішення було прийнято?
  7. Підписи секретаря та голови.

Завдання 2: Опрацювати протоколи засідань і виправити в них наявні помилки згідно опрацьованої вами пам`ятки.

Завдання 3: заповнити протокол зборів вашого ценрту за зразком

 

ПРОТОКОЛ

зборів __________________________________центру

_________                                                                              

                                                

Присутні:

________членів учнівського самоврядування (список додається)

_______________________

Відсутні________________                                                                               

                                        

 

 

 Порядок денний:

1. _____________________________________________________________                                                                                           _______________________________________________________________                

СЛУХАЛИ:

______________, яка (ий)____________________________________________

_________________________________________________________________

 

ВИСТУПИЛИ:

1.________________________________________________________________

2.________________________________________________________________

 

УХВАЛИЛИ:

  1.               ___________________________________________________________
  2.               ___________________________________________________________

________________________________________________________________

 

 

 

Голова центру                                                          _________________

Секретар                                                                     ________________

 

5.Станція «Статут»

Завдання: Вам потрібно опрацювати  одну частину із шести (частин має бути стільки ж, скільки й команд) Статуту учнівського  самоврядування і після завершення квесту за кругли столом розказати її іншим гравцям.   (Таким чином, діти опрацюють весь Статут).

6.Станція «Порядок дій лідера»

Завдання 1: З`єднати терміни і їх визначення.

  1. Спільний знаменник із спільних рішень.                                      А) голосування
  2. Серединне рішення одного з питань.                                      Б) консенсус
  3. Приймається одне рішення з кількох, є відкрите і таємне.   В) компроміс

Завданння 2: Поставити у правильному порядку дії лідера щодо організації будь-якого заходу.

Довільний порядок дій

Знайди тих, хто буде виконувати цю роботу.

Поясни виконавцям, що від них вимагається.

Порадься з досвідченими людьми.

Розподіли ообв’язки.

Контролюй хід роботи.

Постав мету.

Подумай, якими шляхами можна її досягнути.

Розділи всю роботу на частини.

Склади план роботи.

Підведи підсумки .

 

Порівняйте свій результат з правильним порядком дій. Зробіть висновки.

Правильний порядок  дій

1. Постав мету.

2. Подумай, якими шляхами можна її досягнути.

3. Розділи всю роботу на частини.

4. Склади план роботи.

5. Порадься з досвідченими людьми.

6. Знайди тих, хто буде виконувати цю роботу.

7. Розподіли ообв’язки.

8. Поясни виконавцям, що від них вимагається.

9. Контролюй хід роботи.

10. Підведи підсумки . 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Долгова Олександра Валеріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Василенко Катерина Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
24 листопада 2021
Переглядів
1682
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку