«КВЕСТ ЯК СУЧАСНА ТЕХНОЛОГІЯ НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ»

Про матеріал
У методичній розробці «КВЕСТ ЯК СУЧАСНА ТЕХНОЛОГІЯ НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ» подано приклад рольової гри із електротехнічних дисциплін, в якій кожен гравець має досягти певної мети, використовуючи власні знання і досвід. Квест- це захоплююча подорож, яка припускає кмітливе вирішення поставлених практичних завдань, запити в різних пошукових системах, одержання досить значного об’єму інформації, її аналіз, систематизацію і подальшу презентацію
Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ПРИДНІПРОВСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ МЕТАЛУРГІЙНИЙ КОЛЕДЖ

 

 

 

image 

 

 

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА

з навчальної дисципліни «Основи електропривода»

На тему: «КВЕСТ ЯК СУЧАСНА ТЕХНОЛОГІЯ НАВЧАННЯ СТУ-

ДЕНТІВ»

для студентів спеціальності  5.05070104 «Монтаж і експлуатація електроустаткування підприємств і цивільних споруд»

 

 

КОНКУРС «Педагогічний ОСКАР-2018»

 

 

НОМІНАЦІЯ: «Інноватика в організації практичного навчання студентів»

 

 

 

 

м.Кам΄янське, 2017р.

 

Укладач: Устименко Юлія Володимирівна - викладач електротехнічних дисциплін, «спеціаліст другої кваліфікаційної категорії»

 

Рецензент: Капанжи Світлана Олександрівна - викладач електротехнічних дисциплін, «спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії», голова ПЦК електротехнічних дисциплін

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рекомендовано предметно-  цикловою комісією

 електротехнічних  дисциплін  Протокол № ____від__________2017 р.

 Голова ПЦК   _______ С.О.Капанжи         

 

 

Анотація

         У методичній розробці «КВЕСТ ЯК СУЧАСНА ТЕХНОЛОГІЯ НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ» подано приклад рольової гри із електротехнічних  дисциплін, в якій кожен гравець має досягти певної мети, використовуючи власні знання і досвід.  Квест- це захоплююча подорож, яка припускає кмітливе вирішення поставлених практичних завдань, запити в різних пошукових системах, одержання досить значного об’єму інформації, її аналіз, систематизацію і подальшу презентацію. Квест - це технологія орієнтована на студентів ІІІ курсу спеціальності 5.05070104 «Монтаж і експлуатація електроустаткування підприємств і цивільних споруд», занурених у процес навчання, яка розвиває їх критичне мислення, конкурентність та лідерство.

       Завдяки конструктивному підходу до навчання, студенти не лише добирають і упорядковують інформацію, отриману з посібників, з Інтернету, а також скеровують свою діяльність на поставлене перед ними завдання. Це технологія, яка дозволяє працювати в групах (від трьох до п’яти чоловік).

       У контексті зазначеного мета методичної розробки  полягає в ознайомленні викладачів з однією з інноваційних технологій навчання електротехнічних дисциплін – квест технологією, яка дозволяє: 

  розвивати індивідуальні пізнавальні практичні здібності кожної особистості; 

  максимально виявляти, ініціювати, використовувати, індивідуальний досвід особистості, допомагати їй пізнати себе, самовизначитись та самореалізуватись.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РЕЦЕНЗІЯ

 

до методичної розробки «КВЕСТ ЯК СУЧАСНА ТЕХНОЛОГІЯ НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ».

        Автор: Устименко Ю.В.- викладач Придніпровського державного металургійного коледжу.

        Короткий виклад змісту роботи: у методичній розробці для студентів ІІІ курсу спеціальності 5.05070104 «Монтаж і експлуатація електроустаткування підприємств і цивільних споруд» подано приклад рольової практичної гри із спеціальної дисципліни, в якій кожен гравець має досягти певної мети, використовуючи власні знання і досвід, розвиває  критичне мислення, конкурентність та лідерство.

        Актуальність питань, висвітлених у роботі: методика КВЕСТІВ вчить студентів        знаходити необхідну інформацію, піддавати її аналізу, систематизувати і вирішувати поставлені практичні задачі. Квест - технологія, яка дозволяє розвивати індивідуальні пізнавальні здібності кожної особистості, максимально виявляти, ініціювати, використовувати, індивідуальний досвід особистості, допомагати їй пізнати себе, самовизначитись та самореалізуватись.

        Недоліки, допущені в роботі: в цілому методична розробка виконана на досить високому педагогічному рівні, але може поступово доповнюватися необхідними навчальними матеріалами та рекомендаціями.

        Рекомендації для подальшого використання даної розробки: вдосконалювати і залучати на інших навчальних дисциплінах.

 

 

       Рецензент                        

      Голова ПЦК електротехнічних дисциплін, викладач електротехнічних дисциплін вищої категорії Капанжи С.О.

 

 

_________________                                                  ________________

             (дата)                                                                                                             (підпис)

 

 

ЗМІСТ Вступ............................................................................................................ 6

Сутність КВЕСТУ.................................................................................................... 6

Класифікація квестів................................................................................................ 8

Структура квестів.................................................................................................... 9

Інтелектуальна гра «КВЕСТ. ЕНЕРГЕТИКИ, ВПЕРЕД!»................................... 11

Додаток 1................................................................................................................ 22

Додаток 2................................................................................................................ 23

Висновки................................................................................................................ 24

Перелік використаних джерел............................................................................... 27

 

Вступ

Давня мудрість говорить: «Хто стоїть на місці, той відстає». А хто не хоче відставати, мусить рухатися вперед, і не зупинятися, досягнувши вершини, а підійматися вище. У цьому й полягає основна місія сучасного викладача. Вже не достатньо бути на занятті та поза ним актором, режисером, діловодом, диригентом, дипломатом, психологом, новатором і компетентним фахівцем.

      Модель сучасного викладача передбачає готовність до застосування нових освітянських ідей, здатність постійно навчатися, бути у постійному творчому пошуку. Ці якості не видаються додатком до диплома про педагогічну чи технічну освіту, а формуються у щоденній викладацькій діяльності.

      Сьогодні ми розуміємо: бути гарним професіоналом, означає бути в постійному пошуку, зростанні, розвитку. Професійна компетентність педагога є не лише сумою теоретичних знань та вміння їх репродукувати у певному обсязі згідно з правилами, а також мотивом і засобом розвитку навичок практичних дій в інформаційному суспільстві. Можливість різнобічного розвитку студента пропонують саме сучасні методики навчання і новітні технічні здобутки. Однією з таких методик, яка вчить знаходити необхідну інформацію, піддавати її аналізу, систематизувати і вирішувати поставлені задачі є методика КВЕСТІВ.

image 

 

Сутність КВЕСТУ

 

      Вперше модель квесту була представлена викладачем університету Сан-Дієго Берні Доджем у 1995 р. Сьогодні ця технологія використовується як найбільш вдалий спосіб використання Інтернету на заняттях.

      Квест (quest) в педагогіці - проблемне завдання з елементами рольової гри, для виконання якого залучають інформаційні ресурси Інтернету. Квести, організовані засобами веб-технологій у середовищі WWW, за своєю організацією є досить складними, вони спрямовані на розвиток у студентів навичок аналітичного і творчого мислення; майбутній фахівець має володіти високим рівнем дисциплінарної, методичної та інформаційно-комунікаційної компетентності.

        Квест поєднує в собі ідеї проектного методу та ігрових технологій. Під квестом (англ. quest - подорож, мандрівка) розуміють гру, в якій гравець має досягти певної мети, використовуючи власні знання і досвід, а також, спілкуючись з учасниками квесту. Квест - це захоплююча подорож, яка припускає кмітливе вирішення поставлених завдань, запити в різних пошукових системах, одержання досить значного об’єму інформації, її аналіз, систематизацію і подальшу презентацію. Це технологія, що дозволяє працювати в групах (від 3-х до 5-ти осіб), розвиває конкурентність і лідерство.

       Квест - це інтерактивний процес, під час якого студенти самостійно здобувають необхідні знання. Роботу за технологією «квест» можна використовувати скрізь, в навчальних аудиторіях коледжу, аудиторіях, де є доступ до мережі Інтернет, і, навіть, в  бібліотеці. Квест - це технологія орієнтована на студентів, занурених у процес навчання, яка розвиває їх критичне мислення.

       Завдяки конструктивному підходу до навчання, студенти не лише добирають і упорядковують інформацію, отриману з посібників, з Інтернету, а також скеровують свою діяльність на поставлене перед ними завдання. Це технологія, яка дозволяє працювати в групах (від трьох до п’яти чоловік).

       Квест містить такі основні елементи:

-                     вступ (формулювання теми, опис головних ролей учасників, сценарій квеста, план роботи);

-                     центральні завдання (завдання, питання, на які студенти мають знайти відповідь у межах самостійного дослідження, який підсумковий результат має бути досягнутий);

-                     список інформаційних ресурсів, які можна використати під час досліджень;      - опис основних етапів роботи; критерії оцінки роботи; керівництво до дії;      - підсумки дослідження, питання для подальшого розвитку теми.

       На першому етапі викладач проводить підготовчу роботу, знайомить студентів із темою, формулює основну проблему. Завдання квеста є окремими блоками питань і переліками аудиторій, в яких можна отримати необхідну інформацію. Питання сформульовані так, щоб при отримані необхідної інформації,  студент  розумів принципи для підбору матеріалу, виділення головного з усієї інформації, яку він знаходить. Ця стадія квесту має найбільший розвивальний потенціал: при пошуку відповідей на поставлені питання удосконалюється критичне мислення, уміння порівнювати і аналізувати, класифікувати об'єкти і явища, мислити абстрактно. Певне керування процесом з боку викладача може проводитися через надання списку запитань, поширення прикладів, схем.

      Наступним є етап оформлення результатів, у межах якого відбувається осмислення проведеного дослідження. Робота передбачає відбір значимої інформації і представлення її у вигляді слайд-шоу із зібраних ключів відповідей. Обговорення результатів роботи над квестом проводиться у вигляді конференції, щоб студенти мали можливість продемонструвати власний практичний доробок.

Результати квеста для звіту можуть мати різноманітні форми: база даних; діалог, історія або приклад для вивчення; онлайн документ, який містить аналіз неоднозначної ситуації, повідомляє основні тези і спонукає користувачів додати власні коментарі або не погодитися з авторами; проведення псевдо-інтерв’ю з експертом протягом заняття або публікація його у мережі Інтернет. 

На цьому етапі розвиваються такі риси особистості як відповідальність за виконану роботу, самокритика, взаємопідтримка і уміння виступати перед аудиторією.       Завершальним етапом є оцінювання, однак обов’язковим для квесту є попереднє (до початку роботи) оголошення його принципів. Критерії оцінки можуть бути різними (за часом презентації, оригінальністю, новаторством та інше). В оцінці підсумовується досвід, який був отриманий студентом при виконанні самостійної роботи за допомогою технології квест. У завданнях з деяких тем логічним є включення до заключної частини риторичних питань, які стимулюватимуть активність пошукової роботи.

                                   Класифікація квестів

       Квести  класифікуються за основними ознаками:

1.  За тривалістю виконання:          - короткострокові;         - довгострокові.

2.  За предметним змістом: 

-   монопроекти;

-   міжпредметні квести.

3.  За типом завдань, що виконують студенти: 

-   переказ;

-   компіляційні завдання;

-   журналістські;

-   конструкторські; 

-   творчі;

-   переконуючі; 

-   розв’язок спірних проблем;

-   самопізнавальні;

-   аналітичні;         - оцінні;         - наукові.

      Завдання на переказ є найпримітивнішими і становлять найбільш простий приклад використання Інтернету як джерела інформації. 

      Сутність компіляційного завдання полягає в тому, що студенти  мають взяти інформацію з різних джерел і привести її до єдиного формату. Підсумкова компіляція може бути опублікована в Інтернеті або представлена у вигляді нецифрового продукту, наприклад, книги.

      Квест, який створений на основі завдання-загадки, потребує синтезу інформації з набору джерел і створення головоломки, яку неможливо розв’язати простим пошуком відповіді на різних джерелах інформації. 

      У журналістських квестах студенти мають зібрати факти та організувати їх у жанрі репортажу новин, інтерв’ю і т. ін.

      Конструкторський квест потребує від студентів створення продукту або плану з виконання раніше визначеної мети в певних межах.

      Творчий квест вимагає від студентів створення продукту в заданому форматі. Творчі проекти схожі на конструкторські, проте є вільними і непередбачуваними в своїх результатах. У процесі оцінки таких проектів необхідно більше уваги приділяти творчості й самовираженню студентів.

       Квести з розв’язання спірних проблем передбачають пошук і представлення різних, а інколи суперечливих думок з однієї проблеми і спробу привести їх до консенсусу.

       Переконуючий квест має на меті створення продукту, здатного переконати будького. Таке завдання виходить за межі звичного перекладу і вимагає від студентів розробки аргументів на користь будь-якого твердження, думки, варіанту розв’язку проблеми на основі матеріалів, одержаних у процесі роботи з квестом. Кінцевим продуктом такого проекту може бути лист, стаття, прес-реліз, постер, відеозапис, мультимедійна презентація, веб-сторінка і т. ін.

Квести, які орієнтовані на самопізнання, мають на меті краще пізнання самих себе, яке може розвиватися через дослідження.

       Аналітичний квест досліджує взаємозв’язок речей реального світу в межах заданої теми. Такі завдання дають підґрунтя для одержання учнями знань в умовах, за яких вони мають уважно вивчати речі, знаходити спільне і різне, а також находити скриті схожі явища, розуміти зв’язок причин і наслідків, обговорюючи їх значення.        Наукові квести слугують для знайомства та залучення студентів до наукових досліджень. Інтернет містить історичну та нову інформацію, яка може бути корисною в будь-якій галузі науки.

       Оцінні квести представляють студентам  низку предметів із запрошенням до їх оцінки або класифікації, вибору рішення з обмеженого списку або оцінки результатів проведених досліджень.

                                                   Структура квестів

       Якою ж є структура заняття  квесту? Початок заняття має основні, характерні для інших занять, елементи: організаційна частина, мотивація навчальної діяльності, актуалізація опорних знань.

       Виклад нового матеріалу відбувається за схемою: завдання - питання - робота з джерелами інформації, з Інтернет-ресурсами – повернення до питання, аналіз отриманої інформації - перехід до наступного питання. Давши відповіді на кожне з питань, отримуємо результат, тобто вирішене завдання, яке ставилось на початку. При підготовці та проведенні такого заняття важливо чітко усвідомити роль кожного учасника навчально-виховного процесу та розподілити їх обов’язки для досягнення максимальної ефективності.

       Студент повинен:

         сформулювати відомі умови завдання;

         визначити необхідні, але невідомі відомості; знайти їх;

         проаналізувати, обробити, узагальнити й обговорити виявлену інформацію; вирішити, наскільки з урахуванням знайдених відомостей поле завдання втратило (чи придбало) проблемний характер; •    узагальнити відшукану інформацію;

         оформити результати роботи.       Викладач:

         надає декілька посилань на бажані джерела інформації, Інтернет-ресурси, які зададуть інтонацію, акценти пошуку;

         наводить декілька культурних зразків, які служать орієнтиром для порівняння та можуть показувати спектр думок з проблеми;

         розробляє бланки з формулюванням критеріїв оцінювання;

         контролює процес пошуку.

     Рекомендації до проведення квесту:

         визначте ключові слова для пошуку (чи слід їх змінювати на різних етапах розв’язання);

         знайдіть необхідну інформацію;

         проаналізуйте й обговоріть знайдену інформацію;

         при необхідності – відкоригуйте ключові слова та повторіть пошук;

         сформулюйте висновок і обговоріть його (чи відповіли Ви на всі підпитання? Якщо ні – повторіть ще один цикл пошуку й обробки інформації).

      Квест - одна із найбільш ефективних моделей пошуку інформації з використання різних джерел, Інтернету в навчальному процесі.

Квест - це формат заняття орієнтований на розвиток пізнавальної, пошукової діяльності студентів, на якому інформація здобувається через різні ресурси. Квест – це дидактична структура, в рамках якої викладач удосконалює пошукову діяльність студентів, задає їм параметри цієї діяльності і визначає її час. Викладач перестає бути джерелом знань, але створює необхідні умови для пошуку і обробки інформації.

      Така діяльність перетворює студентів на активних суб'єктів навчальної діяльності, підвищуючи не лише мотивацію до процесу здобуття знань, але і відповідальність за результати цієї діяльності і їх презентацію. Ця методика є сучасною та перспективною, має ряд переваг, заслуговує на широке впровадження.

image 

Інтелектуальна гра «КВЕСТ. ЕНЕРГЕТИКИ, ВПЕРЕД!»

Приведемо конкретний приклад інтелектуальної гри «КВЕСТ. ЕНЕРГЕТИКИ, ВПЕРЕД!», що  призначена для студетів ІІІ курсу напряму підготовки  050701  «Електротехніка та електротехнології» спеціальності  5.05070104 «Монтаж і експлуатація електроустаткування підприємств і цивільних споруд».

      Мета даної гри – виховати пізнавальні, інтелектуальні і практичні здібності у студентів, навчити неординарно мислити, розвинути увагу, пам΄ять, навчити чітко і швидко орієнтуватися, формулювати і висловлювати власні думки на поставленні запитання, сприяти пізнавальній активності студентів, стимулювати інтерес до обраної професії та сформувати вміння гідно сприймати поразку чи перемогу.

 В грі «КВЕСТ. ЕНЕРГЕТИКИ, ВПЕРЕД!»  беруть участь  три команди. З кожної групи МЕПС-14 обирається команда з назвою із 4 гравців, які вміло боротимуться із учасниками інших команд. Обираються  3 помічника, які допомагають в процесі гри ведучому Квеста.

image 

 

 

ЗАВДАННЯ:

-         Логічне (вирішити правильно,  швидко задачу і отримати перший ключ до перемоги);

-         Винахідливе  (вирішити поставлене завдання, користуючись хмарними технологіями, і отримати наступний ключ);

-         Практичне (знайти потрібний електричний апарат на лабораторних стендах  і отримати наступний ключ);

-         Кмітливе (знайти потрібний підручник і вказану тему і отримати останній ключ до перемоги).

 

 

image 

 

Учасники «КВЕСТ! ЕНЕРГЕТИКИ, ВПЕРЕД!»:

image 

МЕПС-14/1                            МЕПС-14/2                              МЕПС-14/3

 

1.  Колков Я.                         1. Ковеня  О.                          1. Чуприна В.

2.  Атрошенко В.                  2. Терещенко  О.                   2. Коротецький Є.

3.  Глоба А.                           3. Почекайло О.                     3. Світич В.

4.  Ярошенко Я.                    4. Василенко  Я.                    4. Голуб О.

 

 

ВЕДУЧА ГРИ:

image 

Викладач електротехнічних дисциплін Устименко Юлія Володимирівна

 

СЦЕНАРІЙ

Учасники 3-х команд із 4 студентів (12 чоловік) слухають умови гри, отримують карту КВЕСТУ і розходяться по аудиторіям, в яких знаходяться помічники (3 студенти з гр.ОТ-14), що видають картки із завданнями:

-         В 37 аудиторію 3 студенти;

-         В 18 аудиторію 3 студенти;

-         В 29 аудиторію 3 студенти;

-         В бібліотеку коледжу 3 студенти.

 

image 

 

image 

 

 

1-ше завдання «Логічне» (аудиторія № 37)

В аудиторії № 37 кожен студент із команд отримує від ведучого гри  картку із завданням, яке повинен швидко і  правильно  вирішити.

Задача:

Розрахувати і побудувати механічну характеристику для ДПС паралельного збудження, якщо тип двигуна Д-818, потужність Рн=180 кВт, частота обертання двигуна nн=410 об/хв., номінальний струм Ін=910 А, номінальна напруга Uн=220 В.

Правильна відповідь:

Початкові дані:Д-818; Рн=180 кВт; nн=410 об ⁄ хв; Iн=910 А; Uн=220В;  Рішення:

1.Визначаємо номінальний ККД двигуна:

ηн=image

2.Визначаємо опір якоря двигуна:

Rя =image

3.Визначаємо кутову швидкість холостого ходу:

                     ɷн=image =42,93  рад ⁄ с;

                     ɷо = ɷнimage =44,78  рад ⁄ с

4.Визначаємо частоту обертання холостого ходу:

nо=9,55ɷо=9,55ˑ44,78=427,65  об ⁄ хв.

5.Визначаємо номінальний момент двигуна:

imageМн =image

6.Визначаємо кутову швидкість при навантажені:

ɷн´= ɷо[1-image,  де Rр=0,2 Ом

7.Будуємо механічну характеристику ДПС паралельного збудження:

 

image 

      Який із  учасників конкурсу вирішить задачу першим, той  і  отримує ключ  і чекає в аудиторії  інших учасників квесту.

 

 

image 

 

 

2-ге завдання «Винахідливе» (аудиторія № 18)

В аудиторії №18 другі учасники команд отримують  картки із наступними завданнями:

     На офіційному сайті металургійного коледжу, користуючись хмарними технологіями, знайти:

Які гальмівні режими мають асинхронні електродвигуни?

Правильна відповідь:

-         Студент за допомогою мережі Інтернет заходить на офіційний сайт металургійного коледжу;

-         Знаходить бібліотеку коледжу;

-         Знаходить хмаринку Устименко Ю.В.;

-         Знаходить навчальну дисципліну «Основи електропривода»;

-         Знаходить навчальний посібник для виконання самостійної роботи студентів, в якому розміщено відповідь на запитання;

-         Правильна відповідь знаходиться на сторінці 34 : 

1) рекуперативне гальмування; 2) гальмування противвімкненням;

3) динамічне гальмування.

Хто виконує завдання і називає правильну відповідь, той із студентів отримує  ключ і відносить його своїй команді до 37 аудиторії, а інші учасники повертаються із 18 аудиторії у 37.

image 

3-тє завдання «Практичне» (аудиторія № 29)

     В аудиторії № 29 треті учасники команд отримують картки  із наступними завданнями:

Знайти із представлених апаратів на лабораторних стендах елект-ричний апарат, який керує запуском, гальмуванням і реверсуванням електродвигуна. 

Правильна відповідь: Командоконтролер.

image 

 

      Хто із студентів  3-х команд знайшов потрібний електричний апарат, той і отримує третій ключ до перемоги, а також відносить його до аудиторії  № 37, а інші учасники теж повертаються із 29 аудиторії у 37.

 

image 

 

 

 

4-те завдання «Кмітливе» (бібліотека коледжу)

     Четверті учасники команд переміщуються на 1 поверх 1 корпусу учбового закладу до бібліотеки і отримують картки із завданням.

Знайти: 

-         підручники навчальної дисципліни «Основи електропривода» (Цейтліна

Л.С., Кулікова А.А., Фотієва М.М., Москаленка В.В., Чілікіна М.Г.);

-         в підручнику знайти рівняння руху електропривода.

image 

Правильна відповідь:

М-image,

image

М-Мст=image.

image 

       Учасник, який першим знайшов правильну відповідь, отримує останній 4 ключ і несе його до фінішу в аудиторію № 37, а інші студенти повертаються теж до своєї команди.

        Здобуває перемогу та команда, яка дійшла  до фінішу і зібрала більшу кількість ключів перемоги.

Бажаємо успіхів!

 

 

Переможці інтелектуальної гри

«КВЕСТ! ЕНЕРГЕТИКИ, ВПЕРЕД!»

image 

І місце Команда групи МЕПС-14-1

1.                Колков Я.

2.                Ярошенко Я.

3.                Хоменко Є.

4.                Глоба А. ІІ місце Команда групи МЕПС-14-3

1.  Чуприна В.

2.  Світич В.

3.  Коротецький Є.

4.  Голуб О.

ІІІ місце Команда групи МЕПС-14-2

1.  Ковеня О.

2.  Терещенко О.

3.  Почекайло О.

4.  Василенко Я.

Додаток 1

image
ПЛАН-КАРТА «КВЕСТ! ЕНЕРГЕТИКИ, ВПЕРЕД!»

 

 

Додаток 2

 

 

 

image 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновки

Ознайомлення з особливостями впровадження квест технології у практику навчання студентів з електротехнічних дисциплін у ВНЗ дозволило встановити: 

а) підсилення діяльнісної складової навчального процесу, збагачення змісту спец-

дисциплін прикладним, практичним і світоглядним матеріалом; 

б) надання студенту права вибору теми дослідження, форми роботи (індивідуаль-

но чи в групі) та звітування про результати пізнавальної діяльності; 

в) надання можливості долучитися студенту до самоконтролю і самооцінки здо-

бутих навчальних досягнень. 

Аналіз науково-методичної літератури, присвяченої квест технології, дав можливість встановити, що: 

а) «Quest» в перекладі з англійської мови – тривалий цілеспрямований пошук,

який може бути пов'язаний з пригодами або грою (цю назву іноді використовують для позначення одного з різновидів інтелектуальних ігор); 

б) Квест в педагогіці - проблемне завдання з елементами рольової гри, для вико-

нання якого використовують навчальні літературні джерела, а також  інформаційні ресурси Інтернету. Квест – це сценарій організації проектної діяльності студентів з будь-якої теми; 

в) Розробник квесту Берні Додж визначив такі види можливих завдань для квес-

тів: 1- переказ; 2 - планування і проектування; 3 - самопізнання; 4 - компіляція; 5 - творче завдання; 6 - аналітична задача; 7 - детектив; 8 - головоломка; 9 – таємнича історія; 10 - досягнення консенсуса; 11 - інформаційні технології в освіті, науці та виробництві, актуальні проблеми науки та освіти: теорія, практика, сучасні рішення; 12 - журналістське розслідування; 13 - переконання; 14 - наукове дослідження; 

г) За часом виконання завдань квести поділяють на короткочасні і довготривалі; 

д) Технологія квест створює умови для ефективного формування різних видів

компетентностей студентів: предметних; міжпредметних (галузевих) і ключових (інформаційної, навчально-пізнавальної, соціально- культурної (комунікативної), соціально-трудової (кооперативної); 

е) Квести можуть виконуватися як в міні-групах, так і індивідуально; 

к) Для підготовки завдань квесту необхідне комп'ютерне обладнання з підклю-

ченням Інтернет-послуги. 

Будь-який квест повинен включати в себе наступні компоненти: 

-  Вступ, де чітко описані головні ролі учасників або сценарій квесту, попередній план роботи, огляд усього квесту. 

-  Центральне завдання, яке змає бути зрозумілим, цікавим і здійсненим (посильним для студентів). Чітко визначено підсумковий результат самостійної роботи (наприклад, задана серія питань, на які потрібно знайти відповіді, прописана проблема, яку потрібно вирішити, визначена позиція, яка повинна бути захищена, або зазначена інша діяльність, яка спрямована на переробку інформації і представлення результатів її опрацювання. 

-  Список інформаційних ресурсів, необхідних для виконання завдання.  - Процедурний опис роботи, яку необхідно виконати кожному учаснику квесту при самостійному виконанні завдання (етапи). 

-  Опис критеріїв та параметрів оцінки квесту. Критерії оцінки залежать від типу навчальних завдань, які вирішуються у ньому. Квест є комплексним завданням, тому оцінка його виконання повинна ґрунтуватися на декількох критеріях, орієнтованих на тип проблемного завдання і форму представлення результату. 

-  Керівництво до дій, яке може бути представлене у вигляді питань, котрі організовують навчальну роботу (наприклад, пов'язаних з визначенням часових рамок, загальною концепцією, рекомендаціями по використанню електронних джерел, виставленням "заготовок" сторінок тощо). 

-  Висновок, де підсумовується досвід, який буде отриманий учасниками під час самостійної роботи над квестом. 

Після ознайомлення з квестом як формою роботи студентам пропонується алгоритм виконання належних дій у вигляді пам’ятки. 

При розробці критеріїв оцінювання результатів роботи студентів з квестом враховуються: ступінь їх самостійності, творчий підхід до виконання завдань, доповідь про результати роботи, якість презентації, відповіді на запитання студентів з інших груп, поставлені після доповіді.

Застосування квесту у навчанні студентів із спеціальних дисциплін сприяє формуванню в них не тільки професійної компетентності, а й міжпредметних і ключових (інформаційної, соціально-культурної, соціально-трудової, навчально-пізнавальної) компетентностей, а також створює умови для збагачення досвіду студентів зі здійснення навчально-пізнавальної, кооперативної, комунікативної, інформаційної, аналітичної, прогностичної й оцінювальної діяльності та зростання мотивації до вивчення своєї професії. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перелік використаних джерел

1.  ВР України, Закон "Про вищу освіту" від 01.07.2014 N 1556-VII) 

2.  Быховский, Я. С. Как создать квест для самостоятельной работы учащихся? / Я.

С. Быховский // [Электронный ресурс] / Режим доступу:

http://teacher.fio.ru/news.php?n=59&c=1529  

3.  Використання квестів у навчально-виховному процесі. [Електроний ресурс]. Режим доступу: http://osvita.ua/school/lessons_summary/proftech/32834/ Загол. з екрану: Профтехосвіта. 

4.  Ганеева А. Р. Квест в педагогике / А.Р.Ганеева// [Электронный ресурс] / Режим доступу: www.naryishkin.spb.ru 

5.  Шарко В.Д. Технології компетентісно-орієнтованого навчання спеціальних дисциплін / Теоретико-методичні основи вдосконалення системи освіти: дидактичний аспект : колективна монографія / за ред. Г.С.Юзбашевої. - Херсон: КВНТЗ «Херсонська академія неперервної освіти», 2014.- С.13-78

 

pdf
Додано
29 вересня 2020
Переглядів
1351
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку