Конкурс «Вчительська десятка». Розробки додавай – подарунки вигравай!
Ви додали 0 з 10 розробок у період з 21 по 30 серпня для участі у розіграші, який відбудеться 31 серпня.

Квест з хімії. може бути використаний в якості додаткового завдання з предмету (хімія) учням 9-11 класів. Завдання розміщуються на сайті ліцею, свої відповіді надсилайте на почту

Про матеріал

Необхідне обладнання, матеріали, ресурси: компьютер, інтернет.

Адреса квесту: завдання квесту викладаються на сайті ліцею http://kegilicey.at.ua

Попередня підготовка до проведення: попередня консультація, надання списку літератури, обговорювали методику проведення квесту, ознайомлювалися з сайтом школи, термінами проведення квесту та формою подання відповідей.

Мета:

-розвивати уміння і навички учня як особистості;

-застосовувати на практиці здобутті знання з хімії, біології, географії, інформатики;

-формувати здатності учня використовувати інформаційно-комунікаційні технології та відповідні засоби для виконання завдань квесту;

-розвивати самоосвітню компетенцію учнів;

-формувати зацікавленість та творче ставлення до вивчення хімії;

-вдосконалювати вміння знаходити, аналізувати, систематизувати великий об'єм інформації;

-виховувати зосередженість учнів у вираженні своїх думок, своєї точки зору.

Хід квесту: даний квест може бути використаний в якості додаткового завдання з предмету (хімія) учням 9-11 класів. Завдання розміщуються на сайті ліцею, свої відповіді надсилайте на електронну адресу
Перегляд файлу

Завдання 1.

Кожен з нас неодмінно зустрічався з ребусами в повсякденному житті.  В цьому завданні вам пропонується відгадати хімічні терміни.

 Бажаю успіхів!

  1.  

Слайд1

  1.  

Слайд2

  1.  

Слайд3

  1.  

Слайд4

  1.  

Слайд5

  1.  

Слайд6

  1.  

Слайд7

  1.  

Слайд8

  1.  

Слайд9

  1.  

Слайд10

 

Блок питань № 2

Задача 1.

У Закарпатті в м. Солотвино ця речовина міс­титься під землею завтовшки 50 м, у печерах, де лікуються люди, хворі на астму. У Польщі, у районі Велички, розташований музей, підзем­ні коридори якого тягнуться на сотні кілометрів, підсвічені й прикрашені скульптурами із цієї ре­човини. Вона міститься в крові, забезпечує необ­хідний осмотичний тиск, без неї не проживеш. Властивостям цієї речовини немає меж. Життя без неї — справжній біль. Що це за речовина?

Задача 2.

Французькі біологи вважають, що цей метал допоможе медицині в боротьбі з перевтомою. До­слідження свідчать про те, що в крові перевтомле­них людей цього металу міститься менше за нор­му. Слід знати, що коли людина часто та з будь-яких причин сердиться, цей метал у організмі «згоряє». От чому у знервованих, дратівливих людей порушення роботи серцевих м'язів спосте­рігається частіше. Що це за метал?

 

Задача 3.

Альфред Нобель працював у галузі електрохі­мії та біології, фізіології та оптики. Але 1867 року Нобель одержав патент на своє відкриття. За що вчений отримав патент?

 

Задача 4.

Цей метал зустрічається у природі дуже часто і за поширенням посі­дає третє місце серед усіх елементів. Завдяки високій активності він тра­пляється у вигляді сполук — алюмосилікатів, головним компонентом яких є його оксид, а також боксити, корунд, кріоліт.

З ним люди познайомились ще у V ст. до н. є. Грецький іс­торик Геродот свідчить, що давні люди використовували сполуки цього елемента  для фарбування тканин та виготовлення шкір. Існує легенда, що понад дві тисячі років тому до римського імператора Тиберія з'явився незнайомець і подарував чашу, виготовлену з металу, схожого на срібло, але набагато легшого. Майстер розповів, що він добув цей метал із гли­нистої землі. Імператор, стурбований тим, що золото його казни знеці­ниться, наказав майстра вбити, а майстерню зруйнувати.

Але це не єдине свідчення того, що люди давно вміли добувати цей метал. У Китаї є захоронення відомого войовника Жоу, який жив на початку III ст. Так ось орнамент на його гробниці виготовлено зі сплаву, що містить 85 % цього металу.

Найцікавішим в усьому цьому є те, що його можна одержати лише електролізом, тобто з допомогою електричного струму. Тому зо­всім не зрозуміло, як це робили в III ст, адже з електричним струмом люди були знайомі лише по блискавці. Можливо, тоді існував якийсь інший спосіб його одержання. Сьогодні виробництво цього металу є дуже енергоємним.

Назвіть цей метал та сплави, до складу яких він входить.

Блок питань № 3

Задача 1.

Воно не солодке, не гірке, не солоне, його мож­на приймати до, після й під час їжі. Рекоменду­ється дорослими і дітям будь-якого віку, причому лікувальний ефект прямо пропорційний дозі, і не було випадку, щоб надлишок ліків мав побічні ефекти. Люди вживають його з незапам'ятних ча­сів, хоча ще жоден лікар не виписав на нього ре­цепта й жодна аптека не продала ні грама цього дивовижного препарату. Що це таке? Слово скла­дається із семи літер.

 

Задача 2.

Літературна задача

Про атом якого хімічного елементу йдеться у наступному жартів­ливому вірші В. Турчина?

Вот атом, который построил Бор.

Это — протон,

Который в центре помещен

Атома, который построил Бор.

А вот электрон,

Который стремглав облетает протон,

Который в центре помещен

Атома, который построил Бор.

 

Задача 3.

На думку деяких біологів, старіння пов'язане зі зменшенням кількості води в організмі.

Добова потреба дорослої людини у воді стано­вить 40 г на 1 кг ваги і покривається за рахунок:

а) рідини, спожитої з їжею і питвом (~ 2-3 л на добу);

б) води, що утворилася в організмі в результаті різних окисних реакцій («400 г на добу).

За повного окиснення:

• зі 100 г жирів утворюється 107 г води;

• зі 100 г вуглеводів утворюється 18 г води;

• зі 100 г білків утворюється 41г води. Напишіть реакції окиснення вищевказаних ор­ганічних речовин.

Поясніть, чому без їжі людина може прожити близько 40 днів, а без води — 6 днів.

Які основні функції виконує вода в людському організмі?

Чи згодні ви з думкою, що сама вода є причи­ною старіння?

 

Задача 4.

Лікувальні властивості мінеральної води та її хімічне обличчя визначають шість головних йонів:

• три катіони: Nа+, Са2+, Мg2+;

• три аніони: Сl-, SО42-, НСО-3

Усе різноманіття підземних вод викликане по­єднанням солей цих йонів. Напишіть усі варіанти солей, утворених цими йонами, передбачте їх хі­мічні й фізичні властивості.

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
doc
Пов’язані теми
Хімія, Позакласні заходи
Додано
10 серпня
Переглядів
26
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку