Необхідне обладнання, матеріали, ресурси: компьютер, інтернет.
Адреса квесту: завдання квесту викладаються на сайті ліцею http://kegilicey.at.ua
Попередня підготовка до проведення: попередня консультація, надання списку літератури, обговорювали методику проведення квесту, ознайомлювалися з сайтом школи, термінами проведення квесту та формою подання відповідей.
Мета:
-розвивати уміння і навички учня як особистості;
-застосовувати на практиці здобутті знання з хімії, біології, географії, інформатики;
-формувати здатності учня використовувати інформаційно-комунікаційні технології та відповідні засоби для виконання завдань квесту;
-розвивати самоосвітню компетенцію учнів;
-формувати зацікавленість та творче ставлення до вивчення хімії;
-вдосконалювати вміння знаходити, аналізувати, систематизувати великий об'єм інформації;
-виховувати зосередженість учнів у вираженні своїх думок, своєї точки зору.
Хід квесту: даний квест може бути використаний в якості додаткового завдання з предмету (хімія) учням 9-11 класів. Завдання розміщуються на сайті ліцею, свої відповіді надсилайте на електронну адресуЗавдання 1.
Кожен з нас неодмінно зустрічався з ребусами в повсякденному житті. В цьому завданні вам пропонується відгадати хімічні терміни.
Бажаю успіхів!
Блок питань № 2
Задача 1.
У Закарпатті в м. Солотвино ця речовина міститься під землею завтовшки 50 м, у печерах, де лікуються люди, хворі на астму. У Польщі, у районі Велички, розташований музей, підземні коридори якого тягнуться на сотні кілометрів, підсвічені й прикрашені скульптурами із цієї речовини. Вона міститься в крові, забезпечує необхідний осмотичний тиск, без неї не проживеш. Властивостям цієї речовини немає меж. Життя без неї — справжній біль. Що це за речовина?
Задача 2.
Французькі біологи вважають, що цей метал допоможе медицині в боротьбі з перевтомою. Дослідження свідчать про те, що в крові перевтомлених людей цього металу міститься менше за норму. Слід знати, що коли людина часто та з будь-яких причин сердиться, цей метал у організмі «згоряє». От чому у знервованих, дратівливих людей порушення роботи серцевих м'язів спостерігається частіше. Що це за метал?
Задача 3.
Альфред Нобель працював у галузі електрохімії та біології, фізіології та оптики. Але 1867 року Нобель одержав патент на своє відкриття. За що вчений отримав патент?
Задача 4.
Цей метал зустрічається у природі дуже часто і за поширенням посідає третє місце серед усіх елементів. Завдяки високій активності він трапляється у вигляді сполук — алюмосилікатів, головним компонентом яких є його оксид, а також боксити, корунд, кріоліт.
З ним люди познайомились ще у V ст. до н. є. Грецький історик Геродот свідчить, що давні люди використовували сполуки цього елемента для фарбування тканин та виготовлення шкір. Існує легенда, що понад дві тисячі років тому до римського імператора Тиберія з'явився незнайомець і подарував чашу, виготовлену з металу, схожого на срібло, але набагато легшого. Майстер розповів, що він добув цей метал із глинистої землі. Імператор, стурбований тим, що золото його казни знеціниться, наказав майстра вбити, а майстерню зруйнувати.
Але це не єдине свідчення того, що люди давно вміли добувати цей метал. У Китаї є захоронення відомого войовника Жоу, який жив на початку III ст. Так ось орнамент на його гробниці виготовлено зі сплаву, що містить 85 % цього металу.
Найцікавішим в усьому цьому є те, що його можна одержати лише електролізом, тобто з допомогою електричного струму. Тому зовсім не зрозуміло, як це робили в III ст, адже з електричним струмом люди були знайомі лише по блискавці. Можливо, тоді існував якийсь інший спосіб його одержання. Сьогодні виробництво цього металу є дуже енергоємним.
Назвіть цей метал та сплави, до складу яких він входить.
Блок питань № 3
Задача 1.
Воно не солодке, не гірке, не солоне, його можна приймати до, після й під час їжі. Рекомендується дорослими і дітям будь-якого віку, причому лікувальний ефект прямо пропорційний дозі, і не було випадку, щоб надлишок ліків мав побічні ефекти. Люди вживають його з незапам'ятних часів, хоча ще жоден лікар не виписав на нього рецепта й жодна аптека не продала ні грама цього дивовижного препарату. Що це таке? Слово складається із семи літер.
Задача 2.
Літературна задача
Про атом якого хімічного елементу йдеться у наступному жартівливому вірші В. Турчина?
Вот атом, который построил Бор.
Это — протон,
Который в центре помещен
Атома, который построил Бор.
А вот электрон,
Который стремглав облетает протон,
Который в центре помещен
Атома, который построил Бор.
Задача 3.
На думку деяких біологів, старіння пов'язане зі зменшенням кількості води в організмі.
Добова потреба дорослої людини у воді становить 40 г на 1 кг ваги і покривається за рахунок:
а) рідини, спожитої з їжею і питвом (~ 2-3 л на добу);
б) води, що утворилася в організмі в результаті різних окисних реакцій («400 г на добу).
За повного окиснення:
• зі 100 г жирів утворюється 107 г води;
• зі 100 г вуглеводів утворюється 18 г води;
• зі 100 г білків утворюється 41г води. Напишіть реакції окиснення вищевказаних органічних речовин.
Поясніть, чому без їжі людина може прожити близько 40 днів, а без води — 6 днів.
Які основні функції виконує вода в людському організмі?
Чи згодні ви з думкою, що сама вода є причиною старіння?
Задача 4.
Лікувальні властивості мінеральної води та її хімічне обличчя визначають шість головних йонів:
• три катіони: Nа+, Са2+, Мg2+;
• три аніони: Сl-, SО42-, НСО-3
Усе різноманіття підземних вод викликане поєднанням солей цих йонів. Напишіть усі варіанти солей, утворених цими йонами, передбачте їх хімічні й фізичні властивості.