Квест з хімії "Вода - це життя"

Про матеріал
Гра - квест є інноваційною формою роботи з учнями. Це – цікавий і, водночас, ефективний спосіб засвоєння дітьми необхідних знань, умінь та навичок. Допоможе формувати уявлення учнів про воду як основне середовище життя всіх живих організмів на планеті; засвоїти властивості води; цікаві факти про воду.
Перегляд файлу

Квест з хімії  «Вода – це життя»

Сценарій квесту

Мета: розкрити інтелектуальний потенціал  учнів, розвивати логічне мислення, виховувати бережливе ставлення до води.

Вчитель: Щорічно 23.03 світ відзначає день водних ресурсів. Це свято було встановлено Генеральною Асамблеєю ООН для того, щоб нагадати всім людям про важливість цієї речовини. Вода є однією з найпоширеніших хімічних сполук на Землі.

Жодна істота не може жити без води.

Вода – це дощик в полонині,

Вода – густий туман в долині,

Вода – у спеку прохолода,

Вода – для саду, для городу,

Вода – для їжі та пиття,

Вода для всього – це життя.

Сьогодні ми здійснимо гру-мандрівку і дізнаємося, чому вода є такою унікальною і має першочергове значення для людини.

 

Учні виконують завдання різноманітних пакетів, які знаходяться у різних місцях, уявних зупинках. Виконання завдань на кожній зупинці оцінюється відповідною кількістю балів. Перемагає той, хто набере більшу кількість балів та пройде всі станції першим

 

Приймає участь 2 команди учнів 7 класу.

 1 команда «Чарівники»

2 команда «Дослідники»

Правила

1.  Дискваліфікація здійснюється за передавання відповіді іншій команді

2.  Команди самі слідкують за часом відведеним для виконання одного завдання

3.  Організатори слідкують за дотриманням правил. Дозвіл на перехід до наступної зупинки дається тільки після розв’язання відповідного завдання або  після відведеного для виконання завдання часу.

4.  Організатори не мають права давати підказки і надавати допомогу командам.

5.   НЕ можна користуватися знаннями батьків, вчителів, друзів.

6    Правильна відповідь на кожне запитання  – 1 бал.

 

Перелік точок, що входять у «Хімічний квест»

1.Природничий кабінет (старт та фініш) (Станція «Біологічна»)

2.Кабінет математики (Станція «Математична»)

3. Кабінет української  мови ( Станція «Перлини народної мудрості» )

4. Кабінет музики  (Станція «Музична»)

5. Актовий зал  (Станція «Економічна»)

6. Медичний кабінет (Станція «Медична»)

7. Бібліотека    (станція «Географічна»)

 

 

Маршрутний лист 1

 

Зупинки

Кількість балів

№1

 

№2

 

№3

 

№4

 

№5

 

№6

 

№7

 

 

 

 

1.Ваша перша зупинка в кабінеті де

 Співають цифрі тут сонети

І морщать думанням чоло.

Тут рахувати вчать предмети,

Шукать, що буде чи було.

 

2. Прямуйте до наступної зупинки в кабінет в якому
Мови рідної навчають,

Писати назви рік та  гір.

Частини мови визначають,

Складають речення і твір.

 

3. Наступна зупинка в кабінеті,  в якому

Тут пісня,  музика звучить,

Тече, немов вода у крані.

Урок минає, наче мить,

Тут голос –  пан, а  нота –  пані

 4. Тепер шукайте  кабінет в якому в якому можна зібрати велику кількість людей: вчителів , учнів, батьків, гостей, спонсорів, тощо.

 

5.Ваша наступна зупинка в кабінеті, в який хтось заходить щодня, а хтось боїться туди заходити, тому що там міряють температуру, роблять учням щеплення,  надають медичну допомогу при порізах , подряпинах, поганому настрою .

 

6. Прямуйте до наступної зупинки

У храмі цім, є місце всім –
Хто пише і читає,
Хто не лінується у нім,
Той цілі досягає.

І людина  працьовита, вміла,
Завжди в підмозі читачам,
Слова - привітні, теплі, милі
Щодня вона дарує нам.
Вона - хранитель талантів,
Книжок, брошур, статей, газет,
Пісень і нот для музикантів
І віршів, що писав поет.

 

7.Остання зупинка в кабінеті  в якому

Від амеби до людини, 
Вивчим нерви і клітини, 
Еволюція життя — 
Ця наука не проста, 
Та цікаво щохвилини, 
Бо уроки — то новини. 
Розкривають нам секрети 
Про тварин Землі-планети. 
 

Зупинка 1. Природничий кабінет

«Вода в живих організмах».

Байрон писав: «Не пізнавши страждань від спраги, важко збагнути як

багато означає для людей вода.»

Завдання №1. Оберіть правильну відповідь. Правильна відповідь – 1 бал.

1. Без їжі людина може прожити декілька тижнів, а без води? 2-3 / 4-6

/ 7-8 днів. (4-6 днів)

2. Які тканини та органи містять найбільшу кількість води?

Кров/нирки; мозок/печінка; м’язи/кістки? (кров/нирки)

3. Людина помре, якщо втратить в об’ємі від маси тіла: 2% - 10% -

12% води. (12%)

4. Вживання води перед їжею спричиняє: збільшення апетиту /

зменшення апетиту / не впливає на апетит. (зменшення апетиту)

5. Які організми на 95-98 % складаються з води?

Кальмари/медузи/губки (медузи)

6. Які тварини не п’ють воду? Крокодили / жаби / дельфіни. (жаби)

7. Які птахи п’ють морську воду? Чайки / альбатроси / качки. (альбатроси)

8. Чи п’ють риби воду? Багато води п’ють морські риби / морські і

прісноводні риби п’ють однакову кількість води / риби не п’ють води. (багато

води п’ють морські риби, для підтримання водно-сольового балансу)

9. Який орган рослин має найбільшу кількість води?

Листок / корінь / стебло. (листок – 80-90%)

10. Для того, щоб виростити 1 кг зернових культур, потрібно умовних

1,5-2 л води/вологи. Скільки потрібно води для вирощення 1 кг цитрусових?

Стільки ж / вдвічі більше / вдвічі менше. (Вдвічі менше, тому регіони з

браком води (наприклад, Єгипет) імпортують зерно, а вирощують цитрусові)

 

Зупинка 2.  Кабінет математики

Доросла людина щодня випиває й разом з їжею споживає 2л води. На побутові потреби вона витрачає ще близько 100 л на добу. Обчисліть, скільки води використовує населення Києва протягом тільки однієї доби, якщо кількість мешканців міста становить приблизно 3 млн. осіб. (Отже, 360000000 літрів використовує Київ за добу.)

Порахуйте скільки води людина витрачає за день

 

Зупинка 3. Кабінет української  мови

 Назвіть якомога більше фразеологізмів, прислів’їв,  приказок у яких вживається слово «вода, туман, сніг, тощо»

Зупинка 4. Музичний кабінет

Назвіть (заспівайте) пісні у яких вживається слово «вода, туман, сніг,  роса тощо»

 

Зупинка 5. Актовий зал

Складіть пам’ятку щодо раціонального та бережливого використання води.

Зупинка 6  Медичний кабінет

Ваше завдання ознайомитись з характеристиками мінеральних вод та відповідно їх розставити

Мінеральна вода— природна гідрокарбонатно-натрієва мінеральна вода, мінералізація якої становить 5,5–7,5 г/л. Видобувають у Грузії. Це вода вулканічного походження, якій за природними мірками вже більше 1500 років. На поверхню землі вона потрапляє з глибини 8–10 км, виштовхує її природний вуглекислий газ. На відміну від більшості інших гідрокарбонатних натрієвих мінеральних вод вона збагачена композицією із шістдесяти різних мінералів, які знаходяться в породах Кавказьких гір.Ця вода нормалізує  рівень pН, створює оптимальні умови для обмінних процесів, і діє як «душ зсередини», природно очищує організм. Вживання корисне для зубів: у воді міститься фторид- та йодид-іони, що зменшують вірогідність виникнення карієсу. (Боржомі) 

 

Корисні лікувальні властивості, якими володіє ця мінеральна вода, безпосередньо пов'язані з її хімічним складом. Вода  включає в себе велику кількість гідрокарбонатів, які поєднуються з ортоборної кислоти і мікроелементів, зокрема фтором і бором. Вона належить до групи лужних вод і практично не має аналогів у всьому світі. Видобувається  в Закарпатті, з одного з джерел, з глибини понад 200 метрів. Раніше вона набиралася у звичайні бочки, але вже в 1840 році було налагоджено розлив по пляшках і експорт не тільки по Україні, але і країнам Європи. Показання до застосування передбачають наступні ситуації:

  Для нейтралізації підвищеної кислотності шлунка. При цьому її дія практично така ж, як і у харчової соди. Головна відмінність полягає в тому, що ефект після мінеральної води в кілька разів вище. До того ж, вона здатна усунути печію, здуття, важкість у животі та поліпшити процес травлення.

 Для оптимізації кислотно-лужного балансу в організмі. Особливе значення це має при наявності метаболічного ацидозу, наприклад, під час цукрового діабету або ожиріння.

Для створення діуретичного ефекту.Крім цього, мінеральна вода здатна впливати на вуглеводний, мінеральний, жировий та інші види обміну.     (Поляна квасова )

Негазована мінеральна вода  видобувається із самих надр Землі - Сеноманського і Юрського водоносних горизонтів глибиною 220 і 380 метрів. Глибоке залягання джерела мінеральної води  гарантує кришталеву чистоту та унікальний мінеральний склад.
З моменту видобування зі свердловини до безпосереднього розливу в пляшки, вода  проходить тільки механічну фільтрацію - грубе очищення від великих часток. Завдяки швидкому розливу та мінімальному втручанню в склад, мінеральний баланс  залишається незмінним, зберігаючи всю палітру корисних речовин.

Особливості води

- негазована;

- підходить для пиття і приготування напоїв, страв;     

- унікальний мінеральний склад;

- оптимальний б `єм 1,5 л.

За думкою першого у Європі водного cомельє Арно Штегувайта— це «...дотик шовковистої, ніжної вологи, що дарує відчуття свіжості та бадьорості... Благородний характер можна описати як м’який і стриманий, що розкривається приємною свіжістю. Ця вода є прекрасним акомпанементом для різних ситуацій — щоденного вживання вдома чи на роботі...» (BonAqua (Бонаква) 

 

 

Співвідношення елементів та склад – оптимальні для столової мінеральної води на кожний день.

не проходить жодних додаткових обробок та потрапляє до ваших рук у своєму первозданному вигляді – саме такою, як її створила для вас природа!

Проходячи крізь товщу порід, а збагачується не лише корисними мінералами, а й природним киснем. Наливши у склянку навіть негазовану воду, можна побачити бульбашки – це і є природний кисень, що конденсується на стінках посуду.

повністю засвоюється організмом, оскільки за показником густини рідини є наближеною до плазми крові людини.

Завдяки своєму унікальному складу, дарує справжнє природне оновлення, чудове самопочуття та сяючий зовнішній вигляд!

(Моршинська)

Зупинка 7 Бібліотека

Дайте відповідь на запитання

Океани, моря і ріки регулюють кругообіг життя на Землі. Вони займають величезну площу поверхні планети і відіграють вирішальну роль в її функціонуванні систем, регулюванні клімату та збереження тваринного і рослинного світу.

• Скільки на нашій планеті океанів? (Чотири: Тихий, Атлантичний, Північний Льодовитий, Індійський)

• Який океан є найбільшим, а який найменшим? (Тихий океан і Північний Льодовитий океан відповідно)

• Біле, Червоне, Чорне, Жовте - що це? (Назви морів)

• Яке море є самим солоним на нашій планеті? (Мертве море)

• Як називаються початок і кінець річки? (Витік і гирло)

• У будь-якої водойми бувають рукави? (Річка)

• Яка річка найдовша на Землі? (Ніл)

• У якому озері знаходиться 80 % усієї прісної води нашої країни і п'ята частина прісної води всієї планети? (Байкал)

• По руслу якої річки протікає п'ята частина всієї річкової води світу? (Амазонка)

• Скільки відсотків земної поверхні покрито водою? (Близько 70 %)

• Скільки відсотків від загальної кількості водної маси Землі становить прісна вода? (3 %)

 

 

Підведення підсумків. Нагородження команд.

docx
Додано
13 березня
Переглядів
133
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку