Тема уроку: Оксиген. Кисень. Добування кисню. Мета: закріпити поняття про елементи та прості речовини на прикладі Оксигену і кисню ; розглянути способи добування кисню в промисловості та лабораторії; ознайомити з історією відкриття кисню та поширеністю елемента в природі ; узагальнити відомості про повітря та його склад; сформувати поняття про каталізатор та реакцією розкладу на прикладі реакцій добування кисню ; формувати світогдяд , пізнавальну активність, інтерес.
Завдання уроку Скласти «досьє» на хімічний елемент Оксиген; Вивчити його поширення в природі; З'ясувати фізичні властивості кисню; Ознайомитись із способами добування та збирання кисню; Встановити- хто вперше добув кисень; Засвоїти нові для вас поняття «каталізатор», «реакція розкладу».
Добування кисню в промисловості. Виробляють кисень на заводах у великих кількостях , використовуючи дешеву сировину – зріджене повітря ( при охолодженні повітря до -200 градусів, азот і кисень переходять у рідкий стан). Потім рідину , очищену від твердих домішок, нагрівають. Першим випаровується азот ( t кип = -196 ), а потім кисень ( t кип = -183 ) Добутий кисень зберігають в спеціальних контейнерах – посудинах Дюара
Розкладання гідроген пероксиду Н2О2 H2O +O2 Умови : - звичайні ; - при нагріванні ; за наявності каталізатора(MnO2, C, Fe) Каталізатор-речовини, що змінюють швидкість реакції, але самі не витрачаються Реакції розкладу –реакції, в результаті яких з однієї речовини утворюються декілька АВС АВ +ВС АВ А + В