Квест з правознавства «Я знаю свої права та обов’язки»

Про матеріал
Мета: • підготувати правове підґрунтя для усвідомлення учнями своїх прав і юридичних можливостей їх захисту; • усвідомити, що дотримання прав людини є надзвичайно важливим в розбудові української демократичної та правової держави; • розвивати вміння аналізувати зміст окремих статей Конвенціїї ООН про права дитини та практичного їх застосування у житті; спонукати учнів до активного мислення, аргументовано доводити свою власну думку, працювати в групі; • виховувати повагу до прав людини, толерантність
Перегляд файлу

Квест з правознавства

«Я знаю свої права та обов’язки»

(для учнів 9х класів)

Мета:

·                        підготувати правове підґрунтя для усвідомлення учнями своїх прав і юридичних можливостей їх захисту;

·                        усвідомити, що дотримання прав людини є  надзвичайно важливим в розбудові української демократичної та правової держави;

·                        розвивати вміння аналізувати зміст окремих статей Конвенціїї ООН про права дитини та практичного їх застосування у житті; спонукати учнів до активного мислення, аргументовано доводити свою власну думку, працювати в групі;

·                        виховувати повагу до прав людини, толерантність; формування громадянської активності.

Попередня підготовка: до проведення заходу в якості інструкторів залучаються двоє одинадцятикласників, які є активними учасниками учнівського самоврядування, членами клубу «Правознавець», вони беруть участь у підготовці завдань для етапів квесту та проведенні заходу.

Навчально-методичне забезпечення: мультимедійний проектор, бланки тестів, призи, м’яч, конверти, кросворди, матеріали завдань, таблички із позначенням етапів.

Запрошені: учні – старшокласники – інструктори квесту, вчитель правознавства, соціальний педагог, класні керівники.

Форма заходу: квест.

ХІД ЗАХОДУ

І. Організаційний момент

Дві команди дев’ятикласників – «Юристи» та «Феміда» ознайомлюються із правилами гри. Інструктори роз’яснюють що таке квест, яка мета проведення квесту та основні правила проведення цієї гри.

ІІ. Представлення команд.

Учасники представляють свої команди, шляхом презентування своєї назви і девіза та висловлюють свої очікування від квесту.

 

ІІІ. Ознайомлення із правилами гри.

Інструктори:

 Хто знає, що таке квест? Квест — це спортивно-інтелектуальна командна гра, мета якої — швидше та якісніше від інших команд дістатися фінішу, виконуючи в процесі різні інтелектуальні та спортивні завдання та знайти предмет пошуків.  Метою нашого правового квесту є отримання знань про права дитини. Тому вас чекає захоплююча подорож у світ дитячих прав, а дороговказом туди слугуватиме текст Конвенції ООН про права дитини. На фінішній прямій квесту буде проведено тестова робота, яка виявить команду, яка найкраще опрацювала протягом квесту текст Конвенції і більше дізналась про права дітей.

1.  Правила для членів команд:

-      Швидко розподіліть ролі в групі: капітан (організовує роботу, відповідає за маршрутний лист, приймає остаточне рішення), секретар (записує відповіді на завдання), дослідники (ретельно вивчають текст Конвенції про права дитини і допомагають іншим запам’ятати якомога більше прав, визначених нею).

·                        Уважно слухайте завдання, не перебивайте один одного та інструктора.

·                        Утримуйтесь від оцінок та образ учасників групи.

·                        Намагайтеся дійти спільної думки.

·                        Інструктори слідкують за дотриманням правил.

·                        Від чітких і швидких дій групи залежить її успіх. Команда, яка зуміє злагоджено і швидко пройти всі етапи,  переможе.

 

На старті кожна команда отримує:

·                        Маршрутний лист. Він протягом всього квесту знаходиться у капітана. На кожному етапі інструктори заносять в нього бали, зароблені командою. (Додаток 1 )

·                        Текст Конвенції про права дитини. Він знаходиться у дослідників. На кожному етапі команда звертається до тексту цього документа, щоб знайти відповіді на питання або підказку.

·                        Конверт із підказкою. В ньому міститься картка із номером статті               Конвенції – це підказка про адресу наступного етапу. Потрібно уважно прочитати статтю Конвенції і визначити місце на території школи, в якому можуть забезпечуватись права, описані у відповідній статті.

 

Із старту до фінішу кожну команду супроводжують квест-інструктори. Якщо учасники квесту не зможуть знайти наступний етап, тоді інструктори можуть «продати» ще одну підказку, але при цьому знявши бал і зробивши відповідні помітки у маршрутному листі.(Вчитель представляє квест-інструкторів групам)

 

1.  Робота на етапах квесту:

·                        Прибувши на етап, капітан команди віддає інструктору маршрутний лист.

·                        Всі члени команди уважно слухають інструктаж щодо виконання завдання етапу, обговорюють його розв’язання, дотримуючись правил роботи в групі, секретар записує відповіді, якщо в цьому є необхідність.

·                        Інструктори перевіряють правильність виконання, оцінюють балами роботу команди, заносять відомості до маршрутного листа, видають конверт із підказкою.

·                        Команда відправляється до наступного етапу.

·                        Коли команда отримує конверт з підказкою «Фініш», вона повертається до класної кімнати, з якої вирушила.

2.       Етап «Фініш»

-  Прибувши на фініш, капітан віддає маршрутний лист інструкторові, члени команди займають свої місця.

-  На фініші на команди очікує тестове завдання на знання Конвенції ООН про права дитини

-  Підведення підсумків гри, нагородження переможців солодкими призами.

 

ІV. Проходження етапів гри

1.  Етап «Старт»

Інструктор. На етапі «Старт» ви дізнаєтесь про те, коли і як виникла Конвенція ООН про права дитини, як побудовано цей міжнародний документ, які закони охороняють права дитини в Україні. Розповідь супроводжуватиметься презентацією. Будьте уважними, намагайтесь запам’ятати якомога більше відомостей, тому що після ознайомлення із слайдами ви повинні будете відповідати на запитання про Конвенцію ООН про права дитини.

Після перегляду презентації, інструктори дають командам питання (Додаток 2). За кожну правильну відповідь учні отримають один бал. Підсумкову кількість балів інструктор заносить в маршрутний лист. Після чого віддає його командам, а також текст Конвенції ООН та першу підказку.

 

2.   Етап «Медпункт».

На цьому етапі ви дізнаєтесь про те, яке право людини є найціннішим. Для цього вам потрібно розв’язати кросворд. Хто швидше справиться із завданням – отримає додатковий бал. Якщо ви не знаєте відповіді на якесь із запитань – можете скористатись підказкою інструктора, але за підказку у вас знімуть бал.  (Додаток 3)

 

3.  Етап «Спортзал».

На цьому етапі ви дізнаєтесь, що права людини не можуть існувати без обов’язків. Виконуючи свої обов’язки, ви забезпечуєте захист прав інших людей. Тому важливо знати не тільки свої права, а й обов’язки, щоб не порушити випадково прав інших людей.

Зараз ви пограєте в гру. Вам кидатимуть м’яч, промовляючи певні словосполучення, а ви маєте повернути м’яч із словами «право» це чи «обов’язок».   (Додаток 4)

 

4.  Етап «Шкільна їдальня»

На цьому етапі ми з вами з’ясуємо, як можуть порушуватися права дитини на належне харчування. Перед вами картинки страв та продуктів. Вашим завданням є вказати, які з цих страв ви можете спожити в їдальні, а які шкодять вашому здоров’ю, тим самим порушуючи ваше право на належне харчування.

Чи було коли-небудь порушене ваше право на належне харчування?

 (Додаток 5)

 

5.  Етап «Комп’ютерний клас».

 На цьому етапі ви отримаєте картку із розглядом справи про порушення прав неповнолітнього Шин Донг-Хека, уродженця північної Кореї. Прочитавши,  визначте, які права дитини там порушуються

 (Додаток 6)

 

6.  Етап «Фініш»

Капітани команд, що прибули на етап «Фініш», подають маршрутні листи квест - інструктору, здають тексти Конвенції. Команди займають свої місця, з ними проводиться тестування на знання Конвенції ООН про права дитини. За кожну правильну відповідь – один бал. Кількість балів заноситься у маршрутний лист.

(Додаток 8)

 

V. Підведення підсумків гри, нагородження переможців

 

VІ. Підсумок заходу

Вчитель:

Я впевнена, що наш квест допоміг вам усвідомити, що у кожного з вас є права, і ви повинні добре знати їх та вміти ними користуватися. Пам’ятаючи при цьому, що прагнучи відстояти свої права, потрібно поважайти та не порушувати прав інших людей. Це і є ознакою правосвідомих громадян держави. 

  

Додаток 1.

Маршрутний лист

 

Назва команди  __________________________________________________

 

Капітан команди ________________________________________________

 

№ п/п

Назва етапу

Кількість отриманих балів

Примітка

1.

Старт

 

 

2.

 

 

 

3.

 

 

 

4.

 

 

 

5.

 

 

 

6.

Фініш

 

 

 

 

 

Всього _________________________

 

 

Додаток 2.

 

Запитання командам про Конвенцію ООН про права дитини

 

1.  Який документ затвердила у 1989 році ООН про права дитини?

2.  Скількома країнами світу було ратифіковано Конвенцію ООН?

3.  Якими законами регулюються права дитини в Україні?

4.  Коли Конвенція про права дитини набула чинності в Україні?

5.  Скільки прав має дитина згідно статей Конвенції?

6.  Дитиною вважається…

7.  Якої групи прав не передбачено Конвенцією?

8.  Хто такий омбудсмен?

За кожну правильну відповідь – 1 бал, максимальна кількість балів – 8.

 

Додаток 3.

Кросворд «Здоров’я – найвища людська цінність»

 

Яким є одне з найголовніших прав ди­тини?

 

Відповідь знайдете, розшифрувавши крос­ворд.

  

http://3.bp.blogspot.com/-F5hd9me9AVw/VIa9dpUTvrI/AAAAAAAAAGs/ZxNp_ZcIREw/s1600/image003_264%2B%282%29.jpg

 

 

1.   Заняття, яке допомагає бути здоровим і сильним, всім органам тіла краще працювати. (Фізкультура)

2.   Апарат влади в суспільстві, який піклується про здоров’я і добробут сім’ї, усіх громадян. (Держава)

3.   Установа, де діти відпочивають і лікуються влітку, а потім добре почуваються протягом усього навчального року. (Санаторій)

4.   Професія людини, яка турбується про здоров’я в медичних закладах. (Лікар)

5.   Як називається Основний Закон держави, що гарантує нам право на здоров’я та інші права. (Конституція)

6.   Відновлення сил людини після роботи. (Відпочинок)

7.   Укол, який допомагає організму впоратися з небезпечними інфекційними хворобами. (Щеплення)

 

За кожну правильну відповідь – 1 бал. Максимальна кількість балів за завдання – 7.

 

одаток 4.

Гра в м’яч «Права – обов’язки»

 

·                        Дотримуватися законів (обов’язок)

·                        Відвідувати художні виставки та музеї (право)

·                         Захищати Батьківщину  (обов’язок)

·                         Об’єднуватись з іншими дітьми у групи, компанії  (право)

·                         Писати вірші (право)

·                         Подавати звернення до органів влади (право)

·                        Вступати в шлюб (право)

·                         Сплачувати податки  (обов’язок)

·                         Вибирати собі друзів (право)

·                         Здобувати повну загальну середню освіту (обов’язок)

·                         Ігри, розваги, відпочинок (право)

 

За кожну правильну відповідь – 1 бал. Максимальна кількість балів за завдання – 10.

 

 

Додаток 5.

http://3.bp.blogspot.com/-X40yvpfnmnc/VIa_7tfGt8I/AAAAAAAAAH4/jpFuCzxRo6A/s1600/DSC_7486.JPGКартка «Порушення права дитини на належне харчування»

http://2.bp.blogspot.com/-9_vpKhdIVAg/VIa_7hY96OI/AAAAAAAAAIA/8AEw7ESEEwk/s1600/555.jpghttp://3.bp.blogspot.com/-rBNawMdqhBo/VIa_7iRswQI/AAAAAAAAAH0/lht_3RwwDlE/s1600/DSC_1578.jpg 

 

За кожну правильну відповідь – 1 бал. Максимальна кількість балів за завдання – 10.

 

 

Додаток 6.

 

Порушення прав дитини закордоном

 

«Порушення прав людини та злочини проти людства в Північній Кореї» за свідченнями уцілілого Шин Донг-Хека, після перебування в північнокорейському таборі.

 «Моя ситуація складна, оскільки я не можу повернутися додому», пояснює Шин, котрий утік з концтабору, де він народився, як і з самої країни вісім років тому. Він розповідає про життя, «яке не призначене ні для людей, ні для тварин», про свої перші спогади про охоронців в уніформі, які вчили не довіряти власним батькам-політв’язням.

«Як тільки я народився, одразу теж став політичним в’язнем», розповідає Шин. Він та інші діти в’язнів мусили «платити за свої злочини» охоронцям у трудових таборах.

«Ми могли їсти лише те, що нам дадуть, вдягатися лише у те, що нам принесуть й виконувати лише ту роботу, яку накаже нам робити тюремщик».

Коли йому було 14, Шин  доповів про те, що його мати та старший брат намірювалися втекти. «Мене нагородили невимовно жорстокими побоями», а матір та брата привселюдно стратили.

«Тортури, які я переніс та шрами з тих часів я й досі ношу на собі».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бланки відповідей етапу «Комп’ютерний клас»

 

Бланк відповідей

 

№ статей Конвенції про права дитини, що порушуються

 

 

 

 

 

За кожну правильну відповідь – 2 бали. Максимальна кількість балів – 10.

 

Додаток 7.

Тести

1.  Який документ про права дітей затвердила ООН у 1989 році?

А) Загальна декларація прав людини; 

Б) Конвенція про права дитини; 

В) Закон України про охорону дитинства. 

 

2. Згідно ст.1 Конвенції ООН про права дитини, до якого віку ми вважаємося дітьми?

А) до 16;

Б) до 21;

В) до 18 (якщо за законом, застосованим до цієї дитини, вона не досягає повноліття раніше).

 

3. Згідно ст. 8 Конвенції ООН про права дитини, хто несе основну відповідальність за розвиток дитини, за створення умов для її всебічного розвитку?

А) школа;

Б) батьки;

В) вулиця.

 

4. Згідно ст. 7 Конвенції ООН про права дитини, кожна дитина після народження і з моменту народження має право на:

А) окреме житло;

Б) м’я;

В) свідоцтво про народження.

 

5. Ст. 13 Конвенції ООН про права дитини декларує, що кожна дитина має право вільно висловлювати свою думку; це право включає свободу шукати, одержувати і передавати

А) чутки;

Б) плітки;

В) інформацію.

 

6. Ст. 6 Конвенції ООН про права дитини декларує право на

А) життя;

Б) воду;

В) повітря.

 

7. Ст. 28 Конвенції ООН про права дитини декларує право на

А) безкоштовне лікування;

Б) отримування домашніх тварин;

В) освіту.

 

8. Яка стаття Конвенції ООН про права дитини декларує право на відпочинок і дозвілля?

А) 33;

Б) 32;

В) 31.

 

9. Яка стаття Конвенції ООН про права дитини декларує, права на особисте життя, сімейне життя, недоторканість житла, або таємницю кореспонденції?

А)16;

Б)15.

 

10.        Який документ про права дітей прийняла Україна у 2001 році?

А) Загальна декларація прав людини; 

Б) Конвенція про права дитини; 

В) Закон України про охорону дитинства. 



 

 

 

Додаток 8.

Конверти з підказками

 

Етап № 2

Підказка міститься у ст. 24 Конвенції ООН про права дитини

Етап № 3

Підказка міститься у ст. 31 Конвенції ООН про права дитини

Етап № 4

Підказка міститься у ст. 27 Конвенції ООН про права дитини

Етап № 5

Підказка міститься у ст. 17 Конвенції ООН про права дитини

Ф і н і ш

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Костючина Інга
    Щиро дякую автору за прекрасну роботу.
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
27 лютого 2019
Переглядів
3572
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку