Квест "З Україною в серці"

Про матеріал
Виховних захід, спрямований на впровадження в навчальний процес Української хартії вільної людини у доступній для молодших школярів формі.
Перегляд файлу

Урок- квест «Я люблю  Україну» 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. З Україною в серці

 Мета:

  • вчити дітей змінювати своє ставлення одне до одного, виявляти толерантність до інших поглядів і людей, утверджувати  українську мову. (за новелою УХВЛ «Любити»);
  • розвивати в учнів пам'ять, творчі здібності, критичне мислення та прагнення бути свідомим громадянином України, її патріотом;
  • виховувати любов до ближнього, прагнення своєю працею примножувати здобутки українського народу.

Обладнання:  Українська Хартія вільної людини,  вислови та плакати про Україну, малюнки про Україну, картки із завданнями, , портрети видатних українців, малюнковий план заняття, малюнок серця з написом, програмний засіб «сходинки до інформатики», аркуш із кросвордом.

Форма проведення: квест

Вікова категорія: учні 3 класу

Епіграф:

«Всім серцем любіть Україну ,

І вічні ми будемо з нею»

 В. Сосюра

.

Хід заняття

  1. Повідомлення теми і мети заняття.
    Для того, щоб дізнатися тему нашого заняття,  прочитайте акровірш.

У всіх людей одна святиня,
Куди не глянь, де не спитай,
Рідніша їм своя пустиня.
Аніж земний в чужині рай.
їм красить все їх рідний край.
Нема без кореня рослини,
А нас, людей ,без Батьківщини.
М. Чернявський

 

Гра  «Шифрувальник»

Я   бюлюл  нУраїук !

  • Яв ви розумієте значення вислову «Любити Україну»?      (Учні дають відповіді).
  • Група відомих українців (учасників Ініціативної групи «Першого грудня») утвердила документ, що має назву Українська Хартія вільної людини. Одна із його частин (новел) має назву «Любити». Сьогодні ми ознайомимося з нею, щоб зрозуміти, що насправді означає «любити Україну».

    2. Побудова  асоціативного куща

- А як ви ставитесь до своєї Батьківщини? Що, на вашу думку, означає любити Україну? 

                    вивчати рідну мову                гордитися здобутками держави   

вивчати історію

                                                 Любити Україну                      розвиватися духовно

                  

дотримуватися традицій        

                                                       толерантно ставитися до інших народів

  1. Робота в парах

Того, хто любить свою Батьківщину, називають патріотом. Це людина, яка любить свою  Батьківщину, йде на подвиг за неї, віддана своєму народові.

Кожен народ любить свою Батьківщину, робить усе для процвітання своєї держави, для її слави, свободи, незалежності.

Завдання.

  1. Перед вами четверта новела УХВЛ. Запишіть до кожної букви слова патріот пояснення (за змістом  документа)

 Попрацюєте в парах.

П – підтримувати свої і чужі права

А – активний громадянин

Т – толерантно ставитися до інших мов, релігій, культур

Р  - розвиватися самому

І – інакшість – право кожного

О – обличчя України – його мова

Т – творити добро

(Перевірка виконаного завдання. Групи звітують.)

  • Для того, щоб бути справжнім патріотом, потрібно вивчати рідний край, знати його історію, любити свою землю, природу, людей та все те, що ви щойно сказали. Тому будьте активними і наполегливими, тільки разом ми подолаємо цей шлях. А знання, які ви отримаєте, допоможуть вам гідно нести звання українець, залишать в серці хоча б малесеньку краплину любові до нашої Батьківщини.
  1. Осмислення та усвідомлення матеріалу заняття
  • Сьогодні у нас  заняття - квест.
  • .Зараз ви  об’єднаєтеся у 2 групи (за кольором: синій, жовтий).
  • Як ви вважаєте, чому саме ці кольори? (Діти висловлюють свої думки.)
  • Тому, що саме ці кольори ви можете побачити, поглянувши на державний прапор .
  • За кожне правильно виконане завдання група  отримає шматочок незвичайного серця, а виконавши всі завдання правильно,  дізнаємося,  яку назву воно має.
  1. Знайомство з планом квесту.

На уроці ми будемо працювати за таким планом(малюнковий план заняття)

  1. Пазли.  Що нам розкаже карта нашої держави?
  2. Подорож містами України.
  3. Культурна спадщина держави.
  4. Славетні українці. Любов проявляється в ділах. 
  5. Державні символи України.
  6. Мовна.  Любимо свою і поважаємо мови інших народів.

Подивіться уважно на карту.  Саме з неї ми почнемо виконувати наші завдання.

1 зупинка.  Пазли  карта України

Я пропоную вам із пазлів скласти карту України.  Якщо ви її правильно складете, то отримаєте  обіцяний кусочок серця.

Поки учні виконують завдання, звучить пісня про Україну.  (Тіна Кароль та Голос Діти: «Україна - це ти..»)

https://www.youtube.com/watch?v=BglPSS3mj9g

 

 

Перевірка виконаного завдання.

  • Давайте розглянемо складену карту. Про що вона нам може розказати?

(Україна велика за площею, відповідно тут проживає багато різних народів, вона має великі природні багатства).

https://jmil.com.ua/files/eJmil_2015-1/Ukraine_map_puzzles.pdf

2 зупинка.   Подорож містами України

  • Для того, щоб добре ознайомитися з містами нашої держави, ми використаємо програмний засіб «Поштовий голуб Україна» (з навчального комплексу «Сходинки до інформатики». ) Відправляючи голуба в певне місто, потрібно запамятати його назву і розміщення на карті. Хто виконає вправу правильно, отримає обіцяний сюрприз.

3 зупинка.  Встанови відповідність 

Поєднати видатні куточки нашої Батьківщини з містами, де вони розташовані.

       Софійський                     Олеський замок         Кам’янець – Подільська

Свята Софія Київська.jpgПов’язане зображення            собор                                                                                            фортеця

C:\Users\Галина Петрівна\Documents\Кам'янець-Подільська_фортеця_на_закаті.jpg             

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "замок паланок" 

                  Замок Паланок                                                   

 

 

C:\Users\Галина Петрівна\Documents\П'ятницька_церква_в_Чернігові_(жовтень_2008).JPG 

 

                                                        П’ятницька церква

 

 

 

 

Київ, Олесько, Кам’янець –Подільський,

Чернігів, Мукачеве.

 

 

 -Про що можуть розповісти ці пам’ятки архітектури? 

- Здавна на території нашої держави проживали різні народи. Вони зробили свій внесок в розвиток її культурі й історії. Це – національні здобутки України.

https://ua.igotoworld.com/ua/poi_catalog/6-211-historical-architectural-ukraine.htm

https://www.castles.com.ua/ol.html

 

4 зупинка.    Славетні Українці 

  • Українська земля багата також талановитими людьми. Скільки поетів та художників, спортсменів та співаків прославляють Батьківщину на рідних теренах та в усьому світі!
  • За  портретами назвіть українських діячів. Розкажіть,  чим вони прославили Україну.
  • Володимир Великий

Князь новгородський в 970 – 988 роках;  великий київський  князь з 978 року;
вибрав християнство в якості державної релігії; під час хрещення отримав ім’я Василій;  відомий як Володимир Святий, Володимир Великий; Володимир Хреститель; Володимир Красне Сонечко

  • Богдан Хмельницький
    27 грудня 1596 – 27 липня 1657
    Місце народження – Чигирин, український військовий, політичний та державний діяч, гетьман Війська Запорізького, очільник Гетьманату (1648 – 1657), офіційно було надано титул гетьмана.
    Освіту здобув у Львівській єзуїтській колегії.
    Очолив Національно-визвольну війну українського народу проти польської шляхти.
  • Михайло Грушевський

Професор історії, організатор української науки, політичний діяч і публіцист,
Голова Центральної Ради Української Народної Республіки (1917 – 1918),
голова Наукового Товариства ім. Шевченка у Львові,  завідувач кафедри історії Львівського університету (1897 – 1913), автор понад 2000 наукових праць.

  • Сергій Корольов

Народився в м. Житомирі.
Український вчений  у галузі ракетобудування та космонавтики, конструктор,  конструктор перших супутників Землі і космічних кораблів.
З 1946р. Корольов працював головним конструктором балістичних ракет.
З 1956 р. - керівник і головний конструктор ракетного центру, під керівництвом Корольова створено космічні апарати серій “Луна”, “Союз”.

5 зупинка . Державні символи

Любити Батьківщину- означає знати державні символи,  виявляти до них свою повагу.

1.Розгадування кросворду.

  1. Край, де народились і живете. (Батьківщина)
  2. Знак, що символізує міць держави (Герб)
  3. Людина, яка належить до певної держави, підпорядковується законам, перебуває під її захистом. (громадянин)
  4. Столиця України (Київ)
  5. Найголовніша пісня держави (Гімн)
  6. Один із державних символів (Прапор)

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Розповідь вчителя
  • Герб – це символічний знак, ключ до історії роду, міста, держави. У слові «тризуб» міститься число «три». Наші предки були переконані, що тризуб (трійця) відображає триєдність сили, яка створила світ і життя в ньому. Це батько – мати – і дитя, які символізують собою силу, мудрість і любов.
  • Гімн – це урочиста пісня, що є символом державності, а Державним Гімном є пісня «Ще не вмерла Україна». Понад 100 років тому її написав поет Павло Чубинський та композитор Михайло Вербицький.
  • Наш прапор – синьо-жовтий. А можна сказати, що він жовто-синій. Ні, не можна. Бо за правилами кольори прапора читають згори донизу. Жовтий колір – це колір пшениці, поля, хліба, зерна, що дарує життя всьому сущому на землі. Жовтий колір – це ще колір сонця, без променів якого не дозрів би хліб. Синій колір – це колір ясного, чистого,  мирного неба. А також без води не дозрів би колос. От вам і ще один блакитний колір – колір цариці – води.

6 зупинка.  «Мовна»

-- Діти, я вам пропоную на мить стати поетами. Зараз кожна група спробує доповнити вірш ( з даним віршем третьокласники знайомилися на уроці літературного читання) кримськотатарського поета Нузета Умерова, вставляючи останнє слово.

Диктант

Диктант. Лунає в класі мова

співуча, наче… джерело.

Вслухаюсь я у кожне слово,

щоб не зробити …помилок.

Пишу. За вчителем слідкую.

І раптом... Що це? От ..дива!

Я з уст його знайомі чую,

з дитинства звичнії …слова.

Щораз звучить татарське слово.

Хіба це українська …мова?

Пливуть, пливуть слова до мене,

ті, до яких я змалку звик:

майдан, базар, газ, кава, нене,

кавун, баштан, тютюн, …сірник,

кушак, джерела, килим тощо...

Звідкіль їх корені ідуть?

Бахчисарай? Чи Львівська …площа?

Звучання те саме і суть.

А, може, серед українців

(у бабці попитаю я)

в якомусь дальньому колінці

в моїм роду була …рідня?

  • Про що говорить нам вірш? (що в Україні проживають люди різних національностей, часто вони по’вязані між собою духовними і родинними зв’язками)
  • Які ще народи проживають на території України?
  • Що вам відомо про їхню мову, культуру?

Підведення підсумків заняття

  За кожне виконане завдання, ви отримали маленький шматочок серця. Давайте складемо із цих шматочків малюнок і прочитаємо його назву.

Діти складають велике «Серце любові».

В нього ми вклали частинку свого серця, його ніжності і тепла. Тож любімо свою землю, людей, що тут проживають і прославляють її, свою мову і традиції.

  • Отже, нехай палає і не згасає в ваших серцях любов до України. Ви -  її майбутнє.

 

                                          Любов – найвище в світі почуття,

 Вона не має меж – безкрая.

  З любові починається життя,

   Вона усе найкраще починає.

 

 

 

 

 

 

 

Використані джерела

Література

Верховець В.М. Світочі України. – Х.:Торсінг Плюс, 2010

Державні символи України. Видавництво «Ранок», 2012.

Конституція України

О.Я.Савченко. «Виховний потенціал початкової освіти». – Київ. -. 2009

Українська Хартія вільної людини

Інтернет-ресурси

https://www.youtube.com/watch?v=BglPSS3mj9g

https://jmil.com.ua/files/eJmil_2015-1/Ukraine_map_puzzles.pdf

https://ua.igotoworld.com/ua/poi_catalog/6-211-historical-architectural-ukraine.htm

https://www.castles.com.ua/ol.html

Ось небо блакитне і сонце в зеніті!

Моя Батьківщина — найкраща у … світі!

Моя Батьківщина — це ліс і озерця,

Безмежні степи і чарівні … джерельця.

Красиві пейзажі і гори високі,

Маленькі струмочки і ріки …глибокі.

Великі міста, у садочках всі села,

Моя Україна — це пісня ..весела.

Її обереги — верба і калина,

Найкраща у світі — моя… Україна!

Моя Україна — козацькая слава!

Така волелюбна і мирна …держава.

Вона дорога нам, і рідна, і мила,

Бо світ перед нами, як мати …відкрила.

Усім найрідніша Вітчизна і мати,

То як же нам, дітям, її не… кохати!

Вітчизно свята, дорога Україно,

Для кожного з нас ти у світі — …єдина!

 

Завантаження...
docx
Додав(-ла)
ГУДИМА ГАННА
Додано
25 березня 2019
Переглядів
1796
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку