-
Сьогодні перший день зими, тому ми візьмемо участь у квесті «Зима – чарівниця». (надошкукарту)
-
Білі мухи налетіли, —
Все подвір'я стало біле,
Незлічитибілих мух,
Щолетять, неначе пух.
-
Так описує сніжну зиму видатний письменник Павло Тичина.
-
І ми з вами наблизилися до першої зупинки «Поетичний снігопад». Вам потрібно встановити відповідність між рядками твору та його автором. З’єднайтеся у пару.
(групи озвучують урок з вірша і його автора)
«Дивувалася зима»
Дивувалась зима: Іван Франко
Чом це тають сніги,
Чом льоди скресли
всі на широкій ріці?...
«Мамо, ідевже зима,
Снігомтравицювкриває,
В гаю пташоквже нема…Леся Українка
Ліна Костенко
Синиці голодом намлілись —
Така зима, така зима!..
Оце б у вирійполетіти, —
Так батьківщини ж там нема.
-
Молодці, ви стравилися з завданням.
-
Подивіться сніжинка впала. Це пролітала Снігова королева, змахнула своїм льодяним плащем і всі сніжинки розлетілися навкруги. І до вас вони долетіли теж і ось ми на зупинці
«Крижаній». Обговоріть в групі обчислення прикладу і розмістить сніжинку на потрібну рукавичку.
(працюють в групі)
-
Вдало виконали завдання.
-
Скажіть, а якщо сніжинки зліпити докупи, що вийде? (сніжка)
-
Хто вловить сніжку, називає зимове слово та частину мови до якої воно відноситься. (зима – іменник).
-
Ось і відпочили.
-
Продовжуємо свою подорож і нас чекає зупинка «Мовна хурделиця». Увас на столах залишились крижинки від Снігової королеви, розмістіть їх у відповідні домівки:іменник, прикметник, дієслово.
-
А хто з вас був спостережливим і побачив на таблиці щось цікаве? А ви звернули увагу на дахи будинків? Який будинок підходить місяцю грудню,а який лютому і січню. Як в неживій природі так і в живій відбуваються зміни, тож переходимо до наступної зупинки «Природничий калейдоскоп».
-
Перед вами чарівний, загадковий ліс, на столах тваринки, яких потрібно розселити по їх зимових домівках і пояснити ваші міркування, використовуючи довідку.
-
Завдання виконано добре. Як знавці природи ви супер.
Гра квест підійшла до фінішу. Підведемо підсумок грою «Незакінчене речення».
От випавсніг. Яка обнова!
Зима тодітака … (чудова).
Містачистенькі, білі села –
Зима і радісна, й … (весела).
Танцюють вальс сніжикиніжні,
Зима пухка і … (білосніжна).
Вона буває і серйозна,
Суха і вітряна, й … (морозна).
А як насунехмарасива,
Зима по-своєму … (красива).
А вранцііній – от обнова!
Яка зима у нас … (казкова)!
Гілок од інею не видно,
Тоді вона, звичайно … (срібна).
-
Дійсно зима – це чудова пора року. Про неї складали вірші - поети, малювали картини - художники. І ми звами трішки зазирнули в красу цієї пори року.