«Квіти на пам'ять»
Творчість учнів 1-2 кл.
(торцювання)
Тема заняття: Квіти на пам'ять (торцювання)
Мета: розвивати творчі здібності учнів; розвивати уяву, фантазію,
мислення; виховувати почуття прекрасного, естетичний самк
Обладнання: пластилін, кольорові серветки (блакитні, рожеві, оранжеві, білі),
гілочки, стержень від кулькової ручки, пробка від пластикової
пляшки, клей
Хід заняття:
І. Організаційний момент.
ІІ. Підготовка до заняття.
Вчитель. Сьогодні ми з вами спочатку відгадаємо загадки, а потім ви дізнаєтесь, що ми будемо робити з пластиліну та серветок. Отже, загадки:
Вість приніс нам від весни,
А сьогодні дивні квіти
Крізь замети проросли. (Підсніжник)
Синім цвітом серед гаю.
Відгадайте, що за квітка,
Бо мене не стане влітку. (Пролісок)
Залишились білі парашути. (Кульбаба)
І різних кольорів буваю.
Стою на квітнику, неначе пан,
Тому і звуть мене… (Тюльпан)
Всередині гаряче серце пломеніє,
І довге листячко моє
Легенько вітер колихає,
Чудовий аромат квіток моїх
Усюди розвіває. (Нарцис)
Її знайдеш в затінку лісовому
На стебельці, як намистинки, в ряд,
Квіти духмяні висять. (Конвалія)
Вчитель. Тепер ви здогадались, що ми будемо роботи. Так, квітку. А квіту жоржину. Вони матимуть різні кольори. Отже розпочнемо.
ІІІ. Вироблення.
Для квітки візьміть серветки кольорів рожевого, оранжевого, білого та блакитного, а для стебла та листочків буде зелений колір.
1. Візьміть кусочок пластиліну, з розміром пластикової пляшки. Вона допоможе як допоміжний засіб. Пластиліну потрібно придати форму півкруга.
2. Наріжте з паперу квадратиків зі сторонами близько 5 см. Їх знадобиться близько 15 штук.
3. Зложіть по діагоналі декілька квадратиків.
4. Виріжте листочки. Зробити те саме з іншими квадратиками.
5. Тепер візьміть інструмент для торцювання. Це може бути стержень від кількової ручки.
6.Положити стержень в середину листочка близько на третю частину листочка.
7.Загніть вперед вільний кінець листочка.
8. Вткніть стержень з листочком в нижню частину пластилінової заготівки. Потім витягти стержень.
9. Листочок трішки відгинається вниз. Для цього і пригодилася кришечка. Положіть на її пластилін, поки буде готовий наступний листочок.
10. Наступний листочок втикайте близенько через 4-5 мм.
11. Так виглядає закінчений перший ряд. Подивіться, щоб листочки відгинались вниз під однаковим кутом. Можна відкрити листочки пальцем.
12. Із квадрата зі стороною 4 см. виріжте 8 кутів.
13. Положіть його іншої сторони на пластилін.
14. За допомогою нігтя вдавіть бум агу по краю заготівки в пластилін.
15. Далі наріжте квадратики зі сторонами 3,5 см. Для листочків другого ряду. Їх може бути менше, потім з них виріжте із квадратів такі самі листочки. Втикайте листочки другого ряду на 3-4 мм. Вище першого в шаховому порядку. Ці листочки також повинні відгинатися вниз, це можна зробити під кутом стержня, щоб листочки не сторчали в різні сторони. Тоді квітка матиме форму кулі.
16 Для внутрішніх рядів наріжте квадратиків зі сторонами 1,5- 2 см. Положіть стержень на квадратик по діагоналі до серединки.
17. Загніть куточок квадрата, закрити при цьому стержень. Загніть папір зі всіх сторін пальцями лівої руки і проткніть, щоб вона перетворилась в трубочку.
18. Втикайте стержень з листочком дуже близько до другого ряду.
19. Зробіть два рядки трубчатих листочків.
20. З паперу білого кольору виріжте квадратики такого ж розміру і зробіть серцевину.
21. Для стебла візьміть гілочку. Відріжте полосу зеленого паперу шириною 1-1,5 см. Змажте кінчик клеєм і обмотайте стебло.
22. Вткніть стебло в квітку.
23. З квадратика зеленого кольору зі стороною 8 см зробіть листок квітки. Зігніть квадрат пополам і розігніть. Одну сторону можна змазати клеєм.
24. Положіть на середину намазаної частини проволоку або гілочку і накрийте іншою половинкою паперу.
25. Виріжте листочок, зробіть зубчики по краям. Поки папір вологий , можна намалювати прожилки стержнем.
26. Два інших листочка можна зробити їх окремо і приклеїти їх до стебла першого листочка. Вологому паперу можна зробити будь-яку форму. Коли клей підсохне, листочки стануть жорсткими.
27. Ось така вийшла квіточка.
ІV. Висновок.
Вчитель. Ось у нас уже вийшла квіточка. В нас є вази тепер ми їх туди поставимо. Кожну квіточку я підпишу. Тепер ви вмієте робити тож можете таке зробити вдома. Якщо вам сподобалось ми на наступних заняттях будемо робити інші вироби, яке називається торцювання.