навчати учнів виразно читати; формувати вміння виділяти основну думку прочитаного; розвивати спостережливість; виховувати любов до краси куточків рідної природи.
Презентацію створено за допомогою комп’ютерної програми ВГ «Основа» «Електронний конструктор уроку»
Урок 98. Квіти — землі окраса. «Квіти — землі окраса» (за Юрієм Смоличем). Прислів’я
Мета: навчати учнів виразно читати; формувати вміння виділяти основну думку прочитаного; розвивати спостережливість; виховувати любов до краси куточків рідної природи.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Мовленнєва розминка
1. Робота над скоромовкою
Приплива просити мила,
Бо набридло крокодилу
Умиватися без мила.
(Згаяного часу і конем не здоженеш.)
Вправа «Мікрофон»
— Поясніть, як ви розумієте зміст прислів’я.
III. Перевірка домашнього завдання
Гра «У художньому музеї»
Діти виходять до дошки, де розміщена виставка їх робіт, коментують кожен свою роботу.
IV. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку
— Назвіть ознаки весни.
— Теплі промені сонця розтопили сніги, і на проталинах з’явились перші чарівні квіти. Вони ще маленькі, але дуже бажані після зимових холодів, бо символізують зміну пори року.
— Які весняні квіти ви знаєте?
— Які з них з’являються першими?
Звучить мажорна музика, наприклад, «Вальс» К. Мяскова.
Що найчарівніше буває,
Що може душу розбудити?
Скажіть мені, хто відгадає:
Ви правильно назвали — квіти.
— Сьогодні ми ознайомимося з оповіданням «Квіти — землі окраса» за Юрієм Смоличем.
V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу. Опрацювання оповідання «Квіти — землі окраса» за Ю. Смоличем (с. 135–136)
1. Гра «Рибки». Самостійне мовчазне читання оповідання учнями
— Оберіть правильну відповідь.
а) Пролісків;
б) рясту;
в) тюльпанів.
цупкий |
пнеться |
|
ряст |
м’яка |
випростовує |
пролісок |
смілива |
починається |
фіалка |
нетерпляча |
з’являється |
козелець |
рясного |
заквітовує |
— На які питання відповідають слова першого стовпчика? другого? третього?
3. Читання оповідання «ланцюжком» за абзацами
— У якій послідовності з’являються в лісі квіти?
— Знайдіть суттєві ознаки проліска, рясту, козельцю, фіалок, сону.
4. Гра «Угадай квітку за ознаками»
Учитель читає текст, навмисне припускаючись помилок. Учні мають прочитати речення без помилок.
Вісниками весни в Україні називають проліски. Вони квітнуть навіть при нульовій температурі. Виявляється, що в цей час температура в середині квітки близько восьми градусів тепла. Квітка влаштована так, що її чашечка, немов маленьке дзеркальце, вбирає сонячне проміння. Не страшні проліску нічні приморозки. Він здатен витримати й десятиградусний мороз.
VІ. Опрацювання прислів’їв
Робота в групах
— Прочитайте виразно прислів’я. Поясніть їх значення.
VII. Підсумок уроку
— Що нового дізналися на уроці?
Дізнатися про інші весняні квіти. Де і коли вони розквітають? Які їхні суттєві ознаки?
Презентацію створено за допомогою комп’ютерної програми ВГ «Основа» «Електронний конструктор уроку»
© ТОВ «Видавнича група ˝Основа˝», 2014
Джерела:
1. Ковальчук Н. О. Літературне читання. 2 клас. ІІ семестр : (за підручником О. Я. Савченко) / Н. О. Ковальчук, А. І. Настенко. — Х. : Вид. група «Основа», 2013. ‒ 160 с. ‒ (Початкова школа. Мій конспект).
2. Періодичні видання ВГ «Основа»