Занурити учнів у чарівний світ казки, сприяти пошуковій діяльності, удосконалювати вміння працювати у групах, активізувати читацький інтерес, уточнити знання учнів про авторські та народні казки; розвивати творчі здібності, пам'ять, мислення, комунікативну компетентність; виховувати інтерес до казок.
Маслівська загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів
Новокаховської міської ради
У світі казки чарівної
Літературне читання
2 клас
Роботу виконала
вчитель початкових класів
спеціаліст ІІ категорії
Оголюк І.Є.
2013 – 2014 н.р.
Мета: занурити учнів у чарівний світ казки, сприяти пошуковій діяльності, удосконалювати вміння працювати у групах, активізувати читацький інтерес, уточнити знання учнів про авторські та народні казки; розвивати творчі здібності, пам'ять, мислення, комунікативну компетентність; виховувати інтерес до казок.
Провідна ідея проекту: сприяти вихованню в учнів кращих людських рис
Обладнання: презентація Power Point , картки, маски, матеріал для колажу (аркуш паперу А 4(3 шт.), клей, вирізані герої казок ), різнокольорові кружечки, клубок ниток
Тип проекту: творчий, короткотривалий
Хід роботи над проектом
І. Організація класу
1.Привітання в колі . Вправа « Комплімент».
Учні встають в коло та передають клубок ниток один одному, створюють павутинку побажань гарного настрою, успіху на уроці. ( Я, Іринка. Бажаю тобі гарного настрою)
2. Очікування
- Що очікуєте від сьогоднішнього уроку?
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Вони цікаві, мудрі, гарні.
Та кожен з нас, дорослий чи малий,
Всяк казочку читати полюбляє.
Казка – це диво, сповнене краси.
Поринуть в казку, це ж бо так цікаво,
Це справді свято, радість для душі.
Дерева розмовляють, мов живі.
Добро і правда завжди зло долають,
Тому і люблять казку діти всі.
Ти даруєш ласку, вчиш ростить пшеницю.
Поведи нас за собою
В світ прекрасний і чудовий.
Завітай любесенько у наш 2 клас.
У казці всім цікаво побувати.
Там вірних друзів можемо знайти,
І з ними хочемо потанцювати.
Щоб бачити казочку, слухати гуртом,
А казка в завії десь там заблудила.
Давайте її погукаємо разом!
ІІІ. Повідомлення теми та мети проекту
Сьогодні ми помандруємо в чарівне місто. Ми нерозлучні з ним в дитинстві, але й дорослими не забуваємо про нього. Бо мудрість, добро, краса його - невичерпні. Тому запрошую вас у світ чарівної казки. Слайд 1
ІV. Презентація проекту
Учні за допомогою слайду називають назву казки та говорять, яка це казка : народна чи авторська.
Гра « Склади прислів’я» слайд 4
Маленькі казки та не легко діло робиться
Казка вигадка багато розуму дають
Легко казка кажеться та в ній, щось повчальне зрозумій
Взаємоперевірка слайд 5
Обміняйтесь із сусідом по парті картками та перевірте результат роботи.
Відгадати загадки про казкових героїв.
В неї кістяна нога,
Довгий ніс, великі вуха,
Вона ніколи нікого не слуха. (Баба Яга)
Онука до неї гостинці несла,
Та стрінувся в лісі їй сірий хижак.
Ця дівчинка зветься, пригадуєш як? (Червона Шапочка)
Бо лікує він звірят.
А колись – то бегемота
Витяг прямо із болота.
Це звичайно, скажемо вмить –
Відомий лікар … (Айболить)
Восени велика стала,
Дід почав усіх гукати:
«Час красуню витягати!» (Ріпка)
Крізь вікно у гості ходить,
Любить він торти, горішки,
З ним не сумно ані трішки. (Карлсон)
І сто років промайнуло,
Встати я не мала сили,
Ледве – ледве розбудили. (Спляча красуня)
Незнайомка живе в ній.
Ти впізнаєш вмить її,
Одяг весь у попелі.
Мачуха все свариться,
Сестри посміхаються. (Попелюшка)
Змолов борошна мішок.
Спік негайно у печі
Пиріжки і калачі.
Кого він не пригощав,
Бо жоден з них не працював? (Мишенята)
Автор.
Прийшла, нарешті, довгождана мить:
Герої казки нас усіх вітають.
Чарівна музика тихесенько звучить,
І казка перед нами оживає.
Якось Дід старий по дрова в ліс ходив,
Та й у лісі рукавичку загубив.
Бігла лісочком тим Мишка маленька,
Бачить: лежить рукавичка старенька.
А вже настала холодна зима,
А в Мишки ні хатки, ні нірки нема.
Мишка. Вже прийшли зимові дні –
Треба щось робити.(Помічає рукавичку.)
Хатка буде тут мені,
В ній я буду жити.
Автор . Ось і живе там Мишка-шкряботушка.
Коли це скаче Жабка-скрекотушка
Жабка. Хтось там є, чи нікого нема?
Мишка. Я Мишка-шкряботушка. А ти хто?
Жабка. А я Жабка-скрекотушка.
Пусти мене в рукавичку.
Автор. Живуть спокійно в рукавиці
І день, і другий, мов сестриці.
Стрибає по снігу якось Зайчик довговухий.
Замерз. Побачив хатку та й постукав.
Зайчик. В рукавиці хтось є чи нема?
Звірята. - Я Мишка-шкряботушка.
- Я Жабка-скрекотушка.
- А ти хто?
Зайчик. Та я ж Зайчик-побігайчик.
Пустіть мене в хатку.
Автор. Бігла тим лісом красуня Лисичка.
Бачить лежить на снігу рукавичка.
Лисиця. Хто живе в цій рукавиці?
Відгукніться до Лисиці.
Звірята.
Лисиця. Я руда, низького зросту,
Хитра я і довгохвоста.
На курей я вельми ласа,
В них таке смачненьке м’ясо.
Вовку-брату я сестричка,
А зовуть мене Лисичка.
Пустіть мене до рукавички.
Автор. Дружно так живуть – усі працюють.
Хоч зима надворі – не горюють!
Раптом Вовк біжить.
Замерз. Від холоду дрижить.
Вовк. В рукавичці хтось є чи нема?
В лісі бродить сувора зима.
Звірята.
Вовк. Та я ж Вовчок - братик.
Пустіть мене до себе.
Автор. Ось Кабан-Іклан біжить
Тай до рукавички.
Кабан. В рукавичці є хтось чи немає?
Звірята.
Кабан. - Я - Кабан – Іклан
Пустіть і мене.
Автор. А зима все сніжку підсипає…
Білим землю, дерева вкриває.
В кучугурах нелегко ходить.
Ось іде ледве-ледве Ведмідь…
Автор. Бачить рукавичку, та й питає:
Ведмідь. Ох і злюща настала зима!
В рукавичці хтось є чи нема?
Звірята.
Ведмідь. Я Ведмідь набрід,
Пустіть мене до хати.
Звірята. Тісно нам, немає місця.
Хіба що з краєчку.
Автор. Ось до лісу іде знову Дід.
Шукати рукавицю ранком.
Пес Буянко попереду біжить
Та винюхує слід,
А за ним уже ступає Дід.
Звірі почули собаче «Гав- Гав»
Та мерщій із рукавиці.
Автор. Дід з Буянком
Рукавичку знайшли,
На галявині спочили
Та додому пішли.
Вчитель:
Презентація групи «Художники»
Учні презентують власні малюнки до улюблених казок.
Метод «Інтерв’ю»
Презентація групи «Літератори»
Учні презентують власні книжки.
Учні об’єднуються в 3 групи за кольором (кружечки червоні, сині, жовті). Кожна група отримує конверт із завданням. Повторюють правила роботи в групі.
Метод «Розв’язування вузлів»
Учні створюють колажі до казок. Але в них є зайвий герой, якого вони повинні вилучити. (учні працюють під музичний супровід). Виконавши завдання, капітани груп презентують свою роботу.
V. Підсумок проекту. Рефлексія
- Діти, ми з вами впізнавали казки, інсценізували їх,презентували власні книжки із казки, малювали ілюстрації. Із ваших робіт ми створимо збірку «У світі казки чарівної». Також цю збірку можна подарувати учням інших класів.
Висновок: Ми працювали творчо та видали власну збірку казок! Дякую вам, діти, за вашу плідну роботу!
- Що сподобалось на уроці?
- Чи справдились ваші очікування?
VІ. Домашнє завдання
Наступний урок позакласного читання ми проведемо за темою « Твій друг – книга».
Завдання до уроку:
І група: підготувати розповідь « Як з’явилась книжки?».
ІІ група: підібрати прислів’я та загадки про книжку.
ІІІ група: намалювати малюнок до улюбленої книжки.