Урок "У світі казки чарівної"

Про матеріал

Занурити учнів у чарівний світ казки, сприяти пошуковій діяльності, удосконалювати вміння працювати у групах, активізувати читацький інтерес, уточнити знання учнів про авторські та народні казки; розвивати творчі здібності, пам'ять, мислення, комунікативну компетентність; виховувати інтерес до казок.

Перегляд файлу

Маслівська загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів

Новокаховської міської ради

 

 

 

У світі казки чарівної

                                        Літературне читання

                                                   2 клас

 

                                                  

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                          Роботу виконала

                                                                                             вчитель початкових класів

                                                                                            спеціаліст ІІ категорії

                                                                                            Оголюк І.Є.

 

 

 

2013 – 2014 н.р.

Мета: занурити учнів у чарівний світ казки, сприяти пошуковій діяльності, удосконалювати вміння працювати у групах, активізувати читацький інтерес,  уточнити знання учнів про авторські та народні казки; розвивати творчі здібності, пам'ять, мислення, комунікативну компетентність; виховувати інтерес до казок.

Провідна ідея проекту: сприяти вихованню в учнів кращих людських рис

Обладнання: презентація Power Point , картки, маски, матеріал для колажу (аркуш паперу А 4(3 шт.), клей, вирізані герої казок ), різнокольорові кружечки, клубок ниток

Тип проекту:  творчий, короткотривалий

                                        Хід роботи над проектом

І. Організація класу

1.Привітання в колі . Вправа « Комплімент».

Учні встають в коло та передають клубок ниток один одному, створюють павутинку побажань гарного настрою, успіху на уроці. ( Я, Іринка. Бажаю тобі гарного настрою)

2. Очікування

- Що очікуєте від сьогоднішнього уроку?

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  1. Слухання пісні П. Зіброва « Мамина казка»
  • Діти, хто вам розповідає казки?
  • Чому ви любите казки?
  1. Читання віршів учнями
  1.  Існує книг багато на землі.

          Вони цікаві, мудрі, гарні.

          Та кожен з нас, дорослий чи малий,

          Всяк казочку читати полюбляє.

  1. Казка – це світ чарівний та незвичний,

         Казка – це диво, сповнене краси.

         Поринуть в казку, це ж бо так цікаво,

         Це справді свято, радість для душі.

  1. У казці звірі мову мають,

         Дерева розмовляють, мов живі.

         Добро і правда завжди зло долають,

         Тому і люблять казку діти всі.

  1. Мудра казко, казко - чарівнице,

         Ти даруєш ласку, вчиш ростить пшеницю.

          Поведи нас за собою

          В світ прекрасний і чудовий.

  1. Казочко, казочко, ти приходь до нас,

         Завітай любесенько у наш 2 клас.

  1. В країну казок підемо я і ти,

         У казці всім цікаво побувати.

         Там вірних друзів можемо знайти,

         І з ними хочемо потанцювати.

  1. Сьогодні ми казку сюди запросили,

         Щоб бачити казочку, слухати гуртом,

         А казка в завії десь там заблудила.

         Давайте її погукаємо разом!

ІІІ. Повідомлення теми та мети проекту

 Сьогодні ми помандруємо в чарівне місто. Ми нерозлучні з ним в дитинстві, але й дорослими не забуваємо про нього. Бо мудрість, добро, краса його -  невичерпні. Тому запрошую вас у світ чарівної казки. Слайд 1

ІV. Презентація проекту

  1. Вступне слово вчителя
  • Дуже звичайне для нас слово «казка», а який великий зміст ховається за цим словом! Це безцінна скарбниця, яку створив народ або окремі люди. Тому казки поділяються на дві групи. Назвіть їх.( народні та авторські) Слайд 2
  • Чому казки називають народними? Авторськими?
  • Казки мають повчальний зміст. Вони вчать нас розуму, сміливості, мужності, доброті, правдивості та засуджують хитрість, жадібність, лінь, злість. Є казки, які вчать берегти та любити природу. Такі казки складав В.О. Сухомлинський із своїми учнями.
  1. Гра «Хто ми і звідки» слайд 3

Учні за допомогою слайду називають назву казки та говорять,  яка це казка : народна чи авторська.

  1. Робота в парах .

Гра  « Склади прислів’я» слайд 4

  • Складіть прислів’я . Поясніть їх. (картки)

Маленькі казки                          та не легко діло робиться

Казка вигадка                            багато розуму дають

Легко казка кажеться               та в ній, щось повчальне зрозумій

Взаємоперевірка  слайд 5

Обміняйтесь із сусідом по парті картками та перевірте результат роботи.

  • Якщо все вірно – намалюйте сонечко, якщо є 1- 2 помилки – сонечко з хмаринкою, неправильно – хмаринка.
  1. Вікторина «Впізнай героя казки» слайд 6 -15

Відгадати загадки про казкових героїв.

  1.  Не зміг сидіти на вікні,
    У лісі всім співав пісні,
    Але коли зустрів лисицю,
    Та пісня мусила скінчиться. ( Колобок)
  2.  Що за баба така –

 В неї кістяна нога,

 Довгий ніс, великі вуха,

 Вона ніколи нікого не слуха. (Баба Яга)

  1.  Бабуся старенька за лісом жила,

 Онука до неї гостинці  несла,

 Та стрінувся в лісі їй сірий хижак.

 Ця дівчинка зветься, пригадуєш як? (Червона Шапочка)

  1.  Всіх на світі він добріший,

 Бо лікує він звірят.

 А колись – то бегемота

 Витяг прямо із болота.

 Це звичайно,  скажемо вмить –

 Відомий лікар … (Айболить)

  1.  На городі виростала,

 Восени велика стала,

 Дід почав усіх гукати:

«Час красуню витягати!» (Ріпка)

  1.  Він моторчик свій заводить,

 Крізь вікно у гості ходить,

 Любить він торти, горішки,

 З ним не сумно ані трішки. (Карлсон)

  1.  Я чарівним сном заснула,

 І сто років промайнуло,

 Встати я не мала сили,

 Ледве – ледве розбудили. (Спляча красуня)

  1.   Що за казка друже мій?

  Незнайомка живе в ній.

  Ти впізнаєш вмить її,

  Одяг весь у попелі.

  Мачуха все свариться,

  Сестри посміхаються. (Попелюшка)

  1.   Знайшов півник колосок,

  Змолов борошна мішок.

  Спік негайно у печі

  Пиріжки і калачі.

  Кого він не пригощав,

  Бо жоден з них не працював? (Мишенята)

  1. Фізкультхвилинка « Райдуга» з мультимедійним супроводом.
  2. Інсценізація казки «Рукавичка»

Автор.

              Прийшла, нарешті, довгождана мить:

              Герої казки нас усіх вітають.

             Чарівна музика тихесенько звучить,

              І казка перед нами оживає.

              Якось Дід старий по дрова в ліс ходив,

              Та й у лісі рукавичку загубив.

              Бігла лісочком тим Мишка маленька,

              Бачить: лежить рукавичка старенька.

              А вже настала холодна зима,

              А в Мишки ні хатки, ні нірки нема.

Мишка.  Вже прийшли зимові дні –

               Треба щось робити.(Помічає рукавичку.)

               Хатка буде тут мені,

                В ній я буду жити.

Автор .   Ось і живе там Мишка-шкряботушка.

                Коли це скаче Жабка-скрекотушка

Жабка.    Хтось там є, чи нікого нема?

Мишка.    Я Мишка-шкряботушка. А ти хто?

Жабка.     А я Жабка-скрекотушка.

                 Пусти мене в рукавичку.

Автор.      Живуть спокійно в рукавиці

                  І день, і другий, мов сестриці.

                  Стрибає по снігу якось Зайчик довговухий.

                  Замерз. Побачив хатку та й постукав.

Зайчик.      В рукавиці хтось є чи нема?

Звірята.  - Я Мишка-шкряботушка.

     -  Я Жабка-скрекотушка.

          -  А ти хто?

Зайчик.    Та я ж Зайчик-побігайчик.

       Пустіть мене в хатку.

Автор.     Бігла тим лісом красуня Лисичка.

        Бачить лежить на снігу рукавичка.

Лисиця.   Хто живе в цій рукавиці?

        Відгукніться до Лисиці.

Звірята.

  • Я Мишка – шкряботушка.
  • Я Жабка – скрекотушка.
  • Я Зайчик – побігайчик.
  • Я Вовчок, сірий бочок.
  • Я Ведмідь волохатий.
  • А ти хто?

Лисиця.   Я руда, низького зросту,

                Хитра я і довгохвоста.

                На курей я вельми ласа,

                В них таке смачненьке мясо.

                Вовку-брату я сестричка,

                А зовуть мене Лисичка.

                Пустіть мене до рукавички.

Автор.    Дружно так живуть – усі працюють.

      Хоч зима надворі – не горюють!

      Раптом Вовк біжить.

      Замерз. Від холоду дрижить.

Вовк.      В рукавичці хтось є чи нема?

      В лісі бродить сувора зима.

Звірята.

  • Я Мишка – шкряботушка.
  • Я Жабка – скрекотушка.
  • Я Зайчик – побігайчик.
  • Я Лисичка – сестричка.
  • А ти хто?

Вовк.     Та я ж Вовчок - братик.

      Пустіть мене до себе.

Автор.  Ось Кабан-Іклан біжить

              Тай до рукавички.

Кабан.   В рукавичці є хтось чи немає?

Звірята.

  • Я Мишка – шкряботушка.
  • Я Жабка – скрекотушка.
  • Я Зайчик – побігайчик.
  • Я Лисичка – сестричка.
  • Я Вовчик – брати.
  • А ти хто?

Кабан.   - Я - Кабан – Іклан

              Пустіть і мене.

Автор.  А зима все сніжку підсипає…

      Білим землю, дерева вкриває.

      В кучугурах нелегко ходить.

      Ось іде ледве-ледве Ведмідь…

Автор.   Бачить рукавичку, та й питає:

Ведмідь. Ох і злюща настала зима!

       В рукавичці хтось є чи нема?

Звірята.

  • Я Мишка – шкряботушка.
  • Я Жабка – скрекотушка.
  • Я Зайчик – побігайчик.
  • Я Вовчок - братик.
  • Я Кабан – іклан.
  •  А ти хто?

Ведмідь.  Я Ведмідь набрід,

        Пустіть мене до хати.

Звірята.  Тісно нам, немає місця.

                 Хіба що з краєчку.

Автор.     Ось до лісу іде знову Дід.

                 Шукати рукавицю ранком.

         Пес Буянко попереду біжить

                 Та  винюхує слід,

         А за ним уже ступає Дід.

                 Звірі почули собаче «Гав- Гав»

                 Та мерщій із рукавиці.

Автор.     Дід з Буянком

        Рукавичку знайшли,

        На галявині спочили

        Та додому пішли.

Вчитель:

  • Сьогодні наші творчі групи «Літератори» та « Художники» підготували презентації. Тож давайте познайомимось з результатами їх роботи.      

Презентація групи «Художники»

Учні презентують власні малюнки до улюблених казок.

Метод «Інтервю»

  • Як називається твоя улюблена казка?
  • Чому вона тобі подобається?

Презентація групи «Літератори»

Учні презентують власні книжки.

  1. Робота в групах. Створення колажу « Відтвори казку»

Учні об’єднуються в 3 групи за кольором (кружечки червоні, сині, жовті). Кожна група отримує конверт із завданням. Повторюють правила роботи в групі.

  • Діти, ви будете працювати з клеєм, то ж давайте пригадаємо правила техніки безпеки при роботі з клеєм.
  • Яких правил слід дотримуватися?

Метод «Розвязування вузлів»

Учні створюють колажі до казок. Але в них є зайвий герой, якого вони повинні вилучити. (учні працюють під музичний супровід). Виконавши завдання,  капітани груп презентують свою роботу.

V. Підсумок проекту. Рефлексія

- Діти, ми з вами впізнавали казки, інсценізували їх,презентували власні книжки із казки, малювали ілюстрації. Із ваших робіт ми створимо збірку «У світі казки чарівної». Також цю збірку можна подарувати учням інших класів.
Висновок: Ми працювали творчо та  видали власну збірку казок! Дякую  вам, діти, за вашу плідну роботу!

  - Що сподобалось на уроці?

  - Чи справдились ваші очікування?

VІ. Домашнє завдання

Наступний урок позакласного читання ми проведемо за темою « Твій друг – книга».

Завдання до уроку:

І група: підготувати розповідь « Як зявилась книжки?».

ІІ група: підібрати прислів’я та загадки про книжку.

ІІІ група: намалювати малюнок до улюбленої книжки.

 

 

doc
Додано
3 вересня 2018
Переглядів
3544
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку