"Квітни мово, солов їна" ( Виховний захід)

Про матеріал
Тема: «Квітни мово, солов’їна» (до Дня української писемності та мови). Мета: виховувати любов до рідної мови, рідного краю, його традицій, почуття поваги до всього свого, українського, бажання розмовляти рідною мовою; формувати розуміння того, що українська мова - наш скарб, без якого не може існувати ні народ, ні Україна як держава; розширювати знання про красу і багатство української мови; пробудити почуття національної гідності. Обладнання: ноутбук, проектор, розмальовки про рідну мову, відео «Мова наша рідна – найдорожчий скарб», «Українська мова, мова барвінкова» (пісня) Хід бесіди І. Організаційний момент ІІ. Основна частина. 1. Бесіда з елементами розповіді. -Діти, у якій країні ми живемо? (Україна). -Яка столиця нашої країни? (Київ). -Якою мовою люди розмовляють у нашій країні? (українською, російською, польською). - Так. Найбільше в нашій країні люди розмовляють українською, але інколи ми чуємо російську, польську, німецьку мови. - Сьогодні ми поговоримо про найріднішу кожному із нас мову – українську. - Отже тема нашого сьогоднішнього заняття «Квітни мово, солов’їна”». - Ми завжди говоримо, що наша мова солов’їна. Як це зрозуміти? - Правильно соловейко – це птах ,який гарно співає, а мова наша співоча, мелодійна. - Діти,а що таке «мова»? ( це засіб спілкування) - Як у кожної людини є одна мама, так мова рідна – лиш одна. Людина може знати дві, три або більше мов, але рідною залишається материнська мова. -Діти, а чи потрібна нам мова? (Так) -Для чого?(Щоб спілкуватись з іншими людьми) -А як би себе почували люди, якби не мали б мови? (Вони не змогли б розмовляти, передавати свої почуття словами). 2. Гра "Ланцюжок". - А зараз ми з вами пограємо у гру. Ви будете передавати один одному іграшку і при цьому говорити слово на ту букву, на яку закінчується попереднє слово. 3. Робота в групах Зібрати прислів'я про мову і пояснити його. Не кидай слова на вітер. Від теплого слова і лід розмерзається. Будь господарем своєму слову. Гостре словечко коле сердечко. 4. Спробуйте пояснити значення таких висловів • Майстер на всі руки — ... (людина, яка вміє все робити). • За холодну воду не братися — ... (нічого не робити). • Зарубити собі на носі — ... (добре запам'ятати). • Ґав ловити — ... (бездіяльно проводити час, бути неуважним). • І комар носа не підточить — ... (немає до чого причепитися, прискіпатися). • Шукати голку в сіні — ... (неможливість щось знайти, виявити). • Як сніг на голову — ... (щось несподіване). -Любов до Батьківщини починається з любові до маленької батьківщини — до місця, де ви народилися, до пам'яті про рідний поріг, стежки дитинства, до мудрої народної казки. Немає у світі людини, яка не любила б або не чула казок. Ви, діти, знаєте багато з них. Чи зможете відгадати деякі? Отже, розпочинаємо вікторину «З якої це казки?». 5. Вікторина «З якої це казки?» 1. Знайшов Півник колосок, Змолов борошна мішок, Спік негайно у печі Пиріжки та калачі, Мишенят не пригощав, Бо жоден із них не працював. («Колосок») 2. «Я за три копи куплена, У півбока луплена. Тупу-тупу ногами, Сколю тебе рогами, Ніжками затопчу, Хвостиком замету, Тут тобі й смерть...» («Коза-Дереза») 3. «Гуси, гуси, гусенята! Візьміть мене на крилята Та й понесіть до батенька. А в батенька їсти й пити, Ще й хороше походити». («Івасик-Телесик») 4. Що за хатка на узліссі? Вся ворушиться, дрижить. Де не взявсь Кабан біжить, Тут і Вовк іде, й Ведмідь, Кожен в хатці хоче жить. Так же тісно їм усім — Ось-ось-ось порветься дім. («Рукавичка») 5. «Мій котику, мій братику! Несе мене лиса За кленові ліса, За крутії гори, За бистрії води...» («Котик і півник») 6. А тепер разом будемо віршики складати. Я буду читати вам, а ви останнє слово другого рядочка будете добирати за змістом у риму. Щоб розумним й мудрим стати Треба рідну мову… (знати). А щоб вміти говорити, Треба рідну мову… (вчити). Рідна ж мова пелюсткова, Мудра, світла,…(світанкова). І дзвенить щодня і в свято, Бо вона така … (багата). Чарівна і калинова Наша мова… (веселкова). В ній в віках батьки і діти, Як без мови в світі … (жити)? Понад світом хай лунає, Хай ніхто не… ( забуває) Рідну мову українську, Мудру, щедру, … (материнську). Молодці! 7. Перегляд відео «Мова наша рідна – найдорожчий скарб» 8. Розмальовки про рідну мову ІІІ. Підсумок заняття. - Що вам запам’яталось на занятті? - Для чого нам мова? - Якою є наша мова? - Тож давайте будемо берегти свою мову та пишатися нею! Мова — краса спілкування, Мова — як сонце ясне, Мова — то предків надбання, Мова — багатство моє. Пісня «Українська мова, мова барвінкова»
Перегляд файлу

Тема: «Квітни мово, солов’їна»  (до Дня української писемності та мови).

Мета: виховувати любов до рідної мови, рідного краю, його традицій, почуття поваги до всього свого, українського, бажання розмовляти рідною мовою; формувати розуміння того, що українська мова - наш скарб, без якого не може існувати ні народ, ні Україна як держава; розширювати знання про красу і багатство української мови; пробудити почуття національної гідності.

Обладнання: ноутбук, проектор, розмальовки про рідну мову, відео  «Мова наша рідна – найдорожчий скарб», «Українська мова, мова барвінкова» (пісня)

                                                     Хід бесіди

І. Організаційний момент

Сьогодні  у нас незвичайний урок.  Він присвячений Дню української

писемності та мови.

- Ми завжди говоримо, що наша мова  солов’їна. Як це зрозуміти?

- Правильно соловейко – це птах ,який гарно співає, а мова наша співоча, мелодійна.

ІІ. Основна частина.

  1. Бесіда з елементами розповіді.

-Діти, у якій країні ми живемо? (Україна).

-Яка столиця нашої країни? (Київ).

-Якою мовою люди розмовляють у нашій країні? (українською, російською, польською).

- Так. Найбільше в нашій країні люди розмовляють українською, але інколи ми чуємо російську, польську, німецьку мови.

 - Сьогодні ми поговоримо про найріднішу кожному із нас мову – українську.

- Отже тема нашого сьогоднішнього заняття «Квітни мово, солов’їна”».

- Діти, що таке «мова»? (  це засіб спілкування)

 - Як у кожної людини є одна мама, так мова рідна – лиш одна. Людина може знати дві, три або більше мов, але рідною залишається материнська мова.

-Діти, а чи потрібна нам мова? (Так)

-Для чого?(Щоб спілкуватись з іншими людьми)

-А як би себе почували люди, якби не мали б мови? (Вони не змогли б розмовляти, передавати свої почуття словами).

   2. Гра "Ланцюжок".

- А зараз ми з вами пограємо у гру. Ви будете передавати один одному іграшку і при цьому говорити слово на ту букву, на яку закінчується попереднє слово.

   3. Робота в  групах

      Зібрати прислів'я про мову і пояснити його.

Не кидай слова на вітер.

Від теплого слова і лід розмерзається.

Будь господарем своєму слову.

Гостре словечко коле сердечко.

4. Спробуйте пояснити значення таких висловів

• Майстер на всі руки — ... (людина, яка вміє все робити).

 • За холодну воду не братися — ... (нічого не робити).

• Зарубити собі на носі — ... (добре запам'ятати).

• Ґав ловити — ... (бездіяльно проводити час, бути неуважним).

• І комар носа не підточить — ... (немає до чого причепитися, прискіпатися).

• Шукати голку в сіні — ... (неможливість щось знайти, виявити).

• Як сніг на голову — ... (щось несподіване).

-Любов до Батьківщини починається з любові до маленької батьківщини — до місця, де ви народилися, до пам'яті про рідний поріг, стежки дитинства, до мудрої народної казки. Немає у світі людини, яка не любила б або не чула казок. Ви, діти, знаєте багато з них. Чи зможете відгадати деякі? Отже, розпочинаємо вікторину «З якої це казки?».

5. Вікторина «З якої це казки?»

1. Знайшов Півник колосок,

Змолов борошна мішок,

Спік негайно у печі

Пиріжки та калачі,

Мишенят не пригощав,

Бо жоден із них не працював. («Колосок»)

2. «Я за три копи куплена,

У півбока луплена.

Тупу-тупу ногами,

 Сколю тебе рогами,

Ніжками затопчу, Хвостиком замету,

Тут тобі й смерть...» («Коза-Дереза»)

3. «Гуси, гуси, гусенята!

Візьміть мене на крилята

Та й понесіть до батенька.

 А в батенька їсти й пити,

Ще й хороше походити». («Івасик-Телесик»)

4. Що за хатка на узліссі?

Вся ворушиться, дрижить.

Де не взявсь Кабан біжить,

Тут і Вовк іде, й Ведмідь,

 Кожен в хатці хоче жить.

Так же тісно їм усім —

Ось-ось-ось порветься дім. («Рукавичка»)

5. «Мій котику, мій братику!

Несе мене лиса

За кленові ліса,

За крутії гори,

За бистрії води...» («Котик і півник»)

6.Метод "Незакінчених тез"

-  А тепер настав час усім нам разом віршики складати. Я буду читати вам віршики, а ви останнє слово другого рядочка будете добирати за змістом у риму.

Щоб розумним й мудрим стати

Треба рідну мову… (знати).

А щоб вміти говорити,

Треба рідну мову… (вчити).

Рідна ж мова пелюсткова,

Мудра, світла,…(світанкова).

І дзвенить щодня і в свято,

Бо вона така … (багата).

Чарівна і калинова

Наша мова… (веселкова).

В ній в віках батьки і діти,

Як без мови в світі … (жити)?

Понад світом хай лунає,

Хай ніхто не… ( забуває)

Рідну мову українську,

Мудру, щедру, … (материнську).

Молодці!

7. Перегляд відео «Мова наша рідна – найдорожчий скарб»

8. Розмальовки про рідну мову

ІІІ. Підсумок заняття.  

- Що вам запам’яталось на занятті?

- Для чого нам мова?

- Якою є наша мова?

- Тож давайте будемо берегти свою мову та пишатися нею!

Мова — краса спілкування,

Мова — як сонце ясне,

Мова — то предків надбання,

Мова — багатство моє.

Пісня «Українська мова, мова барвінкова»

 

docx
Додано
21 жовтня 2023
Переглядів
863
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку