КВК « Чарівний світ українських народних казок » .
Мета заходу : розвивати логічне мислення , увагу , уяву, пам'ять ; виховувати любов до народної казки .
Епіграф : Немає казок кращих від тих ,
Які створює саме життя .
Г . К . Андерсен .
Вчитель .
Усна народна творчість відкриває перед нами мудрість народу , його талант , віру людей у перемогу добра , правди, справедливості . У казках , міфах , легендах народ висловлював свою щиру любов до рідної землі , до Батьківщини .
Люди різного віку люблять слухати казки . Вони разом з героями улюблених казок шукають правду , перемагають лютого змія , будують палаци , визволяють невільників , утверджують добро .
Нині ми розпочнемо свою подорож до країни українських народних казок . У цій країні ви дізнаєтесь , що добре передається по колу , а на дорогах завше перемагає справедливість і порядність .
Конкурс « Презентація команд» ( 5 балів ) .
Команда Рукавичка.
Гасло : Веселкова Казочка , як сонечко ,
Дивиться до діток у віконечко .
Всіх добром нас зігріває ,
Душу й серце звеселяє .
Команда Котигорошко
Гасло : Із краплинок джерела
Починається ріка .
Ну , а Казка всіх нас вчить
У добрі та дружбі жить .
Команди разом співають пісню « Усмішка» .
В КВК змагатись ми прийшли ,
Бо знаходимося у Казки ми в полоні .
Ми змагатимемося від душі ,
Й вболівальники плескатимуть в долоні .
Приспів :
І тоді на КВК
Заспіває дітвора
Про фантазію і мрії наші юні .
Із краплинок джерела
Починається ріка ,
Ну а Казка вчить нас
Чесності і дружби.
А від казки стане скрізь тепліш
І всім нам , і навіть крихітці – дитинці ,
Тож нехай усюди на землі
Діти з казкою побудуть наодинці .
Приспів .
РОЗМИНКА КОМАНД
Конкурс « Розминка» . ( 5 балів ) .
Команди мають скласти вислів про казку ( « Стара казка потрібна» ) . Один з учасників команди біжить і бере аркуш з цифрою , передає наступному учаснику , той бере з другого столу аркуш з тією самою цифрою і літерою прикріплює на дошці .
КОНКУРС « КАЗКОВИЙ КАЛЕЙДОСКОП» (8 БАЛІВ )
Укажіть , з яких казок подані уривки . Назвіть види казок .
( «Півник і двоє мишенят» , про тварин ).
( « Кривенька качечка» , чарівна ) .
( « Язиката Хвеська» , побутова ) .
( « Котигорошко» , чарівна ) .
( « Юрза Мурза і стрілець молодець» . чарівна )
( « Яйце – райце» , чарівна ) .
КОНКУРС КАПІТАНІВ « ЧИЙ ЦЕ ПОРТРЕТ?»
Півбока луплена !»
( « Коза – дереза» ).
( « Чому зайці сірі» ) .
( « Пан Коцький» ) .
( « Бідолашний вовк» ) .
( « Лисичка – сестричка і вовк – панібрат» ).
( « Лисичка та журавель» ) .
А зараз завдання болільникам .
КОНКУРС « ХТО БІЛЬШЕ НАЗВЕ ГЕРОЇВ КАЗОК»
( Час 30 секунд , 4 бали ) .
КОНКУРС « ОПОВІДАЧІВ» ( 8 балів ) .
Перевірка домашнього завдання . Розповісти казку складену учасниками команди . Слово надається команді Котигорошко .
КОНКУРС « АКТОРІВ» ( 10 балів ) .
Конкурс « Акторів» , показ домашнього завдання , інсценізація казки командою Ріпка .
КОНКУРС « СЛІДОПИТІВ»
У зал входить листоноша і зачитує телеграми .
( Батько з казки « Ох» ) .
( Язиката Хвеська ) .
- Коли ти й досі не відрізниш вола від корови , то хоч помовчи .»
( Пан з казки « Як Микола був коровою» ) .
( Лисичка з казки « Пан Коцький »).
Розповісти казку складену учасниками команди Ріпка
Конкурс « Акторів» . Інсценізація казки команди Котигорошко .
Вчитель. А зараз ми проведемо вікторину
« Чи знаєте ви українські народні казки» .
невидимо у хлів , де стоїть золотогривий кінь . Та не смій торкатися вуздечки , бо тебе почують , побачать і спіймають …»
( Вовк із казки « Залізний вовк» ) .
( Іван – Побиван ) .
( Розбійники « Козак Мамарига» ) .
( Петро « Язиката Хвеська» ) .
Підсумок . А зараз слово надається членам журі .
Нагородження команд .
Сьогоднішню нашу зустріч я хочу завершити словами Ліни Костенко
Затишно дітям в пазусі казок .
Отак би й слухав про царя Салтана ,
Або про те , як весело козак
Обманював турецького султана .
Про карих коней з полуменем грив ,
Про чаклуна , що все на світі може .
І хто б там що не говорив ,
А згине зло . І правда переможе !
Вчитель української мови та літератури
загальноосвітньої школи I-IIступеня
села Жабче
Гнатюк Руслана Миколаївна.