КВК на тему: “Птахи-наші друзі”

Про матеріал
Екологічна культура – складова частина світової культури, якій властиве глибоке і загальне усвідомлення важливості сучасних екологічних проблем у житті і майбутньому розвитку людства. Свідоме засвоєння й оволодіння екологічною культурою має розпочинатися ще з дитинства, одночасно з засвоєння положень загальної культури. Початкова школа – початкова ланка формування екологічної культури, екологічного мислення, засвоєння екологічних знань. Дитина приходить до 1 класу. У неї ще не сформовані стійкі погляди, переконання, інтереси. Тому завдання вчителя – сформувати мислення та екологічну культуру кожного учня, навчити молоде покоління жити за законами природи, домогтися, щоб почуття особистої відповідальності за все живе на Землі, турбота про збереження природи стали рисами характеру кожної дитини. Навчання екології має бути активним, цікавим, раціональним, максимально наближеним до життя, а у навчальному матеріалі не повинно бути перенасиченості психічною інформацією, яку діти неспроможні належним чином сприйняти. В.О.Сухомлинський стверджував, що сама по собі природа не розвиває і не виховує. Залишивши дитину наодинці з нею, годі сподіватись, що вона під впливом навколишнього середовища стане розумною, глибоко морально, непримиренною до зла. Тільки активна взаємодія з природою здатна виховувати найкращі людські якості. Екологічна культура молодшого школяра охоплює: знання про взаємозвязки в природі та усвідомлення людини як її частини; розуміння необхідності берегти навколишнє середовище; уміння і навички позитивного впливу на природу; розуміння естетичної цінності природи ; негативне ставлення до дітей, що завдають шкоди природному середовищу. Успіх екологічного виховання значною мірою залежить від урахування ряду педагогічних вимог. При реалізації вимог екологічного виховання необхідний комплекс таких методичних засобів і прийомів, щоб вивчення природи, будь-яке спілкування з нею залишало в пам яті дітей глибокий слід, обовязково впливало б на почуття і свідомість. Саме такий вплив справляють ігри, вікторини, екскурсії, народні прикмети, екологічні досліди, тому їх розглядають як важливу умову ефективного формування екологічної культури в учнів молодших класів. Мета. Розширити і закріпити знання учнів про птахів, про їхню поведінку і спосіб життя, роль і місце у природі, значення у житті людини; розвивати спостережливість, допитливість, інтерес до пташиного світу; учити замислюватися над наслідками своїх дій, виховувати у школярів бережливе ставлення до пернатих друзів, бажання допомагати їм, почуття відповідальності за стан довкілля.
Перегляд файлу

                                 КВК на тему: “Птахи-наші друзі”

Екологічна культура – складова частина світової культури, якій властиве глибоке і загальне усвідомлення важливості сучасних екологічних проблем у житті і майбутньому розвитку людства. Свідоме засвоєння й оволодіння екологічною культурою має розпочинатися ще з дитинства, одночасно з засвоєння положень загальної культури.

Початкова  школа – початкова ланка формування екологічної культури, екологічного мислення, засвоєння екологічних знань.

Дитина приходить до 1 класу. У неї ще не сформовані стійкі погляди, переконання, інтереси. Тому завдання  вчителя – сформувати мислення та екологічну культуру кожного учня, навчити молоде покоління жити за законами природи, домогтися, щоб почуття особистої відповідальності за все живе на Землі, турбота про збереження природи стали рисами характеру кожної дитини.

Навчання екології має бути активним, цікавим, раціональним, максимально наближеним до життя, а у навчальному матеріалі не повинно бути перенасиченості психічною інформацією, яку діти неспроможні належним чином сприйняти.

В.О.Сухомлинський стверджував, що сама по собі природа не розвиває і не виховує. Залишивши дитину наодинці з нею, годі сподіватись, що вона під впливом навколишнього середовища стане розумною, глибоко морально, непримиренною до зла.             

Тільки активна взаємодія з природою здатна виховувати найкращі людські якості.

Екологічна культура молодшого школяра охоплює: знання про взаємозвязки в природі та усвідомлення людини як її частини; розуміння необхідності берегти навколишнє середовище; уміння і навички позитивного впливу на природу; розуміння естетичної цінності природи ; негативне ставлення до дітей, що завдають шкоди природному середовищу.              

Успіх екологічного виховання значною мірою залежить від урахування ряду педагогічних вимог. При реалізації вимог екологічного виховання необхідний комплекс таких методичних засобів і прийомів, щоб вивчення природи, будь-яке спілкування з нею залишало в пам яті дітей глибокий слід, обовязково впливало б на  почуття і свідомість.

 Саме такий вплив справляють ігри, вікторини, екскурсії, народні прикмети, екологічні досліди, тому їх розглядають як важливу умову ефективного формування екологічної культури в учнів молодших класів. 

Мета. Розширити і закріпити знання учнів про птахів, про їхню поведінку і  спосіб життя, роль і місце у природі, значення у житті людини; розвивати  спостережливість, допитливість, інтерес до пташиного світу; учити замислюватися над наслідками своїх дій, виховувати у школярів бережливе ставлення до пернатих друзів, бажання допомагати їм, почуття відповідальності за стан довкілля.

Обладнання: картинки птахів;  малюнки, виконані дітьми; музичний супровід “Пори року” П. Чайковський; плакати із написами:

  •     Ніколи не зробимо шкоди                 Бо ми бережем повсякчас

     Ми пташці у нашім краю.                 Пташок, що літають у вирій,

     Ми друзі і вірні, і щирі,                     І тих, що зимують у нас.

  •     Птахи – частина природи, без яких її краса була б неповною!

Дійові особи: двоє ведучих, дві команди учасників КВК, журі (старшокласники, вчитель біології, бібліотекар, педагог-організатор).

                                                    Хід заходу.

Ведучий. Птахи! Їх можна побачити і почути скрізь: у парках, лісах, садах.

Ведуча. Птахи – діти повітря, підкорювачі повітряного океану.

Ведучий.  Птахи – частина природи, без них її краса була б неповною.

Ведуча.  Птахи – наші помічники, захисники лісів, полів, садів від шкідників.

Ведучий. Тому їх треба берегти й охороняти. Про них треба піклуватися.

Ведуча. В нашій школі була оголошена акція ”Допоможемо птахам”. Ми робили годівнички і зібрали багато різної інформації про птахів.

Ведучий. Сьогодні ми підводимо підсумки акції. А ще оголошуємо гру – КВК серед учнів третіх класів і запрошуємо команди цих класів, а також членів журі зайняти свої місця.

Представник 1-ї команди “Лелеченя”

                                   Хлопчик і пташка.

Хлопчик розставив під деревом сітку,

Пташку спіймав і поніс її в клітку.

Призупинись і подумай небого;

Пташка – не річ, а творіння від Бога.

Треба б тобі свою руку розкрити –

Душу живу куди слід відпустити.

Десь у гніздечку діточки ждуть,

Знай, що без мами вони пропадуть…

Хлопче, обдумай синиччину долю –

І відпусти її з Богом на волю.

 

Представник 2-ї команди ”Журавлик”

Любі друзі! Поспішайте                  Ми хвилюємося дуже,

В храм науки на гостину,                 До змагання не байдужі.

На допитливих, кмітливих               Готувалися щосили,

Зоряна чека година.                           Всіх вас в гості запросили.

У природи – царств чотири,            Суддів попрохаєм хором:

А загадок – не злічити,                    “Будьте добрі, не суворі,

Але можуть ерудити                         Оцініть нас справедливо!”

Таємниці всі розкрити.                     А суперникам: ”Щасливо!

                                                             Щоб була цікава гра

                                                            Всім  - ні пуху, ні пера! ”

Ведучий. Переходимо до нашої конкурсної програми.

Конкурс 1. “Візитна картка”

Команди представляють свої візитки: назву, капітана, а також демонструють виконані домашні завдання.

(Малюнки, фотографії, загадки, прислів’я, приказки, народні прикмети та повір’я, пов’язані з птахами, годівнички, виготовлені заздалегідь.)

Оцінки конкурсу

Конкурс 2. “Пернаті друзі”

(Відповідає команда, яка швидше знайшла відповідь. За кожну правильну відповідь – 1 бал.)

                                                  Запитання:

1. Швидко скрізь цей птах літає, безліч мошок поїдає,

За вікном гніздо будує, тільки в нас він не зимує.(Ластівка)

2. Уночі гуляє, а вдень спочиває, має круглі очі, бачить серед ночі. (Сова)

3. Дивний ключ у небі лине, не залізний, а пташиний.

Цим ключем в осінні дні відлітають…(Журавлі)

4. У мене є великий хист, я співаю, як артист,

Спів мій радісний усюди дуже люблять слухать люди.(Соловейко)

6. Вірно людям служу, їм дерева стережу,

Дзьоб міцний і гострий маю, шкідників ним добуваю. (Дятел)

7. Чорна шапочка у нього, сизувата спинка.

У блакитнім піджаку прилітає взимку. (Снігур)

8. Маленький, сіренький на соняшник сів,

Надзьобався добре і далі полетів. (Горобець)

Оцінки конкурсу.

Ведуча.  Відомо, що українці славляться своїми піснями. Значне місце у народних піснях приділяється птахам, в образах яких відображаються характер і риси самого народу.

Ведучий. Саме з цим пов’язаний 3 конкурс – “Пташка в українській пісні”.

Командам дається 3 хвилини на підготовку. Протягом цього часу вони мають заспівати якомога більше пісень про птахів (уривки з них). За кожну нараховується 1 бал.

Оцінки конкурсу.

Конкурс 4. “Все про птахів”.

Ведучий.  По черзі учасники витягують завдання, записані на картках. Відповідає команда, яка швидше знайшла відповідь. За кожну правильну відповідь – 1 бал.

  1. Який птах має найдовший язик? (Дятел)
  2.  Яка пташка носить жіноче ім’я? (Галка)
  3.  Що є лише у птахів? (Пір’я)
  4.  Чи є у птахів зуби? (Ні)
  5.  Чи сплять птахи під час польоту? (Так, 10-15 хв.)
  6.  Яку функцію виконує хвіст? (Гальма, кермо)
  7.  Який птах може виводити пташенят і взимку? (Шишкар)
  8.  Скільки кроків зробить горобець за сім років? (Жодного)
  9.  Чому заборонено турбувати птахів, які сидять на гніздах? (Бо вони їх можуть залишити)
  10.  На якій висоті найчастіше летять птахи? (1 км)
  11.  Як орієнтуються птахи при перельотах? (По сонцю і зірках)

Оцінки конкурсу.

Конкурс 5. “Пташиний базар”.

Ведучий. Мабуть, усі ви чули про пташині базари, але побувати там не пощастило. Через те ми спробуємо організувати свій пташиний базар. На малюнках вам будуть показані птахи, яких  ви повинні назвати. Правильна відповідь – 1 бал.

(Пропонуються попередньо підготовлені малюнки птахів.)

Ведучий. Красиві птахи на малюнках. Їм би пам’ятники ставити.

Ведуча. Багатьом з них споруджено пам’ятники в різних країнах світу. Так, у  США – горобцю, в Італії (Римі) – гусям, У Франції – голубам, у Японії – лебедю.

Ведучий. А ще, птахи мають свої свята. Так, 26 березня наша країна щорічно відзначає День птахів. 22 березня в народі відзначають свято Сороки.

Ведуча.  Багато птахів стали символами у народі, наприклад: лебідь – символ вірності, ворон і сова – мудрості, голуб – миру.

Оцінки конкурсу.

Конкурс 6 (конкурс капітанів). “Намалюй друзів”.

Ведучий. Капітани з зав’язаними очима  малюють на швидкість пташку (5 хвилин).

Переможець той, у кого малюнок більше схожий на пташку, отримує 2 бали.

(Капітани малюють, звучить музика “Пори року” П.Чайковського)

Оцінки конкурсу.

Конкурс 7. “Їдальня для птахів”.

Ведуча. Складіть якомога ширше “меню” для зимових птахів. Командам на виконання завдання – 5 хвилин. У кого більше компонентів їжі в “меню” – той переміг. За перемогу – 3 бали.

Оцінки конкурсу

Конкурс 8. “Відгадай мене”.

Ведучий. За допомогою жестів, міміки зобразіть для суперників якомога більше птахів, яких вони мають відгадати. За кожного артистично представленого птаха команді нараховується 1 бал, за невгаданого супротивниками – ще 1бал.

Журі підбиває підсумки гри – КВК, оголошує результати, нагороджує учасників.

 

 

 

Дані про автора: Чернова Тетяна Борисівна –

                           вчитель початкових класів

                                                              середньої загальноосвітньої школи

                                              I-III ступенів №22 м. Хмельницького.

                                                 Адреса:      29017

                                                       м. Хмельницький, вул.Зарічанська 24, кв.12.    

Тел.: 63-13-03

 

1

 

doc
Додано
2 лютого 2023
Переглядів
240
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку