Тема: КВК – вікторина “Знавці української мови”.
Мета: Сприяти інтелектуальному розвитку дітей. Формувати навички роботи в групах, вміння вільно володіти рідною мовою. Збагачувати, розширювати словниковий запас учнів. Розвивати кмітливість, винахідливість, творчу уяву, зв’язне мовлення. Виховувати любов до рідної мови, захоплення її багатством та красою.
Хід свята.
1.Організаційний момент. (прикрашання кімнати)
Сьогоднішнє свято має назву: “Знавці української мови”. Пам’ятайте завжди, що ви – майбутнє нашої країни, і від вас залежить, якою вона буде. Саме ви будете змінювати світ за допомогою своїх знань, умінь, які набудете у гімназії під час навчання. Чим більше людина вміє і знає, тим інтелектуальнішою вона стає, а отже, зробить більший внесок в розвиток своєї Держави.
Конкурс 1: “Привітання команд”.
Привітання команди: “Веселі розділові знаки”
Всі: – Раз, два – ми йдемо,
Сміх і радість несемо.
Гей, суперники кмітливі,
Покажіть свої уміння.
Капітан: - Ми – веселі знаки розділові – нас змагання не лякає.
Ми співаємо, дзвоном зустрічаємо КВК! КВК!
Команда: Наш девіз: “ Веселі знаки розділові -
До змагань завжди готові”
Привітання журі: - Вельмишановне журі!
До Вас ми шлем свої вітання.
Бажаєм кращого тобі –
А Ви – нам успіху в змаганнях. (дарують емблему команди)
Привітання суперників: - А Вам, “Займенники”, бажаємо
Від серця успіху в бою.
І теж даруємо на пам’ять
Емблему кращую свою.
(дарують емблему, вклоняються і йдуть на свої місця)
Привітання команди “Займенники”:
(команда заходить в клас)
Всі: - Раз, два, три, чотири,
Йдуть Займенники кмітливі.
Любим ігри та розваги,
Позмагатись завжди раді.
Капітан: Командо , наш девіз!
Всі: - Я, ти, він, вона, ми – займенників сім’я.
Ми прийшли і позмагатись, і отримати знання.
Привітання журі: - Журі, шановне й справедливе!
Нас дуже строго не судіть.
За кожен промах й перемогу
Ви бали й усмішки даріть.
Від нас – емблема Вам – на згадку
Про розумову фіззарядку. (дарують емблему журі)
Привітання суперникам: - Ми – учні всі одного класу,
Ми – друзі, а не вороги.
І Вам даруємо емблему
На згадку від цієї гри. (дарують емблему команді суперників)
Лунає пісня: - Сонце вийшло із-за хмари,
5-Б зібрався в пари,
Отже, можна свято починати!
Будемо грати-вигравати,
Перемогу здобувати –
Треба свято починати!
Слово вчителя: - Отже, закінчився перший конкурс. Можна ставити вже перші бали.
Сьогодні нашу гру буде судити Журі: (оголошує членів журі)
Найвищий бал за “Привітання” – 5.
(Результати за кожний конкурс фіксуються на дошці).
Конкурс 2: “Розминка”.
- Наступний конкурс – “Розминка”. Ми будемо “розминати” нашу кмітливість.
Умови конкурсу: кожна команда отримує питання. Якщо команда дає вірну відповідь – отримує 1 бал, якщо команда не знає відповіді – суперники мають змогу заробити цей бал собі за вірну відповідь. На обдумування - 30 секунд.
- Увага!
1. Що знаходиться в середині школи? (звук [o])
2. Чим закінчується і весна, і зима? (звуком [a])
3. У якому вигуку сто однакових звуків? (СТОП [100 п])
4. Від назви яких двох приголосних стає жарко, аж гаряче? ([ п е ] – [ ч е] )
5. Що треба зробити, щоб майка полетіла? ([м]→[ч]; майка – чайка)
6. Як з упертої свійської тварини зробити птаха? ([с]→[р]; осел – орел)
7. Який молочний продукт стане злаком, якщо прочитати його справа наліво? (сир – рис)
8. Як написати слово “робота” п’ятьма літерами? А чотирма? (праця, труд)
Журі оголошує результати.
Конкурс 3: “Знавці приказок та прислів’їв”.
- Неможливо уявити наше життя без приказок та прислів’їв. Наступний конкурс
присвячений саме цим перлинам усної народної творчості.
Виграє команда, яка останньою назве приказку або прислів’я на тему “Освіта, Навчання.” Переможець отримає 5 балів. Починає команда “Веселі розділові знаки”.
Термін – 5 хвилин.
(Вік живи – вік учись. Ученому світ, а невченому тьма. і т.д.)
Слово журі.
Конкурс 4: “Конкурс капітанів”.
▪ Перше завдання: знайти помилку, яку допустив учень у реченні. (по 1 балу за речення)
а) В нашому селі багато дерев: троянд, соняшників.
б) В зоопарку ми бачили багато звірів: птахів, риб. (замість : потрібна , )
▪ Друге завдання: скласти слова, використовуючи букви даного слова. Ви не маєте права використовувати інші букви. Це слово “Граматика”. На завдання 5 хвилин.
(якщо капітани склали мало слів, можна залучити команди. Тоді оцінюють і роботу капітанів, і роботу команд)
Слово журі.
Конкурс 5: “Показуха” ( 5 балів ).
Наступний конкурс “Показуха”. Від команди виходить один учень і намагається показати значення слів, які приготувала команда суперників, не вимовляючи жодного звуку. Вся команда відгадує слова. На демонстрацію всіх слів дається 5 хвилин.
( Слова для “Займенників”: чайник, ліжко, телевізор, лікар, акваріум.
Слова для “Веселих знаків”: вікно, човен, ялинка, ранок, повільний танець)
Слово журі.
Конкурс 6: “Музичний”.
Слово журі.
Конкурс 7: “Утвори слово".
За кожне слово команда отримає 1 бал. Якщо команда не справляється з завданням, інша команда має змогу назвати це слово і отримати 1 бал.
Починає команда “Веселі знаки”.
Вода + ринг = виноград Раса + полька = парасолька
Липа + нота = антилопа Вежа + дар = держава
Аміна + кат = кімната Зіниця + зал = залізниця
Він + дичка = дівчинка Риба + барс = барбарис
Слово журі.
Конкурс 8: “Домашнє завдання”.
“Займенники” отримали казку “Колобок”, а “Веселі знаки” – “Ріпку”.
Починає команда “Займенники”.
“Займенники”
Ведучий:
В одній чудовій казковій країні жив собі Колобок. Ріс він у баби та діда, які його дуже любили і все йому дозволяли. Тому й став Колобок пихатим зазнайкою. Сяде на підвіконня та й цілий день сидить – викрикує: “ Я – найкращий! Я – найчарівніший! Такого, як Я – більше немає ніде!”
Біжить якось зайчик. Дивиться – Колобок спить на підвіконні. “Колобок, Колобок! А чого це ти не йдеш до школи? Скоро ж тематичне оцінювання з теми “Займенник”. А колобок і відповідає: “Це – ви вчиться, а я і так все знаю!”
- Ну, як хочеш, - сказав зайчик і побіг до школи.
Біжить вовк. Дивиться – Колобок лежить, спить.
Поспішає ведмідь до школи. Дивиться – Колобок на сонці боки гріє.
Дивись – не складеш залік!
Вранці біжить лисичка до школи. Бачить – сидить Колобок на порозі.
На уроці після тематичного оцінювання:
отримали по 12 балів, лише Колобок отримав 1 бал.
Учитель:
(учні вклоняються і сідають на свої місця)
“Веселі розділові знаки”.
Ведучий: У великому селі “Пунктуація” жив собі дід Знак питання зі своєю сім’єю. Ось вирішив дід посадити ріпку. Доглядав її гарно, і виріс з ріпки здоровенний гарбуз.
Прийшов дід Знак питання гарбуза рвати. Тягне-потягне – відірвати не може. Покликав дід бабу - Знак оклику.
- Гей, бабо Знак оклику, йди –но сюди, допоможи мені гарбуза зірвати.
Прибігла бабуся, вхопила діда за ремінь – тягнуть-потягнуть, а вирвати не можуть.
Покликала баба онучку Кому:
- Гей, Кома, досить вже на комп’ютері гратися, йди краще гарбуза зірвати допоможи.
Прибігла внучка.
Стали вони втрьох гарбуза відривати. Тягли, смикали – так і не відірвали. Ось онучка й каже:
допомогою упораємося. Стала вона кликати:
Прибігли Двок і Рапка, дивляться-дивуються:
Промучились вони аж до самого вечора, але гарбуза так і не зірвали.
Аж ось Рапка як скрикне:
Побігла Рапка і привела мишку Крапку. Потягнули всі разом за гарбуза – та й відірвали його.
Наварили знаки каші смачної-смачної і пригощають всіх, хто їхнє селище вивчає. Ось і казочки кінець, а хто слухав – молодець!
(команда вклоняється і сідає на свої місця)
Слово вчителя:
Після виступу журі, діти обмінюються подарунками-сюрпризами, які приготували вдома. ( медалі “За перемогу”, цукерки, печиво)