КВК – вікторина “Знавці української мови”.

Про матеріал
КВК-вікторина сприятиме не лише формуванню інтересу до вивчення рідної мови, а й для налагодження стосунків у колективі в процесі виконання колективних творчих справ. Матеріал може бути корисним вчителям української мови та класним керівникам
Перегляд файлу

Тема: КВК – вікторина “Знавці української мови”.

Мета: Сприяти інтелектуальному розвитку дітей. Формувати навички роботи в групах, вміння вільно володіти рідною мовою. Збагачувати, розширювати словниковий запас учнів. Розвивати кмітливість, винахідливість, творчу уяву, звязне мовлення. Виховувати любов до рідної мови, захоплення її багатством та красою.

Хід свята.

1.Організаційний момент. (прикрашання кімнати)

  1.                                          Вступне слово вчителя.
  • Шановні учасники КВК- вікторини та журі! Вітаю всіх Вас в нашому клубі веселих та кмітливих!

Сьогоднішнє свято має назву: “Знавці української мови”. Пам’ятайте завжди, що ви – майбутнє нашої країни, і від вас залежить, якою вона буде. Саме ви будете змінювати світ за допомогою своїх знань, умінь, які набудете у гімназії під час навчання. Чим більше людина вміє і знає, тим інтелектуальнішою вона стає, а отже, зробить більший внесок в розвиток своєї Держави.

Конкурс 1: “Привітання команд”.

  • Сьогодні за право звання “Кращого знавця української мови” змагатимуться дві команди, які привітають Вас у цьому залі. (команди виходять і оголошують назви своїх команд “Займенники” і “Веселі Розділові знаки”. Першими виступають “Веселі розділові знаки”

 Привітання команди: “Веселі розділові знаки”

Всі: – Раз, два – ми йдемо,

            Сміх і радість несемо.

            Гей, суперники кмітливі,

            Покажіть свої уміння.

Капітан: - Ми – веселі знаки розділові – нас змагання не лякає.

                 Ми співаємо, дзвоном зустрічаємо КВК! КВК!

Команда: Наш девіз: “ Веселі знаки розділові -

                                       До змагань завжди готові”

Привітання журі: - Вельмишановне журі!

                                 До Вас ми шлем свої вітання.

                                 Бажаєм кращого тобі –

                                 А Ви – нам успіху в змаганнях. (дарують емблему команди)

Привітання суперників: - А Вам, “Займенники”, бажаємо

                                            Від серця успіху в бою.

                                            І теж даруємо на память

                                            Емблему кращую свою.

 (дарують емблему, вклоняються і йдуть на свої місця)

Привітання команди “Займенники”:

(команда заходить в клас)

Всі: - Раз, два, три, чотири,

   Йдуть Займенники кмітливі.

   Любим ігри та розваги,

   Позмагатись завжди раді.

   Капітан:   Командо , наш девіз!

   Всі:       - Я, ти, він, вона, ми – займенників сімя.

                          Ми прийшли і позмагатись, і отримати знання.

Привітання журі: - Журі, шановне й справедливе!

                                             Нас дуже строго не судіть.

                                             За кожен промах й перемогу

                                             Ви бали й усмішки даріть.

                                             Від нас – емблема Вам – на згадку

                                             Про розумову фіззарядку. (дарують емблему журі)

Привітання суперникам: - Ми – учні всі одного класу,

                                              Ми – друзі, а не вороги.

                                             І Вам даруємо емблему

                                             На згадку від цієї гри. (дарують емблему команді суперників)

Лунає пісня: - Сонце вийшло із-за хмари,

                                5-Б зібрався в пари,

                                Отже, можна свято починати!

                                Будемо грати-вигравати,

                                Перемогу здобувати –

                                Треба свято починати!

    Слово вчителя:  - Отже, закінчився перший конкурс. Можна ставити вже перші бали.

                                  Сьогодні нашу гру буде судити Журі: (оголошує членів журі)

                                  Найвищий бал за “Привітання” – 5.

              (Результати за кожний конкурс фіксуються на дошці).

Конкурс 2: “Розминка”.

- Наступний конкурс – “Розминка”. Ми будемо “розминати” нашу кмітливість.

  Умови конкурсу: кожна команда отримує питання. Якщо команда дає вірну відповідь – отримує 1 бал, якщо команда не знає відповіді – суперники мають змогу заробити цей бал собі за вірну відповідь. На обдумування - 30 секунд.

- Увага!

1. Що знаходиться в середині школи?                            (звук [o])

 2. Чим закінчується і весна, і зима?                               (звуком [a])

3. У якому вигуку сто однакових звуків?                       (СТОП [100 п])

4. Від назви яких двох приголосних стає жарко, аж гаряче?  ([ п е ] – [ ч е] )

5. Що треба зробити, щоб майка полетіла? ([м]→[ч];  майка – чайка)

6. Як з упертої свійської тварини зробити птаха? ([с]→[р]; осел –  орел)

7. Який молочний продукт стане злаком, якщо прочитати його справа  наліво?    (сир – рис)

8. Як написати слово “робота” пятьма літерами? А чотирма? (праця, труд)

Журі оголошує результати.

Конкурс 3: “Знавці приказок та прислівїв”.

- Неможливо уявити наше життя без приказок та прислівїв. Наступний конкурс

  присвячений саме цим перлинам усної народної творчості.

  Виграє команда, яка останньою назве приказку або прислівя на тему “Освіта, Навчання.” Переможець отримає 5 балів. Починає команда “Веселі розділові знаки”.

Термін – 5 хвилин.

(Вік живи – вік учись. Ученому світ, а невченому тьма. і т.д.)

Слово журі.

Конкурс 4: “Конкурс капітанів”.

  •                                            Ось і настала черга позмагатися нашим капітанам. Вони отримають по два завдання:

Перше завдання: знайти помилку, яку допустив учень у реченні. (по 1 балу за речення)

   а) В нашому селі багато дерев: троянд, соняшників.

   б) В зоопарку ми бачили багато звірів: птахів, риб. (замість : потрібна , )

Друге завдання: скласти слова, використовуючи букви даного слова. Ви не маєте права використовувати інші букви. Це слово “Граматика”. На завдання 5 хвилин.

(якщо капітани склали мало слів, можна залучити команди. Тоді оцінюють і роботу капітанів, і роботу команд)

Слово журі.

Конкурс 5: “Показуха” ( 5 балів ).

    Наступний конкурс “Показуха”. Від команди виходить один учень і намагається показати значення слів, які приготувала команда суперників, не вимовляючи жодного звуку. Вся команда відгадує слова. На демонстрацію всіх слів дається 5 хвилин.

( Слова для “Займенників”: чайник, ліжко, телевізор, лікар, акваріум.

  Слова для “Веселих знаків”: вікно, човен, ялинка, ранок, повільний танець)

 Слово журі.

Конкурс 6: “Музичний”.

  •                                А зараз “Музичний конкурс”. Його умови: Я називаю слова, а команди повинні заспівати рядки з пісні, де зустрічається це слово. Вдома Ви повинні були приготувати різні українські пісні. Ви боретесь за звання “Знавці української мови”, тому пісні повинні виконуватися лише на рідній мові. Починає команда “Займенників”. Ось ці слова: Калина; Школа; Сонце; Дружба; Радість;  Україна; Мама; Пісня;

Слово журі.

Конкурс 7: “Утвори слово".

  •                                            А зараз наступний конкурс. Вам потрібно з двох слів утворити одне, використавши всі букви двох слів і не добавляючи інших букв.

За кожне слово команда отримає 1 бал. Якщо команда не справляється з завданням, інша команда має змогу назвати це слово і отримати 1 бал.

Починає команда “Веселі знаки”.

     Вода + ринг = виноград                      Раса + полька = парасолька

     Липа + нота = антилопа                      Вежа + дар = держава

     Аміна + кат = кімната                         Зіниця + зал = залізниця

     Він + дичка = дівчинка                       Риба + барс = барбарис

Слово журі.

Конкурс 8: “Домашнє завдання”.

  •                                            До цього конкурсу Ви готувалися вдома. Команди отримали завдання переробити народні казки так, щоб вони мали зв'язок з назвою їхньої команди.

“Займенники” отримали казку “Колобок”, а “Веселі знаки” – “Ріпку”.

Починає команда “Займенники”.

Займенники”

Ведучий:

               В одній чудовій казковій країні жив собі Колобок. Ріс він у баби та діда, які його дуже любили і все йому дозволяли. Тому й став Колобок пихатим зазнайкою. Сяде на підвіконня та й цілий день сидить – викрикує: “ Я – найкращий! Я – найчарівніший! Такого, як  Я – більше немає ніде!”

     Біжить якось зайчик. Дивиться – Колобок спить на підвіконні. “Колобок, Колобок! А чого це ти не йдеш до школи? Скоро ж тематичне оцінювання з теми “Займенник”. А колобок і відповідає: “Це – ви вчиться, а я і так все знаю!”

      - Ну, як хочеш, - сказав зайчик і побіг до школи.

          Біжить вовк. Дивиться – Колобок  лежить, спить.

  • Колобок! А чого це ти до школи не йдеш?
  • Ви нічого не знаєте, от і ходіть до школи, - сказав Колобок. – А я – розумний, краще посплю.
  • Ну й спи, - сказав вовк і побіг до школи.

    Поспішає ведмідь до школи. Дивиться – Колобок на сонці боки гріє.

  • Чого це ти на сонечку розлігся? Завтра тематичне оцінювання, а ти в школу не ходиш!

Дивись – не складеш залік!

  • Я – розумний! Отримаю 12 балів і без вашої школи, - сказав Колобок і перевернувся на другий бік.

Вранці біжить лисичка до школи. Бачить – сидить Колобок на порозі.

  • Колобок! Чого це ти спиш на порозі?! Сьогодні ж тематичне оцінювання!
  • Справді? – здивувався Колобок. –  Зажди, і я піду з тобою до школи.

На уроці після тематичного оцінювання:

  •                                Дорогі діти! Тематичне оцінювання з теми “Займенники” Ви склали дуже добре – всі

отримали по 12 балів, лише Колобок отримав 1 бал.

Учитель:

  •                                            Колобок! Запамятай – існує не лише займенник  “Я”, є ще – і “Ти”, “Ви”, “Він”, “Вона”, “Ми”. З ними теж треба дружити і разом ходити до школи, бо тільки школа дасть нам повні знання.

(учні вклоняються і сідають на свої місця)

“Веселі розділові знаки”.

Ведучий:  У великому селі “Пунктуація” жив собі дід Знак питання зі своєю сім’єю. Ось вирішив дід посадити ріпку. Доглядав її гарно, і виріс з ріпки здоровенний  гарбуз.

Прийшов дід Знак питання гарбуза рвати. Тягне-потягне – відірвати не може. Покликав дід бабу - Знак оклику.

-   Гей, бабо Знак оклику, йди –но сюди, допоможи мені гарбуза зірвати.

     Прибігла бабуся, вхопила діда за ремінь – тягнуть-потягнуть, а вирвати не можуть.

     Покликала баба онучку Кому:

-   Гей, Кома, досить вже на компютері гратися, йди краще гарбуза зірвати допоможи.

    Прибігла внучка.

  • А що ви самі зірвати гарбуза не можете?
  • Раз покликали, значить – не можемо!
  • Ну, добре, допоможу, - відповіла внучка.

Стали вони втрьох гарбуза відривати. Тягли, смикали – так і не відірвали. Ось онучка й каже:

  • А покличу я на допомогу Двока і Рапку. Двок, Рапка завжди разом ходять, може з їхньою

допомогою упораємося. Стала вона кликати:

  • Двок! Рапка! Йдіть гарбуза рвати!

Прибігли Двок і Рапка, дивляться-дивуються:

  • Ого, який гарбуз виріс! Якщо його зварити, можна все село кашею нагодувати!
  • Допоможіть краще зірвати, а потім вже будете кашу варити! - сказав дід Знак питання.
  • Добре допоможемо! Ану, давайте всі разом! Раз! Два!

Промучились вони аж до самого вечора, але гарбуза так і не зірвали.

Аж ось Рапка як скрикне:

  • А давайте мишку Крапку покличемо. Вона чемпіон у підніманні вантажів!
  • Чого ж ти досі мовчала ,- обурилася баба Знак оклику, - біжи й клич її швидше.

Побігла Рапка і привела мишку Крапку. Потягнули всі разом за гарбуза – та й відірвали його.

Наварили знаки каші смачної-смачної і пригощають всіх, хто їхнє селище вивчає. Ось і казочки кінець, а хто слухав – молодець!

(команда вклоняється і сідає на свої місця)

  1.                    Заключна частина.

Слово вчителя:

  •                                            Ось і закінчився останній конкурс. Я хочу подякувати учням за їхні усмішки, за їхнє добросовісне відношення до свята. А зараз своїми враженнями поділяться члени журі і оголосять переможця сьогоднішніх змагань.

 Після виступу журі, діти обмінюються подарунками-сюрпризами, які приготували вдома. ( медалі “За перемогу”, цукерки, печиво)

 

 

 

 

 

doc
Додано
1 квітня 2020
Переглядів
576
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку