18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Числівник як частина мови як частина мови

Про матеріал
Урок створено,щоб поглибити та систематизувати знання учнів про числівники, з’ясувати особливості їх відмінювання та написання; сприяти вдосконаленню вмінь та навичок учнів щодо вживання числівників; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати любов і повагу до рідного краю.
Перегляд файлу

16.04.19

 

6 КЛАС

Урок української мови

з використанням технології зустрічних зусиль

 

ТЕМА. Узагальнення та систематизація вивченого з теми «Числівник».

Мета:

  • повторити вивчене, узагальнити й систематизувати знання з теми "Числівник";
  • розвивати навички й уміння правильно вживати та писати числівники;
  • розширити уявлення учнів про числа, використовуючи особливості запису чисел в практичній діяльності;
  • виховувати толерантність, доброзичливість, уміння співпрацювати.

                                                   

Тип уроку:   урок узагальнення й систематизації знань.

Обладнання:  мультимедійні засоби: презентація,,Числівник”, дидактичний матеріал.

                                                             

ХІД УРОКУ                  

Епіграф уроку:

Мудрим ніхто не народився, а навчився.

Народна мудрість

 

I. Організаційний момент.

  • -Добрий день, діти, перевірте готовність до уроку.
  •  УРОК = увага + розуміння + обдумування + кмітливість.

 

II.Ознайомлення шестикласників з темою, метою, завданнями уроку.

Тема нашого уроку Узагальнення та систематизація вивченого про «Числівник».

  • На цьому уроці ми дізнаємося більше про числівник, узагальнимо й систематизуємо знання з теми, а також навчимося застосовувати ці знання  практично, у знайомих і змінених (нових) ситуаціях, виконаємо ряд  творчих завдань на вдосконалення орфографічних  умінь.
  • За підсумками уроку зробимо висновок, як ви засвоїли матеріал. Для цього використаємо сигнальні картки. Хто добре засвоїв матеріал, покладе в зошит зелену cмужку, якщо опанував не все — червону.
  • Я хочу, щоб на початку уроку ви висловили свої побажання один одному, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку.
  • Я  бажаю усім успіхів!
  • Я прийшов з бажанням….

 

ІІІ. Відтворення та узагальнення понять  з теми.

  • «Розминка»   

А зараз проведемо інтелектуальну розминку.

  • Прийом «Занурення», який проводиться по «навчальному ланцюжку»

- Складемо ланцюжок питань для характеристики числівника. Я починаю, а ви  ланцюжком ставите питання один одному та відповідаєте.

 («Розминка» створює необхідний емоційний та інтелектуальний настрій учителя та учнів).

Слайд 2

  • Прийом «Кластер»

1. Яка частина мови називається числівником?

2. Які існують числівники за значенням?

3. Назвати групи числівників за будовою.

4. Які постійні й змінні ознаки має числівник?

5. Яку синтаксичну роль може виконувати числівник?

6. У якому стилі найчастіше вживають числівники?

7. Чи вживають числівники в розмовному стилі?

 

     Розгорніть свої зошити, запишіть число, тему уроку.

  • А чи знаєте ви, діти, що сьогодні за свято? Чи відомо вам щось про нього?

Слайд 3

На 15 лютого припадає велике церковне свято – Стрітення. А ще цей день у народі вважають змаганням Зими й Весни. Якщо бабуся Зима переможе, то довго ще буде холодно, а якщо красуня Весна візьме гору, то поверне на тепло. Стрітення відзначали ще наші пращури. Ця зустріч була пишною і радісною. Це свято завершує зимовий цикл народних обрядів. 

Складання діалогу про це релігійне свято.

  • А які прикмети, приурочені до свята Стрітення ви знаєте? Вам було додому творче завдання – виписати народні стрітенські прикмети. Прочитайте їх.
  • Контрольно-підготовчий етап
  • «Піймай помилку»

- А зараз зосередьтеся. Уважно подивіться на екран і виправте помилки у правописі слів.

- Якщо ви побачите помилку, піднімаєте червону смужку, а якщо слово записано правильно – зелену.

Слайд 4

Чотирма; п’яти тисячний; тридцятилітній; семи десяти; девьяносто; шести денка; двома стами; сороквісім; на семиста; восьмидесятьом; одна третя.

  • Які з поданих слів не є числівниками? (тридцятилітній)
  • Отже, ви добре справились із цим завданням і знаєте написання числівників.

 

  • «Колонка редактора»

- Попрацюємо редакторами й повторимо зв'язок числівників з іменниками.

Слайд 5

  • Запишемо сполучення слів.

3 (зошит), 4 – еро (друг),1 (весни), ? ( гектар), 9 (травня), 7 – еро (ягня), 17 (дівчина), 1000 (дорога),  20 – еро (товариш).

 Складіть і запишіть 2-3 речення з утвореними  сполученнями слів.

 

Три явори  посадила  сестра при долині. (Т.Шевченко).

 

Виконаємо синтаксичний розбір речення. (біля дошки)

 

Пригадаємо послідовність морфологічного розбору числівника.

Розгорніть підручник на сторінці 158.

Зробимо морфологічний розбір.

Три – числ., три, кільк., ціле число., прост., Зн.в., додаток

 

  • Хвилинка відпочинку

 

— А зараз трохи відпочинемо. Сядьте прямо, обіпріться на спинку стільця. Заплющіть очі та уявіть, ніби ви поклали квиток «Добра і гарного настрою» на обидві долоні. Відчуйте, як він зігріває вас: ваші руки, ваше тіло, вашу душу. Від нього струменить дивне тепло й спокій. У думках помістіть усе добро й гарний настрій цього квитка всередину, у своє серце. У вас з’являються нові сили. У вас добрий настрій, який зігріває душу.

Запам’ятайте те, що зараз відчуваєте, візьміть із собою з уроку. Теплі почуття та гарний настрій будуть довго з вами...

Розплющіть очі. Подивіться навколо себе. Подаруйте одне одному добрі думки та посмішку.

 

               Слайд 6

         ІV. Співтворчість

  • Пошуковий диктант.

 

Нам потрібно потренуватися в правильності написання числівників. Для цього виконаємо пошуковий диктант. Замість крапок, де потрібно, вставте м’який знак. Числівники спроектовані на дошці:

Шіст..ох, шіст..надцят.., двадцят..ма, дев’ят..ма, вісімнадцят..ма, чотир..ма, вос..меро, дев’ят..сот. п’ят..ома, дев’ят..мастами, п’ят..десяти, шіст..сот.

 

 Взаємоперевірка виконаної роботи.

 Обміняйтеся зошитами, візьміть олівець і перевірте правильність написаних слів, позначаючи знаком «+».

 Скільки ж слів правильних?

 

  • Работа в парах

-Ми результативніші й везучіші, коли намагаємося подолати якусь справу зі своїм другом, а не наодинці з самим собою. Лозунг обов’язкової перемоги у будь-яких справах досить простий: «Здійснюй усе як мінімум удвох!» Адже так уже традиційно склалося, що всерйоз одинака ніколи не сприймають до тих пір, коли в нього не зявиться друг. Наявність друга – це не тільки додаткова точка зору, це ще й прикритий тил.

Це не тільки сила цієї людини, бо двоє – це ще й підсилювач. Лише наодинці з собою доводиться ламати стіни. Перед двома вони розступаються самі.

 - Як ви розумієте сполуку ламати стіни?

 

        Слайд 7

  • «Аукціон  фразеологічних  зворотів»

Ви отримали  картки з незакінченим текстом. Необхідно віднайти свою паруєднати ) та пояснити значення цих сполук. Яка пара  швидко справиться із завданням, піднімає вгору зелені смужки, кому важко – червоні.

Потрібен, як ….

за двома зайцями.

Гнатися…

десятою дорогою.

Перебувати …

п’яте колесо до воза.

Обходити…

на сьомому небі.

Бути…

між двох вогнів.

 

Слайд 8

Перевірка виконаної роботи

- Як називаються утворені поєднання слів? (Фразеологізмами)

- Хто може їх пояснити?

Молодці, і з цим завданням ви впоралися.

 

  • Хвилинка-цікавинка
  • А хто з вас знає цікаву інформацію про числівник?

   Повідомлення учнів.

  • Виконання вправи 464 (усно)

Чверть на восьму, п’ять по п’ятнадцятій, о пів на одинадцяту, за чверть сьома.

  • Робота в парах (ігровий момент)
  • Чи знаєте ви математику? Слід порахувати усно.
  • Скільки їх було: мати, дочка, брат, сестра, дядько, племінниця? (Троє)
  • У хлопчика стільки ж сестер, скільки й братів, а в його сестри сестер удвоє менше, ніж братів. Скільки в сім’ї сестер і братів? (Три сестри й чотири брати)
  • Сорок п’ят і сорок п’ят. Скільки буде? (Вісімдесят п’ят)
  • Скільки їх було: баба, дві матері, дві дочки й онука? (Три)
  • Летіли гуси: один попереду, два позаду, два попереду, один позаду, один між двома і троє вряд. Скільки гусей? (Три)
  • П’ять, п’ятнадцять, без двох двадцять. Семеро, троє, ще й малих двоє. (П’ятдесят)

 

  • Дослідження-пошук (усно)

Прочитайте загадки-жарти. Знайдіть і випишіть числівники. Поставте до них питання. Визначте синтаксичну роль.

1. У назві якої річки є три ноти? 2. Яке місто має назву з одного чоловічого імені й ста жіночих? 3. Яке слово складається із семи однакових літер?

4. У якої пташки назва складається із сорока а?

Довідка: сім’я, Міссісіпі, сорока, Севастополь.

 

V. ПІДСУМКИ УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

  • Рефлексія

Учитель.

 Як каже народна мудрість: «Добре надбання — звітувати перед самим собою».

Запитай, чи вдалося відчути себе успішним на уроці? Покладіть у зошити відповідну сигнальну  картку (як закріпив матеріал).

  • Отже,  зберемо всі знання й понесімо їх додому. Закінчіть речення:

 

Мені  сподобалося….

 

Я знаю правопис …

 

Я вмію…

 

Я досяг успіху, тому що…

 

Мені нічого не заважало…

 

Це важливо, тому що…

 

 

Слайд 9

 

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  1. Рівень. Вправа   465. Підготуватися до контрольної роботи
  2. Рівень. Подумайте, на яких ще уроках використовуються числівники. Випишіть невеликий текст з використанням числівників із відповідного підручника і поставте 3-4 запитання до нього.
  3. Рівень. Напишіть казку «Якби зникли числівники».

 

-Отже, пригадаємо епіграф нашого уроку.

Ви навчилися мудрості, стали добрішими, а тому запам’ятайте таке:

Кодекс честі порядної людини

  • Будь завжди добрим і мужнім.
  • Не принижуйся сам і не принижуй інших.
  • Стався непримиренно до підлості.
  • Тому, хто потрапив у біду, прийди на допомогу навіть на шкоду самому собі.
  • Бережи честь і гідність замолоду.
  • Намагайся завжди бути правдивим.
  • Будь вірним у дружбі!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КАРТКИ

 

 

  • Пошуковий диктант.

 

Замість крапок, де потрібно, вставте м’який знак.

 

Шіст..ох, шіст..надцят.., двадцят..ма, дев’ят..ма, вісімнадцят..ма, чотир..ма, вос..меро, дев’ят..сот. п’ят..ома, дев’ят..мастами, п’ят..десяти, шіст..сот.

 

  • «Аукціон  фразеологічних  зворотів»

 Необхідно віднайти свою паруєднати ) та пояснити значення цих сполук. Яка пара  швидко справиться із завданням, піднімає вгору зелені смужки, кому важко – червоні.

Потрібен, як ….

за двома зайцями.

Гнатися…

десятою дорогою.

Перебувати …

п’яте колесо до воза.

Обходити…

на сьомому небі.

Бути…

між двох вогнів.

 

 

 

doc
Додано
1 квітня 2020
Переглядів
698
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку