КВК з фізико – математичних дисциплін для учнів 7- 9 класів
«Розумники»
Мета: розвивати пізнавальний інтерес учнів, їх активність, логічне мислення; розширити кругозір учнів; стимулювати учнів до більш глибокого і всебічного вивчення фізико – математичних дисциплін; повторити вивчений матеріал та проявити вміння застосовувати теоретичні знання на практиці
Позакласний захід
з фізико – математичних
дисциплін
для учнів 7- 9 класів
КВК
«Розумники»
Підготувала Вчитель математики Гарманівської ЗШ І – ІІ ст. Стельмашук С.М. |
КВК з фізико – математичних дисциплін для учнів 7- 9 класів
«Розумники»
Мета: розвивати пізнавальний інтерес учнів, їх активність, логічне мислення; розширити кругозір учнів; стимулювати учнів до більш глибокого і всебічного вивчення фізико – математичних дисциплін; повторити вивчений матеріал та проявити вміння застосовувати теоретичні знання на практиці.
Хід заходу
Всім добрий день вам, друзі,
Великі і малі –
І учні школи нашої,
І їх учителі.
Ви – гості, а хазяйки
Тут точні всі науки,
Технічного прогресу
Могутні запоруки.
Науки ці чудові,
Сучасні й старовинні
І нас веде до них
Сьогодні знань стежина.
Чи досліди та формули
Вам всім як слід відомі?
А з фізиками – вченими
Хоч трішки ви знайомі?
Чи розв’язати зможете
Ви з алгебри задачі.
І, взагалі, старанні ви,
Чи, навпаки, ледачі?
Щоб всі нам з’ясувати
Такі складні питання,
Готуйтеся команди!
Отримуйте завдання!
Щоб ви могли відкрити
Завдань цих таємниці,
Знання потрібні й розум,
Кмітливість, ерудиція.
Питання є серйозні,
І жартівливі є,
Нехай буде уважним,
Хто відповідь дає.
Хоч радитись ви можете
Всього лише хвилину,
Бажаємо почути
Ми відповідь відмінну!
Щоб усе було гаразд-
Прикладіть старання.
Виконати просим вас
Всі наші бажання.
І ведучий: Хочем, щоб противник ваш, другом був завжди для вас! Раз!
ІІ ведучий: І болільників сім’я, щоб веселою була! Два!
І ведучий: Справедливість- для журі! Це вже три!
ІІ ведучий: Кожен учасник хай всі сили і знання свої покаже! Це чотири!
І ведучий: А гостям ми не дозволим нудьгувать. Це вже п’ять!
Команди, ви готові?
Бере початок гра.
Всі слухайте питання.
Ні пуху, ні пера!
І ведучий - У грі приймають участь дві команди. Кожен учасник – це патріот свого класу.
ІІ ведучий – Зараз ми оголосимо загальні правила проведення гри.
І ведучий – Кожна команда має свого капітана, який керує участю членів групи в конкурсах.
ІІ ведучий – Капітан може з’ясовувати у експертної комісії, вірно чи ні виставлена загальна кількість балів.
І ведучий – Оцінювання за кожен конкурс та його максимальний бал оголошується комісією.
ІІ ведучий – Ось тепер, коли команди уважно прослухали умови гри, щоб нам у грі не зрушити порядок, ми ваші привітання заслухаємо радо.
Привітання команди ”_____________________”.
На голову нашу звалився предмет,
Що має немало хороших прикмет:
Доступні закони, задачі ясні,
Хоч часом від них, як в кошмарному сні.
Знання добуваєм в нелегкім труді,
Себе почуваєм, як риба в воді,
А часом , як риба в воді, мовчимо,
Хоч фізику завжди добре вчимо.
Нам фізика служить на кожному кроці,
Наука цікава, хоч дуже важка.
Була вона досі лише на уроці,
А зараз зустрілася нам в КВК.
Привітання команди “_____________________”.
Сьогодні в фізичнім зійшлись поєдинку,
Хто любить дотепне, веселе й нове.
Вітання, змагання, а через годину
Журі переможцем когось з нас назве.
Супернику наш, ти дотепний, кмітливий,
Не слабші і в нас голова і рука
Якщо хтось програє - не дуже важливо,
Та виграє фізика від КВК.
І щоб нам не випало трохи пізніше,
Супернику, наші вітання прийми.
Нехай переможе з нас той, хто сміливий,
А краще нехай переможемо ми!
(Команди по черзі вітають одна одну, глядачів, оголошуючи назву своєї команди та капітана).
І конкурс – «Конкурс капітанів»
По-перше, перевіримо вашу пам'ять. На дошці зображено п’ять предметів. Ви дивитеся на них 5 секунд. Потім ми закриваємо їх. А ви повинні будете записати назви цих фігур в тому порядку, в якому вони зображені на дошці. Починаємо, дивіться уважно! Один, два, три, чотири, п’ять! (листи із відповідями віддають журі).
Першою розпочинає конкурс команда, капітан якої переміг у попередньому змаганні.
ІІ конкурс – «Розминка»
На виконання завдання відводиться 10 хвилин.
Кожна вірна відповідь оцінюється в 1 бал.
1. Сила, яка діє завжди (сила тяжіння)
2. Як заряджене ядро атома? (позитивно)
3. 50 кг – маса чи вага? (маса)
4. Що вимірюється в амперах? (сила струму)
5. Завдяки якому явищу просолюються огірки? (дифузія)
6. Свято всіх жінок (8 березня)
7. Процес, зворотній конденсації (випаровування)
8. Температура танення льоду (О0)
9. Який прилад служить для зберігання теплої рідини? (термос)
10. Все що нас оточує, його закони вивчає фізика. ( Всесвіт)
11. Упорядкований рух електронів (струм)
12. В ньому шукають голку магнітом (сіно)
13. Прилад для вимірювання напруги (вольтметр)
14. Місце, куди розумний не піде (гора)
15. Учений, на честь якого вимірюється опір (Ом)
16. Скільки секунд в 1 годині? (3600)
17. Перший лауреат Нобелівської премії. (Рентген.)
18. Математичний знак, що зарекомендував себе з позитивної сторони (плюс)
19. Скільки обертів за добу робить годинникова стрілка? (2)
20. Одиниця вимірювання об`єму рідини (літр)
ІІІ конкурс – «Прості задачі»
На виконання завдання відводиться 6 хвилин.
Кожна вірна відповідь оцінюється в 1 бал.
(7 дітей)
Музична пауза (виступ 2 кл.)
IVконкурс «МіФ з гумором»
На роздуми дається 1 хвилина. За повну відповідь команда отримує 1 бал за кожне запитання.
Кожній команді пропонується розв’язати по 3 задачі з математики і фізики. За кожну вірну відповідь команда отримує 1 бал.
Умови деяких задач:
1. Рятуючись від такси Дусі, 40 бабусь залізли на гіллясте дерево. У дерева 18 гілок, на кожній гілці сидить по 2 бабусі. Скільки бабусь гойдається на самій верхівці? (4 бабусі).
2. Тато, мама і старші сестри вечеряють, а молодший братик Василько сидить під столом і пиляє ніжку стола зі швидкістю 3 см за хвилину. Через скільки хвилин закінчиться вечеря, якщо товщина ніжки стола 9 см? (через 3 хвилини).
3. Яку силу повинен прикласти дев’ятикласник Єгор Букін, щоб однією рукою тримати за петельки в повітрі трьох першокласників, загальна маса яких 53 кг? (530 Н).
4. Талановитий хлопчик, на якого діє сила тяжіння, що дорівнює 200Н, стоїть на стільчику і читає гостям свої вірші. Яка вага хлопчика? (200 Н).
5. У кімнаті чотири кутки. В кожному кутку сидить кішка. Навпроти кожної кішки по три кішки. Скільки кішок у кімнаті?(Чотири кішки, які сидять по кутках)
6. В одного старого запитали, скільки йому років. Той відповів, що йому сто років і кілька місяців, але днів народжень у нього було всього 25. Як це могло статися? (Ця людина народилася 29 лютого і день народження в нього буває один раз у чотири роки)
V конкурс – «Вгадай прислів’я»
1.За ноутбуком зустрічають, за програмою проводжають. (За одягом зустрічають, за розумом проводжають).
2.Розкажи мені, який у тебе комп’ютер, і я розкажу хто ти.
(Розкажи мені, який у тебя друг, и я розкажу, хто ти).
3. Хочеш багато знати – треба на комп’ютері працювати. (Хочеш багато знати – треба багато вчитись).
4. Комп’ютер пам’яттю не зіпсуєш. (Кашу маслом не зіпсуєш).
5. Подарованому комп’ютеру - в системний блок не заглядають.
(Подарованому коню - у зуби не заглядають).
6.Без комп’ютера нема результату. (Без труда нема плода).
VI конкурс – «“Місто нерозгаданих таємниць” (12 балів.)
Команди одержують картки з позначкою “Кросворд”. У кожній з них намальовано сітку кросворду, яку вони повинні заповнювати на зворотному боці картки.
Кросворд «Фізичні прилади»
По горизонталі:
2. Прилад для спостереження за малими об’єктами .(Мікроскоп)
6. Нею вимірюють довжину .(рулетка )
7. Ним зручно вимірювати час . (секундомір)
8. Міряє час, задає такт .(метроном)
9. Дозволяє виміряти тиск . (барометр)
По вертикалі:
1. Малі відстані він вимірює . (штангенциркуль)
2. Міряє мілілітри .(мензурка)
3. Ним вимірюють сили . (динамометр)
4. Допомагає побачити далекі тіла . (телескоп)
5. Температурний вимірювач . (термометр)
VII. конкурс «Дослідницький»
Ведучий: Що ж команди готові. Розпочнемо дослідницький конкурс…
Дослід 1.Чи завжди куля лопається, якщо її проколоти голкою!?
Обладнання: дві гумові кульки, голка, клейка стрічка.
Хід роботи
Надуваємо повітряну кулю та зав’язуємо її;
Пояснення: через те, що оболонка кулі еластична, проколи здійснювалися у місцях потовщення гуми, де найбільша сила пружності.
Дослід 2. Дослідження густини речовини
Обладнання: 3 гумові кулі, сіль, олія, вода, посудина з водою, шприц.
Хід роботи
Пояснення: куля з сіллю потонула – отже густина солі більша ніж густина води в банці; з водою плаває в середині рідини – отже густина води в кулі рівна густині води в банці; з олією піднялася нагору – отже густина олії менша ніж густина рідини в банці.
Ведучий: Ось і настав час послухати наше вельмишановне журі та визначити команду-переможницю.
Підбиття підсумків конкурсів, нагородження переможців гри.
1