Лабораторна робота №10 "Вимірювання густини рідин за допомогою денсиметра"

Про матеріал

Учень знає будову денсиметра та його види. Вміє вимірювати густину рідини за допомогою денсиметра і користуватися ним. Розвиток умінь виконувати найпростіші класифікації за їх суттєвими ознаками. Розвиток умінь переносити у практичні ситуації засвоєнні на уроці уміння і навички інтелектуальної діяльності.

Перегляд файлу

7 клас Дата __________________________________________________

Лабораторна  робота №10

Вимірювання густини рідин за допомогою денсиметра

Мета роботи: навчитися  вимірювати  густини  рідин  за  допомогою денсиметра і користуватися ним.

Прилади і матеріали: денсиметр; посудина з водою; посудина з розчином солі.

Вказівки до роботи.

1.  Ознайомтеся  з  правилами  вимірювання  густини  рідини денсиметром.

ПРАВИЛА  ВИМІРЮВАННЯ  ГУСТИНИ  РІДИНИ  ДЕНСИМЕТРОМ

1. Денсиметр  має  плавати  в  посудині, діаметр якої більший  за діаметр денсиметру в 2 рази.

2. Посудина, в якій плаває денсиметр, повинна стояти вертикально.

3.  Під час вимірювання опускати денсиметр у рідину треба повільно, поки він не почне плавати.

4. Показники  денсиметра  слід  знімати  так,  щоб  напрям був перпендикулярним до шкали приладу. 

 

 

2.  Опустіть  денсиметр  у посудину  з  водою  (мал.1).

Виміряйте густину води. Густина води становить _______________ кг/м3.

3.  Опустіть  денсиметр  у посудину з розчином солі. Виміряйте  густину  розчину  солі.  Густина  розчину  солі 

становить  ______________кг/м3.

                                                                                                 мал.1

4.  За малюнком  2  ознайомтеся  з  різними  видами денсиметрів.

Види денсиметрів.

1. Денсиметр для вимірювання  густини  рідин,  які мають меншу густину ніж вода.

Межі  вимірювання:  800-1000 кг/м3.

2. Денсиметр для вимірювання  густини  рідин,  які мають  густину  більшу  ніж вода.  Межі  вимірювання: 1000-1200 кг/м3.

3.  Денсиметри  для  вимірювання  густини  рідин,  які мають  густину  більшу  ніж вода.  Межі вимірювання:

1000-2000 кг/м3.

4.  Спиртометр.  Межі  вимірювання:

0-95 %.

5.  Лактометр.  Має  такі позначки:  «Чисте  молоко»  - 

«1/4  води»  -   «1/3 води»  -   «1/2 води».                                                                               

 

 

 

                                                                                                    Мал.2

Виконуємо  вправи

1. Набираючи  з  колодязя  воду,  відро  легко  піднімати  вгору доти,  поки  воно  у  воді,  і  значно  важче  при  витягуванні  його  з води. Як пояснити це явище?

2. Для виконання підводних робіт водолази взувають черевики з свинцевими підошвами, а іноді ще на груди і спину чіпляють важкі свинцеві пластинки. Для чого вони це роблять?

3. Де судно з однаковим вантажем буде більше занурюватися у воду:  в морі чи на річці? Чому?

4.  Користуючись малюнком 3, визначте: вагу тіла в повітрі; вагу тіла у воді; виштовхувальну силу.

 

                                                     Мал.3

 

5. Візьміть  гумовий  м’яч,  тенісний  м’яч,  корок  з  коркового дерева,  сталеву кульку,  скляний кубик. Покладіть їх у посудину з водою. Що ви будете спостерігати?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

6. Для чого призначений плавальний міхур у риб?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

7. Почистіть  картоплину.  Її  частинку  покладіть  у  воду.  Насипте  у  воду  сіль,  розмішуючи  її  до  тих  пір,  поки  картопля  не спливе. Як пояснити це явище?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

8. Виготовте  модель  денсиметра  з пробірки. Для цього візьміть пробірку

і  покладіть  у  неї  шматочки  свинцю (сталеві  кульки)  стільки,  щоб  пробірка  трималась  на  воді  вертикально.

Відмітьте межу  (рівень  води) між підводною і надводною частинами пробірки  (мал.4).  Виконайте  те 

ж  саме, занурюючи  пробірку  в  розчин  солі,

цукровий сироп, яблучний сік, чай.                                                                                                                                

                                                                                  мал.4

 

Проведіть дослід

Поставте  на  стіл  три  скляні  банки (мал. 5):  1 л,  1 л,

2 л.

 Обидві  менші  банки  наповнені приблизно  на  три  чверті:  одна  -   чистою  водою,  інша  -   міцним  розчином кухонної  солі;  велика банка  -   порожня. В одну меншу банку опустіть яйце — воно відразу опуститься на  дно.  В  іншій  меншій  банці  яйце  тримається  на  поверхні,  і, коли ви стараєтеся його втопити, воно спливає.

   Покладіть яйце у велику банку і потроху наливайте в неї воду то  з  однієї меншої  банки,  то  з  іншої.  Яйце  буде  то  спливати,  то опускатися  майже  на  дно.  Коли  вода  буде  перелита  у  велику банку з обох малих банок повністю,  то яйце зупиниться приблизно посередині між дном і поверхнею води.

Чим пояснити таке дивне явище?

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

                                                          мал. 5

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бурячковська Ольга Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Фізика, Матеріали до уроків
Інкл
Додано
19 жовтня 2018
Переглядів
1783
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку