Сценарій позакласного заходу з фізики . Мета: Зацікавити школярів природничими науками, підтримати талановитих учнів, розширити їх кругозір, збагатити знання про навколишній світ, самопізнання; поглибити знання учнів з природничих наук; розвивати логічне мислення, креативність, уміння працювати самостійно.
Міністерство освіти і науки України
Відділ освіти виконавчого комітету Апостолівської міської ради
Апостолівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №4
Позакласний захід з фізики
на тему:
«»
Яцків Любов Йосафатівна,
учитель фізики та інформатики,
Апостолівської загальноосвітньої школи
І-ІІІ ступенів №4
2017
Тема. Колосок усіх нас поєднав
Мета. Зацікавити школярів природничими науками, підтримати талановитих учнів, розширити їх кругозір, збагатити знання про навколишній світ, самопізнання;
поглибити знання учнів з природничих наук;
розвивати логічне мислення, креативність, уміння працювати самостійно.
Тип заняття. Конкурс.
Обладнання. Плакати, малюнки з теми «колосок», презентації «Колосок», публікація, веб-сайт.
«Немає абстрактного учня. Мистецтво й майстерність навчання й виховання полягає в тому, щоб розкривати сили й можливості кожної дитини, дати їй радість успіху в розумовій праці…»
«Сто порад учителю» В. Сухомлинський
Сценарій конкурсу «Колосок усіх нас поєднав»
Вчитель. Я рада вітати всіх присутніх у цьому залі.
Рада вітати тих, хто сіє в людські душі - Розумне, добре і вічне.
Рада вітати всю нашу шкільну родину. І, звичайно, коли у родини свято радіють всі: і дорослі і діти.
Тож радійте разом з нами, співайте разом з нами.
Пісня «Родина»
Хоча наша зустріч професійна, але дозвольте привітати вас в стінах нашої школи просто, по-людському.
1.Як світло і радісно у нашому залі.
Вогні світанкові яскраво горять
Сьогодні на свято усі ми зібрались
Дозвольте вас хлібом і сіллю зустрічать.
2.Хлібом у нас зустрічають гостей
Хліб на весіллі цвіте короваєм
Хліб - це дитинство, і слава і честь
Хліб - це багатство рідного краю.
3.Прийміть цей хліб, як згадку про наше місто
В духмяні ранки золотом пролиті.
В нім материнська ласка і тепло.
В нім теплий подих батьківського жита
Пісня «Ой, ви, любі друзі»»
Тема сьогоднішнього нашого заходу: «Колосок-усіх нас поєднав»
Вже стало традицією в нашій школі збирати два рази в рік, самих розумних учнів на природничий конкурс «Колосок».
«Колосок» для дітей це щось більше як урок, це щось більше ніж змагання,
Це щось більше – бо це свято. Це просто «Колосок»
«Колосок»
Він поєднав 5 років і 15
Він поєднав усіх учителів
Бо в ньому є розумне і прекрасне
Бо в ньому є знання й дитячий спів
Бо в ньому є і досліди і чудеса природи
Цікава географія і погляд в мікроскоп
Якщо чогось не знаєте, то в «Колоска» спитайте
А краще прочитайте журнал наш «Колосок»
А втім, послухайте самих учнів
Пісня. Гімн журналу « Колосок»
1. Якщо чогось не знаєте, не треба сумувати –
На всіх у світі вистачить питань і таємниць!
Коли до знань ви прагнете, то „КОЛОСОК” читайте,
Майбутній академіку та юний мандрівник!
Рефрен 1:
Тут фізика і хімія, і погляд в мікроскоп –
Шукай нові дослідження в журналі „КОЛОСОК”.
По зернятку, по зернятку вивчаєм зміст проблем,
І разом з „КОЛОСОЧКОМ”
Ростем, ростем, ростем!
І разом з „КОЛОСОЧКОМ” ми
Ростем, ростем, ростем!
2. Теорії і досліди та чудеса природи,
Скарби Землі і техніка та читачів листи.
Із „КОЛОСКОМ” відкриються для нас нові простори:
На різний смак, на різний вік проекти і казки!
Рефрен 2:
Цікава географія і погляд в мікроскоп –
Чекай нові історії в журналі „КОЛОСОК”!
По зернятку, по зернятку складай шлях до мети,
І разом з „КОЛОСОЧКОМ”
Рости, рости, рости!
І разом з „КОЛОСОЧКОМ” ти
Рости, рости, рости!
А зараз запрошуємо на сцену наших найменших учасників.
Тих, котрі три роки поспіль беруть участь у конкурсі «Колосок».
Тих котрі нагородженні срібними і золотими сертифікатами.
То ж просимо їх до слова
1.Ми веселі колосочки
У всіх нас вишиті сорочки
Любим школу,маму й тата
Ще й змагатися завзято
2.Колосок нас поріднив
І на свято запросив.
Всіх ми щиро вас вітаєм
Щастя, успіхів бажаєм
3.Ми є срібні колосочки
У нас теж вишиті сорочки.
Хоча в Україні рідній
Колоски усі добірні
4.Є між нами золоті
Та не всі ми є такі
Але ми всі так трудились
Працювали, не лінились
Щоб успіхів досягти
І дійти всім до мети
5.Тож приклад беріть із нас
Ми уже є третій клас
Вчитель. Ми щиро вдячні цим маленьким створінням, які є такими щирими,
відвертими як на сцені, так на уроці, так і в житті!
Вчитель. А зараз до слова ми запрошуєм наших учасників сьогоднішньої
вікторини
1.Народні звичаї хороші
В Україні є у нас
Зібрать добірні колосочки
Бо “побесідувати” вже час.
2.Щоб усіх перемагати
Треба Розум розвивати
Гостре око,слух,терпіння
І тоді прийде уміння.
3.Про команду в сам кінець
Глядач скаже молодець,
То ж примощуйся зручненько
Поговоримо жвавенько.
4.Виберем журі почесне
І змагання буде чесне
Вчитель. Отже, до складу журі запрошуємо наших гостей
Вчитель.
Основне вам, друзі, розумом дерзати
На всі запитання відповідь давати.
Сміливість, уважність хай бринить щораз
Бути переможцем хоче кожен з вас
Сьогодні ми побачимо - хто швидший і спритніший.
А також всі дізнаємось - хто тут найрозумніший
А зараз всім бажаємо «Ні пуху,ні пера!!!»
Увага! Ми на старті!!! Почнеться зараз гра!!
ВІКТОРИНА
І ТУР
КРАЩИЙ ЧИТАЧ УКРАЇНИ ЗА ВЕРСІЄЮ ЖУРНАЛУ « КОЛОСОК»
1.Назвіть найбілішу істоту на Землі (КОЛОСОК,№1/2011)
Відповідь:Жук
Коментар:Використавши оптичну мікроскопію,лазерний аналіз і спектрометрію,науковці з’ясували, найбілішою істотою на Землі є невеликий жук,знайдений у Південно-Східній Азії.
2.У часи Галілея не було точних годинників, секундомірів. Який спосіб придумав учений,щоб відрахувати однакові проміжки часу?
Відповідь:Задавав ритм
Коментар:Диригент оркестру,махаючи паличкою,вимірює проміжки часу з досить великою точністю,не думаючи про секунди. Якщо ударний інструмент вступає з запізненням усього лише на частку секунди,наприклад 1/64 музикального такту,це помітить не лише диригент, але й слухачі. Звісно,якщо слон не наступив їм на вухо
3.Ця рослина-чудовий медонос,з їх стебел виготовляють папір, вона-один з найкорисніших продуктів харчування. У народі про неї говорили:
Із мішка-на забаву,а із пляшки-на приправу?
Відповідь: Соняшник
4.Коли оранжевий ящик називають чорним?
Відповідь:Чорний ящик,у якому записується інформація про все, що відбувається на борту літака, насправді не чорний а оранжевий.
Коментар:Оранжевий наче гіпнотизує і притягує погляд. Дуже помітний. А ще це улюблений колір фанатів… Донецького Шахтаря!
5.Чорний ящик. Їх їдять сирими, в’яленими,смаженими, вареними і називають «хлібом пустелі». Ми теж їх їмо. Що у чорному ящику?
(№2,2009рік,стор.32)
Відповідь: Фініки.
6.Філателіст збирає марки, нумізмат збирає - монети, а що збирає - філуменіст?
Відповідь:Етикетки від сірникових коробок.
(№3,2010,стор.9)
7.ДОСЛІД.Апельсин плаває у воді. Через хвилину я продемонструю,що цей апельсин у цій воді потоне. Що я зроблю?
Відповідь:Зніму з нього шкірку.
Коментар. У шкірці апельсина є багато бульбашок повітря.
8.Якщо чоловік народить дитину, то він отримає 1 мільйон доларів від Нобелевського комітету. А який «супертато» у світі тварин виношує і народжує малят?
Відповідь:Морський коник.
Коментар: До речі, Нобелівську премію йому ніхто не обіцяв!
9. Про яких видатних вчених нагадують ці предмети: яблуко і корона?
Відповідь: яблуко – Ньютона, корона – Архімеда.
10.ЧОРНИЙ ЯЩИК. Продукт, який є у чорному ящику, містить 300 різноманітних речовин, він має унікальну біологічну активність. Японці називають його королем продуктів. Що у чорному ящику?
(№2,2010рік,стор.24-25)
Відповідь:Мед
11. В який час Ейфелева вежа стає вищою на 15 см?
Відповідь: влітку (під час нагрівання метали розширюються)
Журі оголошують результати конкурсу, нагороджують переможців.
ІІ ТУР
АСТРО-ГЕО-ЕКО
12.У 1992 році учені оголосили про відкриття першої планети за межами нашої Сонячної системи.Зараз таких планет відкрили понад 600.А як їх називають?
Відповідь:Екзопланети.
ФОТОЗАПИТАННЯ
13.Хто це і в який день він став знаменитим?
Відповідь:Юрій Гагарін.12 квітня
14.Назвіть планету, у надрах якої температура вища, ніж на поверхні Сонця?
Відповідь: Земля.
15.Сподіваюсь, ви не вважаєте, що комахи лише заважають нам жити: дзижчать, жалять, розносять інфекці? Чому натуралісти вважають комах дуже корисними для природи?
Відповідь:1) запилюють квіти,
2) є кормом для птахів.
16. Переконайте членів журі, що Земля кругла. Наведіть один доказ.
Варіанти відповідей.
1. Вигляд Землі з космосу
2. Вигляд тіні від Землі у місячне затемнення
3. Кругосвітні подорожі
4. Розширення горизонту
5. Поступове зникнення кораблів за горизонт
17. Ці три двигуни так і не зрушили з місця транспортний засіб.
(з байки)
Відповідь: Лебідь, Рак і Щука
ІІІ ТУР
ЗАПИТАННЯ ВІД ЧЛЕНІВ ЖУРІ
18.Географія. У багатьох районах нашої планети зустрічаються цікаві форми рельєфу. Як виникли ці феномени природи?
Відповідь: Вивітрювання.
19. Колись ця гірська порода цінувалася на вагу золота. Зараз вона дешева, але її родовища в одних країнах виснажуються, в інших - її видобуток дорожчає. Про яку породу йде мова?
Відповідь: Сіль.
20.ХІМІЯ. Яку речовину Леонардо да Вінчі назвав «соком життя на Землі»?
Відповідь: Воду.
21.ФІЗИКА.
У яких хлопчиків молекули рухаються швидше: у здорових чи у застуджених?
Відповідь: у застуджених, бо у них висока температура.
22.Ножниці, бланк учасника конкурсу «КОЛОСОК» (практичне завдання).
Існує легенда про заснування стародавнього міста Карфагена. Дідона, дочка Мирського царя, купила у Нумідійського царя стільки землі,«скільки її охопить волова шкура».
За 1 хвилину виріжте з бланку відповідей учасника конкурсу «КОЛОСОК» суцільну смужку, яка охопить всю вашу команду.
23. Чекав обіду журналіст, з'їв бутерброд, став футболіст.
Яку допомогу надає ця фраза при вивченні фізики?
Відповідь: допомагає запам’ятати кольори спектра (за першими буквами слів)
24.АСТРОНОМІЯ.Сонце.8 хвилин. Як пов’язане небесне світило і цей проміжок часу?
Відповідь:За цей час світло проходить відстань від сонця до землі.
25.БІОЛОГІЯ. Що робить лінивців зеленими і непомітними серед листя дерев?
Відповідь:Водорості у його шерсті.
26.Плодами вишні ласують і горобці, галки. Але галка це робить з великою користю для вишні. Яку користь приносить галка, поїдаючи плоди вишні?
Відповідь:Поширюють вид.
Вчитель.
Участь у конкурсі «Колосок усіх нас поєднав» дав можливість вам, учням ще раз перевірити свої вміння застосовувати знання на практиці, відчути азарт змагання і радість успіху, увійти до складу єдиної команди, яку об’єднує прагнення до нових знань.
Пісня
‘Колосок” закінчивсь - нам пора йти додому.
Творче завдання « Урок у віршах»
Рослини і тварини, фізичні формули та процеси, географічні об'єкти та хімічні перетворення заслуговують на те, щоб ви присвятили їм поезію. Використайте у віршах нові терміни, вивчені на занятті. Напишіть, як саме вчителеві вдалося заполонити вашу увагу. Вірші та найцікавіші рецепти ваших улюблених уроків будуть надруковані в журналі « Колосок» у рубриці « Урок у віршах».