Урок з фізики "Розв'язування задач на кількість теплоти при охолодженні чи нагріванні"
На основі конспекту М.М.Гриба
Урок фізики у 8 класі, супроводжується презентацією
Урок 10. Розв’язування задач на розрахунок кількості теплоти.
Освітня . Вчити учнів розв'язувати задачі на обчислення кількості теплоти, питомої теплоємності речовини, маси тіла, дати учням початкові уявлення про закон збереження енергії в теплових процесах
Розвиваюча. Розвивати логічне мислення і увагу учнів.
Виховна. Виховувати охайність, наполегливість при досягненні мети;
формувати навички колективної праці.
Тип уроку. Урок формування вмінь і навиків .
Прилади та матеріали: картки для тестового опитування учнів, картки з готовими розв’язками для перевірки(робота в групах), картки «настрою», презентація pptx.
Хід уроку
(весь хід уроку супроводжується презентацією формату .pptx)
1.Організаційний момент.
Вітання з учнями. Перевірка готовності присутніх учнів до уроку.
2.Перевірка домашнього завдання.
Один учень на дошці розв’язує домашню задачу.
3.Актуалізація опорних знань (застосування цікавої форми тестування, за допомогою ІКТ)
Тестова перевірка знань
Учитель читає запитання, а на моніторі учні спостерігають варіанти відповідей і вибирають правильний. На вибір відповіді дається 5 с, після чого правильна відповідь відзначається зірочкою.
Після тестування учитель просить учнів просигналізувати про свої результати за допомогою зелених карточок.
Учитель :«Підніміть будь ласка карточки у кого
Оцінювання учня , який розв’язував задачу біля дошки.
4.Мотивація навчальної діяльності.
Учитель розповідає учням про Я. А. Смородинського, який у свою чергу є учнем Л. Д. Ландау . І після оголошення епіграфу пропонує учням проблемне запитання.
Проблемне запитання: прочитавши епіграф уроку, як ви думаєте, над чим ми сьогодні будемо працювати?
Тема: Розв’язування задач на розрахунок кількості теплоти.
5. Сприйняття та засвоєння нового матеріалу.
Колективне розв’язування задач:
Слово учителя: учитель розповідає учням про аквапарк, демонструючи фотографії атракціонів тернопільського аквапарку «Лімпопо»(Алігатор)
Задача 1. Яка кількість теплоти потрібна для нагрівання води від 15°С до 25°С в басейні, довжина якого 100м, ширина 6 м, глибина 2 м?
Після розв`язування задачі, вчитель демонтрує на моніторі її розв`язок, для того, щоб ще раз перевірити правильність розв`язку.
Дано:
|
V=1200 м3 m=1200 м3∙1000 =1 200 000 кг Q=
Відповідь: 50 400 МДж |
Q −? |
Слово вчителя: Вирощування соняшнику та виробництво олії – один з найдавніших видів сільськогосподарського виробництва на території України, що пов’язано з наявністю необхідних природних та кліматичних ресурсів, розвинутою землеробською культурою населення. Соняшникова олія – національний продукт українців.
Робота в групах.
Ділимо учнів на три групи за кольорами світлофора. Після виконання завдання червоні відповідають з місця, жовті перевіряють за готовими відповідям, зелені записують відповідь на дошці.
Завдання для групи «Червоних»
Дано:
|
m=300∙5 кг=1500 кг Q=
Відповідь: 50 400 МДж |
Q −? |
Завдання для групи «Жовтих»
Дано:
|
Відповідь: 50 400 МДж |
t2−? |
Завдання для групи «Зелених»
1. У радіатори водяного опалення надходить вода температурою 800С і виходить з них температурою 600С. Яку кількість теплоти віддає за добу вода, якщо за 1 год через радіатори протікає 120 л води?
Дано:
|
Відповідь: 241,92 МДж |
Q−? |
6.Осмислення об'єктивних зв'язків
Після закінчення роботи в групах проводиться перевірка правильності розв'язання задач. Один учень від групи пояснює, як розв'язана задача за алгоритмом:
Крім того, група здає учителю письмово оформлене розв'язання задачі (від групи одна робота). А за наявності часу можна ще донести учням деяку інформацію щодо їх задач, а саме:
Оцінювання роботи груп.
При наявності часу використати додаток №1.
7.Підсумок уроку.
Учитель дає запитання учням:
Давайте, ще раз повернемося до епіграфу нашого уроку. Як Ви його розумієте зараз?
Що Вам вдавалося найкраще?
З якими завданнями виникали труднощі?
Учитель: «Оцініть будь ласка зараз свої знання з сьогоднішньої теми за допомогою карток самооцінювання: зелений колір – Ви добре засвоїли матеріал, а червоний – ще дещо потрібно опрацювати.»
Учитель повідомляє кілька оцінок учням (3-4) , а інших інформує, що їм також будуть виставленні оцінки, але на основі перевірених тестів і задачі, яка була у їхній групі.
8.Домашнє завдання.
Повторити параграф 45. Розв`язати задачі: №390 І варіант, №395 ІІ варіант ( ст. 190)
Додаток №1:
Додаток №2:
Додаток №3: