Лабораторна робота №4. Визначення фокусної відстані та оптичної сили тонкої лінзи.

Про матеріал
Лабораторна робота №4. Визначення фокусної відстані та оптичної сили тонкої лінзи. (Онлайн)
Перегляд файлу

Лабораторна робота № 5

Тема. Визначення фокусної відстані та оптичної сили тонкої лінзи.

Мета: визначити фокусну відстань та оптичну силу тонкої збиральної лінзи.

Обладнання: ПК, https://phet.colorado.edu/sims/html/geometric-optics/latest/geometric-optics_uk.html

Вказівки до роботи

Підготовка до експерименту

1. Перед тим як виконувати роботу згадайте:

1) вимоги безпеки під час роботи з компютером; 2) формулу тонкої лінзи; 3) означення оптичної сили лінзи.

2. Проаналізуйте формулу тонкої лінзи, подумайте, які вимірювання вам слід зробити, щоб визначити фокусну відстань лінзи.

Хід роботи:

Результати вимірювань відразу заносьте до таблиці.

  1. Відкрийте онлайн лабораторію  https://phet.colorado.edu/sims/html/geometric-optics/latest/geometric-optics_uk.html
  2. Якщо потрібно змініть параметри лінзи
  3. Виберіть предмет зображення якого будете отримувати
  4. Розташуйте об’єкт 1 на певній відстані від лінзи та отримайте зображення.

 

 

 

  1.  Виміряйте відстань d від об’єкта 1 до лінзи та відстань f від лінзи зображення.

 

 

 

 

ООпрацювання  результатів експерименту

1. Для кожного досліду визначте:

1) фокусну відстань лінзи (скориставшись формулою тонкої лінзи); 2) оптичну силу лінзи (скориставшись означенням оптичної сили).

2. Закінчіть заповнення таблиці.

Номер досліду

Відстань від предмета до лінзи d, м

Відстань від лінзи до екрана f, м

Фокусна відстань лінзи F, м

Оптична сила лінзи D, дптр

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

Додаткове завдання.

Визначити яке зображення дає лінза. Які вимірювання можна зробити для цього? Порівняйте результати.

 

 

Аналіз експерименту та його результатів

Проаналізуйте експеримент і його результати. Сформулюйте висновок, у якому:

1) порівняйте значення фокусної відстані, одержані вами в різних дослідах;

2) дізнайтесь значення оптичної сили лінзи, та порівняйте його зі значеннями оптичної сили, отриманими в ході експерименту;

3) зазначте причини можливої розбіжності результатів.

 

 

«Фізика» підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів За редакцією В. Г. Бар’яхтара, С. О. Довгого

docx
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Розробки уроків
Додано
17 листопада 2022
Переглядів
9007
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку