Лабораторна робота 7

Про матеріал
Методика ознайомлення учнів з темами змістової лінії Комунікаційні технології. План-конспект уроку Тема: Авторське право та інтернет
Перегляд файлу

Лабораторна робота № 7

Тема: Методика ознайомлення учнів з темами змістової лінії Комунікаційні технології

План

  1. Завдання: показати на комп’ютері методику ознайомлення учнів із поняттями змістової лінії.

Ознайомлення учнів із поняттями змістової лінії в інформатиці може бути проведено з використанням комп'ютера та спеціалізованого програмного забезпечення, такого як інтерактивні уроки чи віртуальні лабораторії. Також можна використовувати стандартні методи викладання, адаптовані до інформатичного контексту. Ось методика ознайомлення учнів із поняттями змістової лінії в інформатиці:

Визначення змістової лінії в інформатиці:

Почніть з визначення основного поняття - змістової лінії в інформатиці. Роз'ясніть, що це послідовність дій чи команд, які потрібно виконати для досягнення конкретної мети в програмуванні чи обробці даних.

Використання візуалізації:

Використовуйте інтерактивні засоби, такі як діаграми потоку чи блок-схеми, для візуалізації змістової лінії. Покажіть, як ці діаграми допомагають розуміти послідовність дій.

Порівняння з реальними прикладами:

Порівняйте поняття змістової лінії в інформатиці з реальними життєвими прикладами. Наприклад, можна порівняти створення програми зі складанням рецепту чи дорожньої карти.

Використання інтерактивних вправ:

Розробіть інтерактивні вправи, які дозволять учням створювати змістові лінії для простих завдань. Використовуйте програми для програмування, такі як Scratch чи Python, для практичного навчання створення змістових ліній.

Аналіз реальних програм:

Розгляньте приклади реальних програм і покажіть, як вони використовують змістові лінії для досягнення своєї мети. Розібрати декілька популярних програм чи додатків може бути корисним для учнів.

Завдання для творчого мислення:

Дайте учням завдання на створення своїх власних змістових ліній для вирішення певних завдань чи проблем в інформатиці. Заохочуйте їх до творчого підходу.

Заключення та повторення:

Підсумуйте головні поняття та надайте можливість учням підсумувати, що вони вивчили. Повторення важливо для закріплення навичок.

Підтримка та нагороди:

Створіть систему підтримки та нагород за успішне оволодіння змістовою лінією в інформатиці.

Ця методика допоможе учням зрозуміти поняття змістової лінії в інформатиці та навчити їх створювати послідовності дій для досягнення конкретних цілей в програмуванні та обробці даних.

  1. Складання плану-конспекту уроку з тем змістової лінії за будь-яким підручником на ваш вибір:

План-конспект уроку

Тема: Авторське право та інтернет

Мета:

     формувати предметну компетентність:

дотримуються правил безпечної роботи в Інтернеті; уміння налаштувати безпечний пошук та безпечний перегляд відео; вміння робити висновки та слухати співрозмовника.

     розвивати ключові компетентності:

       спілкування державною мовою – вміння усно і письмово висловлювати й тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди;

       спілкування іноземною мовою – уміння належно розуміти висловлене іноземною мовою, усно і письмово висловлювати й тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди;

       компетентність в природничих науках і технологіях – наукове розуміння природи і сучасних технологій, а також здатність застосовувати його в практичній діяльності;

       вміння навчатися впродовж життя – здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових вмінь і навичок, організації навчального процесу, вміння визначати навчальні цілі та способи їх досягнення, оцінювати власні результати навчання, навчатися впродовж життя.

Очікувані результати: учень розуміє поняття Інтернет, безпека, авторське право.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: зошит з друкованою основою, презентація, інструктивна картка, комп’ютери з мережею Інтернет.

 План уроку (40 хв)

  1. Організаційний етап ( 1 хв.)
  2.  Актуалізація опорних знань ( 2 хв.)
  3. Мотивація навчальної діяльності ( 3 хв.)
  4. Вивчення нового матеріалу ( 10 хв.)
  5. Засвоєння набутих знань ( 10 хв.)  Фізкультхвилинка ( 1 хв.)
  6. Формування вмінь та навичок ( 10 хв.)  Релаксація ( 1 хв.)
  7. Закріплення знань. Підсумки уроку ( 2 хв.)

Хід уроку

  1. Організаційний етап

Ось і все! Дзвенить дзвінок,

В гості йде до нас урок.

Сядьте зручно! Усміхніться

І на мене подивіться!

  1. Актуалізація опорних знань

-         Отож, діти, давайте пригадаємо те, що ми вже знаємо безпеку в інтернеті.

  • На скільки сьогодні є безпечним користування інтернетом?
  1. Мотивація навчальної діяльності

Вправа «Безпечні правила»

Безпечна поведінка

Небезпечна поведінка

Твердження вчителя

1. На уроках інформатики працювати за комп'ютером можна тільки з дозволу вчителя.

2. Якщо твій друг пропонує погратися, необхідно обов'язково знайти хвилинку для комп'ютерної гри.

3. Якщо не працює миша, необхідно перш за все подивитись, чи не висмикнувся її дріт з системного блоку.

4. Якщо необхідно дуже швидко зайняти місце за комп'ютером, необхідно прибігти до нього.

5. Не можна торкатися пальцями чи іншими предметами екрана монітору.

6. Якщо не можеш розглянути щось на екрані, посунься ближче до нього — так буде краще видно.

7. Під час роботи за комп'ютером руки мають бути чистими і сухими.

8. Якщо бачиш на екрані несподіваний результат роботи чи несправності в роботі комп'ютера, терміново повідом про це вчителя.

Отримаємо таку таблицю:

Безпечна поведінка

Небезпечна поведінка

1, 5, 7,8

2, 3, 4, 6

Отриманий код — це правильний порядок складів у нашій сьогоднішній темі.

Назвіть, будь ласка, тему уроку.

Таблиця кодування

1 — Без

5 — пе

2 — Ін

6 — ті

3 — тер

7 — ка

4 — не

8 — в

1 5 7 8 2 3 4 6 — отриманий код.

Без-пе-ка в Ін-тер-не-ті.

Отже, тема уроку — «Безпека в Інтернеті».

— Ми щойно з'ясували правила безпечної поведінки в комп'ютерному кабінеті, ви добре знаєте правила безпечної поведінки на вулиці й вдома та в інтернеті, а сьогодні ми маємо з'ясувати що таке авторське право та кіббербулінг.

  1. Вивчення нового матеріалу

Любі учні! Скажіть, з ким вам приємніше спілкуватися — з тим, хто постійно бешкетує та псує ваш одяг і речі, чи з чемним, гарним учнем, який дотримується правил поведінки в суспільних місцях? (Діти відповідають.)

— Маєте рацію! Мені теж приємніше спілкуватися з тими людьми, які дотримуються правил поведінки в суспільних місцях. Що може статися з людиною, яка не дотримується загальних правил (з нею станеться біда чи, якщо шкода буде дуже великою, її запросять до міліції).

 

Звісно, реальне життя й Інтернет-простір — це різні речі. Але Інтернет теж буває небезпечним.

З'ясуймо, чим може бути небезпечним Інтернет та яких правил необхідно дотримуватись, працюючи в Інтернеті.

Ти вже вмієш шукати інформацію в Інтернеті, додавати сайти до закладок, які тобі сподобалися.

Але знайдені тобою малюнок або фотографія створені певною людиною. Чи можеш ти їх використати? Адже використання чужої роботи без згоди її автора є порушенням  авторського права.

Право автора на його твір захищається законом. Існує міжнародний знак охорони авторського права — знак копірайта ©.

Деякі матеріали, розміщені в Інтернеті, можна безкоштовно використовувати, наприклад, у навчальних цілях.

Але запам’ятай: використання таких матеріалів обов’язково потребує посилання на автора та назву матеріалу, а також на сайт, де його розміщено.

Отже, використовуючи у своїх роботах матеріали з Інтернету, не забувай робити відповідні посилання. Сукупність таких посилань називають  списком джерел.

Зараз важко уявити життя сучасної людини без Інтернету. Ти вже знаєш, що Інтернет допомагає в навчанні, побуті, під час дозвілля. Але не можна забувати про безпеку під час роботи в Інтернеті.

Отже, працюючи в Інтернеті, слід дотримуватись певних правил.

 

  1. Засвоєння набутих знань

Робота у зошиті

Завдання 1

Розглянь схему та обговори з друзями, як можна захистити своє приватне життя в інтернеті та життя своїх друзів.

Завдання 2

Розглянь світлини. Склади розповідь, як уберегти себе від інфекційних захворювань.

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Хто там, хто там вже втомився( оплески в долоні )

І наліво похилився(нахил вліво)

Треба всім нам разом встати

Фізкультпаузу почати

Руки вгору, руки вбоки

І зроби всього 2 кроки

Руки вгору, руки вниз

На сусіда подивись

І тихесенько сідай,

Працювати починай!

VI. Формування вмінь та навичок

Діти, а зараз ми з вами повторимо правила поведінки в комп’ютерному класі і правила поведінки за комп’ютером за допомогою гри. Я буду вам говорити правила, а вам потрібно підтвердити правильно чи ні. Якщо правильно, то ви піднімаєте 1 руку вгору, якщо ні, то піднімаєте 2 руки вверх. Всім зрозуміло? Добре, тож почнемо.

1. В комп’ютерний зал потрібно вбігати та штовхатися.

2. Вмикати комп’ютери можна тільки з дозволу вчителя.

3. Не можна чіпати дроти та самостійно їх вимикати.

4. Не можна торкатися екрану та тильної сторони монітору.

5. У кабінет можна заходити у верхньому одязі, із їжею та напоями.

6. Коли в кабінет хтось заходить, коли ви сидите за комп’ютерами, то можна  вставати з місця.

7. Якщо ви виявили несправність, то можна самостійно виправляти.

8. Перед роботою потрібно переконатися у відсутності видимих пошкоджень.

9. За комп’ютером потрібно працювати із чистими руками.

- Молодці! Наш комп’ютер задоволений вашими відповідями.

Виконання практичного заняття

ІНСТРУКТИВНА КАРТКА

Тема: Авторське право і Інтернет

  1. Завдання: http://learningapps.org/4581789
  2. За допомогою браузера: Відшукайте відео в мережі Інтернет за ключовими словами - Що таке авторське право? Пригоди Тимура Переглянь навчальне відео, збережи посилання на нього в закладки браузера.

Релаксація

Кажуть очі, що втомились,

В монітор вони дивились.

Я очам допоможу, вліво, вправо поводжу,

Потім проведу по колу –

Будуть оченьки здорові!

Подивились вправо, вліво,

Вгору, вниз, собі на ніс!

Знову вправо, знову вліво

 І покліпали очима!

VII. Закріплення знань. Підсумки уроку

Наш урок - добіг кінця

Скоро задзвенить дзвінок

Підведемо підсумок.

  1. Як ти розумієш поняття «авторське право»?
  2. Яких правил потрібно дотримуватися при використанні матеріалів, знайдених в Інтернеті?
  3. Які правила безпечної роботи в Інтернеті?

 

docx
Додано
26 жовтня 2023
Переглядів
207
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку