Лабораторна робота "Геометрична оптика"

Про матеріал

Лабораторна робота " Геометрична оптика" використовується для унаочнення отриманих знань з теми "Оптика". Крім основних завдань, лабораторна робота ще містить і творче завдання. В наслідок цього, учень не лише запамятовує теоретичний матеріал, але і знає де і як використати його на практиці

Перегляд файлу

Завдання для учнів «Геометрична оптика»: Зображення в лінзах

 

 

Мета навчання: Учні зможуть пояснити

• Як збиральні  лінзи утворюють зображення.

• Як лінзи змінюють зображення, де зображення з'являється і як воно виглядає.

 

  1. Коли ви робите лабораторну роботу роботу з лінзою, ви можете побачити зображення лампочки на екрані як показано на малюнку 1.

 

  1. Як ви думаєте, як лінза змінює світло від лампи, щоб утворити зображення?  Як ви думаєте, чому зображення перевернуте?

• Обговоріть ваші ідеї з вашим партнером, а потім зробіть малюнки, що ілюструють  ваші ідеї.

• Використайте моделювання «Геометрична оптика» для перевірки своїх ідей. Обговоріть, чи  змінилися ваші попередні думки щодо утворення зображень лінзами.

  1. Напишіть свої стислі висновки, у яких поясніть, яким чином формується реальне зображення за допомогою графічної побудови променів збиральної лінзи.  Поясніть свої висновки за допомогою схематичного малюнка. Обов'язково вкажіть, чому зображення перевернуте,  і чому воно змінюється в розмірах при різних відстанях між лінзою і реальним предметом.
  2.  Якщо ви хочете зробити свій телескоп, то які б лінзи (з якими характеристиками) ви б обрали? Як ці характеристики впливатимуть на зображення, які ви побачите?

• Використайте моделювання «Геометрична оптика» для перевірки своїх ідей. Складіть таблицю для узагальнення, як кожна змінна впливає на те, як виглядає зображення.

• Опишіть характеристики лінз, які б краще підійшли для об'єктиву  телескопа. Поясніть, свій вибір. Чому телескоп з такими лінзами буде добре працювати?

• Які  б лінзи ви вибрали, якщо б ви робили мікроскоп? Чому?

 

 

 

  1. Використовуйте лупу, щоб подивитися на цей папір.

• Дослідіть, як зробити, щоб слова були якомога більшими.

• Обговоріть з вашим партнером, як ви думаєте, як формується зображення.

  1. Використайте моделювання «Геометрична оптика»  і увімкніть опцію «Уявне зображення» щоб побачити, як формується уявне зображення на лівій стороні лінзи. Уявіть, що ви перебуваєте на правій стороні,  дивлячись в об'єктив, як на картинці нижче.

 

 

 

 

 

 

 

 

• На окремому аркуші напишіть листа до ваших батьків, щоб пояснити, як працює збільшувальна лінза. Включіть до пояснення, як розмір лінзи, її фокусна відстань і місце розташування предмету впливають на зображення, що ви бачите. Проілюструйте вашого листа схематичним малюнком, що показує, як ідуть промені світла, щоб ви побачили зображення.

 

  

doc
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 9 клас (Засєкіна Т.М., Засєкін Д.О.)
Додано
25 липня 2018
Переглядів
1508
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку