Лабораторне заняття № 8
Тема. Голосні У-Ю.
Мета: закріпити загальні правила письма, розвивати навички швидкої раціональної грамотності, удосконалювати навички читання стенограм, з’ясувати особливості написання голосних У-Ю.
Ключові слова: стенограма, з’єднувальна лінія, діактриний зчнак, правило строофності.
Питання для обговорення
Завдання 1. Застенографуйте слова. Напишіть вправу 2 рази.
Указ, узвіз, уха, училище, юрист, ювелір, юрта, Ульяна, урок, ураган, увага, упряж, ухил, удача, веду, везу, перешлю, біжу, юшка, Україна, бідую, варю, мию, додому, приїду, весну, дівчинку, вишиваю, юрба.
Завдання 2 . Накресліть таблицю і випишіть приклади написання У-Ю на початку, в середині і в кінці слова (по 5 слів).
У-Ю (на початку) |
|
У-Ю (в середині) |
|
У-Ю (в кінці) |
|
Завдання 3. Прочитайте стенограму і запишіть.
Завдання 4. Застенографуйте і звірте зі стенограмою.
Майка, наймати, найми, знайти, пайка, байка, сайра, тайм, чайка, майдан, шайба, тайга, чайва, крейда, крейсер, зайди, байкал.
Завдання 5. Застенографувати.
Ай, ій, дай, дбай, дуй, пий, лий, чай, знай, музей, мий, бий рай, малюй, край, грай, читай, вийди, Алтай, здаай, умій, намалюй, любий, великий.