Тема уроку: Лабораторна робота. Перевірка законів послідовного та паралельного з’єднання провідників.
Мета уроку:
Навчальні: повторення і закріплення знань про паралельне і послідовне з’єднання провідників; формування вміння складати коло, вимірювати і обчислювати характеристики електричного кола, користуватися схемою електричного кола.
Розвивальні: розвиток експериментальних умінь, навичок дій за алгоритмом; формування навичок використання електронних симуляцій для побудови моделей реальних об’єктів.
Виховні: виховання акуратності, ретельності при виконанні завдання; виховання уважного ставлення до безпеки діяльності.
Формування компетентностей:
Тип уроку: урок засвоєння навичок і вмінь.
Основні терміни і поняття: електричний струм, опір, напруга, сила струму, паралельне і послідовне з’єднання провідників, схема електричного кола, елементи електричного кола (вимірювальні прилади, реостат, резистор, ключ).
Наочність: мультимедійна презентація Рower Рoint, симуляція PhET.
Форми роботи: лекція викладача, бесіда, фронтальне усне опитування, самостійне моделювання досліду і обробка результатів, тестування.
План уроку
Актуалізація опорних знань |
3 хв |
|
Демонстрації (віртуальна |
7 хв |
|
симуляція) |
19 хв |
Самостійно збираємо схему
|
Аналіз експерименту та його результатів
|
15 хв |
|
Домашнє завдання |
1 хв |
Повторити §7-8, https://is.gd/hRNuit |
ЛАБОРАТОРНА РОБОТА
Тема: Перевірка законів послідовного та паралельного з'єднання провідників
Мета: закріпити вміння складати електричне коло, вимірювати силу струму і напругу, визначати опір ділянки кола; навчитися досліджувати закономірності послідовного і паралельного з'єднання провідників.
Обладнання: джерело струму; два резистори; амперметр; вольтметр; ключ; з'єднувальні провідники.
ТЕОРЕТИЧНІ ВІДОМОСТІ
Сила струму в усіх провідниках однакова, оскільки електричний заряд у них не нагромаджується й через будь-який поперечний переріз провідника за певний ас проходить один і той же заряд, тобто .
Напруга на кінцях даної ділянки кола складається з суми напруг у кожному провіднику: .
Застосовуючи закон Ома для ділянки кола, можна довести, що
.
Напруга на кінцях провідника, з’єднаних паралельно, одна й та сама:
Застосовуючи закон Ома для ділянки кола, можна довести, що .
ХІД РОБОТИ
Суворо дотримуйтесь інструкції з безпеки.
Перевірка послідовного з’єднання провідників
Опис схеми
Схему для визначення опору послідовно увімкнених провідників показано на рисунку 1.
На цьому рисунку опори R1 і R2, ключ К, джерело струму ε і амперметр А сполучені послідовно.
До клем вольтметра приєднано два проводи, другі кінці яких підключаються до кінців опору, на якому хочуть виміряти напругу, наприклад, на опорі R1.
Таблиця 1
Напруга, В |
% |
Сила струму, А |
Опір, Ом |
% |
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Перевірка паралельного з’єднання провідників
Опис схеми
Схему для визначення опору паралельно сполучених провідників показано на рисунку 2.
На цьому рисунку сполучені між собою послідовно: джерело струму ε, амперметр А, група з двох опорів (R1 та R2) та вольтметра V, сполучені між собою паралельно.
Таблиця 2
Напруга, В |
Сила струму, А |
% |
Опір, Ом |
% |
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Оцінка похибки експерименту
Аналіз експерименту та його результатів
Проаналізувавши результати, зробіть висновок, у якому зазначте:
1) які досліди ви проводили;
2) які співвідношення були підтверджені;
3) які чинники вплинули на точність результатів експерименту.
Контрольні запитання
https://naurok.com.ua/test/poslidovne-i-paralelne-z-ednannya-providnikiv-4668.html
Домашнє завдання
Повторити §7-8, https://is.gd/hRNuit