"Вивчаємо фізику цікаво"

Про матеріал
Фізика завжди лякає учнів своєю складність, але в той час і захоплює. Щоб зробити її цікавою, доступною, зрозумілою поряд з традиційними уроками часто використовую ігрові технології, або моменти ігрових уроків. Адже підготувати цілий урок ігровий, вимагає багато зусиль як з боку вчителя, так і учнів.
Перегляд файлу

   Фізика завжди лякає учнів своєю складність, але в той час і захоплює. Щоб зробити її цікавою, доступною, зрозумілою поряд з традиційними уроками часто використовую ігрові технології, або моменти ігрових уроків. Адже підготувати цілий урок  ігровий, вимагає багато зусиль як з боку вчителя, так і учнів.

   Вікторини, змагання, дискусія, мозковий штурм, ігри: «ланцюжок», «хто першим?», «так чи ні?», «знайди помилку» та інші  - є домінуючими під час проведення саме моїх нетрадиційних уроків, дають можливість доповнити і поглибити знання учнів, розвинути інтерес до предмету, формувати у них компетенції, яких потребує сучасне життя, зокрема:

  1. соціальні (брати на себе відповідальність, бути активним у прийнятті рішень у суспільному житті);

     2) полікультурні (розуміння несхожості людей, взаємоповага до їхньої мови, релігії, культури);

     3) комунікативні (опанування усних і писемних спілкувань);

    4) інформаційні (уміння здобувати, критично осмислювати й використовувати різноманітну інформацію).

   Вважаю, що за всієї різноманітності нетрадиційних уроків в основі кожного з них лежить така форма організації навчання, як дидактична гра, за допомогою якої можна керувати діяльністю учнів, їхнім інтелектуальним і психічним розвитком.

   У виборі дидактичних ігор важливу роль відіграє віковий фактор. Якщо для

учнів 7-8 класів характерними є уроки-змагання, уроки естафети, урокиподорожі, уроки-казки, театралізовані уроки, то для старшокласників ігри “дорослішають”. Тут переважають ділові, рольові ігри, які реалізуються через уроки-конференції, уроки-інтерв’ю, уроки-диспути, інтегровані уроки, уроки суди тощо.

   Це є  інтерактивне навчання, яке дозволяє різко збільшити процент засвоєння матеріалу. Оскільки впливає не лише на свідомість учня, а й на його почуття, волю (дії, практику). Все гострішою стає проблема вдосконалення форм організації процесу навчання, знаходження відповіді на запитання: “Як навчати, як створити умови для розвитку та самореалізації особистості в процесі навчання”. Як, залишаючись в рамках класно-урочної системи, підвищити ефективність навчального процесу, досягти високого інтелектуального розвитку учнів, забезпечити оволодіння ними навичками саморозвитку особистості. Уроки мають захоплювати учнів, пробуджувати в них інтерес та мотивацію, навчати самостійному мисленню та діям. Кожен учитель знає, що нетрадиційні уроки краще запам’ятовуються учнями, викликають зацікавленість і бажання взяти участь в уроці. Дитину втомлює пасивність, а праця, яка пов’язана із позитивними емоціями, сприяє гарному засвоєнню та закріпленню знань.

   Учителі – люди творчі, а тому вважаю, що той, хто шукає, знайде щось

нове і повчальне, вибачить недоліки і намагатиметься зробити урок ще кращим.

docx
Пов’язані теми
Фізика, Матеріали до уроків
Додано
23 квітня 2023
Переглядів
145
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку