Фізика завжди лякає учнів своєю складність, але в той час і захоплює. Щоб зробити її цікавою, доступною, зрозумілою поряд з традиційними уроками часто використовую ігрові технології, або моменти ігрових уроків. Адже підготувати цілий урок ігровий, вимагає багато зусиль як з боку вчителя, так і учнів.
Вікторини, змагання, дискусія, мозковий штурм, ігри: «ланцюжок», «хто першим?», «так чи ні?», «знайди помилку» та інші - є домінуючими під час проведення саме моїх нетрадиційних уроків, дають можливість доповнити і поглибити знання учнів, розвинути інтерес до предмету, формувати у них компетенції, яких потребує сучасне життя, зокрема:
2) полікультурні (розуміння несхожості людей, взаємоповага до їхньої мови, релігії, культури);
3) комунікативні (опанування усних і писемних спілкувань);
4) інформаційні (уміння здобувати, критично осмислювати й використовувати різноманітну інформацію).
Вважаю, що за всієї різноманітності нетрадиційних уроків в основі кожного з них лежить така форма організації навчання, як дидактична гра, за допомогою якої можна керувати діяльністю учнів, їхнім інтелектуальним і психічним розвитком.
У виборі дидактичних ігор важливу роль відіграє віковий фактор. Якщо для
учнів 7-8 класів характерними є уроки-змагання, уроки естафети, урокиподорожі, уроки-казки, театралізовані уроки, то для старшокласників ігри “дорослішають”. Тут переважають ділові, рольові ігри, які реалізуються через уроки-конференції, уроки-інтерв’ю, уроки-диспути, інтегровані уроки, уроки суди тощо.
Це є інтерактивне навчання, яке дозволяє різко збільшити процент засвоєння матеріалу. Оскільки впливає не лише на свідомість учня, а й на його почуття, волю (дії, практику). Все гострішою стає проблема вдосконалення форм організації процесу навчання, знаходження відповіді на запитання: “Як навчати, як створити умови для розвитку та самореалізації особистості в процесі навчання”. Як, залишаючись в рамках класно-урочної системи, підвищити ефективність навчального процесу, досягти високого інтелектуального розвитку учнів, забезпечити оволодіння ними навичками саморозвитку особистості. Уроки мають захоплювати учнів, пробуджувати в них інтерес та мотивацію, навчати самостійному мисленню та діям. Кожен учитель знає, що нетрадиційні уроки краще запам’ятовуються учнями, викликають зацікавленість і бажання взяти участь в уроці. Дитину втомлює пасивність, а праця, яка пов’язана із позитивними емоціями, сприяє гарному засвоєнню та закріпленню знань.
Учителі – люди творчі, а тому вважаю, що той, хто шукає, знайде щось
нове і повчальне, вибачить недоліки і намагатиметься зробити урок ще кращим.