«Чарівний килимок» з кольоровими комірками, які відповідають кольору цеглинок LEGO. Картку можна використати для вивчення кольорів, підрахунку, розпізнання номера, додавання чи віднімання в межах 100, множення та ділення, просторові відношення ( зліва чи справа, праворуч чи ліворуч), побудові кутів, прямих і ламаних ліній, можливість працювати, будувати та зіставляти.
Витоки здібностей та обдарувань
дітей – на кінчиках пальців.
Від пальців ідуть струмочки,
які дають наснагу творчій думці,
Чим більше майстерності в дитячих долоньках,
тим розумніша дитина.
В. Сухомлинський
Мабуть, немає зараз такої людини, яка б не була знайома з конструктором LEGO. Він користується популярністю. Граючи з LEGO, діти розвивають дрібну моторику, логічне та образне мислення, вчаться проявляти фантазію, коли збирають деталі за своїм задумом.
Властивість кольорових цеглинок конструктора LEGO - залучати та утримувати увагу дітей. Учні мають можливість експериментувати, самостійно осягаючи значення різних абстрактних понять, наприклад, законів математики. Крім того, вони із захопленням тренують так необхідні в сучасному житті метапредметні компетенції та вміння.
Основне завдання – зацікавити дітей у вивченні математики, української мови, інтегрованого курсу “Я досліджую світ”, навчити шукати та пояснювати власні рішення, розвинути навички логічного мислення та аналізу.
LEGO легко перетворити у розвиваючий посібник. Мною було розроблено завдання з використанням картки «Чарівний килимок» з кольоровими комірками, які відповідають кольору цеглинок LEGO. Картку можна використати для вивчення кольорів, підрахунку, розпізнання номера, додавання чи віднімання в межах 100, множення та ділення, просторові відношення ( зліва чи справа, праворуч чи ліворуч), побудові кутів, прямих і ламаних ліній, можливість працювати, будувати та зіставляти.
«Чарівний килимок»
Завдання «Сусіди числа»
Мета: удосконалювати вміння визначати наступне та попереднє число відносно заданого («сусідів числа»). Закріплювати у дітей навички кількісної та порядкової лічби в прямому та зворотному напрямку.
Короткий опис: Учитель називає будь-яке число в межах 100, а діти мають відшукати це число на килимку і цеглинками відповідного кольору показати «сусідів».
Наприклад: число 56, його сусіди 55 (жовтий колір) та 57 (блакитний колір). Діти мають показати цеглинками LEGO два кольори, відповідно жовтий і блакитний. За бажанням можуть поставити їх на потрібні числа килимка.
Завдання «Додавання і віднімання в межах 100»
Мета: вдосконалювати обчислювальні навички додавання і віднімання в межах 100.
Короткий опис: Учитель називає вираз, діти усно обчислюють і ставлять у відповідну комірку цеглинку LEGO потрібного кольору.
Наприклад: вираз 46+13= 59 (синій колір). Діти в комірку з числом 59 становлять синю цеглинку.
Завдання «Таблиця множення і ділення»
Мета: вдосконалювати обчислювальні навички множення і ділення.
Короткий опис: Учитель називає вираз, діти усно обчислюють і ставляють у відповідну комірку цеглинку LEGO потрібного кольору.
Наприклад: вираз 5*6=30 (помаранчевий колір). Діти в комірку з числом 30 становлять помаранчеву цеглинку.
Завдання «Побудова кутів за допомогою цеглинок LEGO»
Мета: вчити будувати кути (гострий, прямий, тупий) за допомогою цеглинок LEGO, розвивати просторове уявлення.
Короткий опис: Учитель називає числа, а діти мають відшукати їх на килимку і поставити цеглинку відповідного кольору у комірку з заданим числом. Учитель підбирає числа так, щоб діти ставляючи цеглинки, могли отримати кут.
Наприклад: числа 4, 14, 24, 25, 26 . При складанні отримуємо прямий кут. Числа 61, 72, 83, 94, 93, 92, 91 – гострий кут. Числа 42, 53, 64, 65, 66 – тупий кут.