Урок математики у 4 класі за науково – педагогічним проєктом
«Інтелект України»
Частина 8, 1 тиждень урок 1
Тема: «Віднімання дробів з однаковими знаменниками. Розв’язування задач за допомогою рівняння. Коло та круг. Елементи кола та круга»
Очікувальні результати: формування в учнів стійкого інтересу до математики;
- оперує в життєвих ситуаціях знаннями про дроби, застосовує алгоритм віднімання/додавання дробів з однаковими знаменниками;
- складає та розв’язує задачі за допомогою рівняння;
- оперує багатоцифровими числами та здійснює ділення багатоцифрових чисел;
- аналізує послідовність виконання порядку дій;
- характеризує та визначає геометричні тіла в навколишньому середовищі;
- досліджує геометричні фігури та їх елементи;
- розрізняє коло і круг за істотними ознаками; - розв’язує завдання підвищеної складності.
Тип уроку: поліфункціональний
Матеріали уроку: посібники, плакати, аудіо- та відеоматеріали
Хід уроку
І. Постановка та обговорення проблемного завдання 1. Прочитайте тему уроку та поставте завдання до уроку.
- Які завдання до уроку ви поставили?
Змістовна лінія «Математика навколо мене»
- Наведіть приклади із життя, де ми застосовуємо знання про дроби.
- Як на вашу думку, чи застосовували знання про дроби первинні люди?
- Як саме? (2 хв) ІІ. Мотивація на успіх
Створення позитивного та ділового настрою учнів.
Налаштуйтесь на успішну працю. (1 хв)
ІІІ. Актуалізація опорних знань і способів дії
1. Повторення правила віднімання дробів з однаковими знаменниками та розв’язання прикладів № 1, 2 с. 3
- Прочитайте, прискорюючи темп та відтворіть з пам’яті правило.
- Виконайте завдання 1.
- Пригадайте за картою знань, як знайти число за величиною його дробу та виконайте завдання 2
Перевірте один одного та оцініть роботу + - (2 хв)
2. Самостійно виконайте завдання № 3, прочитайте отримані числа. (1 хв)
3. Визначте закономірність і допишіть три наступних числа завдання № 4 - Хто здогадався, яка тут закономірність?
-- Тож яке буде наступне число? (1 хв)
4. Пригадайте таблицю множення числа 2 й ділення на 2 ( відео)
Попрацюйте у парах. Розкажіть один одному таблицю множення та
ділення на 2. (2 хв)
5. Фізкультурна хвилинка під пісню «Про таблицю множення» (2 хв)
6. Усний рахунок за завданням 5 с. 4. (Перевірка фронтальна.) (1 хв)
1. Обчислення виразів на порядок виконання дій.
- Визначте який порядок дій у першому виразі?
- Кому все зрозуміло, може самостійно працювати.
- Кому ще важко обчислювати такі вирази, працюємо разом.
(Коментоване розв’язування виразу)
Другий вираз розв’язуємо самостійно.
Перевірте себе за відповідями 1) 89; 2) 1508; 3) 1597; 4) 5586
У кого все правильно на полях ставить + (5 хв)
2.Знаходження відстань між двома точками на координатному промені за їх координатами.
- Поміркуйте навіщо нам треба вміти знаходити відстань між двома точками на координатному промені за їх координатами? Чи знадобляться ці знання нам у житті? Де саме?
- Пригадайте усе, що ви знаєте про координатний промінь картка знань 35 та виконайте завдання 7 с. 4.
- Перевірте один одного. Чи всі справилися із завданням? Кому було важко?
(2 хв)
(3 Знаходження значення виразу за таблицею квадратів двоцифрових чисел завдання 8 с. 4
- За таблицею квадратів двоцифрових чисел знайдіть значення виразу
- Прочитайте відповіді. (2 хв)
(4 Розв’язування рівнянь завдання 9 с. 4
- Пригадайте, що таке рівняння та корінь рівняння.
- Зараз попрацюйте за варіантами, розв’яжіть рівняння.
- І в. а, б ІІ в. б, г. (самоперевірка) (4 хв)
(5 Фізкультхвилинка (2 хв)
(6 Робота над задачею
- А зараз пригадайте алгоритм розв’язування задачі за допомогою рівняння за завданням 11.
- Хто запам’ятав алгоритм і може розповісти?
- А тепер розв’яжіть задачу за наведеним вище зразком.
- Чи все зрозуміло?
- Давайте перевіримо як ви справилися із завданням.
- А як у житті ми можемо застосовувати вміння розв’язувати рівняння?
- Придумайте подібну задачу, запропонуйте однокласникам розв’язати її усно.
(6 хв)
(7 Робота з геометричним матеріалом.
Змістова лінія «Досліджую навколишній світ засобами математики» - Перегляньте презентацію та відтворіть побачене з пам’яті.
(8 Хвилинка Суперромбика.
- Послухай аудіо, слідкуючи за текстом. Підкресли головне та прочитай уголос.
- Виконай завдання Суперромбика.
- Поміркуй, чим відрізняється коло від круга.
- Наведи приклади предметів, схожих на коло, круг.
- Поміркуй, скільки можна побудувати кіл із центром у заданій точці.
(5 хв)
- V. Сходинками до математичних перемог
- А зараз приготуйтесь, виконуємо завдання «Сходинок до математичних перемог». У вас є 4 хв.
- Чи всі справилися із завданням?
- Давайте перевіримо.
- Оцініть свою роботу.
( мені ще варто попрацювати – я тренуюся – мені вдається) (4 хв)
VІ. Підбиття підсумків уроку.
Рефлексія навчально-пізнавального процесу
- Чи все на уроці було зрозуміле?
- Які завдання були надскладними? найлегшими?
- Чи всі поставленні вами завдання до уроку були виконані?
- Що не вдалося і чому? (2 хв)