Тема: «Віднімання дробів з однаковими знаменниками. Розв’язування задачУрок математики у 4 класі за науково – педагогічним проєктом «Інтелект України» Частина 8, 1 тиждень урок 1

Про матеріал
Урок математики у 4 класі за Науково – педагогічним проєктом «Інтелект України» Частина 8, 1 тиждень урок 1
Перегляд файлу

Урок математики у 4 класі за науково – педагогічним проєктом 

«Інтелект України»

Частина 8,  1 тиждень урок 1

Тема: «Віднімання дробів з однаковими знаменниками. Розв’язування задач за допомогою рівняння. Коло та круг. Елементи кола та круга»

Очікувальні результати: формування в учнів стійкого інтересу до  математики; 

-         оперує в життєвих ситуаціях знаннями про дроби, застосовує алгоритм віднімання/додавання дробів з однаковими знаменниками; 

-         складає та розв’язує задачі за допомогою рівняння; 

-         оперує багатоцифровими числами та здійснює ділення багатоцифрових чисел; 

-         аналізує послідовність виконання  порядку дій; 

-         характеризує та визначає геометричні тіла в навколишньому середовищі;

-         досліджує геометричні фігури та  їх елементи; 

-         розрізняє коло і круг за істотними ознаками; - розв’язує завдання підвищеної складності. 

Тип уроку: поліфункціональний

Матеріали уроку: посібники, плакати, аудіо- та відеоматеріали

Хід уроку

І. Постановка та  обговорення проблемного завдання 1. Прочитайте тему уроку та поставте завдання до уроку.

-         Які завдання до уроку ви поставили?

Змістовна лінія «Математика навколо мене»

-         Наведіть приклади із життя, де ми застосовуємо знання про дроби.

-         Як на вашу думку, чи застосовували знання про дроби первинні люди? 

-         Як саме?                                                                                                    (2 хв) ІІ. Мотивація на успіх

Створення позитивного та ділового настрою учнів. 

Налаштуйтесь на успішну працю.                                      (1 хв)

ІІІ. Актуалізація опорних знань і способів дії

1. Повторення правила віднімання дробів з однаковими знаменниками та розв’язання прикладів № 1, 2  с. 3     

-         Прочитайте, прискорюючи темп та відтворіть з пам’яті правило.   

-         Виконайте завдання 1.

-         Пригадайте за картою знань, як знайти число за величиною його дробу та виконайте завдання 2

Перевірте один одного та оцініть роботу + -              (2 хв)                                              

2.     Самостійно виконайте завдання № 3, прочитайте отримані числа.    (1 хв)

3.     Визначте закономірність і допишіть три наступних числа завдання № 4 - Хто здогадався, яка тут закономірність?

-- Тож яке буде наступне число?                                                             (1 хв)

4.     Пригадайте таблицю множення числа 2 й ділення на 2  ( відео)

Попрацюйте у парах. Розкажіть один одному таблицю множення та

ділення на 2.                                                                                                   (2 хв) 

5.     Фізкультурна хвилинка під пісню «Про таблицю множення»                 (2 хв)

 

6.     Усний рахунок за завданням 5 с. 4.  (Перевірка фронтальна.)                   (1 хв)

 

ІV. Виклад і первинне засвоєння нових навчальних одиниць Змістова лінія «Досліджую навколишній світ засобами математики»

1. Обчислення виразів на порядок виконання дій.

-         Визначте який порядок дій у першому виразі? 

-         Кому все зрозуміло, може самостійно працювати.

-         Кому ще важко обчислювати такі вирази, працюємо разом.

(Коментоване розв’язування виразу)

Другий вираз розв’язуємо самостійно. 

Перевірте себе за відповідями 1) 89;  2) 1508;  3) 1597;  4)  5586

У кого все правильно на полях ставить +                                                    (5 хв)

Змістова лінія «Вивчаю математичні процеси та явища»

2.Знаходження відстань між двома точками на координатному промені за їх координатами.

-            Поміркуйте навіщо нам треба вміти знаходити відстань  між двома точками на координатному промені за їх координатами? Чи знадобляться ці знання нам у житті?  Де саме?

-            Пригадайте усе, що ви знаєте про координатний промінь картка знань 35 та виконайте завдання 7 с. 4.

-            Перевірте один одного. Чи всі справилися із завданням? Кому було важко?                

(2    хв)

(3    Знаходження значення виразу за таблицею квадратів двоцифрових чисел завдання 8 с. 4

-            За таблицею квадратів двоцифрових чисел знайдіть значення виразу

-            Прочитайте відповіді.                                                                               (2 хв)

(4    Розв’язування рівнянь завдання 9 с. 4

-            Пригадайте, що таке рівняння та корінь рівняння.

-            Зараз попрацюйте за варіантами, розв’яжіть рівняння.

-            І в. а, б    ІІ в. б, г.           (самоперевірка)                                                (4 хв)

(5    Фізкультхвилинка                                                                                      (2 хв)

(6    Робота над задачею

-            А зараз пригадайте алгоритм розв’язування задачі за допомогою рівняння за завданням 11. 

-            Хто запам’ятав алгоритм і може розповісти?

-            А тепер розв’яжіть  задачу за наведеним вище зразком.

-            Чи все зрозуміло? 

-            Давайте перевіримо як ви справилися із завданням.

-            А  як у житті ми можемо застосовувати вміння розв’язувати рівняння? 

-            Придумайте подібну задачу, запропонуйте однокласникам розв’язати її усно.            

(6 хв)

(7    Робота з геометричним матеріалом.

Змістова лінія «Досліджую навколишній світ засобами математики» - Перегляньте презентацію та відтворіть побачене з пам’яті.

(8    Хвилинка Суперромбика. 

-            Послухай аудіо, слідкуючи за текстом. Підкресли головне та прочитай уголос.

-            Виконай завдання Суперромбика.

-            Поміркуй, чим відрізняється коло від круга. 

-            Наведи приклади предметів, схожих на коло, круг. 

-            Поміркуй, скільки можна побудувати кіл із центром у заданій точці.                           

                                                                                                                    (5 хв)

-            V. Сходинками до математичних перемог

-            А зараз приготуйтесь, виконуємо завдання «Сходинок до математичних перемог». У вас є  4 хв.

-            Чи всі справилися із завданням? 

-            Давайте перевіримо.

-            Оцініть свою роботу.

( мені ще варто попрацювати – я тренуюся – мені вдається)                     (4 хв)

VІ. Підбиття підсумків уроку.

 Рефлексія навчально-пізнавального процесу

-            Чи все на уроці було зрозуміле?

-            Які завдання були надскладними? найлегшими?

-            Чи всі поставленні вами завдання до уроку були виконані?

-            Що не вдалося і чому?                                                                           (2 хв)

 

pdf
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
1 листопада 2023
Переглядів
75
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку