Лекція №2 «Характеристика торговельно-немеханічного обладнання»

Про матеріал
План 1. Технічне забезпечення та види торговельно-технологічного обладнання на сучасних підприємствах торгівлі 2. Характеристика основного немеханічного обладнання. 3. Допоміжне обладнання торгової зали 4. Тара-обладнання
Перегляд файлу

 

Лекція №2

«Характеристика торговельно-немеханічного обладнання»

План

  1.              Технічне забезпечення та види торговельно-технологічного обладнання на сучасних підприємствах торгівлі
  2.              Характеристика основного немеханічного обладнання.
  3.              Допоміжне обладнання торгової зали
  4.              Тара-обладнання

 

  1. Технічне забезпечення та види торговельно-технологічного обладнання на сучасних підприємствах торгівлі

Важливим доповненням торгово-технологічного обладнання мага­зинів є торговий інвентар, який є пристосуваннями, інструментами і приладами, використовуваними для показу і обробки товарів у процесі обслуговування покупців, а також для різних допоміжних і господарсь­ких операцій. Його виготовляють з металу, дерева, скла, пластичних мас. Він повинен бути зручним в експлуатації, міцним, простим, не громіздким, достатньо доступним, відповідати естетичним і санітарно-гігієнічним вимогам.

Торговий інвентар є істотним елементом процесу руху товару разом з товарами, упаковкою, використовуваним торгово-технічним обладнан­им.

Використання інвентарю в торгово-технологічному процесі дає можливість прискорити операції з просування товарів, скоротити витрати просування, підвищити продуктивність праці, полегшити і забезпечити працю торговельників, підвищити якість обслуговування покупців. Висо­копродуктивний інвентар з електричним або пневматичним приводом дозволяє істотно підвищити ефективність і престижність праці.

 

За призначенням в торгово-оперативному процесі:

— для приймання товарів:

а) для розкриття тари і упаковки (електроножиці, розкривач кар­тонної тари із змінним ножем, ножиці для різання тощо);

б) для перевірки розмірів і якості товарів (пробовідбірники, овоскопи-віноскопи, нутроміри, штангенциркулі, мікрометри);

— для підготовки до продажу і продажу продовольчих товарів (при­стосування для розрубу, оброблення і нарізки м'яса, субпродуктів і ри­би, сокири м'ясорубці, ножі виробничі, м'ясницькі, обваловувальні);

— для підготовки до продажу і продажу непродовольчих товарів (праски, прасувальні дошки, щітки для чищення одягу і взуття, електропристосування для фасовки цвяхів і шурупів);

— рекламно-виставковий (манекени, напівманекени, підставки, тримачі для одягу та ін.);

— касовий (мікрокалькулятори, зчитувачі штрих-кодів, змочувачі пальців);

— санітарно-гігієнічний (пилососи, підлогомиючі машини, кошики для сміття);

— протипожежний (пінні і вуглекислотні ручні вогнегасники, набори протипожежних інструментів).

За місцем використання:

— для складських і підсобних приміщень магазинів (молоток-гвоз-додер-ножиці, сокири господарські, молотки, кліщі, ніж для розкриття м'якої тари);

— для торгових залів продовольчих магазинів (торгові шпилі і ви­делки, торгові совки, лотки для викладення товарів);

— для торгових залів магазинів, що реалізують непродовольчі то­вари (пристосування для перевірки електроприводів і електроламп, прилад для перевірки електробатарейок, інвентар для примірки взуття, го­ловних уборів та ін.);

За приведенням у дію і складністю конструкції:

— немеханічний (лотки для викладення товарів, пробовідбірники, овоскопи-віноскопи);

— механічний (знімач обручів, пломбір, ножі гільйотини);

— електричний (пристосування для перевірки електролампочок, етикет-пістолети, електрозшивач тари);

— гідравлічний (протипожежний гідропульт, підйомний майданчик, візок);

— електронний (мікрокалькулятори, маркірувальні пристрої, зчи­тувачі штрих-кодів).

За матеріалом виготовлення:

— дерев'яний (дошки для нарізання, метр для відмірювання тканин та ін.);

— металевий (лотки з листової сталі, ножиці та ін.);

— пластмасовий (підставки, воронки, пластмасові лотки, манекени, вішалки, тримачі та ін.);

— картонний (коробки для упаковки, покажчики, товарні символи);

— комбінований (наприклад, металеві ножі з дерев'яними або пластмасовими ручками).

Інвентар для перевірки розмірів і якості товарів.

До цієї групи входять: овоскопи-виноскопи, пробовідбірники, шаблони, вимірюючі інстру­менти.

Овоскоп-виноскоп призначений для перевірки якості яєць і вин на просвіт. Прилад складається з корпусу напівсферичної форми і двох знімних кришок з отворами для яєць і винних пляшок. У нижній час­тині корпусу є електропатрон з лампочкою потужністю 40 Вт. Одночас­но в приладі можна просвітити 30 яєць або дві пляшки з вином.

До інвентарю для підготовки до продажу і продажу продовольчих то­варів належать різні інструменти і пристосування: сокири, пили-ножівки, ножі, стільці-колоди, обробні дошки, призначені для розрубу, оброблення і нарізки м'яса, субпродуктів і риби, ніж-струна для нарізання монолітів масла (рис. ).

Для розпилювання четвертин туш м'яса, риби застосовують стрічкові малогабаритні електропили.

Залежно від призначення ножі підрозділяють на три підгрупи: для оброблення м'яса, риби, птиці; гастрономічні та хліборізальні.

Ножі для оброблення в магазинах м 'яса, риби і птиці включають ножі для розрубу м'яса, ножі-сікачі, ножі-рубаки, ножі обвалювальні, ножі рибообробні.

До гастрономічних ножів належать філейні ножі, гастрономічні (ковбасні), кухонні ножі, ножі для нарізання шинки, сиру та вершково­го масла, комплекти ножів-струн для нарізання монолітів масла.

Філейний ніж застосовують для розрізання окостів, грудинки, ру­летів, філе риби. Вони мають трохи звужене лезо і випускаються трьох розмірів — малий, середній і великий.

Гастрономічний ніж (ковбасний) застосовують для розрізання ковбас і твердих гастрономічних виробів. Він має довге лезо з поступовим заго­стренням кінця.

Ножі кухонні застосовують для нарізання готової продукції і напівфабрикатів з м'яса, риби, птиці, овочів, тіста. Ножі мають трохи вигнуте лезо. Випускаються трьох розмірів — малі, середні і великі.

Ножі для нарізання сиру та вершкового масла застосовують для розрізання брусків сиру та масла при їх відпуску і приготуванні страв. Вони випускаються декількох видів — прямі, з кривим коліном (ступінчастим лезом) та із зигзагоподібною ріжучою частиною леза для фігурного нарізання продуктів.

Ніж-струна для нарізання монолітів вершкового масла на бруски складається з рояльної струни завдовжки 600 мм і діаметром 0,2…0,5 мм, двох ручок з деревини твердолистяних порід і двох рогаток для нарізан­ня довгих брусків масла.

При підготовці до продажу промислових товарів використовують столи і дошки прасувальні, праски, щітки одежні і для чищення взуття, ножиці кравецькі, електропристосування для фасовки цвяхів і шурупів.

Щиток для випробування електроламп і електропроводів має гнізда для електроламп, клеми для перевірки справності дротів і розетку для підключення побутових приладів при їх перевірці. Струмведучі частини щитка захищені, вся розводка знаходиться позаду плати, на якій змон­товані гнізда для перевірки електроламп напругою 127 і 220 В. На щит­ку встановлена електролампа, сполучена з клемами, що служить для пе­ревірки електропроводів.

Прилад для перевірки працездатності електробатарей використову­ють при їх продажу. Він має гніздо для підключення батарей і лампочки. У деяких приладах встановлюють амперметр або вольтметр.

Інвентар для відпуску товарів покупцям

Сюди належать примірювальні дзеркала, кільця-вимірники для головних уборів, інвентар для примірки взуття, метри і пів метри, а також інвентар для упаковки товарів.

Рекламно-виставковий інвентар

Рекламно-виставковий інвентар призначений для інформації по­купців про товари, що продаються в магазині, їх показу і для оформлен­ня віконних вітрин.

Рекламний інвентар виготовляють зі всіляких матеріалів: дерева, шпону, фанери, пап'є-маше, паперу, металів, пластмаси, синтетичних ма­теріалів. За способом виготовлення розрізняють інвентар індивідуальний, тобто створений в єдиному екземплярі, і типовий — виготовлений за ти­повою схемою. За конструкцією рекламний інвентар буває нерозбірним і збірно-розбірним, за товарною ознакою — універсальним, або загально-товарним, і спеціалізованим, призначеним для одного виду товару.

Як інвентар для викладення і реклами продовольчих товарів у продо­вольчих магазинах використовуються лотки для готових продовольчих товарів і напівфабрикатів. Вони мають прямокутну форму, прямі або похилі бічні стінки.

Лотки для викладення товарів виготовляються з алюмінію, пластмас, нержавіючої або якісної листової сталі з подальшим покриттям білою або світлофарбованою склоемаллю. Використовуються для зберігання і викладення на прилавках і вітринах готових продовольчих товарів та напівфабрикатів при їх продажу.

Лотки з нержавіючої сталі підрозділяються на гастрономічні лотки, мають невисокий

Для викладення кулінарних виробів, напівфабрикатів, заздалегідь нарізаних гастрономічних товарів у магазинах застосовують фарфорові і фаянсові блюда круглої і овальної форми.

Сипкі бакалійні товари і кондитерські вироби викладаютьу скляні скриньки, бочечкирізних форм і розмірів, вази.

Кошики з дроту, пластмаси, лози застосовують для викладення фруктів і овочів.

Для підвіски м'яса і м'ясних товарів гастрономів використовують крюки і кронштейни.

Товари, розфасовані в пляшки, банки, а також консерви викладають на підставках або багатоярусних стендах, що обертаються.

Дорогі товари, наприклад елітний алкоголь у супермаркетах, вис­тавляються в скляних вітринах, що закриваються, з тим, щоб запобігти їх розкраданню.

У магазинах, що торгують промисловими товарами, використовують манекени і напівманекени для показу білизни, головних уборів, одягу; планшети — для показу дрібних товарів (ґудзиків, ниток і т.п.); тримачі для одягу (вішалки різних конструкцій). Рекламно-виставковий інвен­тар служить засобом «німої» довідки. До такої довідки належать цінникотримачі та цінники різної конструкції, таблиці-інформатори («сьо­годні у продажу») і підставки для вказівки прізвища продавця або касира, який сьогодні обслуговує покупців, а також різні декоративні елементи для показу товарів та оформлення вітрин.

Планшети застосовуються при показу великої кількості дрібних то­варів (ґудзиків, ниток тощо). Їх викладають на прилавку з вказівкою біля кожної одиниці товару, артикулу і ціни. Планшети бувають кругли­ми або прямокутними.

Підставки використовуються при тематичному (сюжетному) показі товарів у вітрині магазина. Вони повинні відповідати єдності задуму сю­жету, по можливості бути виготовлені з однорідного матеріалу з не­обхідним поєднанням кольорів і конструкції, щоб окремі елементи вітрини доповнювали один одного. Підставки підрозділяються на загальнотоварні збірно-розбірні і універсальні типу «конструктор».

Загальнотоварні підставки-стійки виготовляються на основі каркаса з металу або алюмінієвого профілю із застосуванням скла (полиці, двері).

Манекени і напівманекени виготовляють з пап'є-маше, поролону, поліетилену, пластику. Вони служать для показу одягу, головних уборів, білизни і тканин.

Розрізняють манекени чоловічі, жіночі, підліткові і дитячі. Сучасні манекени виготовляють із знімальними париками, з шарнірними при­строями ніг, рук, кистей рук, завдячуючи чому їм можна додавати різні пози. Для показу блуз, кофт, жакетів, білизни, піджаків використовують напівманекени, бюсти, торси і груди. Напівманекени є чоловічим або жіночим торсом, встановленим на підставці.

Динамічні рекламні установки застосовують для демонстрації пред­метів одягу на манекенах як у вітринах, так і в торгових залах магазинів.

 

Інвентар для відбору товарів покупцями

До інвентарю для відбору товарів покупцями належать кошики і візки магазинів самообслуговування. Кошики виготовляються дротяними з однією або двома відкидними ручками і пластмасовими з двома ручками. Кошики можна укладати в штабелі, тому для їх зберігання потрібно небагато місця. Дротяні кошики нікелюють, оцинковують або покривають пластмаса­ми. Кошики мають різні розміри і місткість.

Візки для відбору товарів покупцями використовуються в крупних магазинах самообслуговування, де отримується значна кількість то­варів. Купівельний візок — один з небагатьох видів торговельного об­ладнання, з яким відвідувач у першу чергу стикається при вході в мага­зин і розлучається, тільки покидаючи його. Візок складається з каркаса, виготовленого із сталевого прута, дротяного кошика із задньою стінкою, що відкидається, чотирьох поворотних коліс і ручки для пере­везення. Для виробництва купівельних візків використовується оцин­кований метал і спеціальне акрилове покриття, стійке до різних ме­ханічних пошкоджень, корозії. Воно гарантує міцність і зберігає блиск виробу. Задня стінка кошика, що відкидається, дозволяє компактно зберігати велику кількість візків.

Сучасні візки можуть додатково бути вкомплектовані дитячим сидінням і сидінням для немовляти, що значно спрощує відвідування магазину батьками з дітьми.

Різні аксесуари (інформаційні таблички, тримачі для реклами) акту­альні у разі розміщення реклами. В даний час інформаційні таблички на візках є, мабуть, одним з найпопулярніших рекламоносіїв.

 

Меблі, які застосовують на торговельних підприємствах, кла­сифікують за ознаками.

1. За місцем використання - для торговельних приміщень, при­міщень для прийомки, зберігання та підготовки товарів до прода­жу; для дрібнорозничної мережі, для торговельних складів.

2. За функційним призначенням - для показу товарів; для ви­кладення і продажу; для викладення, транспортування, тимчасово­го зберігання та продажу товарів; для розрахунку з покупцями; для зберігання товарів; для перевірки якості та підготовки товару до продажу; столи для упакування товарів.

3. За товарним профілем - спеціалізовані та універсальні. Спеціалізовані меблі застосовують для відповідної групи або виду товарів. Універсальні меблі для різноманітних груп товарів.

4. За способом встановлення - пристінні (встановлюються біля стін); острівні (встановлюються в центрі приміщення); настінні; вмонтовані.

5. За матеріалом виготовлення -дерев'яні, мегалеві, комбіновані, з використанням дерева, металу, скла, пластмас та інших матеріалів.

6. За конструкцією - нерозбірні, збірно-розбірні, складальні, розбірно-складальні, секційні.

7. За комплектністю - штучні вироби та набори меблів. Набір - це група різноманітних за функційним значенням виробів з одна­ковим конструктивним оформленням. Меблі, які входять в набір, мають збірно-розбірну конструкцію, що дає можливість ефектив­но використовувати площу торгового залу, забезпечити наочний показ товарів та вільний доступ до них.

8. За характером виробництва - експериментальні, серійні та масові.

В торгових залах - основних торговельній приміщеннях мага­зинів - застосовують гірки, стояки, шафи, вітрини, стенди, тару-об-ладнання, прилавки, касові кабіни, столи для пакування товарів та ін.

Гірки - застосовують для викладення та продажу товарів. Ви­пускають пристінні та острівні. За товарним профілем, вони бува­ють універсальні та спеціалізовані. Конструкція - збірно-розбірна.

Гірка складається із опорних стояків, з'єднувальних стяжок, шипів, декоративних стінок та пристроїв для викладення товарів. Опорні стояки виготовлені із труб прямокутного, круглого пере­різу або гнутого профілю з перфорацією, вони дозволяють регулю­вати висоту встановлення полиць, корзин та інших пристроїв.

Стояки з'єднуються між собою стяжками. З бічних сторін гірки закривають декоративними стінками. Для стійкого встановлення гірки на підлозі стояки забезпечені регульованими за висотою опо­рами (ніжками). Задню стінку гірки закривають щитами із дерева, фанери з декоративним покриттям.

  1. В якості пристроїв для викладення товарів використовують полички, касети, корзини, навісні вітрини, штанги, спеціалізовані кронштейни та ін. Крім цього, гірки забезпечені дзеркалами, рек­ламними панелями, цінникотримачами, світильниками.

Стенди - служать для викладення та продажу одягу на плечи­ках. Розрізняють такі типи збірно-розбірних стендів: однорядні, дворядні; одноярусні, двоярусні; стаціонарні та рухомі (на коле­сах); з прямими, гнутими, нерухомими та поворотними штангами. Стенд мас опорні стояки. Штанги стендів залежать від виду та розмірів одягу.

Шафи - служать для викладення та продажу хлібобулочних, кондитерських та інших продовольчих і непродовольчих товарів. Конструкція їх збірно-розбірна. Шафа для хлібобулочних виробів складається із стояків, виготовлених із труб прямокутного пере­різу, дерев'яних або металевих бічних стінок, кришки та дна. В шафі є вісім похилих поличок для продажу хліба та шість поличок, які розташовані в нижній закритій частині шафи, для зберігання хліба. Для зменшення засихання хліба передбачені щитки із оргскла зі сторони торгового залу і дверцят зі сторони підсобного приміщен­ня. З лицьової сторони шафи вмонтовані полиці для сумок покупців та виделки для пробування якості хліба.

Шафа для кондитерських виробів має декілька поличок з ка­сетами для викладення товарів та підшафник, закритий розсувни­ми дверцятами.

 

  1. Тара обладнання - застосовується для розміщення та пакуван­ня продовольчих та непродовольчих товарів, їх транспортування із складів в торговельну мережу, тимчасового зберігання та прода­жу за формою самообслуговування.

Тару-обладнання випускають 3-х типів:

ТОС - з основою на опорах у вигляді стояків;

ТОК - з основою на колісних опорах;

ТОСК - з основою на стоєчних і колісних опорах.

Конструкція тари-обладнання може бути нерозбірною, збірно-розбірною, складальною, розбірно-складальною. До основних де­талей тари-обладнання відносяться: основа, стінки, кришка, двер­цята та пристрої для викладування товарів. Основа виготовлена на чотирьох стояках, чотирьох колесах та стоєчно-колесних опорах. Стінки мають раму із труби прямокутного або круглого перерізу з огорожею із дротяної решітки або металевого листа.

Кришки виготовлені знімальними решітчастими та з листово­го матеріалу, дверцята - розпашними і відкидними.

В якості пристроїв для викладення товарів служать решітчасті полиці та полиці із листового металу, лотки, касети, штанги та ін.

Вантажопідйомність тари-обладнання до 300 кг.

Кожний із вказаних типів тари-обладнання випускається де­кількох моделей. Модель - це зразок відповідного типу меблів у конкретному конструктивно-художньому виконанні. Модель, на ос­нові якої конструюють інші моделі, називають базовою. До базо­вих моделей тари-обладнання відносяться:

ТОС-1350, ТОС-16, ТОК-16 - для бакалейних та інших про­довольчих товарів;

Ш10-ВКГ -для безалкогольних напоїв та пива в пляшках;

Я1-ОТА - для молочних товарів;

ШПХ-10 - для хліба та хлібобулочних виробів.

Тару-обладнання використовують для організації прогресив­ної технології товаропереміщення від постачальника в торговий зал. Використання тари-обладнання дозволяє прискорити достав­ку товарів в магазин, раціонально використати автотранспорт та торгову площу, скоротити товарні витрати, кількість робітників, зайнятих вантажно-розвантажувальними роботами, необхідність в транспортній тарі і торговельних меблях та відповідно витрати на їх придбання, полегшити працю персоналу та створити необхідні зручності для покупців.

Вітрини - застосовують для показування товару. Конструкція збірно-розбірна.

Складаються із опорних стояків, верхнього та нижнього щитів із фанери, скляних стінок, розсувних дверцят та полиць. Розрізня­ють вітрини пристінні та острівні.

Стенди - використовують для показування товарів. За будо­вою ділять на щитові та каркасні.

Щитові стенди - це набір демонстраційних щитів із фанери, з'єднаних між собою накладками. Щити розміщені в лінію та під кутом. В якості пристроїв для показування товарів використо­вують кронштейни, штанги, полички та ін.

Каркасні стенди мають опорні стояки, зв'язані між собою стяж­ками. Стійки виготовлені із труб прямокутного або круглого пере­різу. На каркасі прикріплюють пристрої для демонстрації товарів: кронштейни, штанги, каретки та ін.

Прилавки - для викладення та продажу товарів. За будовою та призначенням їх ділять на звичайні, прилавки-вітрини, прилав­ки для великогабаритних товарів, прилавки для виписування чеків, встановлення касових апаратів, прилавки для зберігання корзин та сумок покупців. Вони мають збірно-розбірну конструкцію і скла­даються із опорних стояків, стінок, дна та кришки із деревинної плити з декоративним покриттям. З лицьової сторони прилавка при­кріплена поличка, закрита розсувними дверцятами зі сторони про­давця - висувні ящики для зберігання запасу товарів. На прилавках встановлено вагу, товари, інвентар та ін.

Касові кабіни - застосовують для розрахунку з покупцями. Розрізняють касові кабіни для магазинів самообслуговування і для магазинів, які використовують традиційну форму продажу; немеханізовані та механізовані, оснащені засобами праці касира (стрічко­вими конвеєрами, механізмами видачі здачі та ін.).

В магазинах самообслуговування застосовують касові кабіни переважно немеханізовані з лівостороннім обслуговуванням по­купців. Кабіни мають нерозбірну та збірно-розбірну конструкції. До основних деталей кабіни відносяться: основа на опорних стояках, стінки, стіл для контрольно-касової машини з висувними скриньками для грошей і поличкою для приладдя та касової стрічки, полиця для розрахунку з покупцями і кронштейн із світильником та рекламним показником. Підлога кабіни вкрита лінолеумом. В одній із стінок є дверцята. Кабіна має стілець для контролера-касира.

В деяких моделях кабіни передбачена можливість збільшення їх довжини та ширини з одночасним видовженням полички для розрахунку з покупцями. Такі кабіни називаються трансформова­ними.

___________________________________________________________________________Важливим показником, який визначає набір торгової меблів, є розмір демонстраційної площі, тобто площі меблів, призначеної безпосередньо для розміщення та демонстрації товарів Ця площа визначається як сум ма площ і ємності меблів, на яких можуть бути розміщені товари, а також площа, зайнята підставами великогабаритних товарів (побутова техніка, мотоцикли, піаніно) Відношення сумарної площі викладки до площі торгового залу визначає ступінь використання торгового залу під викладення товарів, яка характеризується коефіцієнтом демонстраційної площі Він розраховується за формулою:

 

 

Кд = Пв: Птз

де Кд - коефіцієнт використання торгового залу під викладення товарів;

 

Пв - площа викладки, м2;

 

ПТС - площа торгового залу, м2.

 

Оптимальний розмір цього коефіцієнта дорівнює 0,70-0,90 Показником використання місткості торгових меблів є коефіцієнт ємності меблів (Км), який розраховується за формулою:

Км = Зт:Пу

де Зт - запас товарів, який розміщений на торгових меблів, грн;

 

Пу - установочні площа, м2

 

Ступінь раціональності відбору комплекту меблів визначає також коефіцієнт настановної площі (Ку) Він визначається відношенням сумарної площі, зайнятої торговими меблями, до площі торгового залу:

Ку = Пу:Птз

де Пу - установочні площа, м2.

Оптимальними параметрами цього показника для кооперативних магазинів самообслуговування є 0,27-0,32:

Визначення потреби в торгових меблів

Потреба в немеханічного обладнання для конкретного магазина визначають нормативним і розрахунковим методами

Нормативним методом визначається набір обладнання та його кількість при будівництві торговельних підприємств, після реконструкції або капітального ремонту, якщо вони відповідають затвердженому типорозміру При цьому керуються чинними нормами технічного оснащення магазинів споживчої коопераційї.

Розрахунковий метод визначення потреби в немаханічне обладнання застосовується, в разі якщо торгове підприємство після капітального ремонту або реконструкції не відповідає затвердженому типорозміру

Так, для визначення потреби в торгових меблів для конкретного магазина розрахунковим методом необхідно спочатку розробити схему технологічного планування магазина з позначенням стін і перегородок, вік кон, дверей і т.д. відповідно до правил, зазначених в стандартах, а потім розставити на ній меблів.

Кількість основного обладнання визначається виходячи з обсягу одночасного зберігання в торговому залі запасів кожної групи, необхідних для нормальної, організації торгівлі в натуральних показниках Під ділівши необхідний обсяг товарних запасів на нормативну кількість товарів припадає на 1м2 настановної площі, визначають приблизну потрібну загальну установчу площу Потім діленням загальної настановної площі на настановну площа одиниці обладнання визначають його кількість Після цього виявляють відповідність отриманих техніко-економічних показників (Ку, Кв) оптимальним параметрам (0,27-0,32; 0,70-0,90) В позитивному випадку складають специфікації на корпусні , укомплектовані вироби і деталі (відповідно до методичних рекомендацій, наведених в каталогах торгових меблів ТО-5 та інших) для збору необхідних композицій торгових мебельлів.

 

Домашня робота :

  •      Параметри класифікації немеханічного обладнання
  •      Вимоги і типи торгових гірок
  •      Письмовий звіт про магазин
  1.              Адреса і назва магазину
  2.              Концепція магазину або відділу
  3.              Візуально визначити площу
  4.              Указати види немеханічного обладнання
  5.              Дати розширену характеристику торгівельного обладнання
  6.              Висновок що до раціональності використання площини

 

Конспект лекцій

 з предмету «Обладнання підприємств торгівлі»
Островершенко А.П.

docx
Додано
5 квітня 2020
Переглядів
4092
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку