Лекція «Батькам майбутніх першокласників»

Про матеріал
У лекції розкриваються ряд рекомендацій для батьків майбутніх першокласників, з метою покращення адаптації дитини до нових умов у школі, а також всебічний розвиток майбутнього учня. Важливість для батьків привчати дитину до виконання правил, як умова гарного навчання у школі.
Перегляд файлу

                                      Загальношкільні   батьківські збори

Лекція «Батькам майбутніх першокласників»

Добрий день, шановні  батьки. Ми, раді вас бачити у стінах нашого ліцею.

 

Скоро в школу

ЧЕРЕЗ ДЕЯКИЙ ЧАС ЩЕДРИЙ І ЛАГІДНИЙ ВЕРЕСЕНЬ РОЗПОЧНЕТЬСЯ ДЛЯ ВАС І ВАШОЇ ДИТИНИ ПРЕКРАСНИМ СВЯТОМ ПЕРШОГО ДЗВОНИКА. ВАШ МАЛЮК СТАНЕ НЕ ЛИШЕ ПЕРШОКЛАСНИКОМ, ВІН СТАНЕ УЧНЕМ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ.

Головні питання, якими переймаються батьки

Підготовка до школи – процес і урочистий, і хвилюючий одночасно. І не тільки для малюка, який вже через декілька місяців стане «дорослим» школярем, але і для його мами і тата.

З одного боку, деякі батьки дітей, які йдуть до школи, вважають, що їхніх малят не треба полишати дитинства, бо все одно прийде час, коли вони підуть учитися до школи і все наздоженуть. Тому зараз їм зовсім необов’язково вміти читати, писати та лічити. Але є й така категорія батьків, які навчають дітей писати в прописах, вимагають від них швидкого читання. Голови першокласників переповнені потрібною і непотрібною інформа­цією. Нічого гарного в такому підході немає, але… Ніхто з батьків не погодиться привести свого малюка в клас, де всі діти читають, пишуть і лічать, а їхня дитина — не вміє.

 

Треба знати і вміти

Тому варто віддати перевагу розумній підготовці. Коли й дитині буде цікаво, і зайвого нічого немає. Для цього треба тільки вам, батькам,дещо знати і вміти. Бути готовим до школи - означає бути готовим всьому цьому навчитися .

    

   ГОТОВНІСТЬ ДИТИНИ ДО ШКОЛИ ВЧЕНІ УМОВНО ПОДІЛЯЮТЬ НА фізичНУ, ІНТЕЛЕКТУАЛЬНУ І ПСИХОЛОГичну .

Здорова дитина – успіх у навчанні

    Велике значення в підготовці дитини до навчання відіграє її здоров'я. Робіть все від вас можливе, щоб дитина була здоровою, загартованою, стежте за правильним харчуванням.  СПРИЯТИ ВИРОБЛЕННЮ САНІТАРНО-ГІГІЄНІЧНИХ НАВИЧОК, УМІНЬ САМООБСЛУГОВУВАННЯ І ПОБУТОВОЇ ПРАЦІ. Привчайте родину  до режиму дня .

Розвиток дрібної моторики

Допомагайте дитині розвивати дрібну моторику м'язів руки. Діти, у яких рука не готова до письма, швидко втомлюються, втрачають бажання писати, а потім і вчитися.

Існує безліч способів розвитку дрібної моторики рук у дошкільнят ( пальчикові ігри, ігри-шнурівки, пальчикові фарби, конструктори, аплікації, ліплення, робота з трафаретами, штрихування та ін.)

Інтелектуальна готовність дитини до школи включає в себе розвиток фонематичного слуху, зорового сприймання, образних уявлень, розвиток таких психічних процесів, як сприймання, увага, спостережливість, пам'ять, уява, а також розумовий і мовленнєвий розвиток.

     РОЗУМОВА ГОТОВНІСТЬ ДИТИНИ ДО ШКОЛИ  ПЕРЕДБАЧАЄ ТАКОЖ ПЕВНИЙ РІВЕНЬ СФОРМОВАНОСТІ ВМІННЯ СЛУХАТИ ДОРОСЛОГО І СПРИЙМАТИ ЙОГО ВКАЗІВКИ, КЕРУВАТИСЯ НИМИ ПІД ЧАС ВИКОНАННЯ ЗАВДАННЯ, УСВІДОМЛЮВАТИ НЕОБХІДНІСТЬ ЗАПИТАТИ, ЯКЩО ЗАВДАННЯ НЕЗРОЗУМІЛЕ, ОЦІНЮВАТИ СВОЮ РО­БОТУ, ДОСЯГАТИ БАЖАНИХ РЕЗУЛЬТАТІВ.

ВЕЛИКЕ ЗНАЧЕННЯ ДЛЯ УСПІШНОГО НАВЧАННЯ МАЄ ПРАВИЛЬНІСТЬ МОВЛЕН­НЯ. ДИТИНА ПОВИННА ГОВОРИТИ ВИРАЗНО., ПРАВИЛЬНО БУДУВАТИ РЕЧЕННЯ, ПОСЛІДОВНО ВИСЛОВЛЮВАТИ СВОЇ ДУМКИ.

Дуже часто діти приходять до школи з порушенням звукової вимови.

- Часто буває так, що дитина наслідує неправильне мовлення дорослих чи однолітків. Тому намагайтеся робити так, щоб дитина чула правильне, чітке, емоційно оформлене мовлення. Спілкуйтеся з дитиною, виправляйте помилки в мовленні, пояснюйте значення слів, незнайомих дітям.

    ДО ПОЧАТКУ НАВЧАННЯ У ШКОЛІ МАЙБУТНІ ПЕРШОКЛАСНИКИ МАЮТЬ ОВО­ЛОДІТИ ТАКИМИ ПОНЯТТЯМИ: "БІЛЬШЕ", "МЕНШЕ", "ОДНАКОВО", "СТІЛЬКИ Ж", "КОРОТКИЙ І ДОВГИЙ", "СТАРШИЙ І МОЛОДШИЙ"; ВМІТИ ПОРІВНЮВАТИ НАЙ­ПРОСТІШІ МНОЖИНИ ПРЕДМЕТІВ (ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ, ФРУКТИ ТОЩО).

 Склад числа

Допомагайте дитині осягнути склад числа.

Немає необхідності, щоб вона механічно лічила до 10 і більше. Важливо розуміти і знати, з яких чисел складається 4 , а з яких — 7.  Це є основою понятійного мислення, розуміння основ математики, а не механічного запам’ятовування. І робіть це граючись з дитиною

   Ігри та головоломкиПрацюйте над розвитком пам'яті малюка, його уваги, мислення. Для цього пропонується багато ігор, головоломок, задач у малюнках, лабіринтів тощо в різних періодичних виданнях

Любляча та мудра мама

Батьки повинні налаштувати своїх дітей  на серйозну навчальну працю. Але треба пам’ятати, що головними у цiй роботi мають стати найрiзноманiтнiшi засоби заохочення, а не примусу. Виховну роботу слiд будувати на перспективi радiсного очiкування дня, коли малюк стане школярем; постiйно переконувати, що навчання в школi — хоч і серйозна праця, але в результатi якої дитина дiзнаватиметься про щось нове та цікаве. Ні в якому разi не варто залякувати труднощами, що можуть виникнути у процесі навчання. Створюйте у дитини позитивний образ школи.

Налаштовуємо дитину на успіх

Варто поступово формувати уміння доводити почату справу до кiнця, переборювати труднощi, переживати задоволення вiд зробленого, не засмучуватись невдачею. Бо якщо дитина налаштована тільки на успіх, а його не завжди вдається досягти, то дитина втрачає бажання вчитися.

Важливим завданням в перiод пiдготовки дитини до школи має стати виховання у майбутнiх школярiв почуття вiдповiдальностi, самостійності, організованості, готовності трудитися; слiд привчати дитину пiдкорятися слову «треба», свiдомо розбиратися у різниці слів «хочу» i «треба».

 

Готуйте дитину жити і працювати   в колективі ровесників

Навіть доросла людина, яка приходить на нову роботу, хвилюється і переживає перед зустріччю з майбутнім колективом, в якому доведеться проводити велику кількість часу. Як ви, батьки, можете допомогти увійти дитині у новий колектив?

-Попросіть малюка виявляти дружелюбність, не говоріть про те, що він повинен давати здачі і ябеднічати вчителеві з будь-якого приводу.

-Поясніть, якщо дитина буде проявляти доброзичливість і відповідати посмішкою, швидше за все, в класі не знайдеться однолітків, які захочуть його образити.                                                                                                              

 Спостерігайте за спілкуванням дітей. Потім аналізуйте різні ситуації з дітьми.                                                 В умовах сьогодення дітей потрібно вчити гратися, працювати, діяти разом, оскільки зміна життєвого устрою сучасного покоління призвела до того, що дитина опинилася у вимушеній ізоляції від однолітків.

Як два крила у птаха, що допомагають йому вільно літати в безмежному просторі, так сім’я і школа створюють оптимальне навчальне середовище для вільного та повноцінного розвитку особистості молодшого школяра. Під керівництвом дорослих (вас, батьків , і нас, вчителів), дитина здійснює надзвичайно важливі кроки у своєму житті. 

Саме ви повинні стати нашими найкращими помічниками, зацікавленими союзниками, доброзичливими учасниками освітнього процесу. Без вашої допомоги, шановні батьки, ми, вчителі, не в силі будемо донести до сердець і розуму все те, що ви хочете бачити у своїх дітях.

Радісні кроки 

Давайте постараємося,  щоб найперші кроки, зроблені кожним малюком у шкільний світ, були для нього радісними і впевненими.

Побажання успіху

Успіхів вам і вашим дітям! Сподіваюсь на подальшу співпрацю з вами та на скору зустріч.   

Школа- майстерня людяності, майстерня гуманності, співтовариство вчителя та учня. ШКОЛА- ХРАМ!

Як два крила у птаха, що допомагають йому вільно літати в безмежному просторі, так сім’я і школа створюють оптимальне навчальне середовище для вільного та повноцінного розвитку особистості молодшого школяра. Під керівництвом дорослих (вас, батьків , і нас, вчителів), дитина здійснює надзвичайно важливі кроки у своєму житті. 

 

Вправа "Аплодисменти взаємопідтримки ": (хлопок)

- Шановні дорослі, покажіть мені,будь ласка, свою долоню. А тепер зробіть нею хлопок. Це можливо? Звичайно ж, ні, тому що потрібно друга долоня. А зараз поплескайте обома. Так і навчання ваших дітей неможливе без вашої співпраці і допомоги, без взаємодії вчителя та батьків. Ми з вами маємо працювати в унісон тому що по одинці ми не зможемо досягти високих вершин.

На наступні 2 роки ми станемо однією шкільною сім’єю, де інколи Ваша дитина буде проводити більше (активного) часу, ніж вдома. Яким стане навчання у школі: радісним чи сумним, повним перемог і досягнень чи поразок?Буде Ваша дитина оточена гарними друзями чи залишиться сама у великому колективі…Чи буде кожний день маленьких учнів осяяний Великими сподіваннями і очікуванням ДИВА? Все це залежить від нас з ВАМИ!

Що для цього потрібно? Жити одним життям з дитиною, кожний день розпитувати, що нового і цікавого  дізналася вона у школі, допомагати їй розібратися в тому, чого вона не може зрозуміти, контролювати виконання завдань. Все це робити з терпінням і любов’ю.

Василь Сухомлинський казав: “У вихованнi все головне: i урок, i розвиток рiзнобiчнихiнтересiвдiтей поза уроком, i взаємовiдносинивихованцiв у колективi.”

Пам’ятайте, що дитина - віддзеркалення батьків. Робіть усе, але не занадто багато,щоб дитинство і майбутнє ваших дітей було прекрасним.

Нехай у ваших сім’ях завжди оселяться любов. Повага, достаток, а місточок доброти і любові між вами та дітьми ніколи не зруйнується. Щастя, добра, взаєморозуміння, злагоди вам і вашим сім’ям!

 Дякую за щире спілкування та творчу працю.

 

docx
Додав(-ла)
Вороніна Ніна
Додано
9 жовтня 2023
Переглядів
498
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку