Лекція
«Як батьки повинні допомагати
дітям учитися»
У системі виховання молодого покоління школа є важливою ланкою. Завдання педагогів – виростити культурних, освічених, всебічно розвинених будівників нового демократичного суспільства.
Із метою підвищення дисципліни й прищеплення учням навичок культурної поведінки, що на сучасному етапі життя є першочерговим, встановлені обов`язкові правила для них.
Якщо дитина дотримується цих правил, то виросте освіченою, із високими культурними, моральними вимогами і смаками.
Досягти цього школа може лише спільно з сім`єю, при підтримці всієї громадськості і в першу чергу батьків, особливо матері, бо вони є першими вихователями. Від них діти навчаються культури мовлення, дістають уявлення про навколишній світ, одержують вказівки про особисту й громадську поведінку.
Між школою і сім`єю не повинно бути суперечностей, бо ми покликані готувати всебічно розвиненого громадянина нашої держави, виховувати людей, здатних творчо працювати і доводити будь-яку справу до кінця.
Серед виховних завдань, які стоять перед сім`єю, найголовнішим є піклування про те, щоб діти добре вчилися, регулярно відвідували школу, сумлінно виконували свої обов`язки і з любов`ю ставилися до занять. Священним обов`язком батьків є всіляко сприяти школі, добиваючись, щоб її вимоги до учнів ретельно, якісно і вчасно виконувалися ними.
Спільна співпраця вчителів та батьків є запорукою успіху в їх вихованні та навчанні.
Ті батьки, які вважають, що їхнє завдання зводиться до того, щоб створити лише умови для занять, а в навчальну роботу вони не повинні втручатися, бо мало що знають і можуть завдати тільки шкоди справі навчання.
Так думати, значить зняти з себе відповідальність за виховання дітей і перекласти весь тягар тільки на школу. Це є помилковим і шкідливим. Там, де зв`язок батьків з учителями тісний, діти навчаються успішно, а де такого піклування немає, учні часто відстають у навчанні, що неминуче веде до збільшення невстигаючих. Само собою зрозуміло, що надання допомоги дітям в їх навчальній роботі батьки повинні здійснювати під безпосереднім керівництвом учителя, а не на свій розсуд. За навчання дітей відповідає школа, а батьки є тільки помічниками її. Тому, вимагаючи від дитини точного виконання вказівок учителя, зобов`язані погоджувати з ним всі свої заходи.
Із цією метою дуже важливо тримати тісний зв`язок із школою, а особливо з учителем: радитися з ним, що робити в тому чи іншому випадку; дізнатися про ті вимоги, які ставить перед своїми учнями вчитель та як вчаться діти і якої допомоги вони потребують з боку батьків.
Такий зв`язок батьків із школою корисний і вчителю. Із розмови з батьками він дізнається, як учень готується до уроків і як він веде себе поза школою. Він дізнається і про причини, які заважають дитині успішно навчатися, і яких заходів треба вжити в сім`ї і в школі.
Кращі батьки відвідують батьківські збори, беруть активну участь у тих чи інших масових культурних заходах школи. Все це сприяє поліпшенню навчально-виховної роботи в школі.
В якому ж напрямі повинна здійснюватися ця допомога?
Звичайно, не всі батьки можуть надавати дитині дійову допомогу, але всі можуть і повинні стежити за виконанням дітьми вказівок учителя.
Отже, необхідно тримати тісний зв`язок батьків зі школою. Обов`язок батьків стежити за тим, щоб діти готували уроки, вели записи і перевіряли себе, були наполегливими в подоланні труднощів.
З якою любов`ю оформляє дитина свої записи, навіть з того, з яким настроєм повідомить батьків про виконані уроки, можна судити про якість виконання уроків і про ставлення учнів до навчання.