Тести від «На Урок»: Організація дистанційної роботи під час карантину

Батьківські збори "Я-хороший батько"

Про матеріал
План-конспект батьківських зборів включає в себе: діагностику на виявлення стосунків батьків із дитиною, тобто на психологічну сумісність батьків і дитини; формування вміння вирішувати конфлікти з дітьми без втрат з обох сторін та вправою "Я- хороший батько" підвищити самооцінку ролі батька.
Перегляд файлу

 

 

 

План-конспект

батьківських зборів з теми:

 «Я – хороший батько»

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Я – хороший батько.

Мета: визначення кола проблем у взаємостосунках батьків і дітей, підвищення самооцінки; знаходження способів вирішення конфліктів; надання інформації про цілі, яких передбачається досягнути у процесі групової роботи.

Обладнання: тести для батьків, поради батькам.

Форма проведення: педагогічний практикум.

План проведення батьківських зборів:

  1. Ознайомлення з цілями групових занять.
  2. Знайомство учасників.
  3. Діагностика на виявлення стосунків батьків із дитиною, тобто на психологічну сумісність батьків і дитини.

4. Інформаційна частина «Способи вирішення конфліктів»

5. Вправа «Я – хороший батько».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід зборів.

  1. Ознайомлення з цілями групових занять.
  2. Знайомство учасників.

Мета: знайомство учасників між собою; створення доброзичливої атмосфери.

Насамперед батьки почергово називають своє ім’я та ім’я дитини, пояснюючи, чому вони так її назвали. Деякі батьки можуть і не пригадати, чому вони так назвали свою дитину. Необхідно заспокоїти їх, кажучи, що, можливо, це було спонтанне рішення, тому і не запам’яталося.

Після знайомства батьки дають відповідь на такі запитання:

  1.     Як проявляються здібності Вашої дитини?
  2.     Як саме ви допомагаєте розвивати здібності Вашої дитини?
  3.     Яким чином між батьками відбувається обмін досвідом виховання дитини в сім'ї?
  1. Діагностика на виявлення стосунків батьків із дитиною, тобто на психологічну сумісність батьків і дитини.

Моделі стосунків з дітьми:

  1.     Ви з дитиною незалежні один від одного і не близькі. Це непокоїть, варто замислитися над пошуками шляхів зближення.
  2.     Ви незалежні, не дуже близькі, але контактуєте, маєте щось спільне. Це вже краще.
  3.     Разом ви як особистості дуже близькі, але й не залежні.
  4.     Ви ближчі, ніж у моделі 3.Це гарні стосунки.
  5.     Ви близькі, як одне ціле «Ми». Це дуже гарні стосунки.
  6.     Одна особистість повністю поглинута іншою особистістю. Для виявлення свого « Я» дитині не залишається місця. Це ситуація тиску.

Мовленнєвий тест «Які ви батьки?».

Відзначте, будь ласка, ті фрази, які ви часто використовуєте у спілкуванні з дітьми:

  1.     Скільки разів тобі повторювати?
  2.     Порадь, будь ласка, як мені вчинити в цій ситуації?
  3.     Не знаю, щоб я без тебе робила!
  4.     В кого ти такий (а) удався (лась)?
  5.     Які в тебе чудові друзі!
  6.     Ну, на кого ти схожа(ий)?
  7.     Ти моя опора і помічниця!
  8.     Ну що в тебе за друзі?!
  9.     Про що ти тільки думаєш?
  10. Який (а) ти в мене розумний(а)!
  11. А як ти вважаєш, сину (донько)?
  12. У всіх діти як діти, а ти?!
  13. Який ти в мене кмітливий!

Аналіз одержаної за текстом інформації.

Відповіді з позитивними значеннями:

1, 2, 4, 6, 8, 9, 12 – 2 бали;

3, 5, 7, 10, 11, 13  - 1 бал;

7 – 8 балів: ви живете з дитиною душа в душу. Вона широ любить і поважає вас. Ваши стосунки з дитиною позитивно впливають на становлення її особистості.

10 – 12 балів: вам необхідно бути уважнішим у ставленні до дитини. Ви користуєтесь у неї авторитетом, але авторитет не замінить вашої любові. Розвиток дитини залежить скоріше від випадкових обставин, ніж від вас.

13 -14 балів: ви й самі відчуваєте, що чините неправильно. Між вами та дитиною існує недовіра. Поки не пізно, намагайтеся приділяти дитині більше уваги, ураховувати її запити  та інтереси.

4. Інформаційна частина «Способи вирішення конфліктів»

Мета: формування вміння вирішувати конфлікти з дітьми без втрат з обох сторін.

Керівник. За звичай батьки сприймають за конфлікти ситуації, коли вони чимось незадоволені чи дитина відстоює свою думку, вступаючи з ними в суперечку. Але не кожна суперечка чи протиріччя перетворюється на конфліктну ситуацію. Для неї характерні емоційна напруга сторін, вплив негативних емоцій, вираження неприязні один до одного. (Педагог просить батьків навести приклади конфліктів, які були у них з дитиною, а потім проаналізувати причини, мотиви та результати цих ситуацій.)

Керівник. В будь-якому конфлікті кожна сторона бажає отримати перемогу, часто будь – якими шляхами, навіть якщо страждають особисті інтереси. (На прикладі поділу яблука батькам необхідно показати, як відбуваються вирішення конфліктів. Двом суперникам необхідно розділити яблуко. Існують такі результати цієї дії:

  1.     Яблуко ділиться навпіл. У цьому випадку обидві сторони ідуть на компроміс, але страждають обидві сторони, оскільки кожен хотів отримати ціле яблуко.
  2.     Яблуко отримує суперник, але в цьому випадку одна сторона обділяє себе.
  3.     Яблуко залишається собі, що обділяє інтереси суперника.).

Керівник. У двох останніх випадках конфлікт не вирішується, оскільки можуть бути негативні наслідки. Компромісне вирішення призводить до обділення обох сторін, але конфлікт все-таки вирішується.

На прикладі поділу яблука можна розглянути будь-яку конфліктну ситуацію. Головне усвідомити, що хочете в цій ситуації ви і ваш суперник, обговорити з ним це. Коли ви говорите про конфлікт, то його вже не існує, ви тільки обговорюєте його.

( Батькам також можна запропонувати поділитися своїм досвідом стосовно того, як поводиться дитина, коли вони сваряться між собою.)

5. Вправа «Я – хороший батько».

Мета: підвищення самооцінки ролі батька.

Батькам по колу пропонується продовжити речення «Я – хороший батько, тому що….». При виникненні труднощів у батьків слід допомогти їм знайти в собі позитивні батьківські риси.

(Керівник підбиває підсумок, дякує всім за плідну роботу і роздає батькам картки з порадами)

 

Додаток 1.

Поради батькам.

Порада 1.

Не забувайте приділяти увагу в повсякденному спілкуванні з дитиною. Порада 2.

Намагайтесь говорити спокійно й доброзичливо. Не зловживайте словами: «Повинен», «Треба». Не забувайте казати дітям «Дякую», «Вибач», адже вони вчаться того, чого їх навчають. Якщо дитина зростає у докора, вона починає жити з почуттям провини.

Порада 3.

Будьте в міру вимогливими:

  •       Виправляйте;
  •       Реагуйте на недоліки;
  •       Хваліть за мінімум – карайте за максимум. Примітка: інколи вмійте і «не побачити».

Порада 4.

Спільні сімейні обіди – один з елементів належної культури поведінки, тільки не ті, де переважають уїдливі насмішки на кшталт:

  •         Прибери лікті з столу! Підніми голову, вона в тебе не глиняна!
  •         Не плямкай!
  •         Як ти їси, дивитись гидко!
  •         А хто за тебе «дякую» скаже?

Як говорив стародавній мислитель Сенека: «Не легко привести до добра повчанням, а легко прикладом.»

Тож будьмо прикладом своїм дітям у всьому. Бо «блаженні ті батьки, чиє доброчесне життя є прикладом доброзичливості для дітей, зразком виправлення і правилом благих дій.»

Порада 5.

Дуже важливою умовою є дотримання принципу погодженості у вихованні, одностайності у вимогах до дітей.

Порада 6.

Піклуйтесь про щасливу долю свого дитяти.

       Відразу у кожного на думці – придбати і передати у спадок солідне майно. « Та, якщо вони не вміють благочестиво поводитися, - вчить Святий отець Іван Злотоустий, - воно не довго протримається у них, вони його розтринькають, воно загине разом з цього господарями».

Знайте, батьки ,- найкращий спадок для дітей не золото та маєтки, а гарне виховання і навчання.

Порада 7.

Матері, привчайте своїх доньок до охайності, чистоти і краси зовнішньої. Знайте, що в народі доньок порівнюють з їхніми мамами за приказкою: «Який кущ, так й калина, яка мати, така й дитина».

Порада 8.

Обов’язок  батька - виховати в сина мужність, бо вона є головним показником зрілості юнака.

У своєму « Повчанні…» Володимир Мономах, описуючи власні пригоди, мав на меті продемонструвати молоді, що тільки постійними тренуваннями можна розвинути у юнаків такі вольові якості, як наполегливість, терпеливість, відвагу, рішучість і сміливість. Ось чому він ствердно заповідав: «Не боячись ні раті , ні од звіра, діло мужське робіте…»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаної літератури.

  1. Володарська М.О. Батьківські збори 10-11 класи. – Х.: Видавництво «Ранок», 2011. – 160 с.
  2. Класний керівник в сучасній школі: Методичний посібник / В.М.Оржеховская, О.І.Пилипенко та ін..- К.: ІЗМН, 1996.
  3. Рибальченко І.М. Супутник класного керівника 10-11 класи. – Х.: ВГ «Основа», 2010. – 192 с.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
12 листопада 2019
Переглядів
340
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку