Лекція з дисципліни "Технології (Вступ до спеціальності) на тему "МОДЕРНІЗАЦІЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ.БОЛОНСЬКИЙ ПРОЦЕС"

Про матеріал
Для набуття Україною членства у Європейському Союзі Указами Президента України затверджена Стратегія інтеграції України до Європейського Союзу . Основними напрямами культурно-освітньої і науково-технічної інтеграції визначено впровадження європейських норм і стандартів в освіті, науці і техніці, поширення власних культурних і науково-технічних здобутків у ЄС Забезпечення та гарантія якості вищої освіти
Зміст слайдів
Номер слайду 1

МОДЕРНІЗАЦІЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ І БОЛОНСЬКИЙ ПРОЦЕС

Номер слайду 2

Для України, у культурно-цивілізаційному аспекті, європейська інтеграція – це входження до єдиної сім’ї європейських народів, повернення до європейських політичних і культурних традицій

Номер слайду 3

Для набуття Україною членства у Європейському Союзі Указами Президента України затверджена Стратегія інтеграції України до Європейського Союзу

Номер слайду 4

Основними напрямами культурно-освітньої і науково-технічної інтеграції визначено впровадження європейських норм і стандартів в освіті, науці і техніці, поширення власних культурних і науково-технічних здобутків у ЄС

Номер слайду 5

Особливо важливим є здійснення спільних наукових, культурних, освітніх та інших проектів, залучення українських вчених та фахівців до загальноєвропейських програм наукових досліджень

Номер слайду 6

Болонський процес як засіб інтеграції і демократизації вищої освіти Необхідність реформування системи освіти України, її удосконалення і підвищення рівня якості є найважливішою соціокультурною проблемою, яка значною мірою обумовлюється процесами глобалізації та потребами формування позитивних умов для індивідуального розвитку людини, її соціалізації та самореалізації у цьому світі

Номер слайду 7

Визначення, гармонізації та затвердження нормативно-правового забезпечення в галузі освіти з урахуванням вимог міжнародної та європейської систем стандартів та сертифікації

Номер слайду 8

Основною метою державної політики в галузі освіти є створення умов для розвитку особистості і творчої самореалізації кожного громадянина України, оновлення змісту освіти та організації навчально-виховного процесу відповідно до демократичних цінностей, ринкових засад економіки, сучасних науково-технічних досягнень

Номер слайду 9

формування національних і загальнолюдських цінностей; створення для громадян рівних можливостей у здобутті вищої освіти; постійне підвищення якості освіти, оновлення її змісту та форм організації навчально-виховного процесу; запровадження освітніх інновацій та інформаційних технологій; інтеграція вітчизняної вищої освіти до європейського та світового освітніх просторів. Пріоритетними напрямами державної політики щодо розвитку вищої освіти є:

Номер слайду 10

перехід до динамічної ступеневої системи підготовки фахівців, формування мережі вищих навчальних закладів, піднесення вищої освіти України до рівня вищої освіти в розвинутих країнах світу Реформування системи освіти України передбачає:

Номер слайду 11

Розвиток вищої освіти повинен підпорядковуватись законам ринкової економіки, тобто закону розподілу праці

Номер слайду 12

орієнтація на ринкові відносини, жорстку професійну конкуренцію; необхідність освіти і професійної підготовки, орієнтованої на мобільність і мінливість соціальної і виробничої діяльності; диференціація вимог до характеру і змісту освіти і професійної підготовки фахівців з вищою освітою різних освітньо-кваліфікаційних рівнів; введення технології стандартизованого тестування Нові вимоги до освіти і професійної підготовки фахівців у вищому навчальному закладі:

Номер слайду 13

“Болонським процесом” в останні роки прийнято називати діяльність європейських країн, яка спрямована на те, щоб зробити узгодженими системи вищої освіти цих країн

Номер слайду 14

побудова Європейського простору вищої освіти як передумови розвитку мобільності громадян з можливістю їх працевлаштування; посилення міжнародної конкурентоспроможності як національних, так і в цілому Європейської систем вищої освіти; досягнення більшої сумісності та порівнянності систем вищої освіти; підвищення визначальної ролі університетів у розвитку національних та Європейських культурних цінностей; змагання з іншими системами вищої освіти за студентів Основні цілі Болонського процесу:

Номер слайду 15

Участь вищої освіти України в Болонських перетвореннях має бути спрямована лише на її розвиток і набуття нових якісних ознак, а не на втрату кращих традицій, зниження національних стандартів якості

Номер слайду 16

розширення доступу до вищої освіти; якість освіти й ефективність використання фахівців з вищою освітою; інтеграційні процеси Напрями розвитку вищої освіти в Україні:

Номер слайду 17

Розширення доступу до вищої освіти

Номер слайду 18

Країни-учасниці Болонського процесу підкреслюють важливий внесок вищої освіти у впровадження довічного навчання в реальність

Номер слайду 19

Забезпечиння потрібної якістіь підготовки випускників можливо лише маючи підготовленого вступника

Номер слайду 20

Головні сподівання щодо поліпшення ситуації з об'єктивністю процесів вступу в Україні покладаються на незалежне (зовнішнє) тестування

Номер слайду 21

Підвищення об’єктивності оцінювання знань через зовнішнє тестування полягає у застосуванні рейтингової системи

Номер слайду 22

Забезпечення та гарантія якості вищої освіти

Номер слайду 23

Запровадження ступеневої системи вищої освіти й уведення нових освітньо-кваліфікаційних рівнів “бакалавр” та “магістр” надає широкі можливості для задоволення освітніх потреб особи, забезпечує гнучкість загальноосвітньої, загальнокультурної та наукової підготовки фахівців, підвищення їх соціального захисту на ринку праці та інтеграцію у світове освітянське співтовариство.

Номер слайду 24

Державна акредитаційна комісія (ДАК), яка забезпечує додержання вимог до вищої та професійно-технічної освіти шляхом встановлення відповідних нормативних показників до їх ліцензування та акредитації

Номер слайду 25

Первинна відповідальність за якість вищої освіти лежить на кожному окремому навчальному закладі

Номер слайду 26

Основні завдання, принципи та етапи формування Європейського простору вищої освіти

Номер слайду 27

введення двоциклового навчання; запровадження кредитної системи; формування системи контролю якості освіти; розширення мобільності студентів і викладачів; забезпечення працевлаштування випускників; привабливості європейської системи освіти Шість цілей Болонського процесу:

Номер слайду 28

запровадження системи освіти на основі двох ключових навчальних циклів: додипломного (бакалавр) та післядипломного (магістр); затвердження загальносприйнятної та порівнянної системи вчених ступенів, в тому числі шляхом запровадження стандартизованого Додатку до диплома; застосування Європейської Кредитної Трансферної Системи (далі – ECTS); зближення систем контролю якості та акредитації Заходи, що мають принести відчутні результати:

Номер слайду 29

Двоетапна система вищої освіти запроваджується на основі двох ключових навчальних циклів: незакінчена вища (додипломна) освіта і закінчена вища (післядипломна) освіта, причому тривалість першого циклу – не менш трьох років. По завершенні першого циклу вищої освіти присвоюється вчений (академічний) ступінь бакалавра. Кінцевим результатом другого циклу навчання протягом 1-2 років має бути вчений (академічний) ступінь магістра

Номер слайду 30

гарантування його володарю визнання роботодавцями набутих ним знань і вмінь; зазначення можливості, яку надає отримана кваліфікація щодо доступу до подальшого академічного чи професійного навчання; інформування щодо подробиць, які стосуються прав випускника вищого навчального закладу, відносно його професійного статусу Головними функціями Додатку до диплома є:

Номер слайду 31

рівень кваліфікації, який визначається складністю і об’ємом завдань та обов’язків, що виконує робітник; кваліфікаційна спеціалізація, яка визначається певною галуззю потрібних знань “Кваліфікація” визначається як здатність робітника виконувати конкретні завдання та обов’язки у рамках певного виду діяльності. Вона має наступні два параметри:

Номер слайду 32

Випускник вищого навчального закладу України має працевлаштовуватися на первинну посаду, яка передбачена Галузевим стандартом

Номер слайду 33

Освітньо-кваліфікаційний рівень вищої освіти в Україні формально поєднує в програмах освіти як академічну, так і професійну спрямованість

Номер слайду 34

Вища школа готує випускника не до конкретного робочого місця, а до вільного пошуку роботи на ринку праці

Номер слайду 35

Додаток до диплома як засіб забезпечення можливості працевлаштування

Номер слайду 36

Додаток до диплома про вищу освіту (далі Додаток) є документом про освіту, що видається власнику диплома з метою надання додаткової розширеної інформації про вищий навчальний заклад, який надає кваліфікацію, про рівень кваліфікації, про зміст і обсяг освіти, особливості навчання і форми підсумкового контролю та його академічні і професійні права тощо

Номер слайду 37

Витяг з Додатку до диплома, що визначає кваліфікацію випускника 2. ІНФОРМАЦІЯ, ЯКА ІДЕНТИФІКУЄ КВАЛІФІКАЦІЮ Назва кваліфікації (повна, скорочена): Назва документу, який підтверджує права власника:  < диплом > Основна предметна область навчання для здобуття кваліфікації: 3. ІНФОРМАЦІЯ ЩОДО РІВНЯ КВАЛІФІКАЦІЇ Рівень кваліфікації: Офіційний термін програми навчання:  < років, тижнів, кредитів ECTS> 5. ІНФОРМАЦІЯ ЩОДО ФУНКЦІЙ КВАЛІФІКАЦІЇ Доступ до подальшого навчання:  < академічна спрямованість > Професійний статус:  < професійна спрямованість >

Номер слайду 38

4. ІНФОРМАЦІЯ ЩОДО ЗМІСТУ ТА ДОСЯГНУТИХ РЕЗУЛЬТАТІВ Форма навчання: Вимоги програми:  < стислий зміст програми > Деталізація програми навчання:  < перелік навчальних дисциплін із зазначенням кредитів, оцінок> Система оцінювання, порадник з розподілу по класах  < інформація відносно процедури атестації, національна шкала і шкала ECTS > Узагальнена оцінка:

Номер слайду 39

Нова модель, що ілюструє деталізацію інформації в Додатоку до диплома (приклад) Код модуля Назва модуля Кредити Сесії Тестування Термін Статус семестру Спроба Оцінка (% вірних відповідей) 3BCH167 Biochemical techniques 15.0 1994/2 Прохідний 1 70

Номер слайду 40

Європейська спільнота й ті ж Болонська декларація і Лісабонська конвенція передбачають, що за якість освіти відповідає держава

Номер слайду 41

Запровадження кредитно-модульної системи організації навчального процесу у вищих навчальних закладах України

Номер слайду 42

досягнення відповідності стандартам європейської системи освіти, яка виходить із знань, умінь та навичок, що є надбанням випускника; затребування українських освітянських кваліфікацій європейським ринком праці; затвердження загальносприйнятної та порівнянної системи освітньо-кваліфікаційних ступенів; впровадження стандартизованого додатка до диплому, модель якого була розроблена Європейською Комісією, Радою Європи та UNESCO/CEPES і який містить детальну інформацію про результати навчання випускника; стимулювання викладачів і студентів вищих навчальних закладів до вдосконалення системи об’єктивної оцінки якості знань; забезпечення “прозорості” системи вищої освіти та слушного академічного та професійного визнання кваліфікацій (дипломів, ступенів, посвідчень і таке інше) Впровадження модульно-кредитної системи у вищий школі України переслідує наступні цілі:

Номер слайду 43

Кредитно-модульній системі, як невід’ємному атрибуту Болонської декларації, надаються дві основні функції Перша – сприяння мобільності студентів і викладачів та спрощення переходів з одного університету до іншого. Друга – акумулююча, чітке визначення обсягів проведеної студентом роботи з урахуванням усіх видів навчальної та наукової діяльності.

Номер слайду 44

Модулі конструюються як системи навчальних елементів, об'єднаних ознакою відповідності визначеному об'єкту професійної діяльності

Номер слайду 45

Умовою реалізації модульного принципу організації змісту навчальної дисципліни є можливість виділити генеральні наскрізні ідеї професійної діяльності, ї на розкриття і засвоєння яких спрямований кожний модуль

Номер слайду 46

За таких умов зменшується частка прямого, зовні завданого інформування і розширюється застосування інтерактивних форм та методів роботи студентів під керівництвом викладача (тьютора) та повноцінної самостійної роботи в лабораторіях, читальних залах, на об'єктах майбутньої професійної діяльності, що особливо важливо для системи дистанційного навчання

Номер слайду 47

Кредит (credit) – умовна одиниця виміру навчального навантаження студента при вивченні якоїсь складової навчальної програми чи окремої дисципліни (курсу), виконаної студентом під час навчання

Номер слайду 48

Європейська система трансферу кредитів – ECTS

Номер слайду 49

ЕСТS забезпечує інструментом, щоб гарантувати прозорість, збудувати мости між навчальними закладами і розширити можливості вибору для студентів.

Номер слайду 50

Кредити ЕСТS, які є числовим еквівалентом оцінки, що призначається елементам навчального плану, щоб окреслити обсяг навчального навантаження студентів, необхідний для завершення навчання. 2. Інформаційний пакет, який дає письмову інформацію студентам і працівникам про навчальні заклади, факультети, організації і структуру навчання і елементи навчального плану. 3. Перелік оцінок з предметів, який показує здобутки студентів у навчанні у спосіб, який є всебічним і загальнозрозумілим, і може легко передаватися від одного навчального закладу до іншого. Система ЕСТS забезпечує прозорість через такі засоби:

Номер слайду 51

інформаційний пакет – інформація стосовно навчальних програм і здобутків студентів; навчальний контракт – взаємна угода між навчальними закладами-партнерами і студентом; перелік оцінок дисциплін – використання кредитів ЕСТS, щоб визначити навчальне навантаження для студента Система ЕСТS базується на трьох ключових елементах:

Номер слайду 52

Кредити ЕСТS є кількісним еквівалентом оцінки (від 1 до 60), призначеної для елементів навчального плану, щоб охарактеризувати навчальне навантаження студента

Номер слайду 53

У ЕСТS 60 кредитів становить навчальне навантаження на один навчальний рік, і, як правило, 30 кредитів на семестр

Номер слайду 54

Шкала оцінювання ECTS для оцінки якості досягнень студента Шкала оцінювання ЕСТS була розроблена для того, щоб допомогти навчальним закладам перенести оцінки, виставлені місцевим закладом

Номер слайду 55

Шкала оцінювання ЕСТS Оцінка ЕСТS Процент студентів, які зазвичай успішно досягають відповідної оцінки Визначення А 10 ВІДМІННО - відмінне виконання лише з незначною кількістю помилок В 25 ДУЖЕ ДОБРЕ - вище середнього рівня з кількома помилками С З0 ДОБРЕ - в загальному правильна робота з певною кількістю грубих помилок D 25 ЗАДОВІЛЬНО - непогано, але зі значною кількістю недоліків Е 10 ДОСТАТНЬО - виконання задовольняє мінімальні критерії FХ - НЕЗАДОВІЛЬНО - потрібно попрацювати перед тим, як отримати залік F - НЕЗАДОВІЛЬНО - необхідна серйозна подальша робота

ppt
Додано
14 вересня 2021
Переглядів
1001
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку