Працюючи вчителем англійської мови, помітила нелегке питання перед собою. Як зробити урок цікавим для всіх дітей, як переконати їх у важливості вивчення англійської мови. Цього можна досягти, якщо шукати нестандартні та оригінальні методи вивчення. Все життя мріяла бути вчителем. З дитинства грала у вчителя та учнів. Працюючи вже декілька років, шукала різні шляхи для навчання англійської мови. Одним з цих шляхів є гра.
Гра – це спосіб пізнання світу. З раннього віку діти вивчають світ граючись. У іграх вони проявлять себе як індивідуальність і навчаються творчо мислити. Згідно з методикою викладання англійської мови розрізняють наступні види ігор:
Фонетичні ігри.
Лексичні ігри.
Ігри на розвиток навичок читання.
Ігри на розвиток навичок аудіювання.
Ігри на розвиток навичок усного мовлення.
Граматичні ігри.
Рухливі ігри.
Інтерактивні ігри
Хочу більш детальніше зупинитися на лексичних іграх. В початковій школі важлива наочність. Тому часто використовую картки. Проводжу ігри з ними або без них.
Розглянемо деякі ігри, які використовую на своїх уроках.
1) Memory game – при вивчені певних слів викладаю картки на дошку. Потім діти закривають очі. Вчитель забирає одну картку. Відкривши очі, вони мають відгадати сховану картку. Гра закінчується коли залишається одна картка. Ця гра розвиває пам'ять.
2) Clap game – викладаю 6 карток з словами. Потім плескаю в долоні декілька раз(до 6 ). Скільки плескань діти чули, таку картинку по порядку називають. Гра розвиває увагу.
3) Odd man out – викладаю картки. Всі відносяться до певної теми, одна – до іншої теми. Діти мають знайти зайву картку. Гра гарно активізує лексику.
4) Bingo – можна використовувати як підсумок по темі. На листку є квадрат з 9 маленькими квадратами, діти туди вписують запропоновані з списку слова. Дається час. Потім вчитель називає слова або показує картки. Учні викреслюють слова, які чують. Хто перший складе рядок по діагоналі, вертикалі чи горизонталі, той кричить Bingo і він є переможцем. Вчитель дальше продовжує говорити слова, щоб визначити друге і третє місця.
5) Crocodile – вчитель показує учню картку зі словом. Учень показує це слово, але не називає його. Хто відгадає слово, продовжує гру. Мета гри – активізувати лексику.
6) Missing vowels – вчитель кладе картку з словом і пропущеними голосними буквами. Учні мають вставити ці пропущені букви. Гра допомагає відпрацювати вивчену лексику.
7) Snakes and ladders – учні поділяються на групи по 3-4 дітей. По черзі кидають кубик, пересувають свої фішки по клітинках і виконують завдання. Хто неправильно виконує завдання, пересуває фішку на 2 клітинки назад. Виграє той, хто перший дійде до фінішу. Гра підходить для повторення вивченого лексичного матеріалу.
8) Say the next word – гра підходить для засвоєння днів тижня, місяців, кількісних і порядкових числівників. Вчитель називає день тижня, місяць чи числівник. Учні по черзі продовжують. Хто неправильно, говорить вибуває з гри. Можна проводити по групах.
9) Crazy letters game – клас поділяється на 2 команди. Вчитель диктує букви з вивчених слів у довільному порядку. Учні по черзі виходять і записують букви, а потім мають скласти слово. Хто швидше складе, той отримує бал. Гра на розвиток спостережливості і уваги.
10) Are you attentive? – вчитель говорить слова (наприклад, назви меблів, будь-яких предметів і кімнат). Діти мають записати лише певні слова, наприклад, назви кімнат. Гра розвиває увагу і пам'ять.