Принципи за якими працюють вчителі з дітьми з ООППодолання психологічного бар’єру, усвідомлення, що такі діти мають рівні можливості вчитися разом з усіма дітками. Застосування особистісно орієнтованих методів навчання з урахуванням індивідуальних особливостей ООП. Застосування стимулюючої системи оцінювання освітніх досягнень таких дітей. Прагнення допомагати дітям з ООП відчувати себе частиною учнівського колективу. Створення позитивної атмосфери у класному колективі.
Індивідуальна програма розвитку. Мета та завдання. Розробити комплексну програму розвитку дитини з особливими освітніми потребами. Пристосувати освітнє середовище до потреб дитини. Надати додаткові послуги і форми підтримки у процесі навчання. Вести спостереження за динамікою розвитку дитини.
Форми та методи роботи з дітьми з ООПРухливі ігри на розвиток координаціі рухів, спритності та точності. Вправи на розвиток дрібної моторики рук. Вправи на розвиток зорових уявлень та орієнтації у просторі. Вправи на розвиток саморегуляції. Гімнастичні вправи. Дихальні вправи. Розвиток графічних навичок. Рольові ігри, вправи на імітацію, інсценування та інші.
Важливість покрокового плану дій. Дитина повинна знати і розуміти що і за чим виконувати щоб почуватися впевненішою. Заздалегідь попереджати про зміни у розкладі занять чи незаплановані заходи. Звести до мінімуму періоди очікування щодо виконання наступних завдань. Нерозуміння та бездіяльність можуть призводити до погіршення поведінки або збудження.
Принципи згасаючої підтримки дітей з ООПЧітке та просте пояснення виконання завдань, зацікавлення дитини до певної форми роботи. Вчитель (асистент вчителя) спочатку демонструє сам виконання завдань, вправ, рухів тощо. Учень виконує завдання чи вправи за допомогою вчителя. Дитина намагається виконувати завдання самостійно але інколи з допомогою вчителя для корегування. Повторення декілька разів таких завдань та запам’ятовування, тренування певних навичок. Учень самостійно виконує це завдання, демонструє успіхи. Самостійне виконання подібних завдань. Успіх!