Лексичні Jazz Chants на уроках англійської мови

Про матеріал
Jazz chant'и емоційні та інформативні: вони сприяють розвитку навичок розмовної мови, допомагають учням швидко і легко запам'ятати фрази повсякденного вжитку. Jazz сhant'и відпрацьовують наголос, ритм та інтонацію, лексичні одиниці та граматичні конструкції.
Перегляд файлу

Формування комунікативної компетенції учнів на уроках англійської мови з використанням JAZZ CHANTS.

 

Наумова О.А., заступник директора з навчально-виховної роботи

Харківської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 29

Харківської міської ради Харківської області,

вчитель англійської мови, спеціаліст вищої категорії, старший учитель

 

Соціально-економічна ситуація в суспільстві формує соціальне замовлення по відношенню до підготовки його громадян з іноземних мов. Чим вище в суспільстві потреби в нових професійних, особистих, культурних, наукових контактах з носіями іноземної мови, з досягненнями культури різних країн і чим реальніше можливість реалізувати ці контакти, тим вище статус іноземної мови як засобу спілкування та взаєморозуміння.

Зараз цей статус стає ще більш значущим в наслідок таких факторів, що характерні для сучасного суспільства:

  • розширення економічних, політичних, культурних зв'язків між країнами;
  • доступ до великого інформаційного простору;
  • міграція робочої сили;
  • міждержавна інтеграція в галузі освіти, в тому числі, можливість якісної освіти у своїй державі та за кордоном.

Отже, знання іноземної мови стають в сучасному суспільстві необхідною частиною особистого та професійного життя людини. Соціальне замовлення суспільства до використання іноземної мови виявляється не просто
в практичному знанні мови, а в умінні застосовувати цю мову в реальній комунікації. Все це викликає чітке осмислення цілей і завдань навчання іноземним мовам, використання таких методів і прийомів, які дозволяють учням ефективно, з найменшими витратами зусиль досягати високих результатів.

Для тих, хто вивчає англійську, як і будь - яку іншу іноземну мову, практично все, що вивчається, є новим, особливо на першому етапі, і на те, щоб все зрозуміти, проаналізувати, запам'ятати витрачається дуже багато сил. Тому дуже важливо, щоб людина, яка вивчає мову, отримувала задоволення від занять і заряджалася бажанням займатися далі. А як цього досягти? Сучасний вчитель англійської мови має в своєму розпорядженні багатий вибір НМК, додаткову літературу з предмета, книги для читання, аудіо - диски та Інтернет-ресурси.  Існує багато способів підвищення мотивації, і один з них – це англійські пісні, вірші і jazz chant'и. Насамперед потрібно дати визначення слову chant. Якщо ми відкриємо словник видавництва Longman, то знайдемо таке визначення цього слова    words or phrases that are repeated again and again by a group of people. "Чант" – багаторазово повторюваний, (римований, що дозволяє учневі швидко його запам'ятати) елемент мови (лексика або яка-небудь граматична структура) на тлі джазової імпровізації. Англійські пісні і jazz chant'и є дуже цінним інструментом для вивчення англійської мови і, на мою думку, вони повинні обов'язково входити до складу навчальних матеріалів з наступних причин:

1. Вчити англійські пісні і jazz chant'и цікаво.

2. Вони допомагають підвищити мотивацію та інтерес дітей до предмета.

3. Англійські пісні і jazz chant'и розвивають комунікативні навички учнів.

4. Англійські пісні і jazz chant'и являють собою невеликі, пов'язані  змістом, завершені тексти. Смисловий зв'язок досліджуваного матеріалу дуже важливий, оскільки логічно пов'язана  інформація запам'ятовується легше. Так, наприклад, запам'ятати розповідь з 10 пропозицій набагато простіше, ніж запам'ятати 10 незв'язаних між собою речень.

5. Пісні і jazz chant'и мають властивість мимовільного прокручування
в голові.

Для вивчення мови ця властивость пісень і jazz chant'ів є дуже корисною, оскільки нові слова і вирази повторюються мимоволі, що дозволяє твердо запам'ятовувати їх без особливих зусиль. 

Привабливість jazz chant'ів полягає ще  й  в тому, що вони містять живу мову, потреба якої виникає у кожного.  Слід також зазначити, що всі вони невеликі за обсягом, і, що важливо, сповнені доброго гумору. Чанти можна застосовувати для відпрацьовування фонетики, інтонації, лексики
та граматики, але найголовніше – вони дозволяють учневі використовувати їх
у різних мовленнєвих  ситуаціях без страху зробити помилку в мовленні. 

Різноманітність тем, лексики, граматичних структур, на базі яких написані jazz chant'и, дозволяє використовувати їх на різних етапах навчання мови і у різних вікових групах. Учням старших вікових групп можна запропонувати самим написати чант для активізації того чи іншого грамматичного елемента.

 Існує думка, що вивчити мову за допомогою пісень і jazz chant'ів неможливо, тому що там неправильна мова, убога лексика і взагалі вони ні про що. Так, я згодна з тим, що повноцінно вивчити мову тільки у піснях
і jazz chant'ах неможливо, але від цього вони не перестають бути ефективним матеріалом для вивчення, а найголовніше, сприяють підвищенню інтересу та мотивації у навчанні. Використання пісень та jazz chant'ів на уроках англійської мови не є новим методом. Англійські пісні і jazz chant'и завжди  були і залишаються важливим стимулом лінгвістичного та емоційного розвитку учнів. На своїх уроках я досить часто використовую jazz chant'и.

Більшість знайомих нам jazz chant'ів написані талановитим американським педагогом-ентузіастом, композитором, поетом і джазовою співачкою в одній особі  – Кароліною Грехем. Всі jazz chant'и дуже веселі  позитивні, дотепні і завзяті. Працювати з ними просто і надзвичайно приємно. Вони створюють творчу атмосферу в класі, піднімають настрій. Але практично всі jazz chant'и  відпрацьовують фонетику та граматичні структури, і фактично немає тематичних лексичних римівок, які б допомагали учням вивчити лексичний матеріал за певною тематикою. Тому я вирішила спробувати  написати свої. Спочатку до якоїсь певної теми, а потім спеціально стала складати їх відповідно до тематики спілкування за програмою. Так набралось на цілу збірку тематичних лексичних римівок – jazz chant'ів  із можливими завданнями, метою якої є допомога учням легко засвоїти лексичний матеріал з подальшим його використанням в різних мовленнєвих ситуаціях за основними темами навчальної програми. Завдання, які додаються до віршів та римовок, дозволяють перевірити розуміння і закріпити необхідні лексичні одиниці, дати учням можливість висловити свою точку зору з приводу тієї чи іншої проблеми, спираючись на власний досвід і знання інших тем та шкільних предметів. Завдання можуть бути різними в залежнлсті від рівня знань учнів, від особливості групп, в яких викладаю, від етапу урока та його цілей.

Jazz chant'и емоційні та інформативні: вони сприяють розвитку навичок розмовної мови, допомагають учням швидко і легко запам'ятати фрази повсякденного вжитку. Jazz сhant'и відпрацьовують наголос, ритм та інтонацію, лексичні одиниці та граматичні конструкції. Тобто їх застосування на уроках позбавляє учнів від нудного зубріння, перетворюючи процес запам'ятовування на приємне заняття. Робота з jazz chant'ами проходить у дуже швидкому темпі, до неї залучаються всі учні, навіть ті, які, зазвичай,
непомітні на уроках і намагаються просто відсидіти 45 хвилин.

Який б jazz chant, яка б пісня не використовувалися на уроці, робота з ними будується за таким алгоритмом:

  1. перше прослуховування
  2. переклад
  3. відпрацювання найбільш складних або найбільш значимих лексичних одиниць, граматичних конструкцій, питань, кліше і т. п.
  4. друге прослуховування
  5. третє прослуховування та читання разом з дикторами (обидві ролі)
  6. прослуховування в режимі «читання за ролями»
  7. самостійне читання в режимі St – Cl, Cl – St
  8. читання в парах, що служить розвиткові навичок говоріння англійською мовою.

Завдяки використанню джазових римовок на уроках англійської мови я змогла створити умови для формування комунікативних навичок учнів у захоплюючій формі, зацікавити їх. Це надає  дітям можливість отримувати задоволення від навчання, від того, що вони можуть спілкуватися англійською. На уроках забезпечено емоційність навчального процесу та створено атмосферу радості, що значно  підвищує  інтерес  до вивчення мови.

 


ДОДАТКИ

 

Приклади тематичних лексичних римовок

 

Family

 

Hello! Meet my family.

Let me introduce

My mother. She likes knitting.

My father. He likes news.

 

My sister is hard-working,

She likes to do a lot:

To cook, to clean, to read, to draw

And go in for sport.

 

Now meet my daddy’s brother

My uncle is very nice.

He is hot-tempered person

With hazel sparkling eyes.

 

To keep on listing relatives

I’ll show you my aunt.

She’s jealous and bossy

And gambler at her heart.

 

Her son, who is my cousin

Is naughty like a bell.

He’s stubborn, selfish, moody

And we can’t get on well.

 

I’ve got a lot of relatives

Grandparents, nephews, niece

Thus it is sometimes difficult

We try to live in peace.

 

Activity 1.   Match the words with their definitions.

1) family

2) mother  

3) father                                                      

4) aunt      

5) cousin   

6) grandparents   

7) niece 

8)uncle     

 

a) daughter of your brother or sister

b) parents of a mother or father

c) son or daughter of an uncle or an aunt

d) sister of your mother or father; 

e) brother of your father or mother;

f) a male parent                                                                                                                                

g) female parent

h) group of people who are closely related   

  

Activity 2.   In each line choose one word that doesn’t belong to the group and explain why you think so:

  1.                  father, mother, sister, brother, cousin
  2.               skiing, swimming, sitting, reading, knitting
  3.               naughty, stubborn, selfish, moody, kind
  4.               hard-working, efficient, well-educated, jealous
  5.               niece, nephew, cousin, family, relatives

                                                                                                                                        

 


Traits of Character

 

I have many friends, they study at school

We are very friendly and I think it is cool.

 

We study together, in the yard we can run,

We go on excursions, have a lot of fun.

 

We are not absent-minded,

we’re diligent and bright

We’re very communicative

and always polite.

 

We’re rather hard-working,

well-bred and modest

We try to be tactful, persistent and honest.

 

I think all these features

can help us in the life

We won’t be envious, impudent and sly.

 

We are sometimes selfish,

touchy, ready to rebel

We can be irresponsible

and careless as well.

 

Kids are said to be impatient,

it is absolutely true

‘Cause of naughty, noisy children

many teachers can feel blue.

 

It is great to be ambitious

if you have a noble aim

‘Cause life is sometimes difficult

it is not a game.

 

It is positively great, it is absolutely grand

To be called as a close and best friend.

 

Five, four, three, two I’ve won the brand

To be called as a real

and a very good friend.

 

Activity 1.   Sort out the personality qualities given below into corresponding column according to your opinion.

 

Friendly, cool, absent-minded, diligent, bright, communicative, polite, hard-working, well-bred,

Modest, tactful, persistent, honest, envious, impudent, sly, selfish, touchy, irresponsible, careless,

Impatient, naughty, noisy, ambitious, difficult, great, shy, boring, sociable, energetic, tolerant.

 

Positive/

pleasant

Negative/

unpleasant

Neutral

 

 

 

 

Activity 2.   Use the adjectives to characterize a person from your group. Let your classmates guess the person. Agree or disagree with the description.

 

                                                                                             

Television

 

We like to watch it, watch it!

We like to watch it!

Why?

It’s interesting!

It’s boring! We see a lot of lie!

But we can find some programs

Informative and funny.

But some of them can teach us

Violence and cunning.

But we prefer some shows variety and quiz,

A chat show, a sitcom and many types of films.

What films d’you like for watching?

I want to watch them, too.

An action film, a thriller, a drama and a cartoon,

A musical, detectives and science fiction, too.

Sometimes we watch news programs but they are complicated,

Live match and documentary – to be more educated.

D’you like to watch a soap opera?

What do you like in it?

It’s romantic, sentimental

We can discuss when meet.

There are some other programs

But they are not for us.

They are depressing, violent

Where people even cuss.

You like to watch it, watch it!

But choose the program right

And don’t forget to study!

 

All right, all right, all right!

 

Activity 1.   Look at the list of film genres. Rank them according to your preferences. Put 1 next to your most favourite:

 

____ westerns

____ spy thrillers

____ musicals

____ dramas

____ melodramas                                                        

____ comedies

____ horror films

____ science fiction films

____ fairy-tales

____ animated cartoons

____ detective films

____ action films

____ adventure films

____ sitcom

Look at the list again and think which films would appeal to the following categories of people:

 

Non-intellectual teenagers

Middle-aged housewives

University students

Ten-year-old boys

Elderly professors

 

Activity 2.   There is a list of adjectives commonly used to express opinions about films or TV programs. Sort them out in two groups, one negative and the other positive and use them to explain your program preferences.

 

Informative, funny, violent, complicated, educational, romantic, sentimental, depressing, old-fashioned, difficult to understand, boring, exciting, objectives, thrilling, entertaining, interesting.

 

 


Seasons. Weather

 

Nice and gloomy, fine and beastly,

Dry and rainy, hot and cold.

People start the day with forecast

‘Cause the weather plays important role.

 

In the spring it’s often windy,

Misty, cloudy and warm.

You can see a sparkling lightning

And hear roars of thunderstorm.

 

In the summer the sun shines brightly,

Green grass gleams with drops of dew,

Days are sunny, nights are starry

You are charmed by pretty view.

 

In the autumn the picture changes

All the trees are a piece of art.

It is muddy, drizzling, foggy,

Fall of leaves and showers start.

 

Winter comes with many blizzards.

It is slippery and cold.

Thus it’s frosty, dull, unsettled,

It’s still plays important role.

 

 

 

 

Activity 1.   Sort out the following words into the columns according to the nouns they can go with.

 

Nice, gloomy, fine, beastly, dry, hot, cold, hot, windy, misty, cloudy, rainy, warm, muddy, drizzling, foggy, slippery, frosty, dull, unsettled, starry, sunny, nasty, dark, bright, bad, changeable, wet.

 

Weather

Season

Morning/Day

Night

 

 

 

 

 

Activity 2.   Complete the situations guessing what kind of weather people are talking about.

 

  1. I can hardly breathe. I wish it would rain to cool us down. – Oh, yes, the weather is really hot and dry.
  2. They had to close the airport; the snow was a metre deep. –  _______________________
  3. Some big trees were uprooted like match sticks. –  ___________________________
  4. We were able to sit in the garden in the middle of the winter. – ___________________________
  5. I could hardly see my hand in front of my face. – ___________________________
  6. The earth became rock-hard and a lot of plants died. – ___________________________
  7. Even the postman had to use a boat to get around. – ___________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
13 грудня 2021
Переглядів
869
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку