Лепбук – як процес і як результат дослідницької та проектної діяльності здобувачів освіти. Підготувала : вчитель хімії Хартонюк Тетяна Дмитрівна
Номер слайду 2
Лепбук (lapbook) -в дослівному перекладі з англійської означає «наколінна книга» (lap -колінний, book- книга). Це така невелика саморобна книжка-розкладачка, яку дитина може зручно розкласти у себе на колінах і переглянути весь її вміст.
Номер слайду 3
Лепбук (англ. lapbook) - інтерактивна папка для дітей на певну тему. Це гра, творчість, пізнання і дослідження нового, повторення і закріплення вивченого, систематизація знань і просто цікава форма спільної діяльності вчителя і дитини в одній папці.
Номер слайду 4
Історія виникнення Вперше використала у своїй домашній школі мати та письменниця з Вірджинії Теммі Дабі. Вона узагальнила досвід використання різноманітних міні книг, автором створення яких була Діна Зайк ще у вісімдесятих роках минулого сторіччя. Використання таких складених різними способами аркушів паперу, або, як ми їх зараз називаємо, «міні книги», давало можливість дітям, працюючи над їх виготовленням, швидко та надовго запам’ятовувати потрібну інформацію. Ця техніка широко застосовувалась у домашніх школах всього світу. Таммі Даббі зі свого боку запропонувала вкласти ці міні-книжки в одну оригінально оформлену папку. Автор назвала цю саморобну книгу так, тому що вся робота відображається у «книзі», яка може розташуватись на колінах у дитини. Лепбук при такому навчанні є фінальним етапом вивчення певної теми. Тобто дитина, вивчивши тему, оформлює отримані знання у вигляді лепбука, куди вміщує все, про що він дізнався.
Номер слайду 5
Лепбук має за мету: Розвиток допитливості, пізнавальної мотивації та навчальної активності. Розвиток уяви, творчої ініціативи. Можливість вибору дітьми матеріалів, видів роботи, учасників спільної діяльності.
Номер слайду 6
Як використовувати лепбук?Для повторення або закріплення навчального матеріалу з теми або з кількох тем;Для організації учнівських презентацій; В якості портфоліо;Для навчання інших учнів молодших чи паралельних класів;Виконання навчальних проектів та досліджень.
Номер слайду 7
Різновиди тематичних папок В залежності від призначення :навчальні;ігрові; вітальні,святкові; aвтобіографічні.
Номер слайду 8
З чого почати?Тема. План. Створення макету. Створення шаблону. Оформлення
Номер слайду 9
Обираємо тему Темою папки-лепбуку може бути абсолютно будь-яке явище, предмет, тощо . Усе залежить від рівня знань тих, для кого ви його пропонуєте. Залежно від віку дітей, подумайте, наскільки глибоко ви збираєтеся занурюватися в тему. Від цього й буде залежати кількість розгорток і деталей вашого лепбука.
Номер слайду 10
Складаємо план Після того, як ви визначилися із темою, візьміть листок, ручку та напишіть план. Ви помиляєтеся, якщо вважаєте, що лепбук - це просто розворот з малюнками. Він має бути добре продуманий, щоб максимально структурувати інформацію та видати її цікаво і творчо. З чого почати, як розгорнути тему, які нюанси висвітлити?
Номер слайду 11
Макет
Номер слайду 12
Паперова папка,Папір білий та кольоровий,ножиці,клей,степлер,скотч,фарби, олівці.малюнки, фото. Матеріали для створення лепбука:
Номер слайду 13
Склад Lapbook. Розмір стандартного готового лепбука по всьому світу – папка А4 в складеному вигляді та А3 у відкритому вигляді,Елементи лепбука:•Кармани. (звичайні), Фігурні кармани .•Конвертики звичайні. Конвертики фігурні.•Рухливі кола.•Книжки прості.•Блокнотики розрізні Блокнотик зі сторінками різної довжини.•Листок паперу, складений в декілька разів.
Номер слайду 14
Виготовляють лепбук зазвичай у парі або у групі, тому що одна дитина не зможе систематизувати матеріал і оформити роботу, а для групи учнів — це посильна робота.
Номер слайду 15
У процесі роботи діти:навчаються спостерігати,- дотримуються інструкцій, - виявляють творчість. вивчають певний матеріал, виконують поставлені завдання,оформляють результати,роблять висновки .