Тема: Леся Українка «Вечірня година», «Давня весна».
Мета:- розширити і поглибити знання учнів про велику українську письменницю і поетесу Лесю Українку , формувати навички виразного читання, вміння відчувати емоційний зміст поезії;
-розвивати акторські здібності дітей, пам’ять, пізнавальну активність, вміння прислухатись до звучання рідного слова, розширювати кругозір учнів, вміння працювати в групі.
-виховувати любов до рідної мови, інтерес до творчості української поетеси ,викликати захоплення великою силою волі Лесі Українки.
Девіз: «Ні! Я жива ,я вічно буду жити! Бо в серці маю те ,що не вмирає!»
Тип уроку: Авторський (робота в групах).
Обладнання : Портрет Лесі Українки, виставка книг ,журналів, цеглинки LEGO, тестові завдання, шаблони «Асоціативний кущ» ,презентація, віночок пам’яті (заготовки), ілюстрації до вірша «На зеленому горбочку», весняні пейзажі.
Хід уроку
Привітання.
Ми вам раді люди добрі,
І вітаєм щиро вас,
І запрошуєм ласкаво
На урок у 2 клас.
Кому дозволимо першими сісти? Дівчаткам. Так, спочатку краса, а потім сила.
2.Перевірка домашнього завдання .Повідомлення теми і мети уроку.
Домашнє завдання було опрацьовано групами учнів.
Сьогодні на уроці ми розширимо і поглибимо знання про дитячі роки поетеси, її творчість. Опрацюємо твори «Вечірня година» «Давня весна».
Учитель показує портрет, читає вірш.
У нашім класі на столі
Портрет стоїть у рамі
Він всім знайомий-
І мені, і татусеві й
Мамі.
З портрета дивиться на
Нас Землячка-поетеса.
Це гордість нашої землі-
Нескорена, незламна… Леся
Про життєвий і творчий шлях поетеси нам розкажуть « Дослідники біографіїї».
II Група «Довідкове бюро».
Ознайомлення з виставкою книг.
(Ми виставили збірки творів Л. Українки).
III Група “Акторська майстерність».
Учні декламують вірш «На зеленому горбочку» і демонструють відповідні ілюстрації.
Перевірна робота . Тест «Так. Ні.»
3.Опрацювання віршів Л. Українки
Л . Українка мала надзвичайну пам’ять і фантазію. А я ЩЕ б додала- що вона мала велику силу волі .Адже Леся ні дня не ходила до школи, а стала високоосвіченою людиною .І подарувала нам такі чудові вірші. Один з них «Вечірня година».
Виразне читання вірша вчителем.
Словникова робота.
Читання слів «луною».
Неба зорі
Місяць віконце
Погуляю заспіваю
Країні Волині
Маленький весняний
Хати мати
Доберіть протилежні за значенням слова до слів: гай-….., горе-…, забудеш-…, ніч-…. .
Акторське читання. Прочитайте вірш захоплено .Що уявили , читаючи вірш? Які картини природи зображені? З чим авторка порівнює ніч і вітер? Прочитайте.
Хорове читання групами. Кожна група готує іншій групі по 1 запитанню.
Робота над віршем «Давня весна».
Підготовка до сприймання твору. Демонстрація весняних пейзажів. Леся Українка дуже любила українську природу, але особливо любила поетеса весну, коли все співає, цвіте .Про це вона писала у своїх віршах.
Учитель читає вірш «Давня весна напам’ять».
Перевірка сприймання.
-Чи сподобався вірш?
- Який настрій викликає?
Це лише уривок вірша. Пропоную послухати всю поему .Вірш «давня весна» покладений на музику. Послухайте цю пісню.
-Якою поетеса сприймає весну?
-Доберіть прикметники до слова весна.
Повторне читання вірша учнями «ланцюжком».
Вибіркове читання.
Фізкультхвилинка
«Дощик накрапає».
4. Підсумок уроку.
Асоціативний кущ.
Які слова на фрази спадають на думку ,коли чуєте Леся Українка .Запишіть Їх .Робота в групах.
Кожна група презентує свою роботу ,прикріплює на дошці.
Створення віночка пам’яті для Лесі.
Не стерлась
Райдужна
Сторінка ,
Не вмерла
Пісня лісова,
Безсмертна Леся Українка
Була і є повік
Жива!
Олена Журлива
Давайте подаруємо Лесі віночок пам’яті. Вплетем калину-символ краси і мужності .Ромашку-символ миру і кохання. Барвінок- Символ любові. Мак- символ печалі і туги. Конвалія –символ ніжності і чарівності .Незабудки- символ вірності. Безсмертник- символ безсмертя.
-Чи сподобався вам урок. Якщо так , підніміть зелену цеглинку ,якщо ні- червону.
- Які вірші ви запам’ятали?
Життя Лесі Українки- це подвиг. Тож будемо і ми вчитись терпінню ,віри, любові й надії у нашої неповторної Лесі.
5.Рефлексія.
Оберіть відповідну цеглинку LEGO.
6.Домашнє завдання.
Вивчити напам’ять вірш «Давня весна» ,вміти розповідати про життя і творчість поетеси.