Леся Українка. Життя і творчість

Про матеріал
У поданому матеріалі вчитель знайде доповнення завдань, урізноманітнення матеріалу та нові форми роботи з учнями при вивченні творчості Лесі Українки у 6 класі.
Перегляд файлу

                   Леся  Українка

  1.  Перегляд фільму  «Україна – це особистості, які формують обличчя її історії.  https://youtu.be/4BEqlunkBqw»

 

  1. ТАБЛИЦЯ ПАРАДОКСІВ

 

Доповни біографію Лесі Українки відомостями з  «Таблиці парадоксів» та виясни значення слова «парадокс».

 

Була дворянкою за походженням, але на відміну від багатьох представників свого стану думала й дбала про робітників і селян як про своїх рідних людей.

 

Мала матір-письменницю, але перевершила її у творчому доробку.

 

Не навчалася в школі, але стала однією з найосвіченіших жінок Європи того часу.

 

Не була вчителем, методистом, але написала для сестер підручники з історії.

 

Була жінкою, якій за тих часів відводилася роль домогосподарки, та ще й мала важку хворобу, але зробила для суспільства більше, ніж здорові, сильні чоловіки.

 

Була небагатою, але на свої кошти запрошувала кобзарів і записувала їхні пісні, щоб зберегти для нащадків.

 

Перебувала в дуже скрутному становищі - фізичному та матеріальному  але допомагала, підбадьорювала інших..

 

Багато часу жила за межами рідного краю, але зберегла любов до нього на все життя.

 

ВИСНОВОК: Леся Українка стала гідною продовжувачкою традицій Т.Г.Шевченка в літературі. Її життя – гідний приклад мужності, цілеспрямованості, стійкості в боротьбі з життєвими негараздами й навіть із самою собою.

 

 

Парадокс – це …..

 

Запиши приклади парадоксу із власного життя чи знайомих

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. Цікавинки з життя та творчості Лесі Українки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                              4.   КРОССЕНС «ЛЕСЯ УКРАЇНКА»

1. 2. 3.

 

 

 

 

4.   5                                           6

5 6

 

 

 

7                                                        8                                                                   9

 

 

 

  

     По периметру:

     1 – 2 – у м. Новограді-Волинському народилася в родині Петра Косача та Олени Пчілки

народилася донька Лариса

     2 – 3 – батьки любили  доньку, дбали про її освіту, перший надрукований вірш Лариси (мама відправила у журнал) був підписаний «Леся з України»)

     3 – 6 – на Україні здавна на Водохреща святять воду.

     6 – 9 – через хворобу (змерзла на Водохрещі)  Лариса змушена була самотужки здобувати освіту;

     9 – 8 – згодом починає писати, стає відомою письменницею;

     8 – 7 – через хворобу письменниця багато подорожує;

     7 – 4 – завдяки творчості й силі характеру Лесю Українку стали називати Дочкою Прометея;

     4 – 1 – Дочка Прометея народилася в м. Новограді-Волинському.

 

 По хресту:

     2 – 5 –      Батьки, самоосвіта, подорожі – фактори,

     6 – 5 -       що впливали на особистість Лесі Українки,

     8 – 5 –       яку згодом стали називати Дочкою Прометея.

     4 – 5 –

 

 

                                    Колись у далекому минулому грецький мудрець-філософ Зенон

                                    проводив свої заняття в Афінах. Він говорив, що людина має

                                    надавати перевагу розумові, а не почуттям серця, повинна    

                                   мужньо і    стійко переносити життєві труднощі, негаразди. Так

виник філософський напрям — стоїцизм, а про людину, яка виявляла стійкість і

мужність, незламність волі під час життєвих випробувань, почали говорити, що вона

 має стоїчні риси характеру

Запис в зошити.

Стоїцизм — риса характеру, що характеризується стійкістю, мужністю, вмінням долати труднощі за допомогою розуму.

 

6. Сенкан «Леся Українка»

 

  1. Леся Українка.
  2. Розумна, приваблива.
  3. Пише, навчає, допомагає.
  4. Це Людина з великої букви.
  5. Дочка Прометея

 

1. Леся Українка

2. Сильна, вольова

3. Живе, творить, надихає.

4. Долає всі життєві перешкоди

5. Незламна дочка Прометея

 

  1. Створення асоціативного куща «Поезія Лесі Українки».

 

 

 

  1. Робота в зошитах

                            Дитина

                                  Доросла

Риса характеру

Вчинок

Риса характеру

Вчинок

Стримана

Терпляча

Горда, не хоче завдавати клопоту іншим, щоб батьки хвилювалися

«Упаду-вставала тихо», «не зізнавалась, щоб не плакать – сміялась»

Витривала

Стійка

Схильна до всепрощення

Здатна забути про гордість

Уміє долати труднощі і перешкоди

«І забувши давню гордість, Плачу я, щоб не сміятись»

 

  1. Словникова робота.  З’ясуємо  лексичне значення слів «драма» та «епіграма»

Драма – напружений момент.

Епіграма – короткий сатиричний вірш, здебільшого на адресу якої-небудь персони.

 

  1.       Розгадай головоломку
    Розгадавши головоломку, дізнаєтеся про риси характеру, які притаманні ліричній героїні поезії «Як дитиною, бувало…»

 

711

 

Відповіді: витривалість, стриманість, мужність, гідність, гордість, стійкість, терплячість.

 

  1.        Літературна ігротека         "3 — зайвий"

Лихо, бувало, тихо

Признавалась, сміялась, топталась

Драма, епіграма, телеграма

Давня гордість, зброя сміху, зірватись має епіграма

 

 

 

12.Даємо відповідь на проблемне запитання ( інтерактивна технологія «Дерево рішень») . Як людина повинна себе поводити, коли їй завдають фізичного або душевного болю ?

 

 

 

 

 

 

     

 

 

 

 

 

13.Гра «Шифрувальник»

Віднови рядок за приголосними

 

1)    [ Щ Б Л Т’ М Н П Т Л

Л Й Н П Р З Н В Л С’]

«Що болить?» -  мене питали,

Але я не признавалась.

 

2)   [  Й К Д Т Н Й Б В Л

П Д С Б Н Л Х]

Як дитиною, бувало,

Упаду собі на лихо.

 

3)   [  Й Б Л М Л Й Г Р Д

Ш Ч Б Н П Л К Т’ Й С’ М’ Й Л С’]

Я була малою горда, -

Щоб не плакать, я сміялась.

 

4)   [ Т Х Ч В С Р Ц Б Л Д Х Д В

Й С Б В С Т В Л Т Х]

Та хоч в серце біль доходив,

 Я собі вставала тихо.

 

14. За паспортом твору «Тиша морська» склади до поезії «Мрії»

 

Художній паспорт поезії

Назва поезії

"Тиша морська"

Історія написання

Перебування у Криму, цикл віршів "Кримські спогади"

Тема

опис краси моря в період затишшя; прагнення протистояти морським життєвим бурям зображення казкової краси морської тиші, коли в морі ледве хлюпочуть хвилі і сяє сонечко.

Головна думка (ідея)

треба долати всілякі життєві труднощі, бути оптимістом

Художні образи

лірична героїня -        вразлива, має поетичну душу,        романтична  чутлива до краси світу   рішуча, смілива, волелюбна

 

 

Із хмарки тегів виписати художні засоби поезії «Мрії»

 

C:\Users\Юра\Downloads\Copy of Тагул - хмаринка слів із наголосом на першому складі (2).png

 

 

docx
Додано
21 вересня 2019
Переглядів
1789
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку