Лічба десятками. Аналіз задачі. Робота з геометричним матеріалом

Про матеріал

Даний урок ознайомить учнів із лічбою десятками; розширить вміння розв'язувати задачі вивчених видів та уміння їх аналізувати; удосконалить вміння працювати з геометричним матеріалом.

Перегляд файлу

Тема:лічба десятками, аналіз задачі. Робота з геометричним матеріалом.

Мета: ознайомити учнів із лічбою десятками; розширювати вміння розвязувати задачі вивчених видів та уміння їх аналізувати; удосконалювати вміння працювати з геометричним матеріалом ; обчислювати  приклади, що складаються з декількох арифметичних дій; розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій: аналізу, синтезу, порівняння; виховувати культуру поведінки, формувати вміння раціонально  витрачати свій час.

Очікувані результати: учень/учениця знає, як рахувати десятками; вміє розв’язувати задачі вивчених видів та аналізувати їх; розв’язувати приклади, що складаються з декількох арифметичних дій; вміє робити висновки.

Формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: приймати мету, яку ставить вчитель; створити умови, що сприяють появі інтересу до навчальної книги — математики, бажання вчитися; контролювати й оцінювати свої результати; розвивати спостережливість, уміння порівнювати, аналізувати; розвивати критичне мислення, уміння висловлювати свою думку; самоорганізовуватися до навчальної діяльності, виконувати розумові операції й практичні дії;

інформаційно-комунікативної: - удосконалювати вміння добувати й опрацьовувати інформацію з підручника.

соціальної:  удосконалювати вміння працювати в колективі, докладати зусиль задля досягнення результатів;

здоров’язберігаючої: формувати правильну поставу під час письма, запобігати розумовому перенапруженню  та  зміни видів діяльності.

Обладнання: підручник, зошит,  картки цифр, палички для лічби, Колобок,  картинки  зайчика, вовка, ведмедя ,лисички, геометричні фігури, «Термометр  успіху», пісенька «Колобок», цеглинки лего.

Методи роботи: бесіда, наочний, діяльнісний, формулювання очікуваних результатів, робота з книгою, метод створення ситуації успіху.

Форми роботи: фронтальна, індивідуальна, колективна, парна.

Прийоми роботи: гра «Так,ні», вправа «Будь уважним», «Мікрофон» «Градус успіху»

 

                            Хід роботи

I. Вступна частина

1.Привітання

Всі почули ви дзвінок він покликав на урок.

Будемо ми працювати математику вивчати.

-         Діти до нас завітали гості давайте привітаємося і подаруємо щиру посмішку, адже посмішка успіх у будь- якій роботі.

2.Емоційне налаштування

-Діти подивіться на цеглинки лего біля них смайлики, оберіть смайлик, який відповідає вашому настрою і покажіть цеглинкою.

3.Очікування

  -А що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

   А  хто любить рахувати, прошу потупати ніжками.

А хто обчислювати вирази?(поплескайте в долоньки. А тепер покажіть як потрібно сидіти на уроці) Молодці!

4.Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

Сьогодні у нас незвичайний урок. Урок-казка. Я знаю ви любите пісні і танці. Але ж немає нічого цікавішого за казку.

Ми будемо подорожувати казкою разом з казковим героєм. Навчимося лічити десятками, аналізувати задачі, працювати  з геометричним матеріалом

( стук у двері)

Діти до нас ще гості (закочується колобок).

А хто це завітав? (колобок)

А з якої казки цей герой? Чи відома вона вам? А про що в ній розповідається? А чим вона закінчилася? (лисичка його зїла).

В казках добро перемагає  зло. І наш колобок залишиться живим і повернеться до бабусі з дідусем, якщо ми виконаємо всі завдання, які підготували звірята.

Перша тваринка, з якою зустрівся колобок зайчик. Він пропонує виконати такі завдання.

5.Каліграфічна хвилинка

Давайте пригадаємо, скільки людей і звірят брало участь  у казці «Колобок» (6).Перелічиіть.

А тепер відкрийте зошити, сядьте рівненько .Відступіть 4 клітинки від попередньої роботи і на 5 запишем такі числа:123456.

Обведіть олівцем  цифру, яка написана найкраще.

Візьміть цеглинки лего. На кожній цеглинці є запис цифр. Побудуйте вежу від найменшого числа до найбільшого .

6. Гра «Так чи Ні»

Візьміть цеглинки лего зеленого і червоного кольору.

Зелений колір-це так, червоний-ні.

-Сума чисел 10 і 5  становить   15( так)

-Щоб дізнатися на скільки одне число більше або менше за інше, треба від більшого числа відняти менше    (так)

Числа при додаванні мають назву : 1 доданок, 2 доданок, сума (так)

-Числа при відніманні мають назву зменшуване сума різниця(ні)

Найбільше  одноцифрове число 9(так)

Рік має 12 місяців

7.Гра «Будь уважним»

Підійдіть до мене і швиденько візьміть будь-яке число.

Вишикуйтеся  всі числа у порядку зростання 10,11,12,13,14

Зараз вийде число яке більше за 10 але менше за 12 (11)

Вийдіть числа які менші за 14але більші за 11 (13,12)

Вийди число наступне за 13 (14)

Вийди найменше двоцифрове число(10) Це 10 (Діти сідають)

II. Основна частина.

1.Пояснення

                    Число 10-це 10 одиниць

Ось 10 паличок, коли зв яжу їх в пучечок, у мене буде 1 десяток, або 10

-А якщо я зв яжу ще 10 паличок, то скільки у мене буде десятків? (2),або 20,  а якщо 9 таких пучечків,то 9 десятків,або 90 ….

Відкрийте підручник сторінка 89.Завдання 1   Порахуйте скільки пучків паличок в кожному ряду.

Подивіться на числову пряму і прочитаємо числа

Як ви думаєте що можна порахувати десятками(яйця, пігулки,,гудзики)

Предмети зручно лічити десятками

Завдання 2

Скільки десятків грибів і цукерок, яблук

2.Пальчикова гімнастика «Цеглинка»

 Візьміть цеглинку будь якого кольору у праву руку виконуємо такі дії:

Ця цеглинка фантазер та чудовий масажер,

візерунчастий бочок розвиває кулачок.

 Міцно ти її здави свою силу прояви.

3.Робота в зошиті з друкованою основою

Відкрийте зошити з друкованою основою на сторінці 19 і полічіть скільки десятків паличок зображено .Запишіть під кожним малюнком.

 Прочитайте

Поки ми писали наш колобок мандрував по лісовій галявині і зустрів лісового мешканця відгадайте кого: гострі зуби, сильні лапи.

Дуже схожий на собаку. (Вовк)

4.Хвилинка-цікавинка

Діти ,а як ви думаєте, що їсть вовк?( Оленів лосів домашню худобу куріпків і зайців).Вовк дуже швидкий і сильний, Він може бігати до 60 км/год і стрибати у висоту  до 5 метрів. Також  більше двох тижнів може обходитися без їжі.

Для колобка він запропонував попрацювати із задачами.

5.Робота над задачами.

Пригадайте, з яких частин складається задача.(Умова. Запитання, розв      язання, відповідь).

 Попрацюємо над задачею 3 у підручнику.(Читаю)

Розглянемо перший вираз 5+4  .Прочитай  його….Що означає число 5 (стільки пиріжків)

Що означає число 4( стільки ватрушок)

Що ми дізнаємося, використовуючи дію додавання(скільки разом пиріжків і ватрушок).То скільки разом пиріжків і ватрушок? (9)

Прочитаємо другий вираз Читає ….5-4

Що  означає дія віднімання?(На скільки більше пиріжків , ніж ватрушок).То на скільки більше пиріжків, ніж ватрушок? (1)

Давайте запишемо ці вирази у зошит тоненький.

6.Фізкультхвилинка «Колобок»  https://youtu.be/wlZ3Gmkb-Mo

7.Продовження роботи в зошиті з друкованою основою

Поки ми відпочивали колобок зустрів ще одного мешканця, який залишив нам завдання.

Відгадайте кого?  Взимку ляже спати дядько волохатий.

 Лиш тоді устане як весна настане.

 Йому бджоли трудівниці дали багато меду і поки він ласує ним, ми обчислимо вирази № 3 у зошиті і запишемо відповіді.. А допоможе нам у цьому колобок. До кого на парту прикотиться, той читає і обчислює.

8.Робота в парах. (Порівняйте числа)

Колобок дуже задоволений і покотився далі і зустрів…Відгадайте кого?

Вона в темнім лісі проживає, довгий хвіст пухнастий має.

 Їй на місці не сидиться, а звуть її …..лисиця.

Вона не сидить без діла, а пропонує виконати  таке завдання.

9.Робота з геометричним матеріалом

Скласти  будинок  з якого колобок втік  від діда і баби.

Частини будинку прикріплені на дошці у вигляді  геометричних фігур.

Виходьте швиденько і побудуйте цей будинок

Молодці. сідайте

-З яких геометричних  фігур побудовано будинок? (показую)Дах- трикутник, двері- прямокутник,  стіна-квадрат, Димар- прямокутник,

Круг у вікні- це колобок.

У цей будинок колобок знову повернувся до бабусі і дідуся

III. Рефлексія

1.Вправа «Мікрофон»

Що сьогодні ти пригадав на уроці?

-Що найбільше сподобалося на уроці?

-Над яким завданням ти відчував труднощі?

-Яке завдання було виконувати найлегше?

-Що ти сьогодні навчився?

Діти ,чи справдилися ваші очікування?

2.Самооцінювання

Підніміть термометр і покажіть градус успіху.

 Колобок підготував вам подарунки- це малюнки-розфарбовки. Розфарбуєте їх  і залишите напам ’ять про наш урок.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
4 березня
Переглядів
42
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку