Тема. Лічба і порівняння предметів. Знаки «більше», «менше», «дорівнює». Написання цифр 1 і 2
Мета: вчити учнів порівнювати групи предметів, встановлювати між ними відношення, використовувати слова більше, менше; вчити читати нерівності; продовжувати формувати вміння писати цифри 1 і 2, знаки «>», «<», вміння користуватись цими знаками; розвивати спостережливість, увагу, вдосконалювати навички усної лічби
Хід уроку
I. Актуалізація знань учнів
1. Повторення вивченого
• Лічба предметів на малюнках.
• Вправи на співвідношення кількості предметів і числа.
У дітей — набори геометричного матеріалу. Вчитель показує картку з цифрою, а учні відкладають відповідну кількість однакових геометричних фігур. Далі робота проходить в іншому порядку: вчитель показує картку з певною кількістю предметів, а діти показують картку з цифрою, яка відповідає цій кількості.
2. Порівнювання груп предметів. Робота з малюнком
Порахувати кількість дівчаток. Порахувати кількість ляльок. Утворити пару: дівчинка — лялька. Чи вистачить ляльок усім дівчаткам? Що треба зробити, щоб ляльок вистачило всім дівчаткам?
3. Розв’язування веселих задач
• На лужку серед лози заховались дві кози,
А отут стоять ще дві у густій рясній траві.
Підрахуємо гуртом, скільки всіх тих кіз разом? (2 + 2 = 4)
• Горобець і три синиці он летять до годівниці.
Скільки птахів, підкажіть, будуть вдячні за обід? (1 + 3 = 4)
II. Вивчення нового матеріалу
1. Ознайомлення з математичними знаками
Діти викладають на партах ліворуч 1 геометричну фігуру, а праворуч — дві. Скільки фігур ліворуч? Скільки фігур праворуч? Яких фігур більше? Яких фігур менше? Показати кількість фігур ліворуч відповідною цифрою. Аналогічно — з правої сторони. Якщо ліворуч 1, а праворуч — 2, що можна сказати про ці кількості фігур? (Ліворуч фігур менше, ніж праворуч.)
— Якщо кількість фігур ми замінили числами, то як тепер можна сказати? (1 менше 2.) У такому випадку використовують знак «<». Аналогічно проводиться знайомство зі знаком «>»: викладається наступна кількість інших фігур. Висновок: 2 більше 1. Або 2 >1.
Наступним кроком вчитель пропонує дітям зробити так, щоб ліворуч і праворуч була однакова кількість фігур. Що можна сказати про ці кількості? (Їх однаково.)
— У такому випадку використовують слово порівну й математичний знак «=». Читаємо так:
1 = 1, 2 = 2.
2. Читання записів
1 < 2 2 > 1
3. Фізкультхвилинка (за вибором вчителя)
4. Робота з підручником
Лічба предметів, порівняння їх кількостей.
5. Написання знаків: «>», «<», «=»
6. Робота за таблицею
Завдання: записати вираз, використовуючи знаки, з якими познайомились щойно.
7. Вправа з логічним навантаженням
— Мене звуть Сашко. У моєї сестри є тільки один брат. Як звати брата моєї сестри? (Сашко)
III. Підсумки уроку.